The Blade X1 - Cell Technologies

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:26
Het lijstje excuses met waaron het niet is gelukt kan ik wel verzinnen maar ik laat mij graag verrassen.
Ben benieuwd hoeveel ze hebben opgehaald voor hun fabriek.
Voor die beoogde 1000 x € 1000 kun je toch aardig je schoorsteen laten roken, ook na 2025 :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Simpel360 op 02-11-2024 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rashdin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIu4GIQb3FTTZ4HDT5XuWYjBPd8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JndbnSl72SRgUoiGL1SwbEf4.jpg?f=user_large

Is er misschien een typefout gemaakt en moet die "r" niet een "l" zijn? ;)
Of ben ik te voorbarig....?

[ Voor 0% gewijzigd door Rashdin op 13-11-2024 11:10 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
@Rashdin doel je op zonconcept ?
volgens mij waren er nog wel wat meer toko's maar kan die zo snel niet vinden nu

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 10:35
Heb een gesprek gehad met 1 van de oprichters van Cell Technologies.

En inderdaad, door de kap op de turbine worden de bladen welke tegen de wind in gaan "uit de wind" wind gehouden. Hele simpele omschrijving maar daar komt het op neer. Verder wordt een tandwielkastje onderin de turbine gebruikt om het aantal toeren te verhogen voor de generator. Grappige is dat de as van de turbine vast staat en ter ondersteuning bied, dus deze drijft niet de generator aan.

Verder wachten ze de testen van de NEN af om daar naar te verwijzen. Deze zullen begin volgend jaar afgelopen zijn, dus tot dan is het afwachten. Heb alleen geen idee wat de test condities zijn van de NEN voor kleine windturbines.

Dus we zullen af moeten wachten. Moch het inderdaad iets zijn dan ben ik bereid om 1 aan te schaffen en deze boven mij dak uit te laten steken. We wonen in het kustgebied dus aan wind geen gebrek.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 15-09 09:41
nodri2000 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:06:

En inderdaad, door de kap op de turbine worden de bladen welke tegen de wind in gaan "uit de wind" wind gehouden. Hele simpele omschrijving maar daar komt het op neer. Verder wordt een tandwielkastje onderin de turbine gebruikt om het aantal toeren te verhogen voor de generator. Grappige is dat de as van de turbine vast staat en ter ondersteuning bied, dus deze drijft niet de generator aan.

Verder wachten ze de testen van de NEN af om daar naar te verwijzen. Deze zullen begin volgend jaar afgelopen zijn, dus tot dan is het afwachten. Heb alleen geen idee wat de test condities zijn van de NEN voor kleine windturbines.

Dus we zullen af moeten wachten. Moch het inderdaad iets zijn dan ben ik bereid om 1 aan te schaffen en deze boven mij dak uit te laten steken. We wonen in het kustgebied dus aan wind geen gebrek.
Bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik ben heel, HEEL erg benieuwd naar de NEN uitslagen straks.

Als het in de buurt komt bij wat ze beweren, neem ik er gelijk een. Maar net als iedereen hier heb ik er een heel hard hoofd in.

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:57

En inderdaad, door de kap op de turbine worden de bladen welke tegen de wind in gaan "uit de wind" wind gehouden. Hele simpele omschrijving maar daar komt het op neer.
Laten we er vanuit gaan dat gaan dat dat een 50% efficientiewinst op levert. Dan kom je nog steeds maar op een 0.225 rotor-power-efficiency uit. Vrij beroerd als ik dat vergelijk met andere windmolens.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.wattisduurzaam.nl/wp-content/uploads/1727717675767.jpeg
Verder wordt een tandwielkastje onderin de turbine gebruikt om het aantal toeren te verhogen voor de generator. Grappige is dat de as van de turbine vast staat en ter ondersteuning bied, dus deze drijft niet de generator aan.
Dit is niets nieuws, het grootste deel van de conventionele windmolens hebben dit ook, dus geen vernieuwing hier.

Wat dan de NEN gaat zeggen weet ik niet, maar ik verwacht niet meer dan 250kWh / jaar (met 50% efficientiewinst van hierboven) voor de regio Schiphol. Dan zit je in de ordegrootte van een zonnepaneel en heeft het economischi maar waarschijnlijk ook klimaattechnisch alleen zin als ze onder de 100 euro blijven, misschien 200 incl. aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Ik heb er de laatste tijd eens over nagedacht.

Zou het niet hetzelfde principe kunnen zijn als een vliegwiel?

Je geeft die windfaan een bepaald momentum door wind, en creëert (in het voorbeeld van een vliegwiel) massa door dit momentum in hogere versnellingen door te geven. Omdat de windfaan geen (of geringe) weerstand heeft, is elk zuchtje “extra wind” een optelsom in de totale opgeslagen energie.

Sommigen zullen dit wel eens gedaan hebben: als je een tandwiel op een asje zet en die met de luchtspuit laat draaien, dan gaat die op een gegeven moment net zo hard draaien dat hij bloedheet wordt. Pas dan gaat er een weerstand optreden die ervoor zorgt dat hij niet harder kan draaien.

Maar als die weerstand bij die windfaan van cell technologies (goeddeels) weggenomen wordt, dan klopt het toch dat hij (veel) meer energie kan halen uit de wind dan die 59%?

Nogmaals: vanwege het “vliegwiel-effect”, zoals ik het gemakshalve dan even noem

[ Voor 4% gewijzigd door VindiGoosh op 27-11-2024 17:21 ]

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12
VindiGoosh schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:21:
Ik heb er de laatste tijd eens over nagedacht.

Zou het niet hetzelfde principe kunnen zijn als een vliegwiel?

Je geeft die windfaan een bepaald momentum door wind, en creëert (in het voorbeeld van een vliegwiel) massa door dit momentum in hogere versnellingen door te geven. Omdat de windfaan geen (of geringe) weerstand heeft, is elk zuchtje “extra wind” een optelsom in de totale opgeslagen energie.

Sommigen zullen dit wel eens gedaan hebben: als je een tandwiel op een asje zet en die met de luchtspuit laat draaien, dan gaat die op een gegeven moment net zo hard draaien dat hij bloedheet wordt. Pas dan gaat er een weerstand optreden die ervoor zorgt dat hij niet harder kan draaien.

Maar als die weerstand bij die windfaan van cell technologies (goeddeels) weggenomen wordt, dan klopt het toch dat hij (veel) meer energie kan halen uit de wind dan die 59%?

Nogmaals: vanwege het “vliegwiel-effect”, zoals ik het gemakshalve dan even noem
Misschien kun je dit 'vliegwiel-effect' eens uitleggen. Je beweert dat een vliegwiel energie genereert? Want ik lees dat je met een vliegwiel meer energie kunt oogsten met dezelfde windmolen.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
hesselbeertje schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:41:
[...]

Misschien kun je dit 'vliegwiel-effect' eens uitleggen. Je beweert dat een vliegwiel energie genereert? Want ik lees dat je met een vliegwiel meer energie kunt oogsten met dezelfde windmolen.
Ik ga natuurlijk niet beweren dat een vliegwiel meer energie creëert dan dat je erin stopt.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat die wet van Betz in het voorbeeld hierboven wellicht inderdaad niet van toepassing is, omdat je (nagenoeg) zonder wrijvingsweerstand energie kan blijven toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Dus in de wet van Betz zou dat betekenen dat je met dat truucje de oppervlakte ,,oneindig” kan vergroten, zegmaar.

[ Voor 11% gewijzigd door VindiGoosh op 27-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
VindiGoosh schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:42:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik ben heel, HEEL erg benieuwd naar de NEN uitslagen straks.

Als het in de buurt komt bij wat ze beweren, neem ik er gelijk een. Maar net als iedereen hier heb ik er een heel hard hoofd in.
Ja ik hoop op zoiets als vroeger “niks kan sneller als het geluid” “de aarde is plat” etc. Dat ineens blijkt dat de wet van Betz niet meer een wet blijkt te zijn.

Maar goed, eerst zien dan geloven want The Blade heeft een hele hoop illustere voorgangers welke ook dit soort claims maakten.

• VindiGoosh
nodri2000 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:19:
[...]

Ja ik hoop op zoiets als vroeger “niks kan sneller als het geluid” “de aarde is plat” etc. Dat ineens blijkt dat de wet van Betz niet meer een wet blijkt te zijn.

Maar goed, eerst zien dan geloven want The Blade heeft een hele hoop illustere voorgangers welke ook dit soort claims maakten.
Ik ook.

Tegelijkertijd, -als ik met mijn gedachtengang in de goeie richting zit-, vraag ik mij dus echt af of het inderdaad zo zou kunnen zijn dat de wet van Betz dus theoretisch niet ongeldig is, maar bij dit model anders van toepassing is.

Dus als je naar de vergelijking kijkt; dat dus het oppervlakte onevenredig veel vergroot wordt. Wat dan met een “omweg” gebeurt, door praktisch 0 weerstand te creëren en een vliegwieleffect op gang te brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
VindiGoosh schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:45:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen, is dat die wet van Betz in het voorbeeld hierboven wellicht inderdaad niet van toepassing is, omdat je (nagenoeg) zonder wrijvingsweerstand energie kan blijven toevoegen.
Bijna geen weerstand? Je zet er tandwielkast en een generator achter, zodat je de wind kan omzetten naar elektriciteit. Dus hoe harder het waait hoe groter de weerstand. Het is net als de versnellingen op de fiets hoe hoger de versnelling hoe zwaarder het trappen gaat. Als je bijna geen weerstand wil dan haal je het ketting eraf, maar dan kom je nergens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:54:
[...]

Bijna geen weerstand? Je zet er tandwielkast en een generator achter, zodat je de wind kan omzetten naar elektriciteit. Dus hoe harder het waait hoe groter de weerstand. Het is net als de versnellingen op de fiets hoe hoger de versnelling hoe zwaarder het trappen gaat. Als je bijna geen weerstand wil dan haal je het ketting eraf, maar dan kom je nergens. :P
Ik heb het natuurlijk over het ontbreken van de weerstand bij de windvaan, die ze met de meedraaiende kap (zo goed als) helemaal wegnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vergelijkbaar met dit waarschijnlijk;
Wikipedia: Voith-Schneider-propeller

Niet dat ze daarmee opeens het ei van Columbus hebben. Sterker nog, een normale propeller kan nog wel eens efficiënter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De wet van Betz volgt uit het feit dat de lucht die door de turbine gaat ook ergens heen moet gaan.
Dat zie ik deze turbine niet oplossen, dus hun verwerping ervan is ongeldig.

De kap op de turbine geeft luchtweerstand/drukval zonder arbeid op te leveren, in tegenstelling tot een traditionele turbine waarbij alleen de mast en de naaf niet meedoen aan de energie-oogst.
Ze hadden eerst de onafhankelijke meetdata moeten verzamelen en daarna de ronkende persberichten.
Zelfs als ze te goeder trouw zijn, zullen ze niet de eerste of laatste uitvinder zijn die door confirmation bias op z'n snufferd gaat.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:52
Ik las onlangs wel in een artikel van TU delft dat de wet van Betz van toepassing is op "open air" turbines, en dus niet 1 op 1 kan overgedragen worden. De studie betrof "ducted wind turbines" waarbij er een soort van omhulsel word gemaakt rond de turbine die extra kracht of wind door de turbine gaat jagen door de vorm van dit omhulsel

https://wes.copernicus.org/articles/6/1263/2021/
The power coefficient expression in Eq. (6) challenges the well-known Lanchester–Betz–Joukowsky limit of for maximum power coefficient obtainable for a HAWT. This should not be a surprising result since the mass flow for a given is larger than the mass flow without a duct.
Ik zou mij met andere woorden niet blind staren op die wet. Ja, je kan mss niet meer energie halen uit een gegeven hoeveelheid wind/luchstroom, maar je kan mss wel de luchstroom vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Annan schreef op woensdag 4 december 2024 @ 11:30:
Ik las onlangs wel in een artikel van TU delft dat de wet van Betz van toepassing is op "open air" turbines, en dus niet 1 op 1 kan overgedragen worden. De studie betrof "ducted wind turbines" waarbij er een soort van omhulsel word gemaakt rond de turbine die extra kracht of wind door de turbine gaat jagen door de vorm van dit omhulsel

https://wes.copernicus.org/articles/6/1263/2021/

[...]

Ik zou mij met andere woorden niet blind staren op die wet. Ja, je kan mss niet meer energie halen uit een gegeven hoeveelheid wind/luchstroom, maar je kan mss wel de luchstroom vergroten?
Goeie post, bedankt voor het delen. Op basis van die informatie denk ik het volgende:

De wind die in de windvaan terecht komt, kan niet weg en is aan de andere kant zonder weerstand. Na een omwenteling wordt daar vervolgens weer lucht tegenaan geduwd, dus de luchtdruk neemt toe. Dit tot op een bepaald punt dat de druk niet verder toe kan nemen.

Als je vervolgens de as in een lichtere versnelling zet, neemt de luchtdruk in het systeem weer af en kan er weer drukopbouw plaatsvinden. En dat allemaal bij dezelfde windsnelheid.

Op die manier kun je dus energie blijven toevoegen, zonder dat daar de wind harder voor hoeft te waaien.

Daarmee creëer je dus kunstmatig een veel groter rotoroppervlakte, dan dat de oppervlakte van de windvaan daadwerkelijk is.

Maw: de efficientie van het model kan nog steeds maar 40% zijn, maar als dat 40% is over een kunstmatige rotoroppervlakte van 100m2 in plaats van de fysieke 1m2, dan levert hij veel meer op dan een normale kleine windmolen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@Annan Als ik Betz goed begrijp wordt de swept area dan niet door de turbine-diameter bepaald maar door de duct-diameter.
Het ligt ver buiten mijn vakgebied, maar als ik lees
the turbine is represented using a numerical actuator disc (AD)
[...]
the power coefficient for the duct-AD model, using SAD as the reference area
dan denk ik te begrijpen dat ze hier de power coefficiënt voor het turbine-oppervlak berekenen en dat is niet verrassend hoger dan Betz, anders zou die duct nogal zinloos zijn.
Een extreem voorbeeld is een solar updraft tower waar je megawatts uit een turbine van een meter trekt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
Het is ook ver van mijn vakgebied :*)

Maar ik vind het wel super interessant. Ik zag enkel dat er nogal veel naar deze wet wordt gerefereerd zowel in deze topic als in artikels, maar de realiteit ligt blijkbaar (als ik het wetenschappelijk artikel goed lees) veel genuanceerder. Zo'n wetten gelden vaak onder een specifieke set van omstandigheden. Dat wilde ik maar even aangeven.

Wat ik ook wel opvallend vindt: waarom zijn er geen ducted wind turbines op de markt? De studie toont duidelijk aan dat dit een heel gunstig effect kan hebben op de geleverde arbeid...maar wsl ligt de realiteit ook daar complexer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annan
Hoe meer ik me inlees in de "ducted wind turbines", hoe meer de conclusie lijkt te zijn: goed in theorie, valt door de man in de praktijk. TU delft is blijkbaar al sinds 2016 bezig met dit onderzoek zonder echte breakthrough. Wind is dus echt wel iets heel complex..

Ik begin dus wel een beetje het scepticisme van de anderen te snappen omtrent ook deze wind turbine. Ach ja, afwachten maar op die testen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenSKIP
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-09 12:20
Helemaal mooi hoor die "Blade".
Maar het bedrijf beantwoord geen enkele vraag!

Hoeveel dB(A) maakt de turbine? Wordt er actief geremd bij bepaalde windsnelheden? Hoeveel geluid maakt die rem?
Ex paal en Ex installatie.... ok, wat mag die paal dan kosten?
Installatie kan ik zelf wel.... alleen..... hoeveel Volt / Ampère levert de "Blade"
Als het 48V is dan kan ik zelf wel naar de accu of omvormer aansluiten, maar ook op die vraag blijft men bijzonder zwijgzaam.

En dan nog maar te zwijgen over de noodzakelijke vergunningen voor deze "turbine".

Genoeg vragen dus, maar geen enkel antwoord. Jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 08:00
BenSKIP schreef op donderdag 12 december 2024 @ 04:23:
Helemaal mooi hoor die "Blade".
Maar het bedrijf beantwoord geen enkele vraag!

Hoeveel dB(A) maakt de turbine? Wordt er actief geremd bij bepaalde windsnelheden? Hoeveel geluid maakt die rem?
Ex paal en Ex installatie.... ok, wat mag die paal dan kosten?
Installatie kan ik zelf wel.... alleen..... hoeveel Volt / Ampère levert de "Blade"
Als het 48V is dan kan ik zelf wel naar de accu of omvormer aansluiten, maar ook op die vraag blijft men bijzonder zwijgzaam.

En dan nog maar te zwijgen over de noodzakelijke vergunningen voor deze "turbine".

Genoeg vragen dus, maar geen enkel antwoord. Jammer!
Ik ben ook heel benieuwd. Heb me in ieder geval aangemeld als geinteresseerde...maar vrees nog steeds dat het er een wordt in de categorie 'iets wat te mooi lijkt om waar te zijn is dat vaak ook...'
Ik ga het in ieder geval volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.B.te L.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-05 16:14
Woont er niemand in de buurt van Etten-Leur? De firma zit in een nieuw pand aan de Pottenbakkersstraat 14. Zitten de uitvinders daar, of zijn ze op tournee in Thailand. Onbegrijpelijk dat nog geen een goede journalist er boven op is gesprongen. Dit is de uitvinding van de eeuw. En het verkoopt beter dan zonnepanelen! Ik geloof ook graag wat de op[ichters allemaal schrijven en beweren. Echter elke keer is er weer een volgende hindernis. 1000 x 1000 (€) is in ieder geval binnen. Meer vermogen dan het molentje levert!

P.S. Mondkapjes leveren meer op.

[ Voor 3% gewijzigd door M.B.te L. op 20-12-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antiloop
Op Google streetview is een logo te zien op de brievenbus wat lijkt op die van Cell Technologies

KVK geeft ook niet aan dat er nog een ander bedrijf op hetzelfde adres zit

We zullen geduld moeten hebben tot er iets concreets uitgebracht wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 12:09
Ik volg dit topic in elk geval. Deze partij heb ik maanden geleden gevonden op internet en het zou natuurlijk erg mooi zijn allemaal.
Als het 1500 kWh per jaar oplevert koop ik er een.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeutonMartin
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 23:09
Ik volg dit topic ook al een tijdje.
Ben benieuwd naar de NEN test.

Kwam laatst toevallig dit tegen:
https://nl.linkedin.com/p...ij-johan-antonissen-yjqee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
TeutonMartin schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:02:
Ik volg dit topic ook al een tijdje.
Ben benieuwd naar de NEN test.

Kwam laatst toevallig dit tegen:
https://nl.linkedin.com/p...ij-johan-antonissen-yjqee
Niet om te zeuren, maar just an FYI: dit is al besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenSKIP
Misschien...... heel misschien dat dit wel werkt? Ik noem maar iets raars... er zit een planetaire versnelling in. Dat zou dan betekenen dat het 'zon' tandwiel heel veel sneller draait dan de planeten. Met de juiste ratio zou je dus van weinig rpm best meer rpm kunnen maken. Dit gaat dan wel weer ten koste van de nm. Ik vind het voor nu zo'n gek idee nog niet, ben wel heel benieuwd naar de cijfers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Het probleem is dan ook niet het toerental. Een goede generator is over een heel breed toerengebied bruikbaar efficiënt en windmolens hebben sinds altijd al tandwielen (check je plaatselijke monument). Het probleem is: vermogen = koppel x toerental en met tandwielen schiet je dus niks op omdat je de ene voor de andere inruilt, minus verliezen in de overbrenging.
Als (indien) het apparaat de belofte waarmaakt, dan is dat ondanks de tandwielen en niet dankzij. De innovatie zit dan elders.
Sterker; het noemen van de transmissie als onderscheidend komt op mij als een rode vlag over. Het filtert de mensen die natuurkunde snappen uit de groep geïnteresseerden zodat de overgebleven mensen die tot investeren overgaan niet de skills hebben de geboden informatie te beoordelen.
Idem de knullige W/h fout in de flyer. Als je het verschil tussen vermogen en energie niet weet moet je geen energietechniek engineeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandit1216
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-08 14:24
Doet me ook wel weer aan die ridgeblade denken. Iedere drag turbine heeft toch het zelfde probleem. Ook deze, en ook die ridgeblade. Je kunt de drag verminderen, maar het blijft drag.

Er zijn ook al zat testen gedaan met tunnels, toeters en trechters met lift turbines. Zelfs lift turbines met de as verticaal.

Het één sluit het ander ook niet uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Bandit1216 op 06-01-2025 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizsuall
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 18:54
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de uitvoering en uiteindelijke kosten/opwekking van dit type.
Mijn perceel is groot genoeg voor zo'n ding en als ik s' avonds en/of 's nachts, al is het maar 500-1000W kan opwekken, dan kan ik al redelijk wat verbruik wegstrepen welke ik niet hoef in te kopen.
Uiteindelijk hoop ik dat een Tweaker deze mag testen en dat het een mooie toevoeging kan zijn aan het opwekken van eigen verbruik.
*Ik bied me beschikbaar als tester in ieder geval* ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Vizsuall op 27-01-2025 12:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-09 15:39
Ik vind het wel verdacht dat er nog steeds geen testresultaten zijn gepubliceerd. Zo ingewikkeld kan dat testen toch niet zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door WimHut op 01-02-2025 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
Vizsuall schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:07:
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de uitvoering en uiteindelijke kosten/opwekking van dit type.
Mijn perceel is groot genoeg voor zo'n ding en als ik s' avonds en/of 's nachts, al is het maar 500-1000W kan opwekken, dan kan ik al redelijk wat verbruik wegstrepen welke ik niet hoef in te kopen.
Uiteindelijk hoop ik dat een Tweaker deze mag testen en dat het een mooie toevoeging kan zijn aan het opwekken van eigen verbruik.
*Ik bied me beschikbaar als tester in ieder geval* ;)
Ik vrees dat het doorgestoken kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpMind
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-05 15:43
Ik volg de ontwikkelingen rondom dit nieuws al een tijdje. Naast het hele Wet van Betz verhaal, geeft het uitblijven van de test resultaten (opbrengst) mij sterk het gevoel van doorgestoken kaart/hoax.When it's too good to be true.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielp
  • Laatst online: 15-09 11:02
Het aantal vacatures is ook sinds begin oktober precies gelijk gebleven. Of niemand solliciteert of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
Wordt het geen tijd dit bedrijf aan te klagen voor misleiding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:09

OFV

WimHut schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:04:
Zet hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
WimHut schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:04:
Ze verkopen nog niets dus er is nog geen misleiding..

Misschien voor de investeerders dat het een ander verhaal is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
WimHut schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 00:41:
Ik vind het wel verdacht dat er nog steeds geen testresultaten zijn gepubliceerd. Zo ingewikkeld kan dat testen toch niet zijn?
Nouja, als je een testresulaat probeert te publiceren dat én geloofwaardig is én in strijd met de natuurkunde.... Dan kan dat wel even tijd kosten 8)7

Het kwalijkste is dat de heren François Huijbregts en Marcel Naaktgeboren er vermoedelijk met een zak subsidie vandoor gaan en hun bedrijf failliet laten verklaren.

[ Voor 17% gewijzigd door hesselbeertje op 15-02-2025 21:41 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
hesselbeertje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:39:
[...]
Het kwalijkste is dat de heren François Huijbregts en Marcel Naaktgeboren er vermoedelijk met een zak subsidie vandoor gaan en hun bedrijf failliet laten verklaren.
Ze zijn allebei betrokken geweest bij Zonconcept wat nu ook niet meer bestaat https://drimble.nl/bedrijf/zwijndrecht/36950866/uitleg.html#

Ik hoop dat ze iets unieks hebben, maar duurt wel allemaal lang als je een gepatenteerd(waar of hoe is de vraag) gouden ei zou hebben nu, en zou me niets verbazen als ze geld verbranden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
Antiloop schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 23:11:
[...]

Ze zijn allebei betrokken geweest bij Zonconcept wat nu ook niet meer bestaat https://drimble.nl/bedrijf/zwijndrecht/36950866/uitleg.html#

Ik hoop dat ze iets unieks hebben, maar duurt wel allemaal lang als je een gepatenteerd(waar of hoe is de vraag) gouden ei zou hebben nu, en zou me niets verbazen als ze geld verbranden
Dat is dus duidelijk. Ik laat het los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
hesselbeertje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:39:
[...]

Nouja, als je een testresulaat probeert te publiceren dat én geloofwaardig is én in strijd met de natuurkunde.... Dan kan dat wel even tijd kosten 8)7

Ze hebben hun vorige bedrijf ook failliet laten verklaren.

https://drimble.nl/bedrijf/zwijndrecht/36950866/uitleg.html#

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chielp
Vandaag een half jaar geleden was de sensationele onthulling van de Blade X1. Ik dacht net ik zal eens op "het patent" gaan zoeken maar kan helaas niets vinden. Niets (zinnigs) op naam van Huijbregts, op naam van Naaktgeboren of Cell Technologies. Wat wel grappig is is dat het nummer wat ze op hun eigen website vermelden (2037913) verwijst naar dit patent: https://nl.espacenet.com/...CC=EP&NR=2037913A2&KC=A2#

Is dit nou een (dikke) middelvinger naar de investeerders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:11
offtopic:
fijn, die staat nu ook in m'n history. Dus nu krijg ik een berg met viagra reclane de komende tijd :/

Ik wacht ook nog steeds op nieuws. Ik zou hem vrij eenvoudig kunnen monteren op het dak. 2 of 3 ook nog wel denk ik. Bekabeling is ook geregeld want daar zit de omvormer van de zonnepanelen. Maar eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
Volgens mij moet de conclusie zijn dat we allemaal zijn bedonderd.

Triest dat dit soort oplichters daar zomaar mee kunnen wegkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBouwman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 08:09
Misschien leuk en ook goed als Tweakers hier ook een artikel aan kan wijden.. Het is maar een idee, maar goed.. Misschien moet het dan eerst nog wat langer stil blijven voordat er gegraven gaat worden door de journalistiek. Eerst nog de ondernemers een kans geven om iets van zich te laten horen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
RBouwman schreef op woensdag 23 april 2025 @ 22:36:
Misschien leuk en ook goed als Tweakers hier ook een artikel aan kan wijden.. Het is maar een idee, maar goed.. Misschien moet het dan eerst nog wat langer stil blijven voordat er gegraven gaat worden door de journalistiek. Eerst nog de ondernemers een kans geven om iets van zich te laten horen..
Een (1) werkend exemplaar zou dan nogal helpen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBouwman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 08:09
Simpel360 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 23:36:
[...]

Een (1) werkend exemplaar zou dan nogal helpen :+
Ik begreep dat er 2 of 3 test exemplaren werken in omgeving Dordrecht.. Staan die er wel? En zo ja, werken die zoals gezegd wordt? Goed om daar mee te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
Inmiddels zijn we een half jaar verder en weten we nog niets over de NEN-test. Dit lijkt me doorgestoken kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
WimHut schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 23:53:
Inmiddels zijn we een half jaar verder en weten we nog niets over de NEN-test. Dit lijkt me doorgestoken kaart.
Is dat geld al op van de crowdfunding dan?
Dat zullen ze in deze startup toch niet al te opvallend aan privé willen verbranden, ze hebben ervaring, toch? B-)

Juridische disclaimer:
_/-\o_ *; :$ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank borgo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-09 23:07
@WimHut , uw laatste 10 berichten zijn niet positief te noemen, geef het de tijd en becriminaliseer het niet zo, ik heb trouwens een week terug een email gestuurd naar hun met nog nul reactie overigens, het blijft erg stil idd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chielp
@Frank borgo We zijn hier inderdaad niet heel erg positief maar dat is ook logisch als je de feiten op een rijtje zet.
Positief:
Als het klopt wat de heren hebben bedacht (een windmolen die 2500-3000 kilowattuur per jaar kan produceren) dan is dat echt geweldig. Ik ben de eerste die er 1 zou bestellen. De warmtepomp draait in de winter dan heerlijk op de zelf opgewekte energie in plaats van op de gasgestookte centrale.

Negatief:
- De wet van Betz geeft aan dat de windmolen maximaal in theorie 359 kWh kan leveren per jaar. Maar dat is in het meest ideale geval. In de praktijk zal dit een stuk minder zijn.
- We wachten op de uitkomst van het NEN certificeringstraject. Als dit binnen is betekend het dat het apparaat veilig is om te verkopen aan consumenten. Dit geeft nog steeds niet aan wat de windmolen aan energie gaat opleveren. Wel zou dit begin dit jaar gereed moeten zijn.
- De heren hebben 1.000.000 opgehaald om hun uitvinding te gaan produceren. Hoe langer het duiurt voordat ze kunnen gaan produceren, hoe langer ze zichzelf van een (riant) salaris kunnen voorzien.
- Ze huren vanaf begin 24 de enorme ruimte op de Pottenbakkerstraat 14 in Etten-Leur. Waarom hebben ze deze ruimte nodig? Er is nog geen productie, al het geld wat ze aan huur vorig jaar hebben betaald is verbrand.
- Er is geen patent te vinden in Europa op naam van 1 van de eigenaren, of de naam van het bedrijf, wat in 2024 is toegekend. Ze geven zelf aan dat er een patent was toegekend en dat ze daardoor de windmolen konden onthullen. Het is uiteraard mogelijk dat het patent op naam van een andere persoon/bedrijf is afgegeven.
- Het patentnummer wat op de website staat wijst naar een patent dat wel opgevat kan worden als een (dikke) middelvinger
- Op hun website beschrijven ze een soort versnelling, zodat de molen ook blijft draaien bij minder wind. Mijn fiets heeft ook versnellingen, als ik deze in een hele hoge versnelling zet (ik hoef minder snel te draaien) trap ik wel enorm zwaar om vooruit te komen. Je kunt met versnellingen de dynamo wel even hard laten draaien bij lagere windsnelheden maar de wind moet dan wel meer kracht hebben (en het is juist het omgekeerde)
- We hebben al 7 maanden en 1 dag niets meer gehoord van de heren.
- Er staan nog steeds evenveel vacatures open als 7 maanden geleden. Dat is ook logisch, waarom zou je 45 mensen aannemen als je niets produceert, maar waarom staan de vacatures er dan wel? Verwachten ze dat als je nu wordt aangenomen dat je dan wacht tot je eindelijk een keer mag gaan werken? Er staat nergens dat ze mensen zoeken vanaf een bepaalde datum.

Ik ben bang dat als we straks weer wat horen, dat vooral een nieuwe investeringsronde zal zijn. Dit in de hoop dat er nog wat mensen intrappen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
Tijdje geleden een gesprek gehad met 1 van de mannen. Ze geven aan tegen wat problemen aan te lopen bij het testen. Er zijn wat vragen gekomen waar ze op moeten antwoorden.
Daar ze de eerste zijn met een VAWT die deze testen ondergaat is het niet helemaal duidelijk welke testen wel en niet gedaan moeten worden. (eigen woorden, don't shoot the messenger)

Tja, gezien het feit dat hun website al een maand of 6-7 geen update heeft gehad, er niks over de testen te vinden is en het feit dat op vragen geen antwoor komt doet me vermoeden dat het niks gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
nodri2000 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:31:
Tijdje geleden een gesprek gehad met 1 van de mannen. Ze geven aan tegen wat problemen aan te lopen bij het testen. Er zijn wat vragen gekomen waar ze op moeten antwoorden.
Daar ze de eerste zijn met een VAWT die deze testen ondergaat is het niet helemaal duidelijk welke testen wel en niet gedaan moeten worden. (eigen woorden, don't shoot the messenger)

Tja, gezien het feit dat hun website al een maand of 6-7 geen update heeft gehad, er niks over de testen te vinden is en het feit dat op vragen geen antwoor komt doet me vermoeden dat het niks gaat worden.
Rookgordijn en te weinig wind :+

Hoe moeilijk kan het zijn, een test exemplaar neer zetten, webcam erop, de productiegetallen (kWh) en een windmeter, 24/7 via hun website streamen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielp
Simpel360 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:13:
[...]

Rookgordijn en te weinig wind :+

Hoe moeilijk kan het zijn, een test exemplaar neer zetten, webcam erop, de productiegetallen (kWh) en een windmeter, 24/7 via hun website streamen. :X
Dan zouden we wel kunnen zien of de molen 50% van de tijd draait:

Op de website staat dat je de molen aan kunt sluiten zonder een aparte groep te gebruiken. Dit mag tot 800watt. 0,8 kWh * 24 * 365 levert maximaal 7008 kWh per jaar op. De molen moet dus 50% van de tijd op max vermogen draaien om de beloofde 3500 kWh te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
Chielp schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:22:
[...]

Dan zouden we wel kunnen zien of de molen 50% van de tijd draait:

Op de website staat dat je de molen aan kunt sluiten zonder een aparte groep te gebruiken. Dit mag tot 800watt. 0,8 kWh * 24 * 365 levert maximaal 7008 kWh per jaar op. De molen moet dus 50% van de tijd op max vermogen draaien om de beloofde 3500 kWh te leveren.
Het zal bij dromen blijven voor de investeerders.

Wie was het ook al weer die zong: De meeste dromen zijn bedrog, droomland of Dreamer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank borgo
Het zou wel rete jammer zijn, want zo een molentje zit iedereen op te wachten, ik blijf hopen op een positief bericht van hun kant, maar net wat jullie zeggen, waarom niet gewoon een update op de website, zodat je op zn minst denkt dat het niet dood bloed, enfin, we wachten af

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WimHut
Frank borgo schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:37:
@WimHut , uw laatste 10 berichten zijn niet positief te noemen, geef het de tijd en becriminaliseer het niet zo, ik heb trouwens een week terug een email gestuurd naar hun met nog nul reactie overigens, het blijft erg stil idd
Ik vermoed c.q. ik weet wel zeker dat het schaamteloze oplichting is en ik vind dat de heren daar niet mee weg mogen komen. Er is geen enkele reden om hier positieve berichten over te plaatsen.

Er worden hier mensen verleid tot hoge investeringen in gebakken lucht. Dat is crimineel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AirAlex88
  • Laatst online: 21:04
Ze zijn nog wel “actief” geld aan het ophalen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRbgvVXJf5krkWcKuxqq-i3mjqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyspZK6tpItROkH6Vi9nCFEk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 219% gewijzigd door AirAlex88 op 25-05-2025 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
Is de Rabobank ineens durfkapitaal aan het verstrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:09
@AirAlex88 @Chielp volgens het linkedin bericht hebben ze echt 'het patent op zak'. Ben benieuwd.

M.a.w. als dat niet klopt geeft de Rabobank ook makkelijk geld weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hd-xY8XFGvio1FNwVsI1ToExfpc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dLBv3CGPhWOnQVlcmAyq2ZRL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Piemol op 26-05-2025 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel360
Het patentnummer zal wel sterke overeenkomsten vertonen met hun Rabo rekeningnummer :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Piemol
@Simpel360 ik heb even bij B'wise navraag gedaan of ze misschien het patent hebben ingezien voor het afgeven van een cheque.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nodri2000
Wat ik niet begrijp is dat de NEN eisen er al zijn voor kleine windturbines. NEN-EN-IEC 61400-2: is hiervoor.

Waarom ze dan zo lang moeten wachten op het traject voordat het klaar is is mij een raadsel.

In het artikel op Linkedin wordt gevraagd naar het patentnummer 2037913 maar dat blijkt niet te bestaan in het nederlands patent register....... oeps. de post is nog jong dus ik ben erg benieuwd op het commentaar.

https://www.linkedin.com/...%3A7330951148767428609%29

[ Voor 63% gewijzigd door nodri2000 op 28-05-2025 15:19 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Piemol
Bij B'Wise navraag gedaan, die verwijzen door naar Marcel Naaktgeboren / Francois Huijbregts.
Kennelijk hebben ze dat niet gevraagd of gecontroleerd, of het moet geheim blijven.

Bij Francois Huijbregts navraag gedaan, die geeft aan géén EU patent te hebben, enkel een NL patent.
Bij navraag naar het juiste patentnummer en waar die terug te vinden is, wordt aangeboden mijn vragen over de turbine telefonisch te beantwoorden.
Als ik vervolgens aangeef alleen het juiste patentnummer te willen en waar het patent te vinden is, blijft het stil.

In de EU database, https://worldwide.espacenet.com/patent/search?q=2037913,
hoeft men dus niet te zoeken, daar hebben ze niets geregistreerd.
In de NL database, https://mijnoctrooi.rvo.nl/fo-eregister-view/?locale=nl,
kan ik niets vinden op:
  • het patentnummer (2037913), of
  • de namen van de eigenaren, of
  • de bedrijfsnaam, of
  • een (naar mijn idee) relevant patent geregistreerd ná 2022 met de term 'wind'
Verder heb ik gebladerd in alle patenten, gesorteerd op nummer.
Dan zie ik dat het nummer ontbreekt in de reeks patenten:
  • 2037909 (het hoogst gepubliceerde nummer vóór 2037913)
    op 10-06-2024 ingediend
    op 11-03-2025 gepubliceerd
  • 2037920 (het laagst gepubliceerde nummer ná 2037913)
    op 10-06-2024 ingediend
    op 28-02-2025 gepubliceerd
Daarna heb ik de helpdesk van het octrooiregister gebeld.

Er zijn twee redenen waarom het patent niet teruggevonden kan worden:
  1. Een uitgegeven patent kan met max. 18 maanden (1,5 jaar) vertraagd gepubliceerd worden.
    Dus stel dat het patent pas in mei 2025 is ingediend (dat zou nergens op slaan gezien alles wat al 'loopt') zouden we nog even moeten wachten.
    Gezien de al wel gepubliceerde patentnummers, zie punt 2.
  2. Een patent is ingediend en vervolgens teruggetrokken.
    Dit gebeurd in zomaar 30% van de situaties (is mij verteld). Vaak komt dit door de ontvangen kritiek van het octrooicentrum op de aanvraag.
Zonder verdere informatie is het meest aannemelijke dat het patent teruggetrokken is, gezien de wel gepubliceerde patentnummers vóór en ná het 'gezochte' patentnummer.

[ Voor 6% gewijzigd door Piemol op 30-05-2025 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
Piemol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01:

In de EU database, https://worldwide.espacenet.com/patent/search?q=2037913,
hoeft men dus niet te zoeken, daar hebben ze niets geregistreerd.

Zonder verdere informatie is het meest aannemelijke dat het patent teruggetrokken is, aangezien de wel gepubliceerde patentnummers voor en na het 'gezochte' patentnummer.
In het linkedin draadje staat dat er wel internationaal een patent is aangevraagd. Nu reikt mijn kennis van patenten net zo ver als mijn kennis over quantumtechnologie (niet heel ver). Als daar een aanvraag is gedaan wordt dat dan ook geregistreerd? Je geeft zelf aan in de europese database niet, is er internationaal nog een centrale databse?

Goed, we blijven proberen om te kijken of dit echt wat is (want we zijn tweakers en dit is technische porno asl het werkt, al blijkt dit een technische tiroler te worden) maar de tekenen zijn wel aan de wand. Wordt steeds minder geloofwaardiger.

Ook alleen het feit dat ze telefonisch je te woord willen staan en verder nergens op reageren.

Als ik uitvinder was van zo'n revolutionair apparaat zat ik als een bok op de haverkist om vragen te beantwoorden en dingen uit te leggen. Open en transparant zijn kan ervoor zorgen dat je meerdere investeerders binnen haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piemol
@nodri2000
zoals ik schreef:
Bij Francois Huijbregts navraag gedaan, die geeft aan géén EU patent te hebben, enkel een NL patent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielp
Piemol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01:
Zonder verdere informatie is het meest aannemelijke dat het patent teruggetrokken is, gezien de wel gepubliceerde patentnummers vóór en ná het 'gezochte' patentnummer.
Dank voor al dit werk! Ik schat echter eerder in dat het patent nog niet gepubliceerd is. De datum van het nieuwsbericht op de site (04-07-24) komt redelijk overeen met jou zoekwerk (10-06-24), en als je nog 1.5 jaar mag wachten met publiceren heb je nog tot eind '25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@Chielp heel eerlijk: dan zeg je niet "ik heb een patent met nummer X" maar dan zeg je "ik heb een ongepubliceerd patent X dat eind '25 publiek gemaakt wordt om concurrenten niet wijzer te maken". Nu zoeken mensen die serieus nadenken over hun geld naar een doodlopend nummer, wat vooral gefronste wenkbrauwen (en geen geld) oplevert.
Analoog aan het eerdere natuurkunde-bullshitfilter om alleen goedgelovigen over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielp
@Proton_ Ja dat zou ik ook zeggen. Maar ik bedoelde meer dat het nog steeds allemaal mogelijk is, de andere 2 patenten zijn ook pas relatief kortgeleden openbaar gemaakt.

Ik zag ook vanmiddag, toen ik op hun site keek voor de datum van het nieuwsartikel, dat ze echt heel wat plan zijn. Ze zoeken acht (8!) HR medewerkers, dan heb je toch flink wat personeel nodig om die aan het werk te zetten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
Die 10k is dan op vóór die lui überhaupt aan het werk zijn… de recruitment van zoveel medewerkers alleen kost al meer

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
Chielp schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:30:
@Proton_ Ja dat zou ik ook zeggen. Maar ik bedoelde meer dat het nog steeds allemaal mogelijk is, de andere 2 patenten zijn ook pas relatief kortgeleden openbaar gemaakt.

Ik zag ook vanmiddag, toen ik op hun site keek voor de datum van het nieuwsartikel, dat ze echt heel wat plan zijn. Ze zoeken zes (6) HR medewerkers, dan heb je toch flink wat personeel nodig om die aan het werk te zetten…
Heb je ook enig idee hoe lang die en de andere vacatures al open staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
In ieder geval vanaf eind september (vanaf het moment dat ze in het AD stonden). Wat ik 2 maanden geleden al schreef, het is totaal onrealistisch om 8 maanden van tevoren al vacatures te plaatsen voor 50 FTE's. Wat ga je de sollicitanten vertellen? Kom over 7 maanden maar terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piemol
Een vergelijkbare reactie als ik schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01 is door B'Wise van hun Linkedin post verwijdert. Ze houden denk ik niet zo op kritiek bij het weggeven van het geld van anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
Piemol schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:00:
Een vergelijkbare reactie als ik schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01 is door B'Wise van hun Linkedin post verwijdert. Ze houden denk ik niet zo op kritiek bij het weggeven van het geld van anderen :)
Dit is wel heel triest :D

En veelzeggend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc de wit
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 07-06 07:50
Tja, als het echt zou kloppen is het een revolutie, ik vrees echter dat de revolutie vooral de teleurstelling gaat zijn dat het to good to be true is.
Ik heb gezien mijn technische achtergrond twee keer een serieuze sollicitatie verstuurd maar nooit meer iets vernomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:29
Zeilboten kunnen 2 tot 4 maal sneller gaan dan de wind, eerst dachten ze dat het onmogelijk was. Toch kon het.

Wat een verhaal is dit allemaal.
Ooit een boek gelezen over het verhaal van Palm Invest, moet daar een beetje aan denken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
* linkdrop

[ Voor 85% gewijzigd door Proton_ op 13-06-2025 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenSKIP
Naar mijn idee ziet de NEN allen toe op productveiligheid en niet zozeer of het de beloofde rendement behaald. (Maar dat laatste is mij niet zeker.)

[ Voor 4% gewijzigd door BenSKIP op 20-06-2025 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
BenSKIP schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:14:
Naar mijn idee ziet de NEN allen toe op productveiligheid en niet zozeer of het de beloofde rendement behaald. (Maar dat laatste is mij niet zeker.)
Dat klopt. En ik ben een beetje bang dat we straks krijgen:
- Ons product is veilig getest en voldoet aan alle voorwaarden! Kopen dus!

- Onze testen hebben het volgende opgeleverd: Omdat de omvormer maximaal 800 watt kan leveren (als het meer is MOET je een aparte groep gebruiken en dat is niet nodig) en het in NL ongeveer de helft van de tijd waait zal de X1 per jaar ongeveer 0.8 * 24 * 365 * 0.5 = 3500 kWh opleveren.

En dan zien we na 1 jaar vanzelf de gebruikers die klagen dat er op hun meter nooit iets teruggeleverd wordt omdat er maximaal 50 watt geproduceerd wordt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenSKIP
Ik vrees het ook, want over de windtunnelbeproeving lees ik niets meer terug. Die zal dan wel zwaar tegen gevallen zijn. Of niet eens uitgevoerd, want het huren van de tunnel is beetje duur en als je al weet dat er prut uitkomt, dan begin je daar niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Weer een maand voorbij en het blijft angstvallig stil. Bestaat het bedrijf nog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN86
  • Registratie: Augustus 2023
Blijft erg jammer dat dit waarschijnlijk op een sisser zal uitdraaien.
If it's too good to be true, it ain't true.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AirAlex88
Ik heb weer even wat zitten speuren. Er is 21 mei een nieuwe B.V. geregistreerd. "Cell Technologies Nederland B.V." in plaats van "Cell technologies B.V." (opgericht 08-02-23). Met als opvallende wijziging dat het aantal werknemers veranderd is van 4 naar 20, misschien dat er nog een sprankje hoop is? Ook opmerkelijk is dat bij de eerste registratie "H-IT Holding B.V." en "Chef's Retail B.V." (beide andere B.V.'s van de heren vernoemd werden en nu niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlPzwF8CtIU6vg3oguvjZw-6_PE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KU8Ult8ZeCntbORtjiNIQ17f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36y-h3uSazJ0FAsp5Oym4Z659j0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UJWsZ3CGqqxpWAz7XyReSNiL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7av6l0opIOV1SekGKq23NByR04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hQJuTxmF9tklmSB71EvrFvLG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
@AirAlex88 20 medewerkers omdat dat bij de inschrijving van de bv is vermeldt of is dat een geverifieerd aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirAlex88
@Piemol Geen idee, dit is gewoon openbare informatie. Ik geloof dat je zelf op kan/moet geven hoeveel medewerkers er zijn. Ik zeg ook niet dat het iets betekend maar het zou kunnen dat er nog iets gaande is, of dat ze moeite doen om in ieder geval die indruk te wekken.

Zou erg vreemd zijn als er voortgang geboekt is en ze er niet over communiceren. Er heerst radio stilte, wat erg bijzonder is als je een "revolutionair" product op de markt gaat brengen.

Is er niet iemand in de omgeving van Etten-Leur die eens aan kan kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
Frank borgo schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:37:
Je zult inmiddels hebben geconcludeerd dat mijn berichten terecht niet erg positief konden zijn.

https://x.com/i/grok/share/WbRiVFjUxSmpBCr29NOYuxyVf

[ Voor 5% gewijzigd door WimHut op 15-07-2025 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank borgo
Ik weet het niet, ik kan het gewoon niet geloven dat ze zoiets op touw zetten en vervolgens niks meer laten weten, ik ben me er van bewust dat dat nu wel het geval is, we gaan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimHut
Frank borgo schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:49:
Ik weet het niet, ik kan het gewoon niet geloven dat ze zoiets op touw zetten en vervolgens niks meer laten weten, ik ben me er van bewust dat dat nu wel het geval is, we gaan zien
We gaan niks meer zien. Deze oplichters truc was succesvol en we staan allemaal voor gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siraskalot
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-09 11:31
Zo te zien zijn de samenwerkingen met andere partijen veranderd. Ik zou toch zweren dat VDL groep op dit plaatje stond Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiCByxCAiLMpmuvGWRRKUUJCs5I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yHi868xbzM7U2A0fFultblTJ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
Eind mei heb ik ze gesproken en gaven ze aan dat het nog maar even zou duren. Bijna 3 maand verder zou je verwachten dat er toch iets naar buiten moet komen.
Zal nog eens contact met ze opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielp
Ook al ben je maar met zijn 2en (en 1.000.000 op de bankrekening) (oh nee 1.010.000 dankzij die ukkels van de Rabobank) dan is het toch een kleine moeite om het publiek “warm” te houden. Af en toe een update 1x/maand is toch wel handig. Haalt in ieder geval de speculatie er wat meer van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
Chielp schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:36:
Ook al ben je maar met zijn 2en (en 1.000.000 op de bankrekening) (oh nee 1.010.000 dankzij die ukkels van de Rabobank) dan is het toch een kleine moeite om het publiek “warm” te houden. Af en toe een update 1x/maand is toch wel handig. Haalt in ieder geval de speculatie er wat meer van af.
Die 1.000.000 zal vast wat minder zijn inmiddels

2x management fee van bijv 10.000/persoon vanaf eind 2023(vond berichten van oktober 2023, wellicht dat het al langer bestaat), dus 20 maanden ofzo, dan is er zeker al 400.000 aan geld verbrand

En dan nog huur pand waarschijnlijk, wat presentaties en van alles en nog wat wat ook doorlopend geld kan kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
Antiloop schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:55:
[...]

Die 1.000.000 zal vast wat minder zijn inmiddels

2x management fee van bijv 10.000/persoon vanaf eind 2023(vond berichten van oktober 2023, wellicht dat het al langer bestaat), dus 20 maanden ofzo, dan is er zeker al 400.000 aan geld verbrand

En dan nog huur pand waarschijnlijk, wat presentaties en van alles en nog wat wat ook doorlopend geld kan kosten
Ik denk dat het ondertussen wel bijna op is.

Als ik zie wat het pand gekost heeft:
https://ilocate.nl/detail...tenbakkerstraat-14-4871ep
(Ik neem aan dat je niet 140k per maand gaat betalen voor een pand wat 450k kost, lijkt me 140k/jaar ipv maand)

En dat ze 4 werknemers hebben:
https://drimble.nl/bedrij...cell-technologies-bv.html
(Hé, precies genoeg voor de 2 heren zelf, en nog een riant salaris voor de "administratieve diensten" van de echtgenotes)
dan zullen ze er nu onderhand wel doorheen zijn. Het pand huren zou nog dommer dan dom zijn; of je wilt de boel belazeren en zo min mogelijk uitgeven om jezelf zo lang mogelijk van een riante fee te kunnen voorzien, of je wilt er echt gaan produceren maar waarom dan 1.5 jaar voordat je de ruimte echt nodig hebt al een zeer groot pand huren.

Er zijn er trouwens meer die zich afvragen wat er nou allemaal van klopt:
https://nozie.net/blade-x1-wat-nu/
Ook in België een forum:
https://www.zonstraal.be/...topic.php?style=6&t=26366

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clodders
  • Laatst online: 17:06
Vandaag een bekendmaking gekregen betreft Omgevingsvergunning aanvrage d.d.| 28-08-2025
Publicatiedatum 28 augustus 2025 Het plaatsen van een Blade-windturbine achter in de tuin op een paal.
Dus er komt tocht actie in de tent

Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
clodders schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:50:
Vandaag een bekendmaking gekregen betreft Omgevingsvergunning aanvrage d.d.| 28-08-2025
Publicatiedatum 28 augustus 2025 Het plaatsen van een Blade-windturbine achter in de tuin op een paal.
Dus er komt tocht actie in de tent
Aha, en waar mag dit zijn?

Edit: al gevonden. Zit dicht bij Etten Leur. Alletwee op de pottenbakkerstraat alleen verschillende dorpen/ steden.

Tweede edit: het betreft het INTREKKEN van een omgevingsvergunning! Dus niet het plaatsen lijkt mij zo.

[ Voor 22% gewijzigd door nodri2000 op 02-09-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clodders
  • Laatst online: 17:06
nodri2000 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:00:
[...]

Aha, en waar mag dit zijn?

Edit: al gevonden. Zit dicht bij Etten Leur. Alletwee op de pottenbakkerstraat alleen verschillende dorpen/ steden.

Tweede edit: het betreft het INTREKKEN van een omgevingsvergunning! Dus niet het plaatsen lijkt mij zo.
Niet goed gelezen inderdaad
Door het college van burgemeester en wethouders is de volgende omgevingsvergunning ingetrokken in de periode van 12 t/m 21 augustus 2025 gemeente Oosterhout.
Dit zegt natuurlijk niets. Blijkbaar wilde de bewoner de Blade-windturbine plaatsen

[ Voor 7% gewijzigd door clodders op 02-09-2025 12:30 ]

Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
Chielp schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:53:
[...]

Ik denk dat het ondertussen wel bijna op is.

Als ik zie wat het pand gekost heeft:
https://ilocate.nl/detail...tenbakkerstraat-14-4871ep
(Ik neem aan dat je niet 140k per maand gaat betalen voor een pand wat 450k kost, lijkt me 140k/jaar ipv maand)

En dat ze 4 werknemers hebben:
https://drimble.nl/bedrij...cell-technologies-bv.html
(Hé, precies genoeg voor de 2 heren zelf, en nog een riant salaris voor de "administratieve diensten" van de echtgenotes)
dan zullen ze er nu onderhand wel doorheen zijn. Het pand huren zou nog dommer dan dom zijn; of je wilt de boel belazeren en zo min mogelijk uitgeven om jezelf zo lang mogelijk van een riante fee te kunnen voorzien, of je wilt er echt gaan produceren maar waarom dan 1.5 jaar voordat je de ruimte echt nodig hebt al een zeer groot pand huren.

Er zijn er trouwens meer die zich afvragen wat er nou allemaal van klopt:
https://nozie.net/blade-x1-wat-nu/
Ook in België een forum:
https://www.zonstraal.be/...topic.php?style=6&t=26366
Vreemde is dat alles van Linkedin vwb Johan Antonisen niet meer te lezen is op Linkedin. Deze beste meneer heeft blijkbaar zijn hele profiel verwijderd, zal er wel een goede reden voor gehad hebben. Hij kon het wel goed laten zien en berekenen etc. Misschien verwijderd om CT toch de waarheid blijkt te spreken? :) :)

Het is te lang stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielp
Een zoektocht naar "Pottenbakkerstraat 14" Etten-Leur, gewijzigd afgelopen jaar, levert een extra link op:
https://www.toprostep.com/de/kontakt-topro-step/
Een WHOIS op de domeinnaam van dat e-mail adres levert een registratiedatum op van 06-06-25. De eigenaar is R. Koopmans van Koopmans Mobility (wat al 10 jaar bestaat).

Of de heren zijn begonnen met het onderhuren van de bedrijfsruimte, of het huurcontract is afgelopen.
(Of er is een foutje gemaakt op de DE webpagina, dat kan natuurlijk ook)
Pagina: 1 2 Laatste