Druppeltje_ schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:47:
[...]
Best apart dat je het de titel ''review'' mee geeft. Het gaf me een beetje avondschool vibes als ik eerlijk ben: Een ellenlange uitleg over iets dat eigenlijk iedereen al weet.. Marstek.nl is gewoon tekort geschoten in jouw geval, zij hebben hun plicht als deugdelijke leverancier gewoonweg niet gedaan. Het hele verhaal van bewijslast verzamelen en documenteren had wat dat betreft de prullenbak in gekund. Als ik morgen een gloednieuwe wagen koop die 120 kan rijden, maar hij haalt maar 80, dan klop ik aan bij mijn verkoper op de hoek van de straat, en niet bij de fabrikant een paar 1000km van mij af. En dan mag je eigenlijk verwachten dat zij zich daarachter zetten, dat uitzoeken en niet van mij verwachten dat ik met 200 A4 papieren en pdf's afkom om te bewijzen dat mijn wagen niet doet wat die hoort te doen. Marstek.nl gaat hier gewoon simpelweg de mist in.
Tsja. De oorspronkelijke doelstelling was r e v i e w, dat werd dus een "review" (absolute tussen aanhalingstekens).
En och, 'iets dat eigenlijk iedereen al weet', is blijkbaar toch niet zo vanzelfsprekend, aangezien er complete TV-shows gebaseerd zijn op 'iets dat eigenlijk iedereen al weet', maar toch niet blijkt te weten òf niet weet wat te doen in dergelijke situaties. D'r is een reden dat er rechtsbijstandsverzekeringen zijn enzo.

Voor de 'gewone' consument die met regelmaat de "Wordt U Al Geholpen?" kijkt, is het een stukje herkenning; daar komen dit soort issues vrijwel elke aflevering wel een keertje naar voren. Verschil; aan dat programma wordt geld verdiend, aan mij niet
Ik krijg toch een beetje de indruk dat je herhaaldelijk een ambassadeur van "En dan mag je eigenlijk verwachten" bent. Kan het zijn dat je zelf te weinig van dit soort probleemsituaties hebt gehad, waardoor je het nut ontgaat van dergelijke programma's en mijn andere aanpak van informatie voorziening? Ik deel graag met de community voor diegenen waarbij het verwachtingsbeeld in de praktijk regelmatig bijgesteld wordt van wat er te verwachten is in de maatschappij

.
Last but not least; Avondschool vibes. Yes! Herkenbaar. En iedereen irriteerde zich in de klas aan mij als ik dan ook nog eens serieuze vragen ging stellen, waarna ik achteraf bedankt werd dat ik de vragen stelde, waarvan de minderheid destijds ze vanzelfsprekend vond

. Een dergelijke uiteenzetting zal me geen windeieren opleveren, terwijl het vaak via omwegen altijd wat oplevert... voor een ander.