Ik wil graag mijn eindgroep verzwaren i.v.m. een granny charger die daarop komt, deze trekt 16A continu.
De betreffende groep gaat naar het schuurtje, kabel is niet zo lang, betreft een grondkabel ong. 15 a 20 meter. Ik wil het allemaal netjes maken, dus ook met CEE stekker en al zodat ik zonder zorgen 16A continu kan laden. Een laadsessie duurt ong. 3 uur.
De betreffende groep zit nu op een 16A aardlekautomaat met uitschakelkarakteristiek B en lekstroom detectie A, foutstroom 30 mA. Deze wordt warm bij 10A continu heb ik gemerkt. Geen ramp, maar wel als hij op 16A zou gaan.
Bij inspectie in de meterkast ondervond ik wat gekke dingen. Het betreft de meest rechts onderste, rood omlijnd:
Aansluiting als volgt, het rechtse component is de aardlekautomaat:
Ik merk de volgende zaken op:
Meer technische installatie wordt het niet => schopje naar DEI
De betreffende groep gaat naar het schuurtje, kabel is niet zo lang, betreft een grondkabel ong. 15 a 20 meter. Ik wil het allemaal netjes maken, dus ook met CEE stekker en al zodat ik zonder zorgen 16A continu kan laden. Een laadsessie duurt ong. 3 uur.
De betreffende groep zit nu op een 16A aardlekautomaat met uitschakelkarakteristiek B en lekstroom detectie A, foutstroom 30 mA. Deze wordt warm bij 10A continu heb ik gemerkt. Geen ramp, maar wel als hij op 16A zou gaan.
Bij inspectie in de meterkast ondervond ik wat gekke dingen. Het betreft de meest rechts onderste, rood omlijnd:
Aansluiting als volgt, het rechtse component is de aardlekautomaat:
Ik merk de volgende zaken op:
- De aardlekautomaat zit achter een aardlekschakelaar van 40A (zie eerste foto, 2e component van links). Deze schakelt ook uit bij 30 mA foutstroom en lekstroom type A. Dit lijkt me onhandig? 2 aardlekken achter elkaar en dan ook nog eens hetzelfde type?
- Op de onderste foto zie je dat de aardlekautomaat aan de onderkant is doorgelust met een vrij dikke draad, samen met een doorverbinder. Is dit wel verstandig? Je wilt wel goed contact hebben. Zie ook dit topic: Hager automaat in de meterkast defect
Meer technische installatie wordt het niet => schopje naar DEI
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 16-05-2026 15:35 ]
NOSIG