Vraag

• apors
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:13
Ik heb een DAIKIN EBLA06E3V3 warmtepomp. De pomp en het hydro-gedeelte zijn aangesloten op fase 1 met een eigen nul op een eigen alamat. Er is een tweede alamat in de groepenkast gehangen aan fase 2 waar de BUH en de booster van de warmwatertank op zijn aangesloten. Dat is 6 kW op een B16 automaat!

Ik heb dit aangekaart, maar de monteur heeft slechts iets in de instellingen veranderd om te zorgen dat de BUH en de booster niet tegelijk aan gaan. Ik wil het echter gewoon netjes geregeld hebben en bij negatieve stroomprijzen zowel de BUH als de booster aan kunnen slingeren om het tapwater goed warm te maken.

Vergis ik mij als ik denk dat ik de nuldraden van de 3 componenten aan elkaar kan knopen en de 3 onderdelen op een eigen fase kan laten werken? Er gaat dan natuurlijk 3N~ + GND van de buitenunit naar een 4p alamat in de groepenkast.

Alle reacties

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:31
Dat kan. GND noemen we trouwens PE bij huisinstallaties. Ik vraag mij af of de BUH wel nodig is, negatieve stroomprijzen zijn toch voornamelijk in de zomer, de booster is dan voldoende om het tapwater goed warm te maken.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning