Wij installeerden net 3x Marstek venus V3 5.1 stekkerbatterij en kreeg ze niet meteen alle 3 aangemeld.Gely schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 07:56:
[...]
Zit em in de details (no offence uiteraard!), je schreef : "gelijk moest zijn", moet dus gelijk mag zijn![]()
BTW: Die regel klopt volgens mij voor geen meter (althans voor niet-hybride omvormers). Ik zat met een vaste PV omvormer van 3,85kVA en mijn 2 Marsteks van elk 2,5kVA zijn meteen door Fluvius goedgekeurd. Dus ga je gang, hierboven en in het Marstek forum heeft @Bossi13 al aangegeven dat hij via mail van Fluvius het bericht kreeg dat een 3de Marstek van 2,5kVA mag aangemeld worden. Hij zit op een monofasige aansluiting met max. 5kVA aan vaste PV-omvormers.
( 3x accu maar slechts 1x ingebouwde omvormer ) ???
Na telefonisch contact met Fluvius en wat vragen over mijn installatie, was de 3x stekkerbatterij Marstek met 3x de ingebouwde omvormer geen probleem en hebben ze die gewoon aanvaard.
Ik moest wel nakijken het totale vermogen van de huisinstallatie minimaal monofase 40A was en kreeg nog de duidelijke raadgeving mee om goed te checken of ze alle drie op aparte 16A kringen zaten.
Als ik nu bij fluvius kijk (Groene stroom) staan er netjes drie stekkerbatterijen met totaal 15.3Kwh als ook
3 omvormers Met een totaal van 7500KVa.
Mijn PV installatie is zelfs al een oudere uit 2009 met een omvormer vermogen van 3.6Kw, en vermoed dus niet dat de verhouding " omvormer PV / omvormer Accu / Capaciteit accu " ook maar iets uitmaakt. Daar is niet eens over gesproken....
Ik had er ook wat vragen bij, maar als ze het zelf er in zetten vermoed ik toch wel dat alles binnen de geldige regelementering valt.
[ Voor 7% gewijzigd door floorcleaner op 20-03-2026 01:18 . Reden: Stukje vergeten ]
:strip_exif()/f/image/05lUTOXoNj25tWiJM0InWJ2I.jpg?f=fotoalbum_large)