Inleiding
Bekende problemen
Mijn systeem
Buiten : SUZ-SWM60VA
Binnen : geen hydrobox, maar een platenwisselaar en daarna leidingen naar de driewegklep (VW / SWW)
Systeem is aangelegd door Factory Zero inmiddels failliet in opdracht van de projectontwikkelaar.
Als kamerthermostaat gebruik ik de hoofdcontroller (na enorm gedoe met een tablet van FZ). Vanaf februari 2024 vervangen door de draadloze ME thermostaat.
Huis is +/- 190 m2
Groepen van de verdeler beneden staan helemaal open
Groepen verdeler verdiepingen (2 open = badkamer + overlopen, rest heeft naregeling)
Kan uiteraard niet koelen (konden ook niet voor die optie kiezen, domme projectontwikkelaars)
Totaal flow water = 711 liter per uur
Huis is in mei 2022 opgeleverd.
Mijn COP van mei 2022 tot nu die ik aflees van de hoofdcontroller is +/- 1,90 (VW iets hoger 1,96 / SWW 1,7)
COP vanaf 1-1-2023 tot nu vrijwel gelijk
Is dit een normale COP ?
O ja en de begane grond wordt ook nog eens niet goed warm (bij de thermostaat 22, maar bij voor en achtergevels hooguit 20)
Klagen bij de projectontwikkelaar heeft nog niet veel opgeleverd.
Ben benieuwd naar de reacties
Topic is gestart naar aanleiding van veel klachten / problemen met de ICEM van Factory Zero. |
Factory Zero is failliet. |
Voor garantie bent u nu aangewezen op de aannemer |
Deze moet uw problemen in principe oplossen. |
Zo ver ik weet gaat het om vele honderden bewoners |
Bekende problemen
1. Foute koelleidingen |
2. Foute warmtewisselaar |
3. Te kleine circulatiepomp |
4. Knieen ipv bochten gebruikt |
5. Door faillisement is software (enervalis / modbus) onbereikbaar |
6. Legionella procedure doet het mogelijk niet meer |
7. Hoog verbruik (2x zoveel als normaal) Onderhoud niet te regelen |
Mijn systeem
Buiten : SUZ-SWM60VA
Binnen : geen hydrobox, maar een platenwisselaar en daarna leidingen naar de driewegklep (VW / SWW)
Systeem is aangelegd door Factory Zero inmiddels failliet in opdracht van de projectontwikkelaar.
Als kamerthermostaat gebruik ik de hoofdcontroller (na enorm gedoe met een tablet van FZ). Vanaf februari 2024 vervangen door de draadloze ME thermostaat.
Huis is +/- 190 m2
Groepen van de verdeler beneden staan helemaal open
Groepen verdeler verdiepingen (2 open = badkamer + overlopen, rest heeft naregeling)
Kan uiteraard niet koelen (konden ook niet voor die optie kiezen, domme projectontwikkelaars)
Totaal flow water = 711 liter per uur
Huis is in mei 2022 opgeleverd.
Mijn COP van mei 2022 tot nu die ik aflees van de hoofdcontroller is +/- 1,90 (VW iets hoger 1,96 / SWW 1,7)
COP vanaf 1-1-2023 tot nu vrijwel gelijk
Is dit een normale COP ?
O ja en de begane grond wordt ook nog eens niet goed warm (bij de thermostaat 22, maar bij voor en achtergevels hooguit 20)
Klagen bij de projectontwikkelaar heeft nog niet veel opgeleverd.
Ben benieuwd naar de reacties
[ Voor 35% gewijzigd door nessio op 23-04-2024 07:27 ]
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw