Afgelopen zaterdag had mijn zoontje wedstrijden van de jeugdbrandweer. Terwijl ik daar was kreeg ik bericht dat mijn pakket binnen zou komen. Ik kon daar niet veel doen dus gauw naar huis (met een korte tussenstop bij de supermarkt). Ik was nog geen 5 minuten thuis toen er een grote bus voor de deur stopte. Qua formaat van de doos had ze er wat moeite mee, maar dat is helemaal goed gekomen!
Bij het openmaken vielen mij echter wat zaken op:
- Schroef van de kap afgebroken
- 1 van de fases was maar deels ingevoerd
- Randaarde naar de tweede kast lag los. Weet niet of dit bewust zo gedaan is. Daarnaast is deze wel erg krap, past allemaal nét.
- Randaarde van overspanningsbeveiliging naar aardrails lijkt wel heel erg vastgedraaid te hebben gezeten
- DIN-rail-systeem lag los in de kast (Weet niet of dit bewust zo gedaan is)
Vervolgens eerst even eten gegeten, en om 12 uur begonnen met het vervangen:
Zondag op zolder het oude EMAT kapot gedraaide spul eruit en vervangen door Eaton:
Achteraf'jes:
- Aanleggen nieuwe randaarde van aardrails naar meterkast. De huidige draad bleek veel te kort en ben stomweg vergeten deze mee te bestellen. Voor nu zit er een 2.5mm2 tussen. Ik las online dat tegenwoordig 6mm2 gebruikelijk is? En moet dit perse een vertinde variant zijn?
- Blindplaat rechterkast vergeten

. Had ze gebeld of ik inderdaad een screenshot van elektramat door mocht sturen, en dat was geen enkel probleem. Liever vragen en akkoord krijgen dan stomweg opsturen en misschien wrijving veroorzaken. Daarna gauw alles bij elkaar geklikt en opgestuurd toen ik op het werk was.
- PV Sticker. Jup, ook stickervel vergeten. Nu zit er vanuit Eaton ook een stickervel bij, met ook een PV sticker maar die is niet heel duidelijk.
De meterkast is er en zit er in, nu resteert nog het aanleggen van de kabel naar/door de garage voor de warmtepomp!
Dank voor jullie adviezen en hulp

, waaronder @
Annuk @
Septillion @
Jan-tweak en de mensen die ik nog vergeten ben te taggen