Toon posts:

Agpo zonneboiler storing

Pagina: 1
Acties:

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Op zolder hangt hier een zonneboiler van Agpo type onbekend. De printplaat die geeft wat kuren waardoor deze zo af en toe niet gaat verwarmen. Wanneer ik hier met de hand op druk doet deze het weer even. Dit is natuurlijk zonde, want gratis warm water.

Onderstaand een video van het probleem.

Ik ben niet handig met elektronica maar het lijkt mij dat de printplaat vervangen moet worden. Alleen waar haal ik deze printplaat vandaan? Volgens mij is dit systeem al behoorlijk oud?

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:17
kijk eens even aan de onderzijde van je boioler daar zit meestal de sticker met welk type
type nummer opzoeken en bij de warmteservice even een nieuwe printplaat bestllen.
ik kan ook geen printplaten herstellen

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
Ik zou als leek in elk geval elke soldeer verbinding na solderen. Ik zou denken dat er een verbinding is los gekomen aan de onderkant van de print. Door er druk op te zetten verbuigt de print en maak je weer verbinding.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:08
Het is een Agpo Aquasol en een jaar of 20 oud schat ik zo.
Kijk even hier https://www.ferroliservic...-modellen/aquasol-1-en-3/ en ik denk dat jij deze hebt https://www.ferroliservic...ter/2011/06/DOC240611.pdf
Je kan ook even met Ferroli bellen om te vragen of daar nog onderdelen voor geleverd worden en zo ja waar.
Bij Wasco kan ik een print D2 vinden, die verkopen niet aan particulieren.
Hier link naar andere aanbiederhttps://www.jurrenco.nl/w...i/agpo-dt2-aquasol-print/

[Voor 20% gewijzigd door edsandje op 28-02-2021 09:43. Reden: Aanvulling printplaat]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
edsandje schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:44:
Het is een Agpo Aquasol en een jaar of 20 oud schat ik zo.
Kijk even hier https://www.ferroliservic...-modellen/aquasol-1-en-3/ en ik denk dat jij deze hebt https://www.ferroliservic...ter/2011/06/DOC240611.pdf
Je kan ook even met Ferroli bellen om te vragen of daar nog onderdelen voor geleverd worden en zo ja waar.
Bij Wasco kan ik een print D2 vinden, die verkopen niet aan particulieren.
Hier link naar andere aanbiederhttps://www.jurrenco.nl/w...i/agpo-dt2-aquasol-print/
Ik heb contact gehad met die aanbieder en de printplaat word als het goed is morgen bezorgd.

Ferroli verwijst door naar installateurs.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:56

empy

Rijdt rondjes

Deef_K schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb contact gehad met die aanbieder en de printplaat word als het goed is morgen bezorgd.

Maak als je 'm vervangen heb ook even een foto van de achterkant, ik ben wel benieuwd op het probleem inderdaad een soldering is welke gebroken is. Heb je zelf de print al los gehad? :)

sys specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deef_K
  • Nu online
empy schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:01:
[...]

Maak als je 'm vervangen heb ook even een foto van de achterkant, ik ben wel benieuwd op het probleem inderdaad een soldering is welke gebroken is. Heb je zelf de print al los gehad? :)
De print heb ik niet los gehad omdat deze vrij strak in het paneel zit. Solderen is voor mij geen optie want dat ken ik niet. Draadjes 1op1 overzetten moet wel lukken 😅 Maar ik zal zeker even een foto maken van de achterkant als deze los is.

De verkoper gaf telefonisch aan dat deze printplaten niet meer gemaakt worden en dat hij van Agpo zelf een vervangend model mocht maken welke Agpo weer bij hem afneemt, aldus de verkoper.

[Voor 14% gewijzigd door Deef_K op 01-03-2021 14:35]

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:08
Deef_K schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:49:
[...]

Mooi, laat maar weten of het gelukt is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dank voor dit interessante draadje. Ik heb die Jurrenco maar eens een poging gegeven, eens kijken of ik iets krijg dat mijn probleem oplossen gaat. Wordt vervolgd! (Hier "dood" systeem, ook geen lampje dat aangaat. Draadjes en soldeer zien er nochtans goed uit, alles lijkt toch echt contact te maken. Dus maar een nieuw plaatje gekozen.).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

WVB >>> DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• sndrr
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:37
Ik heb exact hetzelfde probleem met dezelfde zonneboiler en was even benieuwd naar de oplossing. Heeft de nieuwe printplaat het probleem opgelost?

• Deef_K
  • Nu online
@sndrr draait sinds die tijd als een zonnetje.

• BuysB
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:42
hier hetzelfde ledje wat al 15 jaar slecht contact maakt, systeem werkt echter wel gewoon.

• Puffino
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Puffino schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:35:
.... Wordt vervolgd! (Hier "dood" systeem, ook geen lampje dat aangaat. Draadjes en soldeer zien er nochtans goed uit, alles lijkt toch echt contact te maken. Dus maar een nieuw plaatje gekozen.).
Inderdaad heeft dat nieuwe plaatje van Jurrenco het probleem opgelost, sindsdien draait het als een zonnetje. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadoM
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-04 12:23
Ik had ook precies dezelfde storing van de zonneboiler. Als je op de voorkant drukt gaat die het eventjes doen en daarna stopte die weer. Na dat ik dit verhaal had gelezen heb ik ook een nieuwe print erin gezet. Daarna… draaide die weer als een zonnetje! Print is makkelijk te vervangen. Maak een foto van de draden en zet deze op dezelfde manier weer terug. Txs jurrenco voor de snelle service. Ik had hem binnen 2 dagen in huis!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee