WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies. Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK!

Vraag

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
We willed onze 13 jar oude CV vervangen door een all electric lucht/water warmtepomp.

De opzet is niet heel bijzonder volgens mij, warmtepomp, boilervat van ca 300L, nieuwe thermostaat en extra groepen installeren in de meterkast. We hebben een energie zuinig huis uit 2012 waar de CV het met een aanvoer temp van 42c op strenge winter dagen ook comfortabel kan maken.

We hebben daarvoor nu van 4 partijen offerte ontvangen en het loopt nogal uiteen.
  1. Quatt: via VEH offerte bedrag ca €9,5K
  2. DeWarmte: ca 13K
  3. Lokaal installatiebedrijf 1: €20K (Nibe)
  4. Lokaal installatiebedrijf 1: €17K (BoschNefit)
Genoemde bedragen zijn na aftrek subsidie.

Quatt en deWarmte zijn relatief nieuwe bedrijven, zijn deze er over 10 jaar nog en zoniet kan m’n installatie dan wel onderhouden of gerepareerd worden? Nog maar niet te spreken over cloud management opties en toch best wat negatieve ervaringen.

De lokale partijen zijn echter flink duurder, ik gun iedereen een goede boterham maar als ik de producten die geoffreerd zijn los opzoek dan blijft er wel een heel aardig bedrag over voor installatie uren. Ruimte voor onderhandelingen bieden ze niet, werkvoorraad is blijkbaar groot genoeg.

Ik heb nu nog twee offerte (WeHeat/Remeha/LG) aanvragen lopen maar vraag me nu toch af wat verstandig is?

Hoe vliegen jullie een dergelijke vergelijking aan en wat achten jullie realistische bedragen voor zo’n installatie?

Specs!

Alle reacties

• Djvdb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05:52
Hoeveel kw gaat de warmtepomp worden? Persoonlijk zou ik offertes opvragen voor de a-merken dus mitsubishi, panasonic en vaillant. Wij hebben iets minder dan 9k betaald afgelopen december.

e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I WP: ME Ecodan SUZ-SWM60VA2 + ERST20D-VM2E

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
De BoschNefit offerte gaat uit van een 6KW, de overige een 9KW WP. @Djvdb was jouw 9K voor een zelfde soort opzet of verschilde die?

Specs!