Vraag

• Rob993
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-06 06:35
Ik heb een Sunny Boy 5.0 1AV-40 (2017) met user rechten.
Is het mogenlijk om mijzelf als zelf installateur of installateur / admin rechten te geven. Via de installateur kan niet meer. Ik kan wel inloggen op de sunny portal en heb dan alleen user rechten.

Reden is on wat meer inzicht in mijn installatie te krijgen en evt. remote kan uitschaken.

Beste antwoord (via Rob993 op 27-05-2026 02:18)

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Ga naar het IP adres van de omvormer in je browser. Soms krijg je een melding: verbinding niet prive. Klik geavanceerd. ---> doorgaan naar ip adres

Je bent nu in de omvormer. Hamburgermenu rechtsboven. Klik aanmelden

Gebruikersgroep: selecteer Installateur

Klik nu: Wachtwoord vergeten

Vul nu het WPA2 PKS nummer in.

Doorloop de verdere stappen.

Succes laat maar weten.

Amber 65. Atlantic Explorer. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal. Bakkerij aan huis -> 40kW deckoven

Alle reacties

• timpel_800
  • Nu online
Foto van de sticker op de zijkant? Staat er een wspk nummer op? Dan kan het makkelijk.

Amber 65. Atlantic Explorer. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal. Bakkerij aan huis -> 40kW deckoven

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:27
Met gebruikers account kan dit niet, enkel met installateurs account. Heb destijds gewoon het wachtwoord aan mijn installateur gevraagd. Je kan dit wachtwoord online via SMA ook laten resetten, maar dat was toch een redelijk complexe procedure.

• timpel_800
  • Nu online
Nogmaals, als er een WPA2-PSK code op de zijkant zit, kun je heel eenvoudig een nieuw installateurs WW aanmaken. Dus laat even weten of je deze hebt, dan help ik je er doorheen.

• Rob993
timpel_800 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:19:
Nogmaals, als er een WPA2-PSK code op de zijkant zit, kun je heel eenvoudig een nieuw installateurs WW aanmaken. Dus laat even weten of je deze hebt, dan help ik je er doorheen.
Ja die staat erop, dus graag mij er doorheen helpen

Acties:
  • Beste antwoord

• timpel_800
  • Nu online
Ga naar het IP adres van de omvormer in je browser. Soms krijg je een melding: verbinding niet prive. Klik geavanceerd. ---> doorgaan naar ip adres

Je bent nu in de omvormer. Hamburgermenu rechtsboven. Klik aanmelden

Gebruikersgroep: selecteer Installateur

Klik nu: Wachtwoord vergeten

Vul nu het WPA2 PKS nummer in.

Doorloop de verdere stappen.

Succes laat maar weten.

• Pzz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 17:52

Pzz

Is er ook een manier om "installateur" in de Sunny Portal ennexOS platform te worden?
Ik wil een CSV me data downloaden (kwartier-overzicht van afgelopen jaar) maar daarvoor heb je een Analyse Pro optie nodig die niet beschikbaar is voor gebruikers.

Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn leverancier de stekker uit zijn zonnepanelenbedrijf heft getrokken.
Morgen is de installatie 5 jaar oud, dus de garantie zal dan wel verlopen zijn. Een nieuw servicebedrijf zoek ik niet (zal ook wel niemand zomaar willen wat dit "overnemen" levert natuurlijk niets op) Maar data downloaden voor analyse zou toch moeten kunnen....

[ Voor 26% gewijzigd door Pzz op 26-05-2026 17:21 ]

• timpel_800
  • Nu online
Pzz schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:06:
Is er ook een manier om "installateur" in de Sunny Portal ennexOS platform te worden?
Ik wil een CSV me data downloaden (kwartier-overzicht van afgelopen jaar) maar daarvoor heb je een Analyse Pro optie nodig die niet beschikbaar is voor gebruikers.

Ik kwam er vandaag ook achter dat mijn leverancier de stekker uit zijn zonnepanelenbedrijf heft getrokken
Zelfde manier als hierboven.

• Rob993
Bedankt voor de oplossing, ga het proberen als ik weer thuis ben (ben nu buitenland).

Als ik het goed begrijp, als ik direct in de omvormer de rechten verander, zijn de rechten die ik nu heb (gebruiker) in de Sunny Portal ennexOS platform ook veranderd? Dit is eigenlijk waar ik naartoe wil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1ppCffpquLUOrAa5eaDikeaIJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLHbjFvGgutrBDXcGclu2aZp.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1