nodri2000 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:58:
April is voorbij en geen reactie van Energyvision, geen nieuws van Cell Technologies.
Ik ga maar eens contact zoeken met de mensen van CT. Dan kunnen we dit ook weer begraven want het is wel heel lang stil. Ze doen over de zogenaamde NEN certificering nu al bijna 2 jaar en ondanks beloftes komt er geen enkel nieuws naar buiten.
Als CT hun interne kwalificatie niet goed voorbereid heeft kan certificeren van een dergelijk product inderdaad anderhalf jaar duren.
Denk aan bijvoorbeeld het falen van de IP-rating van de behuizing bij koude impact met een stalen kogel, dat is 1 van de testen bij elektrische veiligheid. Dan zal je als ontwerper een ander materiaal moeten selecteren. En dan wijzigt ook het EMC-gedrag dus dat moet dan ook opnieuw. Etcetera. Dat kan makkelijk tonnen gaan kosten.
Geen enkele partij zal met CT in zee gaan als de certificering niet op orde is, dan mag het product simpelweg de markt niet op. Wat mij logisch in de oren klinkt: vermoedelijk zoekt CT financiering voor de certificering.
Maar als ík geldschieter was zou ik eerst mijn research-afdeling laten onderzoeken of de beweringen (van CT over efficiëntie) wel kloppen. Ik hoop dat de beweringen kloppen, zou mooi zijn.
Maar zolang er met onzin gesmeten wordt - NEN-certificering bestaat namelijk niet - vermoed ik een gevalletje perpetuum mobile in een ander jasje.