• Glas
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-01 06:19
Tweede vraag. Hoe sluiten jullie de batterij aan de Cerbo? Via UTP of via USB?
Die USB die bij de batterij zit is alleen voor diagnose, niet voor BMS communicatie met de Cerbo (vertelde NKON mij)

Als je een Cerbo hebt moet je een Victron A Kabel hebben; je kunt op Google de pinout vinden als je hem zelf wil maken, dat is geen gewone ethernet kabel.

Als je een RPI gebruikt met VenusOS heb je een USB CAN adapter nodig. Deze heeft CAN-H en CAN-L pins die je dan met de juiste pins van de BMS poort moet koppelen.

Let op dat je de RS485/CAN poort op de batterij gebruikt en niet de CAN A/B poorten - die zijn alleen om meerdere batterijen onderling te verbinden.

• Glas
jelleverherstra schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:05:
[Afbeelding]

De batterij werd gekoppeld aan het Victron-systeem. Gisteren heeft de batterij even opgeladen en heeft dus gewerkt.

Nu krijg ik deze melding.

Batterijspanning lijkt me normaal met 52,78V
De lynx shunt en een eigen meting op de lynx meet 39.18V en krijg bijgevolg ook een melding van Victron.

Tweede vraag. Hoe sluiten jullie de batterij aan de Cerbo? Via UTP of via USB?

Dank
Als je nog wat meer foto’s zou hebben van hoe alles aangesloten zit dan wordt het makkelijker om mee te kijken en ideeën te opperen

• jelleverherstra
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 10:05
Glas schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:03:
[...]

Die USB die bij de batterij zit is alleen voor diagnose, niet voor BMS communicatie met de Cerbo (vertelde NKON mij)

Als je een Cerbo hebt moet je een Victron A Kabel hebben; je kunt op Google de pinout vinden als je hem zelf wil maken, dat is geen gewone ethernet kabel.

Als je een RPI gebruikt met VenusOS heb je een USB CAN adapter nodig. Deze heeft CAN-H en CAN-L pins die je dan met de juiste pins van de BMS poort moet koppelen.

Let op dat je de RS485/CAN poort op de batterij gebruikt en niet de CAN A/B poorten - die zijn alleen om meerdere batterijen onderling te verbinden.
Bedankt voor je bericht.
Ik verwachtte (onterecht blijkbaar) dat de juiste kabel zou meegeleverd worden. Dit was niet het geval. Ik heb de kabel aan gepast en deze is nu werkend.

Voor de foutmelding op de batterij heb ik deze volledig uitgeschakeld en afgekoppeld.
Na het opnieuw aankoppelen en inschakelen krijg ik geen foutmelding meer en is mijn systeem hardwarematig ok.

Ik zal me nog wel eens door alle instellingen moeten gaan.
Alles heb ik getracht aan te passen. Ik zie bij DESS ook een logisch schema qua op- en ontladen. Maar deze twee laatste dingen zijn helaas nog niet gebeurd.

Het systeem trekt continu 47W van de batterij.

Iemand die hier een idee heeft wat zou kunnen misgaan?

Update: batterij laadt en ontlaadt. Bij het afschakelen van het net neemt de installatie het feilloos over.

Enige wat volgens mij nog niet 100% loopt is de peakshaving. Ik heb ingesteld dat mijn netaansluiting 10A is, maar toch gaat het opgenomen vermogen van het net hoger dan de 10A.
Hoogste piek deze maand is 8kW, dus is niet super dringen, maar zou het toch graag opgelost krijgen voor februari :).

[ Voor 12% gewijzigd door jelleverherstra op 11-01-2026 15:31 ]

• rhin09
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-01 10:50
Tof project.
Heb sinds dit weekend de ESS 16kwh geinstalleerd samen met een multiplus 4k5.
Hebben jullie de CAN SH-C30A adapter gewoon in jullie raspberry pi gestoken en kreeg deze data?
Via Cangaroo zie ik dat er iets van data is, maar in de pi zie ik niets verschijnen.
Momenteel staat dus nog alles uit.

EDIT: Onder services >> can0 >> stond het modbus profiel verkeerd. Data komt binnen _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door rhin09 op 12-01-2026 17:22 . Reden: typo ]

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 00:21

KrL

Foto foto..

Interessant topic en mooie opstelling is het geworden @Glas !

Ik heb inmiddels ook een NKON ESS PRO geinstalleerd in combinatie met de Victron Multiplus 2 4k5, Gerbo GX, EM24 en een bestaande SolarEdge SE3680H. In eerste instantie als backup voor mijn belangrijkste groepen bij (langdurige) stroomuitval maar ook om alvast te experimenteren met het verhogen van mijn zelfverbruik voor als eind van het jaar de salderingsregeling stopt en mijn vaste energiecontract (zonder terugleverboete) afloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k26JGFK7TIZ4CSghaStEhfOkfWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aN7kOsXJSBppMJGAWfw2Bc9Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdleqUFQxZ_LZUUSGjsEsloRpCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAOPUv60nIB0gmS2x0Vb6yyI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_0n_BuZsIfE-bI_U02wxC-mwtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HiKGkmpzht3GikK1yKYqGUFw.jpg?f=fotoalbum_large

Het is voorlopig een 1 fase opstelling met de mogelijkheid deze later uit te breiden naar 3 fasen met een 2e exemplaar. Ik heb gekozen voor het 10kWh model omdat deze toevallig snel leverbaar was en omdat ik wandmontage mooier/strakker vind, 10kWh moet genoeg zijn om in de maanden met voldoende opwek overdag (maart-oktober) de accu met zonne-energie te laden en daarmee mijn nachtverbruik te dekken.

Ik ben nu aan het configureren/tweaken: ik heb de waardes in de handleiding overgenomen en alles werkt maar bij het laden tot rond de 100% (56,2V en 10A) krijg ik een 'cell high voltage' en 'battery high voltage' warning. Hij laadt wel gewoon door dus het kan zijn dat de cellen nog moeten balanceren oid maar ik durf het toch niet aan: ik heb m gestopt en net NKON een mailt gestuurd of ze al een document/lijst van standaard instellingen voor Victron hebben. Hebben jullie tips? Bijvoorbeeld DVCC aan of uit etc?

Een aantal dingen die me opvielen:
  • Snel geleverd, netjes en goed verpakt, kwam aan met 30% SOC
  • Unit zelf is super netjes/strak, loodzwaar! Hangt netjes tegen de muur
  • Geleverd met 25mm2 DC kabels met M6 ogen (?): jammer, zou gezien charge/discharge current van 100A eigenlijk 35mm2 moeten zijn
  • Documentatie online is zeer summier: zo staat nergens beschreven hoe CAN protocol in te stellen (via het scherm), ook zou het handig zijn als er een sheet met instellingen voor (bijvoorbeeld) Victron beschikbaar zou zijn
  • Snel reactie per mail vanuit NKON op vragen
ps: op mijn vraag of een externe zekering nodig is en zo ja of dat een MEGA of T-class moet zijn kreeg ik het volgende terug:
De NKON ESS Pro - 51.2V 10.24kWh is voorzien van een interne MEGA zekering van 400A. Dit is voldoende voor de beveiliging tegen een kortsluitstroom van deze unit. Een extra T-classe zekering is dus niet nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door KrL op 12-01-2026 18:28 ]

• ice-T106
  • Laatst online: 23:03
@KrL
Voor het scherm staat er bij de documenten wel een filmpje waar ze door alle instellingen heen lopen heb je die gezien?
https://www.nkon.nl/amfil...O9jh7ubjmNObyRX6mgrg5vkrU
En deze inverter settings staat in documentatie, dat is ongeveer wat je nodig zou moeten hebben voor de Victron denk ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaQ9vDU4tPDY602NpPoe_RrX0dg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hjHkv88VgnqCSZraNgnxobrY.png?f=user_large

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• KrL

KrL

Foto foto..

ice-T106 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:22:
@KrL
Voor het scherm staat er bij de documenten wel een filmpje waar ze door alle instellingen heen lopen heb je die gezien?
https://www.nkon.nl/amfil...O9jh7ubjmNObyRX6mgrg5vkrU
En deze inverter settings staat in documentatie, dat is ongeveer wat je nodig zou moeten hebben voor de Victron denk ik?

[Afbeelding]
Yes die had ik gezien en ook de documentatie heb ik doorgenomen en zo goed mogelijk ingesteld maar uiteraard is dit niet Victron specifiek, vandaar dat ik me toch even zorgen maakte met de high voltage warnings. Uiteindelijk vandaag een document van NKON gekregen met specifieke NKON ESS + Victron settings en de geruststelling dat de warnings geen kwaad kunnen (early warning), de BMS schakelt vanzelf af. Ik kon het document niet online vinden dus deel hem hier, vast iemand die er ook iets aan heeft :)

• master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15
@KrL Dank voor het delen! Helaas kan ik je linkje niet openen? Zeker interessant om het document te hebben, aangezien mijn Nkon Ess (eco) accu onderweg is. Zie je kans de file op public te zetten?

• KrL

KrL

Foto foto..

master1104 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:02:
@KrL Dank voor het delen! Helaas kan ik je linkje niet openen? Zeker interessant om het document te hebben, aangezien mijn Nkon Ess (eco) accu onderweg is. Zie je kans de file op public te zetten?
Hij staat public en ik kan hem in incognito mode/private browsing op m'n werklaptop openen (zeker niet ingelogd op mijn prive onedrive) dus wellicht gaat er aan jouw kant iets niet goed?

• PuzzleSolver
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:17
Ik heb voor mijn nieuwe huis alvast de Victron omvormers besteld. Ik had nog geld in mijn Bouwdepot staan hiervoor en zag dat NKON momenteel een mooie prijs heeft voor de Victron Multiplus II 48V - 6K5VA - 100A voor 799 per stuk. Dus ik heb er 3 van besteld samen met een Victron Energy Lynx DC Distributor (M10) en een Victron Energy Cerbo GX MK2 Controller.

Ik ga dit van het zomer hopelijk allemaal installeren in mijn dan omgebouwde schuur samen met de NKON 32kWh accu als dat dan nog steeds de beste optie is.

Leuk om alle informatie en installaties hier te volgen. Zal tzt ook foto's gaan delen.

• master1104
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:15
@KrL Vreemd, dan zal ik ergens iets fout doen. Als ik je link volg dan moet ik inloggen met mijn MS account en kom dan in mijn eigen (lege) onedrive uit? Als de anderen hem wel kunnen openen dan snap ik niet zo goed waar het fout gaat 😊 Mogelijk omdat ik vanaf iOS kom?

Opgelost, het lag idd aan iOS. Openen in Windows op de laptop en dan kom ik wel bij de downloadpagina uit. Dank!

[ Voor 25% gewijzigd door master1104 op 15-01-2026 21:22 ]

• PuzzleSolver
master1104 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 21:11:
@KrL Vreemd, dan zal ik ergens iets fout doen. Als ik je link volg dan moet ik inloggen met mijn MS account en kom dan in mijn eigen (lege) onedrive uit? Als de anderen hem wel kunnen openen dan snap ik niet zo goed waar het fout gaat 😊 Mogelijk omdat ik vanaf iOS kom?
Ik kan de link openen op mijn desktop. Ik heb geen OneDrive. Ik weet wel dat Android telefoons soms vervelend kunnen doen met doorlinken naar de onedrive app (die vaak als bloatware meegeleverd wordt op telefoons).

• markberendsen
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 06-02 15:45
@Glas Ik heb een ess pro. Dezelfde als jij hebt aangeschaft. Maar het display gaat niet aan. Kun je kort uitleggen welke stappen je moet zetten om de accu te activeren? Ik neem aan dat hij gewoon al aan moet gaan, zonder dat de inverter aan zijn?

[ Voor 32% gewijzigd door markberendsen op 17-01-2026 08:22 . Reden: aangevuld ]

• Glas
markberendsen schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 18:11:
@Glas Ik heb een ess pro. Dezelfde als jij hebt aangeschaft. Maar het display gaat niet aan. Kun je kort uitleggen welke stappen je moet zetten om de accu te activeren? Ik neem aan dat hij gewoon al aan moet gaan, zonder dat de inverter aan zijn?
Met het knopje op de voorkant naast het display zet je volgens mij het BMS aan. Met de automaat aan de linkerkant zet je de batterij daadwerkelijk aan (anders zijn de polen aan de achterzijde spanningsloos)

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:15

Fioravanti

Fioravantastisch!

Kwam dit topic vandaag op het spoor, ik heb mijn setup (mp2gx3000 i.c.m. nkon 16kWh) bijna rond. Het is wachten op 2 kabels op maat... (duurt te lang natuurlijk). Dit combineer ik met een victron 275a schakelaar en 150A megafuse in houder.

Wel van alles al ingesteld zoals wifi, bepaalde firmwareupdates en het protocol op de batterij zelf. Schermpje gaat bij mij ook aan via de drukknop ernaast. De schakelaar aan de zijkant zorgt voor spanning op de batterijpolen.

Net ook al zitten spelen met een voorbeeldflow van om HA, via nodered naar de Victron te kunnen. Maar dat is pas helemaal te vervolmaken als alles aangesloten is.

• Glas
Nu de installatie bijna voltooid is, vraag ik me nog af of het zin heeft om de installatie onafhankelijk te laten keuren - en hoe ik dat het beste kan aanvliegen. Is er iemand die daar meer over kan zeggen?

Ik heb best vertrouwen in mijn set up, het draait inmiddels bijna twee maanden zonder problemen.

Het lijkt me desondanks dat als er onverhoopt toch iets mis gaat, het fijn is om een NEN1010 of dergelijk keuringsrapport te hebben waaruit blijkt dat het in elk geval conform de regels is aangesloten?

Of is dat overkill voor dit soort installaties. Ik weet het niet zo goed.

• jelleverherstra
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 10:05
Glas schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:27:
Nu de installatie bijna voltooid is, vraag ik me nog af of het zin heeft om de installatie onafhankelijk te laten keuren - en hoe ik dat het beste kan aanvliegen. Is er iemand die daar meer over kan zeggen?

Ik heb best vertrouwen in mijn set up, het draait inmiddels bijna twee maanden zonder problemen.

Het lijkt me desondanks dat als er onverhoopt toch iets mis gaat, het fijn is om een NEN1010 of dergelijk keuringsrapport te hebben waaruit blijkt dat het in elk geval conform de regels is aangesloten?

In België zijn we verplicht om de installatie aan te melden bij de netbeheerder. Hiervoor hebben we een geldig keuringsattest nodig.
Dus hier ga ik zeker het nodige doen om de batterij te laten keuren. Met de bestaande CE-attesten zou dit geen probleem mogen zijn.

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-02 08:54
Glas schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:27:

NEN 1010 heeft er weinig mee te maken, veel belangrijker zijn de PGS 37-1/ 2 regels, en die zijn streng als het om 'grote' thuis accu's gaat (>20kwh), en die regels worden ook nog verscherpt.
Regels omtrent noodstop van de installatie, rook en brandmelders met doormelding, brandvrije locatie van de installatie, vluchtroutes enzovoorts, enzovoorts... als het nodig is? zoek het op bij je verzekeringen, welke eisen stellen zij?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• ice-T106
Lijkt niet nodig te zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qReYs2Ae7AJ5MqCmlqGdSvY5n5w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTRly6CXjuBsgT8LzsPk8lR1.jpg?f=fotoalbum_large

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-02 08:54
Ik heb via google gelezen dat de brandweer bij een brandende accu deze snel met een steek-kar uit het huis moet kunnen halen, bij mij heb ik de 2x16 kwh accu's op de eerste verdieping staan, snel eruit halen lukt niet, ondanks een brandwerendheid van zeker 1.5 uur van de accu ruimte.. hierop wordt mijn thuisaccu installatie niet goedgekeurd als de verzekering dat gaat verplichten.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• egenolf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-02 19:01
Het uitboren van M8 kabelogen naar din 10 mm is "bad practice". Beter is afknippen en er goede passende kabelogen op monteren.
Voeding aan de AC in moet minimaal 4 mm2 zijn, en de AC uit moet minimaal 6 mm2 zijn, want maximale belasting 40 A.
Hoe en waar worden de zonnecellen aangesloten? Voor of na de Multi? Dat bepaalt mede de maximale stroom in de AC uit.
Als je het iets professionelen zou willen uitvoeren kijk dan even naar de installatie van Mario Hoogenboom op youtube.
Verder prima professionele adviezen op youtube van Toby Doorn, met name over veiligheids eisen.

• ice-T106
natural colour schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:13:
[...]

Ik heb via google gelezen dat de brandweer bij een brandende accu deze snel met een steek-kar uit het huis moet kunnen halen, bij mij heb ik de 2x16 kwh accu's op de eerste verdieping staan, snel eruit halen lukt niet, ondanks een brandwerendheid van zeker 1.5 uur van de accu ruimte.. hierop wordt mijn thuisaccu installatie niet goedgekeurd als de verzekering dat gaat verplichten.
Ja zo kunnen we weel door blijven speculeren. Check met je verzekering zou ik zeggen.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

KrL schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:55:
Ik heb gekozen voor het 10kWh model omdat deze toevallig snel leverbaar was en omdat ik wandmontage mooier/strakker vind.
Ziet er inderdaad strak uit! (y) Ik ben ook naar dit model aan het kijken, maar ik overweeg om het hele ding buiten tegen de muur van mijn garage te hangen met de omvormer(s) in de garage. Heeft die van jou iets van een slot/afsluiting van de behuizing? Ik denk dat de kans klein is dat iemand het hele ding van de muur haalt en met 100kg ervandoor gaat. Maar deurtje open en op knoppen duwen is natuurlijk ook niet de bedoeling.

• KrL

KrL

Foto foto..

NTS schreef op maandag 26 januari 2026 @ 22:40:
[...]

Ziet er inderdaad strak uit! (y) Ik ben ook naar dit model aan het kijken, maar ik overweeg om het hele ding buiten tegen de muur van mijn garage te hangen met de omvormer(s) in de garage. Heeft die van jou iets van een slot/afsluiting van de behuizing? Ik denk dat de kans klein is dat iemand het hele ding van de muur haalt en met 100kg ervandoor gaat. Maar deurtje open en op knoppen duwen is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Geen fysiek slot en zijn niet veel knoppen: een aan/uit knop op de zijkant, de zekering achter een klepje en het touchscreen. Allemaal vrij toegankelijk evenals de kabels.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Dan zou ik misschien iets moeten verzinnen met een simpel slotje op de kast om het niet al te makkelijk te maken om het scherm te bedienen. De kabels vroeg ik me inderdaad ook af, zijn die echt buiten-proof naar jouw idee? Of is het toch nog steeds meer een schuur model?

• Keneo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 07:08
jeroen3 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 23:01:

En binnen een installatie moet het eigenlijk dubbel geisoleerd blijven. Dus dat zijn kabels (meeraderig) of draden (enkel) in een goot.
Nu zijn er speciale dubbelgeisoleerde arders, zoals vaak voor PV gebruikt daar wordt het wat grijs gebied.
Alle batterij kabels die ik vind online zijn gewoon dubbel geïsoleerd? Zoek op accukabel of batterijkabel, dit moet je inderdaad niet met speaker kabels gaan aansluiten.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37
Ik ben ook aan het kijken naar deze NKON ESS Pro 32 kWh. Nu kwam ik online de Seplos Mason 560 tegen die verdomd veel op de NKON lijkt. Iemand deze ook al tegen gekomen en er toevallig ook erachter is of deze verschilt t.o.v. de NKON versie?

Met de huidge dollar prijs is deze namelijk ook best interessant. Hij is hier te krijgen (momenteel niet op voorraad) met korting voor omgerekend een kleine 3000 euro.

• walter_321
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:59
lucash schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:16:
Ik ben ook aan het kijken naar deze NKON ESS Pro 32 kWh. Nu kwam ik online de Seplos Mason 560 tegen die verdomd veel op de NKON lijkt. Iemand deze ook al tegen gekomen en er toevallig ook erachter is of deze verschilt t.o.v. de NKON versie?

Met de huidge dollar prijs is deze namelijk ook best interessant. Hij is hier te krijgen (momenteel niet op voorraad) met korting voor omgerekend een kleine 3000 euro.
Ik had een quote van 2 stuks samen voor $6.050 rechtstreeks bij Seplos (incl levering).
Reden om het niet te doen; garantie is hopeloos op te eisen. Voor ietje meer heb je garantie bij NKon; in het slechtste geval laad je de batterij op en breng je ze naar NKON voor de batterij... (verder zie ik weinig verschil...).

• PuzzleSolver
lucash schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:16:

Net naar gekeken, discharge current max 157A max charge 200A. Dat is een stuk lager dan de 300A van de NKON, verder geen heatpads zo te zien.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37
walter_321 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 18:37:
[...]

Ik had een quote van 2 stuks samen voor $6.050 rechtstreeks bij Seplos (incl levering).
Reden om het niet te doen; garantie is hopeloos op te eisen. Voor ietje meer heb je garantie bij NKon; in het slechtste geval laad je de batterij op en breng je ze naar NKON voor de batterij... (verder zie ik weinig verschil...).
Garantie is wel een ding waar ik over twijfelde ja. Ook al is het voor in Italië, denk ik dat ik liever ergens in NL terechtkan dan nergens.
PuzzleSolver schreef op maandag 9 februari 2026 @ 20:17:
[...]

Net naar gekeken, discharge current max 157A max charge 200A. Dat is een stuk lager dan de 300A van de NKON, verder geen heatpads zo te zien.
Thanks, had ik nog niet gezien. Heatpads gaan in mijn geval wel welkom zijn, al wil ik ook een automatische verwarmingselement gaan toevoegen in elektrakast waar accu ook in staat voor als het gaat vriezen.

Waardoor zou de max (dis)charge kunnen komen? Gebruikte BMS, kabeldikte, iets anders?

• walter_321
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 00:59
lucash schreef op maandag 9 februari 2026 @ 22:01:
...
Waardoor zou de max (dis)charge kunnen komen? Gebruikte BMS, kabeldikte, iets anders?
Zowat zeker het BMS; dat is het moeilijkst te ontwerpen en maken.
Of ook: op zich is 300A een absurd hoge stroom... eigenlijk wil je dat niet...
Pagina: 1 2 Laatste