In topic list (fg) mooi geel kleurtje voor de week opdracht, stoer 
Hoop dat mensen meer doen dan alleen oude dingen fotograferen. Wees origineel, ga je foto bewerken tot iets ouds, verkleed je in jaren 30 stijl en pak die zakhorloge van opa weer eens tevoorschijn. Be creative
ik?, sorry geen tijd
, maar wens jullie veel succes
Hoop dat mensen meer doen dan alleen oude dingen fotograferen. Wees origineel, ga je foto bewerken tot iets ouds, verkleed je in jaren 30 stijl en pak die zakhorloge van opa weer eens tevoorschijn. Be creative
ik?, sorry geen tijd
Leuk hier even bij te noemen zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Retro
http://en.wikipedia.org/wiki/Retro
Hopelijk hebben jullie, de fotografen, hier iets aan tijdens deze opdracht
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Jouw icoontje is naar mijn mening wel een beetje retroRakkerzero schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:24:
Leuk hier even bij te noemen zijn:
Retro...vanmiddag ff langs de kringloop gewandelt. Als je wat zoek best leuk!
Dit is het resultaat:

Ik heb ook nog een versie die minder bewerkt is, maar deze voelt gewoon meer retro....
andere versie
Waar blijft de rest van de foto's! Niemand meer een oude nintende in de kast?
Dit is het resultaat:

Ik heb ook nog een versie die minder bewerkt is, maar deze voelt gewoon meer retro....
andere versie
Waar blijft de rest van de foto's! Niemand meer een oude nintende in de kast?
alchemist, ik vind hem goed..niet super super, want compo is niet heel spannend, maar toch, best netjes.
Beste tot nu toe
Beste tot nu toe
Wel oké denk ik; alleen iets minder enthousiast dan bovenstaande.
Het oogt een beetje geforceerd, of cliché als je het zo wilt noemen... zo van prop alles maar op 1 hoekje wat met retro te maken heeft en dan zal het wel aardig zijn. Verder vind ik de ruis eerder storend, dan dat het aan een bepaalde sfeer bijdraagt.
Overigs vind ik veel platen erg treffend van je; wat gezegd mag worden, ik kan mij alleen hier niet zo in vinden
Het oogt een beetje geforceerd, of cliché als je het zo wilt noemen... zo van prop alles maar op 1 hoekje wat met retro te maken heeft en dan zal het wel aardig zijn. Verder vind ik de ruis eerder storend, dan dat het aan een bepaalde sfeer bijdraagt.
Overigs vind ik veel platen erg treffend van je; wat gezegd mag worden, ik kan mij alleen hier niet zo in vinden
Wehehehe die van the alchemist, de onbewerkte, die is echt rete vet en grappig. Moest er echt om lachen.
|>
Ik heb helaas mijn MSX met cassetedrive en supergrote tv ooit weggegeven. Hier moet ergens nog een nintendo liggen, het is zeker een leuke oefening.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Retro is toch iets nieuws wat er ouderwets uitziet? Dan volstaat het niet om gewoon iets ouds te fotograferen lijkt me. Ik was op de AutoRai en in de nieuwe Mercedes S klasse hadden ze een mooi analoog klokje gezet. Dat leek me meer Retro:

Ik vind alleen jammer van de 9, die wordt weggedrukt door de spiegeling van de flits in het chromen randje.

Ik vind alleen jammer van de 9, die wordt weggedrukt door de spiegeling van de flits in het chromen randje.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Veel te mooi weer om binnen te zitten .. wat is buiten nog retro? Ik weet niet of het retro of nostalgie is ... (of zijn ze beiden hetzelfde?).

Deze foto is bewerkt met contrast en een randje om in dit forum op te vallen, klik voor het onbewerkte orgineel. Het orgineel vind ik zelf nu achteraf toch nog te (overbe)licht.

Deze foto is bewerkt met contrast en een randje om in dit forum op te vallen, klik voor het onbewerkte orgineel. Het orgineel vind ik zelf nu achteraf toch nog te (overbe)licht.
Anoniem: 167065
ok ik zat ook een beetje met de definitie van retro.
ik heb 2 mogelijkheden gehanteerd.
1e: oude dingen die voor hetzelfde doel hergebruikt worden
2e: oude dingen die voor een ander doel hergebruikt worden
ik denk dat het grote verschil met nostalgie is dat het bij nostalgie niet meer functioneel in gebruik is en bij retro wel.
uit de 1e categorie

grote versie http://thehospages.com/pi...0-pacificparc/image32.jpg
ik heb 2 mogelijkheden gehanteerd.
1e: oude dingen die voor hetzelfde doel hergebruikt worden
2e: oude dingen die voor een ander doel hergebruikt worden
ik denk dat het grote verschil met nostalgie is dat het bij nostalgie niet meer functioneel in gebruik is en bij retro wel.
uit de 1e categorie

grote versie http://thehospages.com/pi...0-pacificparc/image32.jpg
@hamsteg: Ik vind het origineel juist beter. Juist dat ene beetje meer licht geeft het een mooi retrogevoel.
@hos2: Dat Spa flesje valt zeker ook onder categorie 1?
Anoniem: 167065
nop dat valt er niet onder aangezien het nooit 'oud' is geweest en er nog steeds is. als spa al 20 jaar van de markt was dan was het iets anders als het er nu bij stondMrNGm schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:24:
@hamsteg: Ik vind het origineel juist beter. Juist dat ene beetje meer licht geeft het een mooi retrogevoel.
shit ik zie nu pas dat er maar 1 foto per persoon geplaatst mag worden.
heb ik net allemaal retro shots lopen maken buiten

nou voor de geinteresseerden dan hier het linkje waar de rest van de meuk staat
http://thehospages.com/pictures/misc/2007-04-01-retro/

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 167065 op 01-04-2007 15:13 ]
nomad85 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:54:
alchemist, ik vind hem goed..niet super super, want compo is niet heel spannend, maar toch, best netjes.
Beste tot nu toe
Zie boven. Ik wist gewoon niet heel goed wat ik er mee moest. ik vond dit zelf nog het meest in de buurt komen. Mischien zit er te veel ruis in, toch geeft hem dit een iets oudere look.Silent Thunder schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:51:
Wel oké denk ik; alleen iets minder enthousiast dan bovenstaande.
Bedankt voor het compliment ik ben druk bezig om te groeien.
Grappig? Om de pop? Ik zit over een Warhold conversie na te denken, lekkere gekke kleuren. Ik krijg zelf een beetje een; Alice in wonderland gevoel van de foto.Simon schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:05:
Wehehehe die van the alchemist, de onbewerkte, die is echt rete vet en grappig. Moest er echt om lachen.
Tja ik heb een nieuwe foto gemaakt en die zo bewerkt dat ie oud lijkt. Dus technisch is mijn onderwerp niet retro, de foto is retrozonoskar schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:12:
Retro is toch iets nieuws wat er ouderwets uitziet? Dan volstaat het niet om gewoon iets ouds te fotograferen lijkt me. Ik was op de AutoRai en in de nieuwe Mercedes S klasse hadden ze een mooi analoog klokje gezet. Dat leek me meer Retro:
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Frank|A op 01-04-2007 17:27 ]
Beoordeing van de rest:
zonoskar: Retro, mischien wel, maar niet zo orgineel. Het onderwerp staat te veel in het midden. Idd jammer van het ontbreken van de 9.
hamsteg: Te centraal en wat moet de foto vertellen? Mischien met water uit de pomp beter geweest, het is nu een nogal dood onderwerp.
hos2: Een van de betere, onderwerp is retro in mijn ogen en ook de bewerking past er bij.
zonoskar: Retro, mischien wel, maar niet zo orgineel. Het onderwerp staat te veel in het midden. Idd jammer van het ontbreken van de 9.
hamsteg: Te centraal en wat moet de foto vertellen? Mischien met water uit de pomp beter geweest, het is nu een nogal dood onderwerp.
hos2: Een van de betere, onderwerp is retro in mijn ogen en ook de bewerking past er bij.
Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...