Welke douchethermostaatkraan werkt goed met warmtepompwater?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:50

HaTe

haat niet

Topicstarter
Welke merk douche-thermostaatkranen gaan goed met een boiler op lagere temperatuur?
Sommige merken zeggen dat je om 38 graden douchewater te krijgen, minimaal 48 graden water moet aanleveren (Wiesbaden). Of dit echt zó kritisch is, denk ik niet, maar die gegevens heb ik vooralsnog niet. 10 graden vind ik niet acceptabel en zoek een merk / thermostaat welke eigenlijk bij 38 graden water, ook 38 graden douchewater kan regelen. Wie heeft hier ervaringen mee?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-08 16:39

dof

HaTe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:08:
Welke merk kranen gaan goed met een boiler op lagere temperatuur?
Sommige merken zeggen dat je om 38 graden douchewater te krijgen, minimaal 48 graden water moet aanleveren (Wiesbaden). Of dit echt zó kritisch is, denk ik niet, maar die gegevens heb ik vooralsnog niet. 10 graden vind ik niet acceptabel en zoek een merk / thermostaat welke eigenlijk bij 38 graden water, ook 38 graden douchewater kan regelen. Wie heeft hier ervaringen mee?
Lijkt me onzin. SWW water zit veelal tussen 40 C (doe je zuinig) en 50 C (heb je meer douchewater) en 60 C (voor legionella run). En je mengt naar temperatuur van zeg 36 tot 38 C afhankelijk van je douche wens (WAF wil hier heet douchen, ikke niet).
We hebben diverse gewone (douche en anders) kranen voor dit SWW water en heb nooit iets gemerkt van problemen daarmee.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
Het bovenstaande bericht van @HaTe slaat natuurlijk op Thermostaat kranen, en er zijn merken die altijd koud water willen bijmengen; als er geen (druk) op de koude leiding staat, dan komt er ook geen warm water uit; dit is een mooie beveiliging tegen verbranden, maar niet alle merken hebben dit. De mijne bv niet..
Met ordinaire handmatige mengkranen speelt dit uit der aard niet @dof

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Naalroc schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:11:
Het bovenstaande bericht van @HaTe slaat natuurlijk op Thermostaat kranen, en er zijn merken die altijd koud water willen bijmengen; als er geen (druk) op de koude leiding staat, dan komt er ook geen warm water uit; dit is een mooie beveiliging tegen verbranden, maar niet alle merken hebben dit. De mijne bv niet..
Klopt inderdaad, ik heb het verduidelijkt!
Welk merk heb jij dan?

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 30-10-2023 19:22 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-08 16:39

dof

Naalroc schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:11:
Nou ja, ik bedoelde ook voor de douchekraan een 'thermostatische' kraan, sorry als dat niet duidelijk was.

Wij hadden een oude Grohe thermostatische kraan (was al jaren oud) en nu een nieuwe Hans Grohe Thermostatische kraan, beide niet speciaal voor lage temperatuur. En die werkten dus met 40C - 45C toevoer prima.

Maar je hebt een punt als je de boiler temperatuur nog lager gaat dan 40C dat je dan geen koud water meer hebt om bij te mengen. Of hij bij zo'n temperatuur nog handig/comfortabel werkt weet ik niet. Maar de boiler lager dan 40C instellen, lijkt me voor douchewater niet praktisch.

(ik zie dat onze Auer Edel WPB tot een minimum van 30C ingesteld kan werken).

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Welke merk douche-thermostaatkranen gaan goed met een boiler op lagere temperatuur?
Wij hebben een thermostaat van Hotbath (inbouw thermostaat). De wp warmt het water op tot een redelijk zuinig ingestelde 48 graden (200 liter vat). We komen van een cv ketel die tapwater van 60 graden leverde. De stand van de kraan is hetzelfde als voorheen. Als de temp in het vat gezakt is (nadat er al 3 gedoucht hebben) moet ik hem soms iets warmer draaien omdat hij dan nauwelijks nog mengt kennelijk. Maar verder gaat dit prima. Het water is dan nog 38-40 graden bovenin schat ik.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik heb een idee om dit probleem mogelijk op te lossen: Een extra thermostaat toevoegen (buiten de douche) met de voeler op de warmwaterleiding die de koudwatertoevoer knijpt als de temperatuur onder de x graden is. Wellicht wat ingewikkeld.. Maar we zijn nu zo ver met een badkamer dat ik niet weer opnieuw wil beginnen met alles uitzoeken. Hopelijk valt de 10 graden (Tin = Tuit+10) verschil mee en is dit alleen een grote veiligheidsmarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01
Dit is een van de (interessante) discussies die ik had met (denk ik) de filiaalmanager van Sanidump Alkmaar...
offtopic:
Kon vrij goed met hem door een deur zeg maar. Douchecomfort is voor mij belangrijk, maar wilde tevens een zuinige douche.

Sommige merken willen nog veel meer zien of geven geen garantie, dus Wiesbaden doet het niet eens extreem slecht.

Ben uitgekomen op een Damixa Silhouette. 9l/m hoofddouche van 250mm diameter. Deze voed ik met de CV op 45 graden tapwater en dat gaat prima. Al kan ik niet meten wat er echt uit komt.

offtopic:
De Silhouette set heeft een handdouche die ook 9l/m is. Dat vond ik vreemd... Mede omdat andere serie(s) wel een 6l/m handdouche hebben. Dus ik vraag: Kunnen we dat wisselen? Eerste instantie gaf hij aan we kunnen hem er bij bestellen. Dus gaf ik aan: maar dat is verspilling, en ik was net met duurzaamheid bezig, Dus heeft hij het verhaal voorgelegd bij de de accountmanager bij Damixa... Die kon mijn oog voor detail waarderen en heeft de wissel geregeld in de fabriek. Zonder extra kosten.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ronald schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:44:
[...]

Dit is een van de (interessante) discussies die ik had met (denk ik) de filiaalmanager van Sanidump Alkmaar...
offtopic:
Kon vrij goed met hem door een deur zeg maar. Douchecomfort is voor mij belangrijk, maar wilde tevens een zuinige douche.

Sommige merken willen nog veel meer zien of geven geen garantie, dus Wiesbaden doet het niet eens extreem slecht.

Ben uitgekomen op een Damixa Silhouette. 9l/m hoofddouche van 250mm diameter. Deze voed ik met de CV op 45 graden tapwater en dat gaat prima. Al kan ik niet meten wat er echt uit komt.

offtopic:
De Silhouette set heeft een handdouche die ook 9l/m is. Dat vond ik vreemd... Mede omdat andere serie(s) wel een 6l/m handdouche hebben. Dus ik vraag: Kunnen we dat wisselen? Eerste instantie gaf hij aan we kunnen hem er bij bestellen. Dus gaf ik aan: maar dat is verspilling, en ik was net met duurzaamheid bezig, Dus heeft hij het verhaal voorgelegd bij de de accountmanager bij Damixa... Die kon mijn oog voor detail waarderen en heeft de wissel geregeld in de fabriek. Zonder extra kosten.
toon volledige bericht
Bedankt! Heb jij dan nog meer gegevens van andere fabrikanten die je tijdens je zoektocht tegen bent gekomen? Die Damixa Silhouette ziet er ook goed uit, behalve dat we graag zowel regendouche als hadndouche tegelijk aan willen kunnen doen. Dan valt er al heel veel af helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denbach
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:27
HaTe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Bedankt! Heb jij dan nog meer gegevens van andere fabrikanten die je tijdens je zoektocht tegen bent gekomen? Die Damixa Silhouette ziet er ook goed uit, behalve dat we graag zowel regendouche als hadndouche tegelijk aan willen kunnen doen. Dan valt er al heel veel af helaas.
Wij hebben een hotbath inbouw ( Hotbath Cobber IBS 22 inbouw doucheset - chroom - met staafhanddouche - 30cm hoofddouche - met wandarm - wandsteun met uitlaat )

Tot dus ver nooit gehad dat we problemen hebben dat we de temperatuur moeten verstellen, SWW staat op 45 graden en douchen hem gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01
HaTe schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Ik heb niet veel verder gezocht. Bleef bar, bar weinig over met mijn wens van (relatief) zuinig. 9l/m voor iets groters dan een 'standaard' douchekop is vrij uniek. 9l/m uit zo'n ding is natuurlijk geen harde straal, maar daar heb ik een hekel aan, dus dit past prima bij mij.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Laatst online: 16-08 19:15
Die van de Lidl maakt gewoon prima nog een "warme" douche met een SWW temp sensor die 33 graden geeft.

Wel goed om ff op te letten als we de badkamer gaan verbouwen. Hij staat op het lijstje net als de douche WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:22
Nico_GTR schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:11:
Die van de Lidl maakt gewoon prima nog een "warme" douche met een SWW temp sensor die 33 graden geeft.

Wel goed om ff op te letten als we de badkamer gaan verbouwen. Hij staat op het lijstje net als de douche WTW
Maar de sww sensor zit onderin het vat? Je zou eigenlijk de uitstroomtemperatuur moeten meten.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ronald schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:23:
[...]

Ik heb niet veel verder gezocht. Bleef bar, bar weinig over met mijn wens van (relatief) zuinig. 9l/m voor iets groters dan een 'standaard' douchekop is vrij uniek. 9l/m uit zo'n ding is natuurlijk geen harde straal, maar daar heb ik een hekel aan, dus dit past prima bij mij.
IKEA heeft regen + handdouche sets a 9l/min .

alleen thermoskraan vergt hogere ingangs temperatuur, maar die is niet geïntegreerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 30-10-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Laatst online: 16-08 19:15
Blihi schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:18:
[...]

Maar de sww sensor zit onderin het vat? Je zou eigenlijk de uitstroomtemperatuur moeten meten.
Halverwege het vat, ik heb nog zon sensor die op de leiding kan maar dat leek me niet zo handig.

5k sensor in schroefdraad, bestaat dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:08
g-j-t schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:31:
Wij hebben een thermostaat van Hotbath (inbouw thermostaat). De wp warmt het water op tot een redelijk zuinig ingestelde 48 graden (200 liter vat). We komen van een cv ketel die tapwater van 60 graden leverde. De stand van de kraan is hetzelfde als voorheen. Als de temp in het vat gezakt is (nadat er al 3 gedoucht hebben) moet ik hem soms iets warmer draaien omdat hij dan nauwelijks nog mengt kennelijk. Maar verder gaat dit prima. Het water is dan nog 38-40 graden bovenin schat ik.
Hier ook Hotbath inbouw, en dezelfde (goede) ervaringen icm een WP en een SWW vat op lage temperatuur (37 - 47 graden).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:26
Andrehj schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:00:
[...]

Hier ook Hotbath, en dezelfde (goede) ervaringen icm een WP en een SWW vat op lage temperatuur (37 - 47 graden).
En wij hier ook hetzelfde, erg tevreden over.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Hier is de badkamer opgeleverd met standaard Grohe kranen en ook die doen het uitstekend. Het 300 liter SWW vat wordt 6 dagen per week opgewarmd tot 45 graden en een dag per week tot 65 graden voor de legionella-run (Toshiba wil geen 60 graden. 10 minuten op 65 graden is het minimum).

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Bij de sporthal waar ik wel eens kom werken de thermostaatkranen met een servo/stappenmotor op een kogel-driewegklep: dat werkt heel nauwkeurig en snel, heeft nauwelijks drukval en heeft volle doorlaat als warmwater al op setpoint zit. Je kunt de boiler dus helemaal leegdouchen met maximaal comfort.
Volgens mij Rada Sense.
Zoiets heb ik nog nooit gezien voor particulieren (en de sporthal optie is natuurlijk €€€) maar zou wel ideaal zijn. Hoewel er hier natuurlijk ongetwijfeld tweakers zijn die wel wat over hebben voor een thermostaatkraan die je kunt loggen, automatische desinfectie heeft en die aan het netwerk hangt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Alleen die UTP kabel in de douche :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:00
In onze douche zit een Grohe Grohtherm 800. Geen problemen mee ervaren, maar ik moet zeggen dat het water eigenlijk altijd wel warmer is dan 45 graden (warmtepompboiler).

LG-HM123MR.U34 / LG-WH27S.F5 / 1245 Wp (zuid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 19:18
ik heb 2x de Brogrund van Ikea.
Doet het prima met water tussen de 37 en 46 graden. (gemeten op 2/3 van het vat)

https://www.ikea.com/nl/n...raan-verchroomd-20342535/

[ Voor 7% gewijzigd door Motorfret op 01-11-2023 15:52 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim57
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-08 10:21
Wij gebruiker de cooltouch thermostatische kraan van Grohe. Deze kraan heeft minimaal 52° C aanvoer nodig om heet te kunnen douchen.

Kennelijk gebruikt die cooltouch technologie wat extra koud water om het oppervlak van de kraan cool te houden.

Kia e-niro, smartEVSE, SolarEdge O/W 3/4 kW, Ferroli wpb 90 lt., Daikin 4kW monoblock, Victron MP2-5000 + 15 kWh, gasloos 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:08
Pim57 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 17:42:
Wij gebruiker de cooltouch thermostatische kraan van Grohe. Deze kraan heeft minimaal 52° C aanvoer nodig om heet te kunnen douchen.

Kennelijk gebruikt die cooltouch technologie wat extra koud water om het oppervlak van de kraan cool te houden.
Daarmee is die kraan dus voor warmtepompen eigenlijk ongeschikt.
Want het water uit een zuinig afgesteld SWW-vat is helemaal niet heet genoeg om die cool touch nodig te hebben, maar je moet bij deze kraan dus wel het SWW op een onnodig hoge temperatuur verwarmen.

Dank voor deze info, erg nuttig voor dit topic! _/-\o_

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkjanS
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 12:56
Zijn hier toevallig ook mensen die ervaring hebben met Brauer inbouwkranen i.c.m. lage SWW temperaturen?
Wij zijn momenteel een verbouwing van de eerste verdieping inclusief badkamer aan het plannen en wil daar alles zoveel mogelijk warmtepomp ready maken.
Hotbath viel ons wat tegen qua prijs, Brauer was ook niet goedkoop maar wel net wat betaalbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-08 19:27
De inbouw douchekraan van Saniweb / Sanidirect werken niet met een warmtepomp.
Dit betreft de Ben Lavion 250 en Ben Engraved Cross. Nagevraagd bij Saniweb en ze hebben dit ook per email bevestigd.
Minimum aanlevertemperatuur is 70 graden.
In de winkel hebben ze hier nooit op gewezen, je zult dit maar ingebouwd hebben in je nieuwe , energiezuinige woninkje...

[ Voor 19% gewijzigd door TinusH777 op 19-02-2025 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
TinusH777 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:27:
Dit betreft de Ben Lavion 250 en Ben Engraved Cross. Nagevraagd bij Saniweb en ze hebben dit ook per email bevestigd.
In de winkel hebben ze hier nooit op gewezen, je zult dit maar ingebouwd hebben in je nieuwe , energiezuinige woninkje...
Minimum voeding 70 graden is ook wel belachelijk. Dat levert een normaal ingestelde CV ketel ook niet voor SWW.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH777
hesselbeertje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:30:
[...]
Minimum voeding 70 graden is ook wel belachelijk. Dat levert een normaal ingestelde CV ketel ook niet voor SWW.
Op de vraag: "is deze geschikt voor een warmtepomp met een aanlevertemperatuur van 50 á 55 graden?" Was het antwoord per email: "Deze is daar helaas niet geschikt voor.".
Wellicht wordt minimaal 50% koud water bijgemengd omdat de regendouche meer liters/minuut moet leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
TinusH777 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:27:
[...]

Op de vraag: "is deze geschikt voor een warmtepomp met een aanlevertemperatuur van 50 á 55 graden?" Was het antwoord per email: "Deze is daar helaas niet geschikt voor.".
Wellicht wordt minimaal 50% koud water bijgemengd omdat de regendouche meer liters/minuut moet leveren?
Klinkt meer als 'wij garanderen niks dat is het veiligste'

Aanvoer 55 is heel normaal, veel ketels leveren dat ook.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:26
hesselbeertje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:33:
Sure, echter verkopen ze je zo ook geen kraan, dus of dat dan uiteindelijk winst is?

• TinusH777
hesselbeertje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:33:
[...]

Aanvoer 55 is heel normaal, veel ketels leveren dat ook.
Dan zouden ze dat bij alle thermostaatkranen vermelden, maar dat doen ze niet. Alleen bij de inbouwkranen van het merk Ben. Dus mijn conclusie is dat het de constructie van de kraan betreft.

• Grolsch
TinusH777 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:27:
De belangrijkste vraag, werkt het echt niet? Of werkt het alleen op papier niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusH777
Grolsch schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 06:44:
[...]
De belangrijkste vraag, werkt het echt niet? Of werkt het alleen op papier niet?
Ik begrijp de logica van je vraag niet:
- de verkoper zegt "kan niet".
- Je metselt dat ding in de muur achter je hagelnieuwe tegels. Vervangen=slopen.
- Je koopt van hetzelfde merk ook de andere kranen, omdat de kleur anders niet matched. Wat ga je daarmee doen als je moet vervangen?
- 0 jaar garantie
- Je investeert zo €20000+ in je badkamer
- Er zijn 10+ alternatieven die wel werken.

• Grolsch
TinusH777 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:44:
[...]

Ik begrijp de logica van je vraag niet:
- de verkoper zegt "kan niet".
- Je metselt dat ding in de muur achter je hagelnieuwe tegels. Vervangen=slopen.
- Je koopt van hetzelfde merk ook de andere kranen, omdat de kleur anders niet matched. Wat ga je daarmee doen als je moet vervangen?
- 0 jaar garantie
- Je investeert zo €20000+ in je badkamer
- Er zijn 10+ alternatieven die wel werken.
Ben ik met je eens, maar ik denk dat als je de datasheets van alle thermostaten naleest dat bij de meesten zal staan minimum aanvoertemperatuur +60 graden.

Ik was gewoon (oprecht) benieuwd of je nu een thermostaatkraan had welke echt niet werkte, of dat het op papier niet werkt, het laatste dus.

Pagina: 1