Duurzame energie en installaties

Verwarming aansluiten? Extra stopcontact aanleggen? Vloerverwarming aanleggen? Warmtepomp of CV-ketel? Of überhaupt op zoek hoe duurzaam om te gaan met energie? Van technische (huis)installatie tot nul-op-de-meter zit je hier goed!

Administrator: Orion84
Moderators: teacher, septillion, Proton_

Days select
Nieuw topic
  Topic Topicstarter Laatste reactie Reacties
[open]
    Homewizard P1: Waterverbruik niet meer zichtbaar Slkdriver 03-06 20:20 3
[open]
    ECU AP Systems R.Root 03-06 18:14 6
[open]
    SMA export van opgewekte energie van het afgelopen jaar Pzz 03-06 18:14 1
[open]
    Hoeveel zonnepanelen Oost-West + juiste aanpak? Tomba565 03-06 17:26 24
[open]
    DIY mixfan voor WTW zonder kanalen Proton_ 03-06 16:04 40
[open]
    e-boiler aansluiten op Intergas Xtreme 36 marktweakt 03-06 15:52 3
[open]
    Warmtepomp offertes Johnny E 03-06 13:22 4
[open]
    Nachttemperatuur of doorstoken? Moddemeijer 03-06 12:08 10
[open]
    Tado radiatorkraan slim aansturen Weedar 03-06 09:08 2
[open]
    Overvoltage stopt zodra auto laadt Ruvetuve 03-06 04:06 48
[open]
    Full electric warmtepomp installateurs in regio Groningen scipi 02-06 21:50
[open]
    Growatt Hybrid omvormer - gedrag tijdens overvoltage Kluk_Kluk 02-06 15:26 1
[open]
    btw aangifte opbrengst thuisbatterij hiephoi 02-06 11:59 26
[open]
    Nestore / Newton Energy Solutions joenevd 02-06 09:54 93
[open]
    Ventilatieroosters automatisering jhead22 01-06 22:25 82
[open]
    Advies gevraagd omvormer Steenwijkerland 01-06 20:38 5
[open]
    Alpha Innotec storing 766 annokill 01-06 17:40 3
[open]
    Algemeen (vloer)verwarming setup topic 1 2 3 4 Laatste Nhz 01-06 15:42 370
[open]
    Airco offerte beetje duur? Steenwijkerland 01-06 13:59 49
[open]
    Het grote energiedelen topic esphome 01-06 10:54 33
[open]
    Marstek PIB Domotica integratie en je Energierekening 1 2 3 Laatste 4 auteurs 01-06 09:06 203
[open]
    Aansturen AirWell airco met andere afstandsbediening (RC3) rvreugde 01-06 07:22
[open]
    Ervaringen gevraagd met Jackery HomePower 2000 Ultra Rgerr 31-05 21:01 5
[open]
    Airco condenspomp vervangen leecher 31-05 19:07 9
[open]
    Energieverbruik in Daikin Onecta app NelisW 31-05 16:50
[open]
    Spanning op Aardedraad tuinhuis. MailMan 31-05 16:02 25
[open]
    WHR 91 draadloos bedienen nickvdruit 31-05 15:52 8
[open]
    Hulp gevraagd voor Slimme WTW Tinus102 30-05 22:16 58
[open]
    Installatie Wallbox en load balancer / MID meter Bee-Marcel 30-05 21:42 6
[open]
    Security P1 poort slimme meter TweakerJ 30-05 21:34 13
[open]
    Woning uit 1977 verduurzamen lauwtjee1 30-05 21:01 23
[open]
    Zonnepanelen chalet en zero export Dromer 30-05 20:25 9
[open]
    HASSIO en Fluvius ishy 30-05 19:27 2
[open]
    Onze groepenkast schijnt een puinhoop te zijn? LW17 30-05 17:49 30
[open]
    Stroomkabel pylontech h3 -> Solis s6 omvormer hoe? Edoll 30-05 17:41 1
[open]
    2 zonnepanelen tegelijk defect? ron321 30-05 16:03 59
[open]
    Groepenkasten DHZ'er Anko_582 30-05 13:15 39
[open]
    Serieus elektriciteit besparen 1 ... 83 84 Laatste 2 auteurs 30-05 12:32 8K
[open]
    APS omvormers uitlezen en regelen zonder ECU-R Scatman_II 30-05 10:15 15
[open]
    Autarco omvormer instellingen rvdgaag 30-05 09:34 10
[open]
    SolarEdge Active Power aansturen via Modbus - TCP PaulSinnema 29-05 20:39 47
[open]
    Growatt SPH 10000TL3 BH-UP omvormer heeft fase wissel snowman76 29-05 19:48 5
[open]
    Het grote Victron Node Red topic MJ de Bruijn 29-05 12:59 33
[open]
    Ervaringen energiewonen support Hellboy! 29-05 12:52 3
[open]
    APSystems ECU-R vervangen voor uitschakelen panelen? Rossi46 29-05 11:13 20
[open]
    Kleine Fluvius-app voor eigen energieverbruik Jan dsp 29-05 09:53 2
[open]
    Juiste keuze? Panasonic Bi-/Monobloc + Atlantic Expl.V5 280L dirkinater 29-05 09:37 18
[open]
    Agpo zonneboiler storing Deef_K 29-05 07:18 29
[open]
    Homewizard water batterij of via stroom bruce the boss 28-05 22:21 1
[open]
    Basisregeling van de Aurea 5 hybrid add-on 1 ... 12 13 Laatste Bern50 28-05 19:33 1K
[open]
    Zonnepanelen aansluiten mcanic 28-05 18:42 1
[open]
    Growatt omvormer plus batterij, smart meter nodig? !309701! 28-05 17:25 57
[open]
    Thuisbatterij met 25% subsidie (Flevoland) en/of btw terug? Speedy-Andre 28-05 16:00 64
[open]
    Welke risico's ontstaan bij 800W invoeden met stekker? 1 2 Laatste Devke 28-05 15:34 111
[open]
    Thuisbatterij buiten onder veranda plaatsen, max. 55 cm hoog Cybey 28-05 14:45
[open]
    Suntracker Tunnelplan 28-05 13:59 10
[open]
    Zonnepanelen pieken hoger dan wat Tigo optimizers aan kunnen India Sierra 28-05 11:33 3
[open]
    3 fase aansluiting wel of niet mamalinda 28-05 10:26 10
[open]
    "Wolffie \u2014 open source lokaal energiebeheer voor zonnep PeterAarts 27-05 21:17 1
[open]
    Warmtepomp advies gevraagd (monoblock) OBL2132 27-05 21:06 13
[open]
    Welke omvormer + accu met Home Assistant werkt het lekkerst? ElectricLarry 27-05 19:19
[open]
    Ervaringen met Quatt en HA en andere Domotica 1 ... 18 19 Laatste 3 auteurs 27-05 18:40 1K
[open]
    WiFi module MHI airco Master-T 27-05 16:51
[open]
    Ervaringen met thuisbatterij van Angile Raymond78 27-05 15:32 1
[open]
    SolaX X1 Boost - uitschakelen bij terugleveren GEi 27-05 15:28 7
[open]
    SMA Sunny Boy 5.0 1AV-40 Rechten wijzigen Rob993 27-05 09:22 8
[open]
    Gestripte YMvK kabel en veiligheid hk12nl 27-05 08:08 7
[open]
    NKON ESS Pro 32 kWh 1 2 3 Laatste Glas 26-05 23:42 200
[open]
    Zwembad warmtepomp gebruiken voor CV Evert-Jan1984 26-05 22:50 10
[open]
    Airco geïnstalleerd zonder STEK certificaat... Muldert 26-05 22:49 7
[open]
    Warmtepomp op dakkapel: onderhoud? Aeien 26-05 22:04 10
[open]
    Het grote "Zwembad DIY Automatiserings" topic 1 ... 18 19 Laatste 3 auteurs 26-05 21:56 1K
[open]
    Gekke situatie meterkast, vraag m.b.t. verzwaren _Christiaan_ 26-05 20:01 53
[open]
    3-fase aansluiting, maar 1-fase thuisbatterij en panelen? gofferje 26-05 14:27 32
[open]
    Mag dit Waterfietser 26-05 00:18 18
[open]
    Het grote Lunergy plug-and-play thuisaccu systeem topic 1 2 Laatste 3 auteurs 25-05 23:14 138
[open]
    Problemen met warmtepompsystemen van Factory Zero 1 ... 6 7 Laatste nessio 25-05 23:08 600
[open]
    Vloerverwarming zoneregeling per verdieping icm warmtepomp Mldrr 25-05 22:11 2
[open]
    Het (grote?) hewalex warmtepomp(boiler) avontuur 1 ... 23 24 Laatste BjornHero 25-05 19:13 2K
[open]
    Warmtepomp zwembad werkt niet Proliges 25-05 18:28
[open]
    Wallbox Pulsar Eco-Smart werkt niet zoals verwacht Noorduh 25-05 17:54 30
[open]
    Jaga Strada Hybrid aansluitsets Septillion 25-05 11:38 25
[open]
    DAIKIN Altherma 3 over 3 fasen apors 25-05 09:47 3
[open]
    Problemen met Panasonic Airco Verbindiing joostdejonge123 24-05 20:22
[open]
    The Blade X1 - Cell Technologies 1 2 Laatste VindiGoosh 24-05 10:07 184
[open]
    [PV] DHZ Plat dak 8 panelen – Focus op werken met Homey telenut 24-05 09:04 10
[open]
    Goodwe omvormer rood lampje mtc_nl 24-05 08:53 4
[open]
    Ik overweeg een batterij ... en nu hamsteg 24-05 08:40 49
[open]
    Brink Flair 200 - Regeling aanpassen wouterruygrok 24-05 03:12
[open]
    GoodWe omvormer - firmware en app functionaliteit Beun 23-05 19:28 17
[open]
    Warmtepomp boiler keuzestress / advies gevraagd roelmertens2 23-05 18:49 28
[open]
    Gecombineerde aardlek zonnepanelen. Remco0912 23-05 16:15 25
[open]
    Hoe aard ik zonnepanelen? Frame of rail of beide? Bromptonrijder 23-05 08:24 8
[open]
    De toekomst van energieprijzen voorspellen orf 23-05 00:20 37
[open]
    Lg w12 buitenunit helt een beetje naar achteren Zentyth1 22-05 20:01 2
[open]
    Omvormer Zonnepanelen Autarco LAWNCOWER 22-05 19:57 4
[open]
    Geen gasverbruik via P1 meter bruce the boss 22-05 19:51 6
[open]
    Vraag over MC4-stekkers (installatie zonnepanelen) Newcreation77 22-05 13:09 3
[closed]
    Nettoprijs bij negatieve EPEX berekenen per postcode? Deelstroom 03-06 20:08
[closed]
    Minimale web-app voor Netcongestie & EPEX Belastingberekenin Deelstroom 24-05 23:47 1