WORK IN PROGRESS
Bijvoorbeeld In België worden de eerste goedkeuringen van zo geheten Plug In Batterijen (PIB) verwacht. Daar vandaan zal er een grote interesse ontstaan in dit soort oplossingen om je energieverbruik en daaraan gekoppelde energierekening in toom te houden.
In Nederland wordt de salderingsregeling per 1 jan 2027 afgeschaft. De verwachting is dat de huidige energiecontracten hierdoor zullen veranderen. Ook hier zal naar verwachting de thuisbatterij een grote rol gaan vervullen om tijdens de dure energie uren het inkopen van energie te verminderen of geheel te voorkomen.
Energieopslag bied ook mogelijkheden om te gaan handelen met energie en hoe laad ik mijn EV op een zo’n voordelige manier. Of hoe schakel ik mijn warmtepomp slim met mijn Marstek batterij(en)
In dit topic volgen we dus deze ontwikkelingen in relatie tot het gebruik van de Marstek thuisbatterij.
.
Welke energiecontract contract past het beste in jou situatie met jouw Marstek energieopslagsysteem. Hoe intrigeer je slim je energiesystemen met elkaar.
.
Het delen van je code wordt zeer gewaardeerd, het zou fijn zijn als daar de code tag voor gebruikt.
Als het meer dan pakweg 20 regels zijn, wordt het erg gewaardeerd als je het ook in een quote zet
En als je wil reageren op een stukje code kan je met line= het beginnummer aanpassen:[code line=9]
Zie ook ook de UBB-codes
Links naar andere Marstek / Duravolt Venus Batterij topics
Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu
Marstek / Duravolt Venus PnP Thuisaccu gebruiken als backup
Plug & Play wetgeving Belgie - Van het kastje naar de muur
Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling
Hoe zat dat toch ook alweer...
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
.
Het delen van je domotica code voor je strategie en oplossing
Dat je daar de code tag voor gebruikt
Je ervaringen van je gehanteerde oplossing
Bij welk type energiecontract de beste gebruikers-strategie past
Dat je je signatuur vult met relevantie informatie bijvoorbeeld
of
Wat we minder graag lezen
Hoe je bijvoorbeeld Home Assist installeert
Wat er niet in thuishoort
Hoe je een batterij installeert
Hoe je bijvoorbeeld een lilygo installeert
Waar de andere Marstek topics voor zijn
JIJ bakken!
Disclaimer
blabla chocoladevla...
Waarom dit Topic?
De komende periode en misschien wel jaren zal de energiemarkt in België en Nederland flink in beweging zijn.Bijvoorbeeld In België worden de eerste goedkeuringen van zo geheten Plug In Batterijen (PIB) verwacht. Daar vandaan zal er een grote interesse ontstaan in dit soort oplossingen om je energieverbruik en daaraan gekoppelde energierekening in toom te houden.
In Nederland wordt de salderingsregeling per 1 jan 2027 afgeschaft. De verwachting is dat de huidige energiecontracten hierdoor zullen veranderen. Ook hier zal naar verwachting de thuisbatterij een grote rol gaan vervullen om tijdens de dure energie uren het inkopen van energie te verminderen of geheel te voorkomen.
Energieopslag bied ook mogelijkheden om te gaan handelen met energie en hoe laad ik mijn EV op een zo’n voordelige manier. Of hoe schakel ik mijn warmtepomp slim met mijn Marstek batterij(en)
In dit topic volgen we dus deze ontwikkelingen in relatie tot het gebruik van de Marstek thuisbatterij.
.
Doel van dit topic?
We lezen graag welke strategieën jij gebruikt en welke domotica oplossing(en) jij hanteert.Welke energiecontract contract past het beste in jou situatie met jouw Marstek energieopslagsysteem. Hoe intrigeer je slim je energiesystemen met elkaar.
.
Hoe dit Topic te gebruiken?
In dit topic willen we dus graag met elkaar op zoek naar passende oplossingen, door praktijkervaringen en voorbeelden te delen.Het delen van je code wordt zeer gewaardeerd, het zou fijn zijn als daar de code tag voor gebruikt.
Als het meer dan pakweg 20 regels zijn, wordt het erg gewaardeerd als je het ook in een quote zet
code:
1
2
3
| Regel 1 Andere regel Goto 1 |
En als je wil reageren op een stukje code kan je met line= het beginnummer aanpassen:[code line=9]
Zie ook ook de UBB-codes
Links naar andere Marstek / Duravolt Venus Batterij topics
Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu
Marstek / Duravolt Venus PnP Thuisaccu gebruiken als backup
Plug & Play wetgeving Belgie - Van het kastje naar de muur
Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling
Hoe zat dat toch ook alweer...
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
.
Topic regels
Wat we graag lezenHet delen van je domotica code voor je strategie en oplossing
Dat je daar de code tag voor gebruikt
Je ervaringen van je gehanteerde oplossing
Bij welk type energiecontract de beste gebruikers-strategie past
Dat je je signatuur vult met relevantie informatie bijvoorbeeld

Wat we minder graag lezen
Hoe je bijvoorbeeld Home Assist installeert
Wat er niet in thuishoort
Hoe je een batterij installeert
Hoe je bijvoorbeeld een lilygo installeert
Waar de andere Marstek topics voor zijn
JIJ bakken!
Disclaimer
blabla chocoladevla...
[ Voor 79% gewijzigd door SatScan op 08-06-2025 20:53 ]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+