Ik ga een extra pomp installeren welke altijd aanstaat. Stroomverbruik is te verwaarlozen. Van de Hewalex slaat alleen aan als de WP aanslaat. Ik heb deze geprogrammeerd van 16:00 t/m 22:00. Ik ga geen dure tijd tegemoet. Nu doe ik kacheltjes aan in de slaapkamers welke meer verbruiken 1 op 1 en zelfs dan goedkoper dan met gas.Jerra schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:47:
Hoewel ik denk dat je hiermee een hele hele dure tijd tegemoet gaat qua stoken kun je op deze manier inderdaad een e-CV ketel maken.
Denk ook aan een of twee maximaalthermostaten/thermostaatschakelaars. zo kan je de booster uit laten bij een bepaalde temperatuur (en stook je dus niet onnodig veel elektrisch vermogen in je water als de WP het prima red). en de tweede voor overtemperatuurbeveiliging (droogkoken en dergelijke.)
Ik zou persoonlijk ook een flowschakelaar toepassen, zo weet je zeker dat deze nooit kan aanspringen terwijl de pomp niet loopt of er een ander defect voordoet.
November 2024 op gas cv verwarmen = € 163,36
November 2025 all electric cv verwarmen= € 134,60
Data uit verbruikspagina Eneco.
Dan betaal ik nog steeds vastrecht voor gas maandelijks omdat het een half jaar kan duren eer dat de gasmeter ook daadwerkelijk verwijderd wordt. Als de gasmeter echt weg is kan ik nog meer stroom verbruiken. Ik mag schijnbaar niet zonder leverancier zitten ook al verbruik ik geen gas en de aanvraag voor verwijdering is goedgekeurd. Je moet verplicht netbeheerkosten betalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Draconian op 04-12-2025 11:08 ]
:strip_exif()/f/image/0ayTgTB5boon6wStbOlUk1xY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yy4xZje73g2HKNmGbpTiKSH8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oTNZaIrRk0oF6uj7oScg1DDk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2290s5SgKIUS25yORRnBOgYw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pRCAalqgQ9DeEkcylCiSDJ7H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L936Fj8ADhAw7x7B7ziytrvi.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/l7GkogrJVaP4npp7GOTWGiQX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BpQoIi9duMVPNPn1gIIWCGZW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XMfrA7UGkb2qbbEiTwXb8rAS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uQCzAHNSKo0x9qsPaOtilhRz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4ImEn8X8Ty5PIzoVBGkkqUKk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wQwkZZlMkf49fOXzQMOhmVtm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CUUY8JQQzwU25LNtVCIVNpQL.jpg?f=fotoalbum_large)