[Foto-opdracht] week 34+35 "Crisis"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter

Foto weekopdracht week 34+35 "Crisis"

De weekopdracht is in het leven geroepen om gericht op zoek te gaan naar jouw perfecte foto naar aanleiding van een thema.
Het is dus de bedoeling om er naar op zoek te gaan! En daarmee bedoelen we NIET je archief!
Benader het thema dan ook op je eigen manier zodat je je onderscheid van de rest.

Aangezien een wekelijkse opdracht voor velen niet haalbaar is, is er besloten om er een twee wekelijkse opdracht van te maken. Zo heeft iedereen genoeg tijd om een leuk concept te bedenken en voor een creatieve uitvoering te zorgen.
Het thema van deze twee weken is natuurlijk eenvoudig te benaderen. Maar probeer nou juist eens een andere hoek te zoeken om het spannend te maken! Wees creatief en laat je eigen visie op het onderwerp er op los.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de twee wekelijkse opdracht is het maken van een mooie en testcasewaardige foto waarin het thema van de opdracht duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook testcasewaardig zijn.
  • Max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto van max 1024px breed.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per opdracht. Waarschijnlijk maak je meerdere foto´s maar plaats alleen diegene waar je erg trots op bent.
  • Reageer op je voorganger(s), direct of aan het eind van de opdracht. Geef inhoudelijke feedback!!! "Mooi" "Gaaf" "lelijk" zijn kreten waar niemand wat aan heeft.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideeen voor thema's voor toekomstige opdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Het thema van deze twee weken
Crisis

Winnaars?
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten en geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet!

Archief
2006
[list]
Routine
Verkiezingsstrijd
Grenzen
High-key fotografie
Spelen met schaduwen
De echte kerstsfeer
Frozen in time
The end is near
2007
[list]
De Boodschap
Mijn verslaving
Onderweg
Oeps
In mijn keuken
Georganiseerd
Details
Nederlands weer
Hoe gaat dit aflopen?
Heerlijk avondje
Snapshot
IJzig
Het einde!

2008
[list][/]
2009
[list][/]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:15
poeh, moeilijk. iets met de aandelen/koersen enzo is natuurlijk makkelijk, maar iets origineels... zal er eens over nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Ik heb al een leuk idee, en dankzij een model dat heeft afgezegd voor morgen heb ik tijd om het rustig uit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10-2023
Ik probeer hopelijk volgende week iets uit te werken, maar denk dat ik best ook al een alternatief bedenk, mijn huidige idee vraagt misschien een beetje teveel social engineering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

De eerste foto!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2675/3841760405_5af03d4402.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:57

Griffin

Is mythical

Heel leuk idee, alleen ik vind het wit onder de schaar een beetje TE uitgebeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-06 23:29
Mijn eerste opdracht foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2445/3843148918_ef0beaa6cb_o.jpg

Redelijk crisis denk.

[ Voor 25% gewijzigd door MiZtraL op 22-08-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2597/3844224981_1219449514.jpg

Tjah, even andere invalshoek bij crisis.
Gamers herkennen dit wel, anderen mogen even op flickr bij het commentaar kijken ;)

Aan de andere deelnemers an deze opdracht succes, ik vond hem lastig om niets iets te bedenken wat met de econmische crisis te maken heeft op een of andere manier, tot ik hier tegen aanliep. Bedoeling was ook niet een ''geweldige'' foto neer te zetten in dit geval maar meer de link naar de opdracht 'crisis' te voldoen.

@Kevinneke.
Leuk bedacht, van mij had de focus anders gemogen, schaar had wel scherper gemogen en vind het geheel wat eentonig geworden, foto lijkt heel koud nu. Toch vind ik hem niet slecht maar hij spat er niet vanaf zegmaar...Maar goed denk dat dit ook met persoonlijke smaak te maken heeft wat ik voornamelijk op je foto aanmerk ;)

@MiZtral
Ik moest aan Married with Children denken eigenlijk! Grappige foto gebeurt niet veel en dat was juist je bedoelling denk ik, komt op mij goed over.

[ Voor 29% gewijzigd door Prozac[NL] op 22-08-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
@MiZtraL zeer origineel, ook de manier waarop je het mes zo gelegd hebt en de symetrie met het andere bord

@Kevinneke Had hem eerst niet door, maar ondertussen is hij gevallen :) Goed gevonden! Zou het persoonlijk mooier gevonden hebben vanuit een andere hoek

@Prozac blijkbaar ben ik geen gamer meer ;) Vind de foto maar net gepast gecropped, maar ik gok dat er andere zaken in de weg stonden

Zelf ben ik voor de politiek gegaan, en eventjes een paar foto's gaan nemen in het Vlaams Parlement hier tijdens een zitting. En politiek, dat is altijd een crisis.

Ik had redelijk wat foto's, maar blijkbaar is er weinig crisis bij de politiek momenteel, want ofwel spelen ze met telefoons of vervelen ze zich. Heb nog redelijk wat te oefenen om goede portret foto's te nemen met wat sfeer.

Deze is het uiteindelijk geworden:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2197/3856616547_166de5187e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@SirQ
http://www.everyjoe.com/files/81/2007/08/crysis-cover.jpg
Dan weet je het misschien weer.
Strakke foto, ze kijken inderdaag niet erg alsof er een crisis is nee, je ziet wel duidelijk dat de voorste meneer iets verteld wat de andere 3 boeiend genoeg vinden. Ja foto straald idd wat uit. Jammer dat de microfoons wat te hoog voor zijn gezicht zitten, het geeft wel de diepte weer maar iets lager was beter geweest, maja je kan moeilijk zeggen mag ik even storen he.

p.s.
Crop is krap, en de reden heb je goed geraden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Prozac[NL] op 26-08-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:53
Even wat commentaar. Mijn foto is onderweg..
Kevinneke: De opdracht is in mijn ogen duidelijk overgebracht, maar de foto zelf vind ik net niet lekker wegkijken. Misschien het al eerder aangehaalde uitgebeten wit, misschien de erg krappe kadering. Misschien had je nog wat rekeningen eronder en een bankafschrift met erg negatief saldo erbij kunnen nemen. Alhoewel dat waarschijnlijk ook weer rommel in de foto geeft.

miztral: leuke foto. Wellicht had je ook nog wat te eten op het andere bord kunnen leggen? Prettige foto!

prozac: herkenbaar als de je game kent. Leuke foto ook. Veel moeten croppen ivm publiek?

SirQ: erg jammer van de microfoon voor het hooft van de dichtsbijzijnde man en om in de crisis sferen te blijven had er wel iets meer wanhoop in plaats van een (soort van) glimlach op de 2e man van rechts (een beetje met z'n hoofd er tussenin). Waarschijnlijk zat je vast aan deze plek om je foto te maken, maar als je iets meer naar links had gekund was de microfoon (ondanks dat deze buiten je fov valt) misschien wat minder storend gepositioneerd.

Al met al een lastig thema. Zoals gezegd heb ik ook wat geprobeerd (waarop waarschijnlijk ook genoeg aan te merken is). Ik zal hem later posten.

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@pCOW
Yup, lastige hoek zoiezo om helemaal erop te krijgen. Veel publiek reflecties etc, daarnaast is mijn camera niet zon ster in weinig licht situaties, dus was zoeken naar beste plek. Feitelijk ben ik verbaasd dat hij er nog zo uit is gekomen.
Ben benieuwd naar jou foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
@Prozac ah ja, ik herinner het me, dé game waar alle benchmarks van grafische kaarten mee getest werden opeens :)

@pCOW inderdaad, die microfoon stond wat ongelukkig, het probleem was dat er links en rechts van me nog 4 camera ploegen opgesteld stonden ;) Het was wel leerrijk om persfotografen ook eens aan het werk te zien.

Toch een voordeel van deze opdrachten, is het in contact komen met allerlei verschillende zaken en mensen/organisaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:53
En hier dan mijn foto. Volgens mij dekt het de lading van de opdracht wel. Schiet maar :/

Afbeeldingslocatie: http://pifotografie.nl/wordpress/wp-content/gallery/allerlei/20090826-opdracht-tweakers-34_35_s-2164.jpg
(klik voor groter)

mijn signature is bewust leeg :-)

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Japie.G

Colour Classic

pCOW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:26:
En hier dan mijn foto. Volgens mij dekt het de lading van de opdracht wel. Schiet maar :/

[afbeelding]
(klik voor groter)
Haha geniaal!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

pCOW schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:26:

[afbeelding]
(klik voor groter)
10 for the effort :)
6 voor de fotografische kwaliteit, but hey...i don't care, you made me smile :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

Yup die is idd leuk gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Topicstarter
@Kevinneke: Leuk idee. Het lomo-effect klopt alleen niet helemaal; de schaar valt alleen over de vignettering heen. Het had denk ik mooier geweest als de vignettering doorliep over de schaar.
@Miztral:Da's wel heel erg crisis! Zo'n interrieur en dan maar 1 erwt te eten hebben... Erg goed idee en mooie uitwerking.
@Prozac: Ik nsapte 'm eerst niet maar ik ben dan ook geen gamer. Foto is wel erg mooi gelukt. Zeker als je bedenkt dat er op zo'n beurs constant mensen overal doorheen lopen.
@Sirq: Mooie foto, vooral de gezichtsuitdrukkingen! wel jammer van de microfoon zoals al eerder opgemerkt.
@pCow: Heb je die tent speciaal opgezet voor de foto?! Onderwerp is geniaal, fotokwaliteit is iets minder (oa. de carport is links overbelicht).

Op de valreep die van mij:
Elk dubbeltje omdraaien...
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2443/3872351676_ed3d76fde6.jpg

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]

Prozac[NL]

zucht.......

@Ethnocentrix
Ja die is heel ok hoor. Leuk en slim gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Volgens mij is dit ook wel een aardig idee van wat 'crisis' inhoud :)

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/koelkast1.jpg

en ja, de koelkast is binnenkort weer aan een schoonmaakbeurt toe :)

[ Voor 17% gewijzigd door Snowwie op 02-09-2009 14:46 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05

Zoefff

❤ 

Tevens goed recyclebaar voor een volgend thema "student" ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1