Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Algemeen (vloer)verwarming setup topic

Pagina: 1
Acties:

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:57

Waarom dit topic?

In diverse onderwerpen worden zo af en toe vragen gesteld omtrent de (setup van) (vloer)verwarming. Je komt deze vragen tegen in bijvoorbeeld topics over lucht/water warmtepompen, water/water warmtepompen, zonneboilers en wellicht in nog meer topics. Deze topics gaan specifiek over een bepaald onderwerp, (vloer)verwarming is daar slechts een deel van en gaat vaak niet specifiek over het onderwerp waarin de post geplaatst wordt. Ook komt er zo af en toe een eigen topic voorbij omtrent de (vloer)verwarming. Het lijkt mij een goed plan om deze informatie te bundelen in een eigen onderwerp.

Waarvoor is dit topic?

Dit topic is bedoeld voor alle vragen omtrent het plaatsen van een nieuwe installatie, of het aanpassen/uitbreiden van de huidige. Denk daarbij aan het delen en bespreken van schema's, vragen over een bepaald soort verdeler, de werking van een mengkraan, te gebruiken leiding diameters, droog- of natbouw, maximale slanglengte per groep, verdeling van zones, wel/geen buffervat en hoe groot dan, CW3 of CW4? Dat soort zaken. Ook kan je hier discussiëren over welk verwarmingstoestel er in jouw situatie de beste oplossing is.

Waarvoor is dit topic niet?

In dit topic worden geen details besproken over de werking van een bepaald type warmtepomp, zonneboiler, pelletkachel of thermostaat. Specifieke vragen, technische details, ver-/gebruikscijfers en eventuele vergelijkingen horen in het eigen topic. Ook voor het tweaken van je bestaande installatie is reeds een onderwerp.

Disclaimer

Dit is mijn eerste openingspost. Mocht je opmerkingen of tips hebben dan hou ik me ten zeerste aanbevolen. Mocht je mede-auteur willen worden dan kan dat uiteraard ook. O+

Groetjes Bas

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:57
Laat ik zelf maar aftrappen. Wij gaan de badkamer (8m2) in ons gastenverblijf renoveren, er komt oa een nieuwe betonvloer in te liggen. Momenteel wordt in het hele appartement 'gewoon' met hoge temperatuur gestookt (ca 50~60gr).

Raden jullie aan om daar nu vloerverwarming te leggen en zo ja, kan ik dan het beste een 1 groeps verdeler plaatsen, of een zogenaamd RTL ventiel gebruiken? Wellicht willen we in een later stadium het hele appartement wel van vloerverwarming voorzien (ca 80m2), maar om daar nu al een grotere verdeler voor neer te hangen voelt een beetje overkill.

Wat denken jullie?

Nhz wijzigde deze reactie 01-02-2017 11:30 (5%)

Groetjes Bas

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True