Mijn vraag
SInds 2022 zonnepanelen met micro omvormers en ECU-R van APSystems.
Sinds maart dit jaar geeft de ECU in de app soms een onderbroken grafiek op data pagina, en soms no data.
Soms gaat het dagen goed maar ook meerdere keren uitval per dag.
Heeft er misschien iemand dezelfde ervaring, het is heel vervelend als je geen data doorgegeven wordt zeker met een dynamisch energiecontract.
De panelen worden dan bij "no data" niet automatisch uitgeschakeld bij een negatieve stroomprijs .
De ECU is net buiten garantie, maar dat zou niet uit moeten maken vwb werking.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstart van de ECU geeft geen resultaat.
Mijn huidige onderhoudsbedrijf is al bezig om de oorzaak te achterhalen, daar is alleen een, tot nu toe, onderbreking in de communicatie van micro omvormers naar de ECU uitgekomen.
Graag ervaringen van jullie om een beeld te kunnen krijgen van wat er mogelijk aan de hand is.
Alvast bedankt
SInds 2022 zonnepanelen met micro omvormers en ECU-R van APSystems.
Sinds maart dit jaar geeft de ECU in de app soms een onderbroken grafiek op data pagina, en soms no data.
Soms gaat het dagen goed maar ook meerdere keren uitval per dag.
Heeft er misschien iemand dezelfde ervaring, het is heel vervelend als je geen data doorgegeven wordt zeker met een dynamisch energiecontract.
De panelen worden dan bij "no data" niet automatisch uitgeschakeld bij een negatieve stroomprijs .
De ECU is net buiten garantie, maar dat zou niet uit moeten maken vwb werking.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstart van de ECU geeft geen resultaat.
Mijn huidige onderhoudsbedrijf is al bezig om de oorzaak te achterhalen, daar is alleen een, tot nu toe, onderbreking in de communicatie van micro omvormers naar de ECU uitgekomen.
Graag ervaringen van jullie om een beeld te kunnen krijgen van wat er mogelijk aan de hand is.
Alvast bedankt