Zo, eindelijk tijd gehad om de designradiator los te koppelen in de badkamer. En voilà, je had gelijk. De flow op de vloerverwamingverdeler "schiet" omhoog. De 3 lussen van de woonkamer hangen nu tussen de 2 en 3 op de flowmeter, waar voorheen ze niet eens omhoog kwamen. Nu overigens nog op pomp standje 10 van de ketel. Ik ga later telkens de minimum stand verlagen om te zien wat dat met de flow doet. Om zo tot ideale instelling te komen.quote:hesselbeertje schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:07:
...
Daarnaast is de design radiator wel verdacht, zeker zonder kraan heeft zo'n ding praktisch geen weerstand. Gevolg: Slokt de complete flow op, waardoor er niets overblijft voor de vloergroepen.
Zitten er ook geen andere ventielen op de designradiator om deze te knijpen?
De retourtemperatuur van de verdeler blijft nu nog beetje hangen op 25-26 graden met aanvoertemperatuur van 35 op de verdeler en 40 uit de ketel. De verwarming is dan ook weken niet meer écht aan geweest, dus ik verwacht dat hij nog iets gaat stijgen als de betonplaat wat is opgewarmd. De vloer is merkbaar warmer en ook egaler warm.
Nu nog een truc verzinnen om badkamerradiator weer op te hangen en zo te knijpen dat hij wel wat warmte geeft maar niet de flow opslokt. Ik heb voor heel het huis danfoss RA-DV ventielen besteld, behalve voor de badkamer... Weet ook niet of dat past.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC