Toon posts:

Foto-opdracht week 43 - "Oeps"

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26

Foto weekopdracht - week 43 - "Oeps"

Weekopdracht nummer 81!

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Oeps".

Winnaars?
In tegenstelling tot de maandopdracht zijn er geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief 2007
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief
Foto-opdracht week 10 - Geheim
Foto-opdracht week 11 - Stralend
Foto-opdracht week 12 - Snelheid
Foto-opdracht week 13 - Retro
Foto-opdracht week 14 - Karakter
Foto-opdracht week 15 - 1 jaar!
Foto-opdracht week 16 - Eenzaam
Foto-opdracht week 17 - Pluizig
Foto-opdracht week 18 - Vrijheid
Foto-opdracht week 19 - "Vloeiend"
Foto-opdracht week 20 - "Structuur"
Foto-opdracht week 21 - Conflict
Foto-opdracht week 22 - RAW bewerking v1
Foto-opdracht week 23 - Kracht
Foto-opdracht week 24 - Vluchtig
Foto-opdracht week 25 - Verborgen
Foto-opdracht week 26 - Rood
Foto-opdracht week 27 - Herhaling
Foto-opdracht week 28 - Water
Foto-opdracht week 29 - Verleiding
Foto-opdracht week 30 - Stilte
Foto-opdracht week 31 - Vuil
Foto-opdracht week 32 - Vergane glorie
Foto-opdracht week 33 - Werk in Uitvoering
Foto-opdracht week 34 - De scholen zijn weer begonnen!
Foto-opdracht week 35 - Ondeugend
Foto-opdracht week 36 - Brak
Foto-opdracht week 37 - Nieuwsgierig
Foto-opdracht week 38 - Verandering
Foto-opdracht week 39 – Mijn straat
Foto-opdracht week 40 – De Boodschap
Foto-opdracht week 41 - "Mijn verslaving"
Foto-opdracht week 42 - "Onderweg"

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36

Wok

Dakloos...

Opruimen + struikelen = oeps! :P

http://www.wmuller.info/web/final_small.jpg

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Fiat Power
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:49
Grolsch kopen is natuurlijk al *oeps* ;) maar verder leuk gevonden en uitgewerkt!

Komt allen naar de Avondmarkt. De leukste avondwinkel in Amsterdam

• Wok

Wok

Dakloos...

Ey... niet f*cken met 'mijn' bier... :P

Maar mooi dat je mijn idee geslaagd vindt :) Heb nog wel even moeten puzzelen om een enigszins 'natuurlijke' chaos op te bouwen ;)

De duotone bewerking is helaas een noodzakelijke noodgreep, aangezien mijn muur een horrific kleur geeft op het origineel :X

[Voor 25% gewijzigd door Wok op 23-10-2007 01:19]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Leuk idee, wel een tikkeltje donker.

Anoniem: 190838

Ik vind hem leuk Wok! Netjes uitgevoerd
En dat donkere vind ik zelf wel meevallen.
Misschien maakt dat de foto meer.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:16

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Ik had zonder je tekst te lezen de associatie, zo veel bier drinken = oeps slechte gewoonte. De rommelige sfeer werkt aan de associatie mee. :)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
mijn associatie - zonder de tekst te lezen - was "bier op? oeps, falend inkoopbeleid.".

de foto zelf is maar matig.

• Wok

Wok

Dakloos...

Dank voor de comments :)
Is je goed recht :) Graag zou ik dan wel enige onderbouwing zien en wat je zelf anders gedaan zou hebben :)

Waar blijven de andere inzendingen trouwens? ;( 't Is een vrij breed thema dus daar moet wel iets mee te doen zijn. toch? :)

Anoniem: 53628

Mijn interpretatie van de weekopdracht:

Agaatvlinder (tenminste dit was de meest voor de handliggende afgaande op mijn insectenboek)

Helaas wel wat ingeflitst. Op het moment dat ik weg moest (iets later) vanmiddag brak de zon toch nog even door 8)7

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 24-10-2007 22:49]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-03 18:24

Arno

PF5A

Ik zie even de "oops" er niet in :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Nog 2 te gaan ;) . (Wie gaat er voor hoofdprijs -> roem, eer, etc.)

[Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 24-10-2007 18:29]

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2022

Daywalk3r

Walks at night 2

Wok schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:12:
Ey... niet f*cken met 'mijn' bier... :P

Maar mooi dat je mijn idee geslaagd vindt :) Heb nog wel even moeten puzzelen om een enigszins 'natuurlijke' chaos op te bouwen ;)

De duotone bewerking is helaas een noodzakelijke noodgreep, aangezien mijn muur een horrific kleur geeft op het origineel :X
Ook niet f*cken met mijn bier! Grolsch is de bomb! Uit het kaf en korenaren schiep god te twentenaren. Uit de resten de mensen uit het westen.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Oeps... :D

http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/oeps.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26
^^erg leuk en netjes uitgewerkt

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07-2022
Hoi,

Ik vind dit een erg leuk uitgewerkt idee. Zou je misschien een beetje kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt?

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Klein detail, de fles wijn is nog dicht ;), verder is het een goede foto! watvoor materiaal is de ondergrond? aangezien dit geen wit papier is

edit: of toch wel? aan de linkerkant is het al inde ondergrond "getrokken"

[Voor 9% gewijzigd door gise op 26-10-2007 10:31]

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2022
gise schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:09:
[...]

Klein detail, de fles wijn is nog dicht ;),
Des te meer "oeps" toch?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lol :) Zo zou je ook een kneiteronscherpe foto kunnen posten onder het motto: "Oeps, onscherp" ;)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:47

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

@Alchemist: hij is niet helemaal realistisch, aangezien de fles nog dicht is en verder vind ik "het geknoei" een beetje weinig voor een omgevallen glas.
Overigens is het wel een mooie scherpe plaat en het onderwerp ook leuk.

ik zie dat ik een beetje spuit 11 ben

[Voor 15% gewijzigd door Standeman op 26-10-2007 10:38]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Soms wil ik iets te snel :P Oeps..de fles is dicht :P... haha maar goed.

Ik heb hier als ondergrond een 70x50cm pvc vel gebruikt, die in mijn fototent gelegt en dan met ranja en een spuit de letters getekend. De letters waren allemaal even dik,maar blijkbaar was mijn ondergrond niet helemaal recht.... dus snel genomen en minder gekeken of het een realistische vlek was...

Pentax k10d - Blog - Flickr

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 13:55
Frank|A schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:43:
Soms wil ik iets te snel :P Oeps..de fles is dicht :P... haha maar goed.

Ik heb hier als ondergrond een 70x50cm pvc vel gebruikt, die in mijn fototent gelegt en dan met ranja en een spuit de letters getekend. De letters waren allemaal even dik,maar blijkbaar was mijn ondergrond niet helemaal recht.... dus snel genomen en minder gekeken of het een realistische vlek was...
Ik zie nu pas dat er oeps staan in de vlek... Leuk gedaan! :D

Helaas is het vanavond al weer donker als ik thuis kom, en is het licht niet echt geschikt voor wat ik wil gaan doen.
Morgen hopenlijk nog wat tijd over om mijn idee uit te werken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
zie inderdaad nu ook pas dat er OEPS staat in de vlek haha, vond het ook al zo'n onnatuurlijke vorm :P

Anoniem: 116164

http://farm3.static.flickr.com/2358/1757525251_93a10a9d92_t.jpg
in het motto van "oeps iets te veel gedronken"

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 26-10-2007 14:31]

Anoniem: 163654

Stelletje alcoholisten hier op tweakers :+

• Anoniem: 204528
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik wacht nog steeds op de after eight pill of een condoom met een gat erin :P

• Wok

Wok

Dakloos...

@Alchemist: zoals Standeman al opmerkt, is het niet heel erg realistisch, maar een dikke 10+ voor de uitwerking/het idee is hier op zijn plaats! _O_

[Voor 3% gewijzigd door Wok op 26-10-2007 21:25]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

@Denniswerg: morning after pil of een after eight chocolaatje, dit offtopic geneuzel is alleen om jou voor een oeps te behoeden...

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wok: Leuk shot, ik snap de 'oeps' ook wel. Maar hij straalt iets wat te weinig uit voor mij. Hij had iets spannender mogen zijn.

Imagine: Ik snap de 'oeps' niet in jouw foto.

The Alchemist: Geweldig shot, ook ik zag de geschreven 'oeps' pas later. Maar de kleuren en de belichting zijn perfect.

wacky160: Leuk drieluikje, maar ze zijn voor mijn gevoel iets te donker. Technisch zijn ze voor de rest wel lekker. Alleen in het 3e luikje; wat zijn die vage vlekken (lijken wel grote pixels) boven en onderin?

Ik heb de hele week nagedacht over dit onderwerp, maar kon niets verzinnen wat ik 'even' kon uitvoeren. Mooie ideeën genoeg, alleen niet de spullen en de mensen. Volgende week beter.

endless schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:54:

Toch maar even toelichten dan:

De vlinder heeft een bepaalde schutkleur dat vooral lijkt op dor blad/bast van een boom. Deze schutkleur is bedoeld om niet op te vallen. De vlinder gaat op een verkeerde plek zitten (op verroest ijzer -> lantaarn) en kan te snel opgemerkt worden (o.a. door mij). Zou de vlinder kunnen denken weet ik wel wat hij gedacht zou hebben. Jullie nu ook als het goed is :) .

Ik geef toe; een doordenker en geen standaard oeps plaatje. Maar die moeten er ook tussen zitten om de het onderwerp scherp en creatief te houden.

• LaduciA666
  • Laatst online: 02-01 03:21
Ah zo.. Dan is hij wel goed bedacht inderdaad. Maar je moet wel erg veel gaan denken, ik zag eerst niet eens dat het een vlinder was :X . Maar goed, zulke creatieve interpretaties mogen er ook wel tussen zitten :).

@ Alchemist: Leuk bedacht en mooi uitgewerkt. Maar ik vind de letters oeps te gemaakt over komen. Wanneer komt het voor dat een glas valt en zo duidelijk de leetters weergeeft :9 . Als je die letters nou abstracter had gemaakt en dat je niet gelijk oeps las was het al stuk realistischer en mooier

Anoniem: 116164

endless schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 11:54:
Wok: Leuk shot, ik snap de 'oeps' ook wel. Maar hij straalt iets wat te weinig uit voor mij. Hij had iets spannender mogen zijn.

The Alchemist: Geweldig shot, ook ik zag de geschreven 'oeps' pas later. Maar de kleuren en de belichting zijn perfect.

wacky160: Leuk drieluikje, maar ze zijn voor mijn gevoel iets te donker. Technisch zijn ze voor de rest wel lekker. Alleen in het 3e luikje; wat zijn die vage vlekken (lijken wel grote pixels) boven en onderin?

Ik heb de hele week nagedacht over dit onderwerp, maar kon niets verzinnen wat ik 'even' kon uitvoeren. Mooie ideeën genoeg, alleen niet de spullen en de mensen. Volgende week beter.
dat is mijn vloer, dat zijn zwarte witte vierkanten.... ik wilde een beeld creëren van iemand die dronken is en naar beneden kijkt naar de vloer en fles

• LaduciA666
  • Laatst online: 02-01 03:21
Nog net op tijd.

http://img138.imageshack.us/img138/7296/img1780iq4.jpg

Kheb hem express scherp gesteld op het rabobank-logotje. Khad er ook nog 1 waar het begin onscherp is en 1 waar het einde onscherp van is. Maar zo weet je dat het om een pinpasje gaat.

[Voor 51% gewijzigd door LaduciA666 op 28-10-2007 21:09]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee