Zo, ik ben terug van vakantie, en heb mijn Lunergy's nu aangesloten. Wat dat betreft een fluitje van een cent, behalve dat die batterijen best wel een gewicht hebben om op zolder te zetten
Maar nu begint het gedoe... Ik wil mijn Tibber P1 meter koppelen, maar dat lukt niet. De APP kan deze niet detecteren. Ik heb al van alles geprobeerd, maar hij ziet hem gewoon niet. Als ik de meegeleverde P1 meter in de slimme meter stop, dan werkt hij direct / kan de APP hem zien.
Ik kan de P1 van Tibber wel in de Tibber APP koppelen, keer op keer. Dus die werkt gewoon netjes.
Lunergy geeft aan dat de P1 van Tibber in Pairing mode moet staan. Voor zover ik weet, is dat 10 seconden het knopje aan de zijkant indrukken, zodat hij naar fabrieksinstellingen gaat, en na +- 10 seconden is hij groen. Dan kan ik in de Tibber APP de P1 koppelen. Maar ook als het groen brandt, of groen knippert, zie ik hem niet verschijnen in de Lunergy APP.
Good to know: ik heb het geprobeerd op een Gasten-netwerk, en op een gescheiden 2.4Ghz netwerk. Ook 1 van mijn Lunergy setjes naast de meterkast gezet, zodat hij op dezelfde router en wifi komt; ziet hij ook niks.
Wat doe ik verkeerd?
Note: mijn batterijen werken wel prima. Met de P1 meter die bijgeleverd is, doen ze ook het e.e.a. maar dan mis ik het overzicht vanuit de Tibber APP.
Wat me wel opvalt: als ik AI mode aanzet, en Tibber aangeef als energieleverancier, dan zie ik andere prijzen dan dat Tibber aangeeft. Wat ik daarom gedaan heb is een "opslag" van 15 cent ingevoerd, zodat de prijzen ongeveer hetzelfde zijn. Ook hierin zou dit niet moeten lijkt me?
Volgende stap: ik denk dat ik een Actieve P1 splitter koop, zodat ik iig beide P1 meters kan aankoppelen. Doch; dit zou niet nodig moeten zijn? Nog meer Lunergy gebruikers, met een P1 van Tibber hier?
-Edit- Ik zie nu bij Tibber:
Om je Tibber Pulse P1 te koppelen met je Lunergy thuisbatterijen heb je een aparte Tibber Bridge nodig.
De Pulse P1 monitort je energieverbruik via je slimme meter
De Tibber Bridge verbindt met je batterij-omvormer (niet direct met de batterij zelf) om batterij-integratie en controle mogelijk te maken.
Really?

-- Edit 2 --
Contact opgenomen met Lunergy ( via de Whatsapp reageren ze zeer vlot! ). Er blijkt een aanpassing doorgevoerd te zijn in de huidige versie van de APP, iets met de koppelmethode tussen Lunergy en Tibber en die werkt niet goed meer.
Ze gaan uiterlijk morgen de juiste configuratiestappen doorsturen... Ben heel benieuwd! :-)
[
Voor 15% gewijzigd door
Kouwe81 op 06-05-2026 18:23
]