Ook bedankt voor de reactie! Over de 4k5, thx! Daar kwam die nog op terug. Gezien ik bij volle belasting van de hoofdzekeringen wil dat de Victron ook wat levert, begreep ik dat hij ze dan zo hoog had gezet. (50A ipv 32A), daarnaast kan het dan een stuk sneller laden met goedkope uren, maar hij ging het nog even narekenen of het misschien wel past. Ik had natuurlijk al mijn apparatuur opgegeven.agraaff schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:11:
[...]
Waarom
2x Victron Lynx Distributor M10 (inclusief 200A MEGA zekeringen).
2x Victron Energiemeter 3-fase VM-3P75CT (1x netmeting, 1x voor bestaande Enphase PV-groep).
Van beide maar 1 nodig.
Wel een Lynx Powerin waarschijnlijk voor naar je accu's. Met of zonder Class-T afhankelijk of die al in je accu zit.
en waarom de multiplus 5000 en niet de 4k5?
Als ik het zo zie heb je daar meer dan genoeg aan en is wat zuiniger, kleiner, stiller, lichter en goedkoper.
Hij gaf aan het zijn er 2 vanwege de noodzaak voor 6 aansluitingen (3x MP, 2 MPPT + 1Accuset, terwijl ze er per stuk maar 4 hebben (ook in de datasheet wat ik had gezien)
De 2de energiemeter wilde hij voor Enphase gebruiken i.v.m. regelen van de GX en ESS.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ybtGIluM56qtIy5kyu7YXI0v.jpg?f=user_large)
/f/image/dDsKhflOQvyAQbkujF8O65ZS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zhI9WQy52WcNHL61zWvcLVOq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kttl0vj1lxyTYgSn67VzjCh4.jpg?f=fotoalbum_medium)