Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort op mijn platte dak een extra zonnepaneel-set van 8 panelen (rond de 3.5 kWp) gaan leggen. Ik ga de installatie volledig zelf doen. Ruimte op het dak is geen probleem.
Hoewel de prijs belangrijk is, staat gebruiksvriendelijkheid en gemak voor mij op nummer één. Ik zoek een setup die:
Zelf dacht ik aan een set met APsystems EZ1-H micro-omvormers vanwege de ingebouwde lokale Bluetooth/Wifi-API die direct door Homey ondersteund wordt, gecombineerd met een vlot kliksysteem voor een plat dak (zoals Esdec FlatFix Fusion).
Mijn vragen aan jullie:
Ik wil binnenkort op mijn platte dak een extra zonnepaneel-set van 8 panelen (rond de 3.5 kWp) gaan leggen. Ik ga de installatie volledig zelf doen. Ruimte op het dak is geen probleem.
Hoewel de prijs belangrijk is, staat gebruiksvriendelijkheid en gemak voor mij op nummer één. Ik zoek een setup die:
- Eenvoudig zelf te bestellen en te plaatsen is: Het liefst koop ik alles in één keer (panelen, montagesysteem, omvormers en alle juiste kabels/eindkapjes) zonder dat ik zelf elk schroefje of klemmetje los bij elkaar moet zoeken.
- Geprutsvrij stuurt via Homey Pro: Ik wil de omvormer(s) direct en lokaal kunnen regelen (traploos knijpen of uitschakelen bij negatieve stroomprijzen).
Zelf dacht ik aan een set met APsystems EZ1-H micro-omvormers vanwege de ingebouwde lokale Bluetooth/Wifi-API die direct door Homey ondersteund wordt, gecombineerd met een vlot kliksysteem voor een plat dak (zoals Esdec FlatFix Fusion).
Mijn vragen aan jullie:
- Welke gebruiksvriendelijke webshop raden jullie aan waar ik dit óf als één compleet pakket kan configureren, óf waar ze de losse onderdelen heel overzichtelijk aanbieden zodat ik niets vergeet?