Vraag

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:00
Ik weet niet zeker of het topic hier moet of in Modding, mechanica en elektronica, maar ik gok dat hij hier op de goede plek staat.

Ik heb een Daikin FTXP35M die inmiddels 5 jaar aan de muur hangt. Helaas kwam er net een waterval uit omdat de condenspomp niet (altijd) meer aan slaat. Het pompje is een Aspen Silent+ Mini Aqua fp3326 met zo te zien een magneet-vlotter die waarschijnlijk niet meer lekker vlottert. Ik ga hem vervangen voor de nieuwe versie met een inductieve niveau sensor ipv de oude magneet versie. Voor nu heb ik er een lange slang aan gehangen waardoor het in een emmer loopt.

Het airco systeem is destijds aangelegd door twee totale prutsers dus alles wat dat volk heeft aangeraakt is verdacht. Nu zag ik in de gebruiksaanwijzing deze tekst staan:

WAARSCHUWING

Gebruik GEEN lokaal aangekochte elektrische onderdelen binnenin het product

Tak de elektrische voeding niet af voor de afvoerpomp, etc. van het klemmenblok. Dit kan een elektrische schok of brand veroorzaken.

Uiteraard hebben buurman&buurman de afvoerpomp op het klemmenblok aangesloten wat zo te zien niet de bedoeling is. Maar hoe sluit je zo'n Aspen condenspompje doorgaans dan wel aan? Maakt men er een stekker aan en steekt die gewoon in het stopcontact of wellicht iets anders?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Alle reacties

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Het klemmenblok in de binnenunit is de meest logische plek om voeding vandaan te halen. Zolang je ervoor zorgt dat alles goed vastzit en goed contact maakt is er geen enkele reden dat niet te doen.