Ik woon sinds kort in een Chalet met mijn vrouw.
Hiervoor woonde wij in een koophuis met zonnepanelen/warmtepomp en thuisaccu ( Marstek ).
Hierdoor hadden wij zo goed als geen energie lasten.
In de chalet hebben we die dan weer wel en ik ben aan het kijken of waar iets mee kunnen.
Prijzen elektra zijn € 40ct per kwh inclusief alles.
Gas is € 1.60M3 incl alles.
Nu hebben we gisteren een VVE vergadering gehad en op mijn vraag of er zonnepanelen geïnstalleerd mochten worden werd niet negatief geantwoord.
Punt is alleen dat er op de aansluiting absoluut niet mag worden teruggeleverd.
An sich is dat geen probleem, immers thuis mag je nog wel terugleveren maar krijg je er ook niets voor.
Mijn concrete vraag dan maar
Ik zou dus 4-6 zonnepanelen willen installeren die absoluut niet terugleveren.
Ik lees dingen als zero-export modules in de meterkast geplaatst kunnen worden maar werkt dit goed?
Zijn er omvormers die dit standaard ondersteunen eventueel?
De accu heb ik nog, deze zou ik ook graag weer in werking nemen, deze is nog aanwezig.
Daarnaast vraag ik me af of de investering het waard is, ik hoef het niet binnen een paar jaar terug te verdienen, maar ik vind het een lastige rekensom.
Jaarverbruik kan ik nog niet helemaal inschatten, maar we hebben een rust verbruik van +- 200watt ( nas, pc en wat anders zaken ), en ik verwacht toch wel ergens rond de 3000 per jaar uit te komen.
Er zit nu een Homewizard meter 3 fase maar geen P1 meter.
Al met al zoek ik wat info en richting.
Mochten hier mensen zijn die dit voor hun werk doen, stuur vooral een dm.
Hiervoor woonde wij in een koophuis met zonnepanelen/warmtepomp en thuisaccu ( Marstek ).
Hierdoor hadden wij zo goed als geen energie lasten.
In de chalet hebben we die dan weer wel en ik ben aan het kijken of waar iets mee kunnen.
Prijzen elektra zijn € 40ct per kwh inclusief alles.
Gas is € 1.60M3 incl alles.
Nu hebben we gisteren een VVE vergadering gehad en op mijn vraag of er zonnepanelen geïnstalleerd mochten worden werd niet negatief geantwoord.
Punt is alleen dat er op de aansluiting absoluut niet mag worden teruggeleverd.
An sich is dat geen probleem, immers thuis mag je nog wel terugleveren maar krijg je er ook niets voor.
Mijn concrete vraag dan maar
Ik zou dus 4-6 zonnepanelen willen installeren die absoluut niet terugleveren.
Ik lees dingen als zero-export modules in de meterkast geplaatst kunnen worden maar werkt dit goed?
Zijn er omvormers die dit standaard ondersteunen eventueel?
De accu heb ik nog, deze zou ik ook graag weer in werking nemen, deze is nog aanwezig.
Daarnaast vraag ik me af of de investering het waard is, ik hoef het niet binnen een paar jaar terug te verdienen, maar ik vind het een lastige rekensom.
Jaarverbruik kan ik nog niet helemaal inschatten, maar we hebben een rust verbruik van +- 200watt ( nas, pc en wat anders zaken ), en ik verwacht toch wel ergens rond de 3000 per jaar uit te komen.
Er zit nu een Homewizard meter 3 fase maar geen P1 meter.
Al met al zoek ik wat info en richting.
Mochten hier mensen zijn die dit voor hun werk doen, stuur vooral een dm.