Ze zijn nog wel “actief” geld aan het ophalen. 
[ Voor 219% gewijzigd door AirAlex88 op 25-05-2025 15:10 ]
[ Voor 219% gewijzigd door AirAlex88 op 25-05-2025 15:10 ]
[ Voor 63% gewijzigd door nodri2000 op 28-05-2025 15:19 ]
Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined
[ Voor 6% gewijzigd door Piemol op 30-05-2025 12:35 ]
In het linkedin draadje staat dat er wel internationaal een patent is aangevraagd. Nu reikt mijn kennis van patenten net zo ver als mijn kennis over quantumtechnologie (niet heel ver). Als daar een aanvraag is gedaan wordt dat dan ook geregistreerd? Je geeft zelf aan in de europese database niet, is er internationaal nog een centrale databse?Piemol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01:
In de EU database, https://worldwide.espacenet.com/patent/search?q=2037913,
hoeft men dus niet te zoeken, daar hebben ze niets geregistreerd.
Zonder verdere informatie is het meest aannemelijke dat het patent teruggetrokken is, aangezien de wel gepubliceerde patentnummers voor en na het 'gezochte' patentnummer.
Bij Francois Huijbregts navraag gedaan, die geeft aan géén EU patent te hebben, enkel een NL patent.
Dank voor al dit werk! Ik schat echter eerder in dat het patent nog niet gepubliceerd is. De datum van het nieuwsbericht op de site (04-07-24) komt redelijk overeen met jou zoekwerk (10-06-24), en als je nog 1.5 jaar mag wachten met publiceren heb je nog tot eind '25.Piemol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01:
Zonder verdere informatie is het meest aannemelijke dat het patent teruggetrokken is, gezien de wel gepubliceerde patentnummers vóór en ná het 'gezochte' patentnummer.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Heb je ook enig idee hoe lang die en de andere vacatures al open staan?Chielp schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:30:
@Proton_ Ja dat zou ik ook zeggen. Maar ik bedoelde meer dat het nog steeds allemaal mogelijk is, de andere 2 patenten zijn ook pas relatief kortgeleden openbaar gemaakt.
Ik zag ook vanmiddag, toen ik op hun site keek voor de datum van het nieuwsartikel, dat ze echt heel wat plan zijn. Ze zoeken zes (6) HR medewerkers, dan heb je toch flink wat personeel nodig om die aan het werk te zetten…
Dit is wel heel triestPiemol schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:00:
Een vergelijkbare reactie als ik schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01 is door B'Wise van hun Linkedin post verwijdert. Ze houden denk ik niet zo op kritiek bij het weggeven van het geld van anderen
[ Voor 85% gewijzigd door Proton_ op 13-06-2025 07:44 ]
[ Voor 4% gewijzigd door BenSKIP op 20-06-2025 09:14 ]
Dat klopt. En ik ben een beetje bang dat we straks krijgen:BenSKIP schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 09:14:
Naar mijn idee ziet de NEN allen toe op productveiligheid en niet zozeer of het de beloofde rendement behaald. (Maar dat laatste is mij niet zeker.)
/f/image/KU8Ult8ZeCntbORtjiNIQ17f.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UJWsZ3CGqqxpWAz7XyReSNiL.png?f=fotoalbum_large)
Je zult inmiddels hebben geconcludeerd dat mijn berichten terecht niet erg positief konden zijn.Frank borgo schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:37:
@WimHut , uw laatste 10 berichten zijn niet positief te noemen, geef het de tijd en becriminaliseer het niet zo, ik heb trouwens een week terug een email gestuurd naar hun met nog nul reactie overigens, het blijft erg stil idd
[ Voor 5% gewijzigd door WimHut op 15-07-2025 21:28 ]
We gaan niks meer zien. Deze oplichters truc was succesvol en we staan allemaal voor gek.Frank borgo schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:49:
Ik weet het niet, ik kan het gewoon niet geloven dat ze zoiets op touw zetten en vervolgens niks meer laten weten, ik ben me er van bewust dat dat nu wel het geval is, we gaan zien
Die 1.000.000 zal vast wat minder zijn inmiddelsChielp schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:36:
Ook al ben je maar met zijn 2en (en 1.000.000 op de bankrekening) (oh nee 1.010.000 dankzij die ukkels van de Rabobank) dan is het toch een kleine moeite om het publiek “warm” te houden. Af en toe een update 1x/maand is toch wel handig. Haalt in ieder geval de speculatie er wat meer van af.
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Ik denk dat het ondertussen wel bijna op is.Antiloop schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:55:
[...]
Die 1.000.000 zal vast wat minder zijn inmiddels
2x management fee van bijv 10.000/persoon vanaf eind 2023(vond berichten van oktober 2023, wellicht dat het al langer bestaat), dus 20 maanden ofzo, dan is er zeker al 400.000 aan geld verbrand
En dan nog huur pand waarschijnlijk, wat presentaties en van alles en nog wat wat ook doorlopend geld kan kosten
Huis A++, Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.
Aha, en waar mag dit zijn?clodders schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:50:
Vandaag een bekendmaking gekregen betreft Omgevingsvergunning aanvrage d.d.| 28-08-2025
Publicatiedatum 28 augustus 2025 Het plaatsen van een Blade-windturbine achter in de tuin op een paal.
Dus er komt tocht actie in de tent
[ Voor 22% gewijzigd door nodri2000 op 02-09-2025 10:14 ]
Niet goed gelezen inderdaadnodri2000 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:00:
[...]
Aha, en waar mag dit zijn?
Edit: al gevonden. Zit dicht bij Etten Leur. Alletwee op de pottenbakkerstraat alleen verschillende dorpen/ steden.
Tweede edit: het betreft het INTREKKEN van een omgevingsvergunning! Dus niet het plaatsen lijkt mij zo.
[ Voor 7% gewijzigd door clodders op 02-09-2025 12:30 ]
Huis A++, Nibe-F2040-8 + VVM 320 + RMU40, 23 sunpower, SolarEdge Home Hub 3-fase 8kW met Home Back-up interface, 23 kWh SolarEdge batterij, vrijstaand woonhuis bj.1986, verbruik 6.000 kWh, gasloos vanaf 2018.
Vreemde is dat alles van Linkedin vwb Johan Antonisen niet meer te lezen is op Linkedin. Deze beste meneer heeft blijkbaar zijn hele profiel verwijderd, zal er wel een goede reden voor gehad hebben. Hij kon het wel goed laten zien en berekenen etc. Misschien verwijderd om CT toch de waarheid blijkt te spreken?Chielp schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 00:53:
[...]
Ik denk dat het ondertussen wel bijna op is.
Als ik zie wat het pand gekost heeft:
https://ilocate.nl/detail...tenbakkerstraat-14-4871ep
(Ik neem aan dat je niet 140k per maand gaat betalen voor een pand wat 450k kost, lijkt me 140k/jaar ipv maand)
En dat ze 4 werknemers hebben:
https://drimble.nl/bedrij...cell-technologies-bv.html
(Hé, precies genoeg voor de 2 heren zelf, en nog een riant salaris voor de "administratieve diensten" van de echtgenotes)
dan zullen ze er nu onderhand wel doorheen zijn. Het pand huren zou nog dommer dan dom zijn; of je wilt de boel belazeren en zo min mogelijk uitgeven om jezelf zo lang mogelijk van een riante fee te kunnen voorzien, of je wilt er echt gaan produceren maar waarom dan 1.5 jaar voordat je de ruimte echt nodig hebt al een zeer groot pand huren.
Er zijn er trouwens meer die zich afvragen wat er nou allemaal van klopt:
https://nozie.net/blade-x1-wat-nu/
Ook in België een forum:
https://www.zonstraal.be/...topic.php?style=6&t=26366
[ Voor 12% gewijzigd door AirAlex88 op 21-09-2025 20:39 ]
[ Voor 80% gewijzigd door dunklefaser op 22-09-2025 11:54 ]
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Nou nou nou, ik vind het anders heel interessant. En omdat ik geen social media accounts heb ben ik blij als er wat gepost wordt wat ik anders niet had kunnen lezen. En ik lees tussen de regels door dat ze de productie pas volgend jaar gaan opstarten, ze een nieuw model hebben, en dat er nog steeds niet (hoe verrassend) een test is gedaan.dunklefaser schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:49:
Ophouden! A.U.B. - Iedere bijdrage (ook die van mij) in deze draad is er een te veel.
Ik ben anders ook heel nieuwsgierig naar de recente ontwikkelingen en lees graag mee. Iedere nieuwe uitvinding wordt altijd (terecht) met sceptisch ontvangen. Laten we het eerst maar afwachten, en tot die tijd lees ik graag meeChielp schreef op maandag 22 september 2025 @ 09:39:
[...]
Nou nou nou, ik vind het anders heel interessant. En omdat ik geen social media accounts heb ben ik blij als er wat gepost wordt wat ik anders niet had kunnen lezen. En ik lees tussen de regels door dat ze de productie pas volgend jaar gaan opstarten, ze een nieuw model hebben, en dat er nog steeds niet (hoe verrassend) een test is gedaan.
Ik ben bang dat het geld binnenkort op is, en de heren een nieuwe investeringsronde gaan uitschrijven. En als ze dat doen, dan zal ik de eerste zijn om de redactie van kassa/radar te gaan aanschrijven. Dan mogen de heren op tv komen uitleggen waarom het wel/niet een goed idee is om te investeren.
Is er misschien iemand in Etten Leur die één van de rondgeleide mensen kent?AirAlex88 schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:38:
Ze zijn toch nog wel soort van actief? (met reclame maken?)
Jammer dat ze dan niet af en toe de moeite nemen de site te updaten of de twijfel bij de sceptici weg te nemen.
[Afbeelding]
Ik heb gisteren een bericht gestuurd, en antwoord terug gekregen. Het volgende is dus informatie uit de 2e hand.Piemol schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:15:
[...]
Is er misschien iemand in Etten Leur die één van de rondgeleide mensen kent?
Ik lees hierin dat het rendement dus niet zo hoog is als aangekondigd, misschien wel iets hoger dan soortgelijke windmolentjes en dat ze zich aan het oriënteren zijn op markten waar energie nodig is en de terugverdientijd niet van belang is. Lees ergens waar gewoon energie nodig is zonder dat er een aansluiting is.Ze hadden voor het bezoek alle berichten al gelezen, en waren nieuwsgierig naar wat de windmolen nou precies kon doen. Meegenomen dat het bedrijf ook nog eens in hun regio actief is.
Het model windmolen "gebruikt" de wind niet echt 2x, maar zou de wind iets langer vasthouden om zo iets minder verlies te hebben.
Ze zijn het eens dat het niet rendabel is voor consumenten om zo'n windmolen aan te schaffen. Dit hebben ze (Duursaam Etten-Leur) zelf berekend. Dit zien ze (Cell Technologies) zelf ook in, en zijn zich aan het oriënteren op andere markten waar prijs iets minder belangrijk is maar energie essentieel.
Ze denken dat we in de toekomst nog wel wat van de Blade gaan horen, maar dan misschien niet op onze eigen daken. Het was wel een heel leuk bezoek, en er is echt een hele mooie windmolen ontwikkeld.
[ Voor 8% gewijzigd door AirAlex88 op 23-09-2025 12:44 ]
[ Voor 38% gewijzigd door AirAlex88 op 15-10-2025 21:51 ]
ik vraag me dan af of ze het echt nu aan het testen zijn, of dat dit alleen een voornemen op papier is en dat nog steeds niemand van Blade X1 heeftAirAlex88 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:49:
Dit gaat over een Belgische energielevereancier. Recent artikel waarin ze ook kijken naar The Blade X1.
"EnergyVision zegt dat het dergelijke systemen alleen op grotere schaal zal uitrollen als de prestaties en kosteneffectiviteit bewezen zijn. Het idee is om zonne-energie aan te vullen, vooral in de winter wanneer het zonlicht beperkt is."
https://newmobility.news/...nd-turbines-for-the-home/
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Was dit vergeten te posten, en het is alweer even geleden, maar je hebt wel gelijksiraskalot schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:00:
Zo te zien zijn de samenwerkingen met andere partijen veranderd. Ik zou toch zweren dat VDL groep op dit plaatje stond [Afbeelding]
Echt klein vind ik de turbine niet en zie dat ook zeker niet terug op de getoonde foto's:
de turbine slechts 3 meter hoog met een rotor van 5,4 meter,
Dan lijkt het wel definitief voorbijajroos schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:07:
Net even gebeld naar Cell Technologies in Etten Leur. Maar het telefoonnummer bestaat niet meer hoorde ik. Ook even gegoogled op het adres in Etten Leur waar ze gevestigd zouden zijn. Ik vond de site van een makelaar. Het pand staat te koop volgens mij.
Je bedoelt deze?ajroos schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:07:
Net even gebeld naar Cell Technologies in Etten Leur. Maar het telefoonnummer bestaat niet meer hoorde ik. Ook even gegoogled op het adres in Etten Leur waar ze gevestigd zouden zijn. Ik vond de site van een makelaar. Het pand staat te koop volgens mij.
Volgens de KVK zit "Mobiel Thuis" aan de Pastoor van Weesstraat 12, Etten-Leur.Chielp schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:36:
Wat nog wel bijzonder is, is dat je ook deze pagina in de zoekresultaten kunt vinden:
https://www.toprostep.com/nl/contact-topro-step/
Deze bestaat pas een paar maanden. Maar kan natuurlijk ook gewoon een foutje zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Piemol op 10-11-2025 14:12 ]
Nogmaals, het NEN test helemaal niets. Het NEN publiceert alleen de normen waartegen getest wordt. Zie ook mijn eerdere commentaar.nodri2000 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:32:
LOL dit: https://nozie.net/blade-x1-wat-nu/
Maar goed, volgens laatste contact moeten we afwachten en dan komen ze met de resultaten van de NEN testen. Gaan ze dit jaar de eerste windmolens plaatsen etc.
Wat Duursaam Etten-Leur aangeeft klopt niet zeggen ze, dat hebben ze nooit gezegd dat het voor particulierne niet rendabel is. Hierbij moet ik wel aangeven dat ik nergens iets terug zie van Duursaam Etten-Leur dat ze een rectificatie plaatsen of een nieuwsbericht van CT dat ze dit ontkrachten.
[ Voor 39% gewijzigd door stratenmaker op 13-12-2025 17:11 ]
10-06-24 is inmiddels 1.5 jaar geleden, en helaas nog geen patent onder dat nummer te zien. Ook een zoektocht op de termen Cell Technologies, Marcel Naaktgeboren of François Huijbregts levert niets op.Piemol schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:01:
Verder heb ik gebladerd in alle patenten, gesorteerd op nummer.
Dan zie ik dat het nummer ontbreekt in de reeks patenten:Daarna heb ik de helpdesk van het octrooiregister gebeld.
- 2037909 (het hoogst gepubliceerde nummer vóór 2037913)
op 10-06-2024 ingediend
op 11-03-2025 gepubliceerd- 2037920 (het laagst gepubliceerde nummer ná 2037913)
op 10-06-2024 ingediend
op 28-02-2025 gepubliceerd
Er zijn twee redenen waarom het patent niet teruggevonden kan worden:Zonder verdere informatie is het meest aannemelijke dat het patent teruggetrokken is, gezien de wel gepubliceerde patentnummers vóór en ná het 'gezochte' patentnummer.
- Een uitgegeven patent kan met max. 18 maanden (1,5 jaar) vertraagd gepubliceerd worden.
Dus stel dat het patent pas in mei 2025 is ingediend (dat zou nergens op slaan gezien alles wat al 'loopt') zouden we nog even moeten wachten.
Gezien de al wel gepubliceerde patentnummers, zie punt 2.- Een patent is ingediend en vervolgens teruggetrokken.
Dit gebeurd in zomaar 30% van de situaties (is mij verteld). Vaak komt dit door de ontvangen kritiek van het octrooicentrum op de aanvraag.
Van “NEN-testen afwachten” gaan we naar “EnergyVision testen afwachten”. De indruk bestaat dat deze ondernemers in feite subsidie-sponzen zijn die steeds weer goedgelovigen weten te vinden.nodri2000 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:04:
Nou, er is toch wel iets van nieuws te vinden.
https://www.belganewsagen...ini-rooftop-wind-turbines
Dit is van oktober 2025. Zullen we dan in April te horen krijgen hoe de test ging??
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Wat ik mij dan afvraag:Chielp schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:18:
We kunnen in ieder geval nu zien wat er zo speciaal is aan The Blade:
https://worldwide.espacen...O2025259103A1?q=NL2037913
Gisteravond even doorgekeken. De "nieuwigheden" zitten in 2 dingen:VindiGoosh schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 21:54:
[...]
Wat ik mij dan afvraag:
Ze vangen de “tegenwind” aan de andere kant van de bladen dus af met een kap die meedraait door middel van een soort windvaan.
Maar als de veranderende windrichting die vaan bereikt, dan is dat nadat deze wind al (tegen)druk heeft uitgeoefend op de rotorbladen. Dan is dat toch eigenlijk te laat?
Mss krijgen ze hem wel van iemand andersChielp schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:23:
[...]
Met andere woorden, hier gaan ze de Nobelprijs zeer zeker niet mee winnen.
Als je er maar investeerders mee vindt die niet doorvragen heb je ook gewonnenChielp schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:23:
[...]
Met andere woorden, hier gaan ze de Nobelprijs zeer zeker niet mee winnen.
En het prijskaartje wordt 3000 euro. Voor een opbrengst van 3000 kWh per jaar.Chielp schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:09:
Er is stiekem wel wat nieuws, zie
https://celltechnologies.jp/
Voor eenieder die dit niet kan lezen:
https://celltechnologies-...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp
Onderaan in de FAQ staat wat levering informatie. De planning is nu eerste helft 2026, nog 3.5 maand dus...
Andere nuttige info uit de FAQ:
Generatie start bij windkracht 2, uit de andere website FAQ bleek dat bij 4 het maximaal vermogen wordt bereikt, en de molen zich uit de wind gaat draaien om niet te snel te gaan.
Verwachte opbrengst is 2000-4000 kWh, het wordt langzaam minder.
We wachten weer even af...
Er staat een 06 nummer op de site, wellicht kun je even navragen hoe het met hun “investering” in Cell staat.stratenmaker schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:48:
Hierna nog een link mbt de Blade. Blijkbaar is er een installatiebedrijfje (Fokkema Montage) in Friesland wat een connectie heeft met Cell Technologies: https://fokkemamontage.nl/windmolen/
Die pagina moet toch ook al minstens een jaar oud zijn. Er staat “Zonder NEN mag een product niet de Europese markt op. Hopelijk komt dat stempeltje al in januari, maar het komt uiterlijk in april 2025.”stratenmaker schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:48:
Hierna nog een link mbt de Blade. Blijkbaar is er een installatiebedrijfje (Fokkema Montage) in Friesland wat een connectie heeft met Cell Technologies: https://fokkemamontage.nl/windmolen/
Ho ho, er is af en toe wel nieuws....nodri2000 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:58:
April is voorbij en geen reactie van Energyvision, geen nieuws van Cell Technologies.
Ik ga maar eens contact zoeken met de mensen van CT. Dan kunnen we dit ook weer begraven want het is wel heel lang stil. Ze doen over de zogenaamde NEN certificering nu al bijna 2 jaar en ondanks beloftes komt er geen enkel nieuws naar buiten.
Als CT hun interne kwalificatie niet goed voorbereid heeft kan certificeren van een dergelijk product inderdaad anderhalf jaar duren.nodri2000 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:58:
April is voorbij en geen reactie van Energyvision, geen nieuws van Cell Technologies.
Ik ga maar eens contact zoeken met de mensen van CT. Dan kunnen we dit ook weer begraven want het is wel heel lang stil. Ze doen over de zogenaamde NEN certificering nu al bijna 2 jaar en ondanks beloftes komt er geen enkel nieuws naar buiten.