Vraag

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:53
Hoi, deze vraag gaat over aansluiten zonnepanelen... hopenlijk kan iemand met wat verstand van zonnepanelen aansluiten mij helpen/advies geven. We hebben het samen bekeken en komen tot de onderstaande situaties (zoals het nu aangesloten is en niet werkt, en zoals we denken dat het zou moeten).
Ik vraag dit voor een vriend bij wie de dakdekkers de zonnepanelen op het platte dak hebben losgetrokken en weer aangesloten, maar het lampje van de omvormer blijft knipperen. Alle zonnepanelen zijn uitgerust meteen optimizer (Solar Edge). Er komt een zwarte en rode draad van het dak waar nog een aantal zonnepanelen liggen (eveneens met optimizers), komt uit bij 4 zonnepanelen met optimizer 1 t/m 4, het geheel is aangesloten op zwart+rode draad die naa romvormer gaat (rechts op afbeelding)
Bovenste situatie is zoals nu aangesloten, ik denk zelf dat het moet zoals onderste situatie? Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87fdKa_-apH_9R1sABanrmKXwto=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BhvqtNsvwaBULlzF2IOUZII0.jpg?f=user_large