2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
Ik heb ook een Icem van factory zero. Opgeleverd in 2020.
Onze installatie werkt tot op heden nog steeds zonder al te veel problemen 🤞 . Wel geeft de tablet in de woonkamer regelmatig een rood scherm. Dit probleem verhelpt zich na verloop van tijd zelf.
Ik vroeg me af of er mensen op dit forum zijn die de tablet hebben ingeruild voor een standaard thermostaat. Er gaan bij ons in de straat namelijk geruchten dat dit niet mogelijk is. De oplossing zou een kastje van WTH zijn.
ik hoor het graag.
Ps; wij hebben destijds wel een hoop papierwerk via de curator weten te bemachtigen waarin ook installatie handleidingen van Factory zero enz. Zitten.
Onze installatie werkt tot op heden nog steeds zonder al te veel problemen 🤞 . Wel geeft de tablet in de woonkamer regelmatig een rood scherm. Dit probleem verhelpt zich na verloop van tijd zelf.
Ik vroeg me af of er mensen op dit forum zijn die de tablet hebben ingeruild voor een standaard thermostaat. Er gaan bij ons in de straat namelijk geruchten dat dit niet mogelijk is. De oplossing zou een kastje van WTH zijn.
ik hoor het graag.
Ps; wij hebben destijds wel een hoop papierwerk via de curator weten te bemachtigen waarin ook installatie handleidingen van Factory zero enz. Zitten.
Bij ons is door de installateur de tablet verwijderd en de hoofdcontroller in de woonkamer als thermostaat geplaatst.
Als je tablet een rood scherm geeft, dan kun je bij je binnenunit even de zekering met ventilation minuutje uitzetten, dan wordt de gateway opnieuw gestart en werkt het scherm weer.
Je zegt werkt zonder problemen? Heb je geen last van luchtkortsluiting in de omkasting? En lage COP?
Als je tablet een rood scherm geeft, dan kun je bij je binnenunit even de zekering met ventilation minuutje uitzetten, dan wordt de gateway opnieuw gestart en werkt het scherm weer.
Je zegt werkt zonder problemen? Heb je geen last van luchtkortsluiting in de omkasting? En lage COP?
Factory Zero Mitsubishi Electric Ecodan PUHZ SW50VKA + PAC-IF061 B-E - Brink WTW - 6.7 kWp SolarEdge - BeNext Logging - 2-onder-1-kap (2020) - 170 m2 - vloerverwarming - 2x HomeWizard PiB - Opel Grandland Hybrid4: 300 pk (2022)
Ha seauleaux,
Het installatie bedrijf bij ons in de buurt. RJ installatie heeft aangegeven dat het niet mogelijk is om de hoofdcontroller naar beneden te halen omdat dit een “uitgeklede” versie betreft zonder temperatuur sensor?
Maar dit werkt bij jullie wel dan?
Oké, ik zette nu altijd heel de groep van de warmtepomp uit. Dan herpakte hij zich ook vaak weer na een aantal minuten. Maar misschien is jouw manier inderdaad beter!
Voor wat betreft de lucht kortsluiting en lage cop.. dit durf ik niet te zeggen, daarvoor heb ik te weinig verstand van deze materie. Met geen problemen bedoel ik ; het huis wordt verwarmd, we hebben warm water en de wtw zuigt automatisch af wanneer we douchen of aan het koken zijn.
Ik zou dit gerust voor je willen controleren, maar dan heb ik daar wel uitleg voor nodig. 😅
Bedankt voor je reactie
Het installatie bedrijf bij ons in de buurt. RJ installatie heeft aangegeven dat het niet mogelijk is om de hoofdcontroller naar beneden te halen omdat dit een “uitgeklede” versie betreft zonder temperatuur sensor?
Maar dit werkt bij jullie wel dan?
Oké, ik zette nu altijd heel de groep van de warmtepomp uit. Dan herpakte hij zich ook vaak weer na een aantal minuten. Maar misschien is jouw manier inderdaad beter!
Voor wat betreft de lucht kortsluiting en lage cop.. dit durf ik niet te zeggen, daarvoor heb ik te weinig verstand van deze materie. Met geen problemen bedoel ik ; het huis wordt verwarmd, we hebben warm water en de wtw zuigt automatisch af wanneer we douchen of aan het koken zijn.
Ik zou dit gerust voor je willen controleren, maar dan heb ik daar wel uitleg voor nodig. 😅
Bedankt voor je reactie
De rode schermen verdwijnen doorgaans weer als je de installatie helemaal opnieuw opstart. Dus Mainpower uitzetten en weer aan. Onlangs zag ik bij mij in het project iemand die met een raspberry pi op het zwarte display een veel betere bediening heeft gemaakt dan FZ ons geleverd heeft. Zelfs dingen waar je normaal voor naar boven moest om te kunnen zien of doen zoals koeling aan en uit zetten maar ook veel bedrijftemperaturen van het systeem konden worden ingezien.pvt92 schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 11:20:
Ik heb ook een Icem van factory zero. Opgeleverd in 2020.
ik hoor het graag.
Maar als dat niet tot de mogelijkheden behoort… Er zijn verschillende opties.
- Je kunt inderdaad de controller naar beneden halen. Zelf zou ik dat niet doen omdat je die bij de installatie wilt hebben als er problemen zijn. Monteurs lopen dan steeds van boven naar beneden om de installatie te bedienen en ik vind hem niet mooi ook voor in de huiskamer.
- Je kunt een thermostaat van Mitsubishi kopen. Die is draadloos. Daar zit een zender bij die je op het moederbord in kunt prikken.
- Je kunt een app (Melcloud) gebruiken die via een bedieningsmodule (die moet je kopen) met het moederboard kunt verbinden. Je kunt dan ook veel systeem temperaturen inzien en de boiler een extra run laten maken als dat nodig is. (Warmt bij mij 1x per dag op)
- Je moet dan ook nog iets met de WTW. Voor de bediening van de WTW kun je van Brink een bedrade of draadloze standenschakelaar kopen of een iets uitgebreider module waarmee je meer opties hebt om de WTW te bedienen. Vaak raak je dan wel de CO2 functie kwijt maar dat is een beetje afhankelijk van het type WTW die je hebt.
- Er zijn ook vele mogelijkheden via domotica tools zoals Home Assistent om de installatie te bedienen.