Bij B'Wise navraag gedaan, die verwijzen door naar Marcel Naaktgeboren / Francois Huijbregts.
Kennelijk hebben ze dat niet gevraagd of gecontroleerd, of het moet geheim blijven.
Bij Francois Huijbregts navraag gedaan, die geeft aan géén EU patent te hebben, enkel een NL patent.
Bij navraag naar het juiste patentnummer en waar die terug te vinden is, wordt aangeboden mijn vragen over de turbine telefonisch te beantwoorden.
Als ik vervolgens aangeef alleen het juiste patentnummer te willen en waar het patent te vinden is, blijft het stil.
In de EU database,
https://worldwide.espacenet.com/patent/search?q=2037913,
hoeft men dus niet te zoeken, daar hebben ze niets geregistreerd.
In de NL database,
https://mijnoctrooi.rvo.nl/fo-eregister-view/?locale=nl,
kan ik niets vinden op:
- het patentnummer (2037913), of
- de namen van de eigenaren, of
- de bedrijfsnaam, of
- een (naar mijn idee) relevant patent geregistreerd ná 2022 met de term 'wind'
Verder heb ik gebladerd in alle patenten, gesorteerd op nummer.
Dan zie ik dat het nummer ontbreekt in de reeks patenten:
- 2037909 (het hoogst gepubliceerde nummer vóór 2037913)
op 10-06-2024 ingediend
op 11-03-2025 gepubliceerd - 2037920 (het laagst gepubliceerde nummer ná 2037913)
op 10-06-2024 ingediend
op 28-02-2025 gepubliceerd
Daarna heb ik de helpdesk van het octrooiregister gebeld.
Er zijn twee redenen waarom het patent niet teruggevonden kan worden:
- Een uitgegeven patent kan met max. 18 maanden (1,5 jaar) vertraagd gepubliceerd worden.
Dus stel dat het patent pas in mei 2025 is ingediend (dat zou nergens op slaan gezien alles wat al 'loopt') zouden we nog even moeten wachten.
Gezien de al wel gepubliceerde patentnummers, zie punt 2. - Een patent is ingediend en vervolgens teruggetrokken.
Dit gebeurd in zomaar 30% van de situaties (is mij verteld). Vaak komt dit door de ontvangen kritiek van het octrooicentrum op de aanvraag.
Zonder verdere informatie is het meest aannemelijke dat het patent teruggetrokken is, gezien de wel gepubliceerde patentnummers vóór en ná het 'gezochte' patentnummer.
[
Voor 6% gewijzigd door
Piemol op 30-05-2025 12:35
]