Hallo tweakers, ik zie door de bomen het bos even niet meer en zou graag tot nieuwe inzichten komen. Ik heb bij mijn voordeur een veranda met ruimte eronder die ik absoluut niet benut en dacht dat dit een goede plek wat voor accu's. Maar met alle ontwikkelingen is het (vind ik) lastig. Wat zouden jullie mij aanraden?
Mijn vraag
Ik zoek een thuisbatterij die ik buiten wil plaatsen onder onze veranda aan de voordeur. De veranda loopt over de volledige breedte van het huis (5,5 meter) (zie foto's), maar de vrije hoogte is maar zo'n 55 cm. Op een aantal plekken liggen dwarsbalken waardoor het nog wat lager uitvalt. Wellicht kan het iets uitgegraven worden om iets meer hoogte te creeeren.
Veel systemen die ik tegenkom bestaan uit een basismodule met uitbreidmodules die je er bovenop stapelt. Dat maakt ze al snel te hoog. Ik zou de modules dus liever horizontaal neerleggen. Vandaar mijn vragen:
Ik heb wat rondgekeken maar kom steeds batterijen tegen die te hoog zijn voor mijn situatie. De meeste modellen zijn bedoeld voor wandmontage binnenshuis of worden te hoog zodra je meer dan één module gebruikt.
Voor mijn situatie wil ik graag het volgende:
:strip_exif()/f/image/M04QDifgJRw4SbDrf6V3NFGX.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag
Ik zoek een thuisbatterij die ik buiten wil plaatsen onder onze veranda aan de voordeur. De veranda loopt over de volledige breedte van het huis (5,5 meter) (zie foto's), maar de vrije hoogte is maar zo'n 55 cm. Op een aantal plekken liggen dwarsbalken waardoor het nog wat lager uitvalt. Wellicht kan het iets uitgegraven worden om iets meer hoogte te creeeren.
Veel systemen die ik tegenkom bestaan uit een basismodule met uitbreidmodules die je er bovenop stapelt. Dat maakt ze al snel te hoog. Ik zou de modules dus liever horizontaal neerleggen. Vandaar mijn vragen:
- Welke thuisbatterijen zijn geschikt voor buitenplaatsing bij een maximale hoogte van ongeveer 55 cm?
- Mogen dit soort stapelbare systemen op hun kant worden gelegd, zodat ze horizontaal staan/liggen
- 12 zonnepanelen van 315 Wp (3,78 kWp totaal), met per paneel een SolarEdge P370 optimizer. Wellicht laat ik er ooit aantal bij plaatsen, maar is meer toekomst.
- SolarEdge HD Wave 3680 omvormer
- Airco in meerdere kamers, waaronder de slaapkamers (draait bij warm weer ook 's nachts)
- Volledig elektrisch koken, geen gasaansluiting
- Elektrische auto, opladen via normaal stopcontact (voorlopig geen laadpaal)
- Meterkast direct naast de veranda, achter eigen buitendeur
- In september wordt de aansluiting verzwaard naar 3-fase
Ik heb wat rondgekeken maar kom steeds batterijen tegen die te hoog zijn voor mijn situatie. De meeste modellen zijn bedoeld voor wandmontage binnenshuis of worden te hoog zodra je meer dan één module gebruikt.
Voor mijn situatie wil ik graag het volgende:
- Geschikt voor buiten, bestand tegen weersinvloeden en temperatuurwisselingen
- Goede brandveiligheid (staat dicht bij het huis)
- Past binnen een hoogte van ongeveer 55 cm, liggend of staand
- Gezien het naast de meterkast ligt, geen plugin, maar gewoon direct aan de meterkast.
- Vind het prima om wat meer geld uit te geven aan voldoende capaciteit om niet later spijt te hebben
:strip_exif()/f/image/M04QDifgJRw4SbDrf6V3NFGX.jpg?f=fotoalbum_large)