Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de vijfendertigste foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ;)

Wat is de bedoeling precies?

Het doel van de weekopdracht is dat je met het thema van deze week in je hoofd op stap gaat om een foto te maken binnen dat thema :)

Thema deze week?

Deze week is het thema Spelen met schaduwen

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

De vorige weekopdrachten:

[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190838

Ow heb eigenlijk best een leuk idee. Maar het is hier geen zonnig weer :P
Dan maar kijken of ik nog iets anders kan verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Had het id om met een klein poppetje een grote schaduw te projecteren, nu dat werkt niet :P
Toch maar creatief met starwars monopoly, kleurfilters en wat spotjes. M'n inzending:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/vader.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 11:58

Arjan A

Cenosillicafoob

Frank|A schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:42:
Had het id om met een klein poppetje een grote schaduw te projecteren, nu dat werkt niet :P
Toch maar creatief met starwars monopoly, kleurfilters en wat spotjes. M'n inzending:

[afbeelding]
Niet echt spectaculair, maar het doet me denken aan het spelen met schaduwen wat ze indertijd in de film hadden gedaan. Anakin's schaduw die leek op Darth Vader :).
Wat heb je als achtergrond gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan A op 06-12-2006 12:05 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:54

Dogooder

dus...

In de trant van spelen met schaduwen had ik eigenlijk verwacht dat de schaduw scherp zou zijn, en het poppetje onscherp. Nu is het poppetje het onderwerp, en niet zozeer de schaduw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:40
Ik vind hem, in tegenstelling tot jouw vorige inzending, niet zo goed. Hij is links en onder te krap gekaderd. Verder is het gebruik van DoF niet echt lekker naar mijn mening. Ik zou in dit geval liever het hele poppetje scherp gezien hebben. De link met de opdracht is natuurlijk wel duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:12
Technisch gezien geloof ik het wel, dat maakt me hier nog niet zoveel uit; maar de schaduw zelf vind ik niet expliciet genoeg in beeld. Het is toch meer verdrongen naar een hoek in de achtergrond, zo van... dat het er ook maar bijhoort.

Dhr. Vader himself eist de hoofdrol op, terwijl je juist de schaduw naar mijn inziens compositioneel sterker erin had moeten betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Duidelijk. Volgende keer beter :P
De achtergrond was de achterkant van het speel bord.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Frank|A schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:48:
De achtergrond was de achterkant van het speel bord.
Dat vond ik wel weer cool uitzien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193546

hmmm... Leuk alleen zijn er niet zoveel natuurlijke schaduwen met dit weer...
Ik heb wel een oude die ik wel bij de weekopdracht vind passen. Maarja, het moet een nieuwe foto zijn.

http://christelr.wordpress.com/files/2006/10/paardofniet.jpg

Toch lekker een soort van geplaatst :+
Ik ga nog heel hard nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Anoniem: 193546 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:07:
hmmm... Leuk alleen zijn er niet zoveel natuurlijke schaduwen met dit weer...
Ik heb wel een oude die ik wel bij de weekopdracht vind passen. Maarja, het moet een nieuwe foto zijn.

http://christelr.wordpress.com/files/2006/10/paardofniet.jpg

Toch lekker een soort van geplaatst :+
Ik ga nog heel hard nadenken ;)
Man, wat ben jij eerlijk...De EXIF eruit en je steelt gewoon de show hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Laatst online: 01-05 11:29
Toff schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:51:
Ik had de link ook even aangepast ;)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Toff schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:51:
[...]
BugBoy schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:20:
[...]

Ik had de link ook even aangepast ;)
Ik hoop dat jullie dat sarcastisch bedoelen, anders kan ik het niet waarderen. Nu eigenlijk ook niet echt om eerlijk te zijn.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hier mijn inzending. Ik heb dit mannetje al jaaaren aan het plafond hangen, zat ooit in een kerstpakket.

Afbeeldingslocatie: http://www.zonoskar.com/Photo/test/week49-schaduw.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
De toning is zeker lekker.
Leuk kleurgebruik dus; en de schaduw is ook een beetje grof, bevalt me wel.

Alleen jammer van die uitgebeten hooglichtjes op het gezicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 08-12-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 13:55

Goverman

not loaded

Na lang zitten nadenken en lopen priegelen met een uitermate fake-Eiffeltoren, een eendje achter een schermpje en weet ik wat meer is het uiteindelijk dit geworden...

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.stolte/plaatjes/kl_got4906.jpg

specs:
diafragma: F32
sluitertijd: 10 seconden
ISO: 200

[ Voor 11% gewijzigd door Goverman op 06-05-2007 17:56 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 05-05 10:49

Nik

Goverman schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:21:
Na lang zitten nadenken en lopen priegelen met een uitermate fake-Eiffeltoren, een eendje achter een schermpje en weet ik wat meer is het uiteindelijk dit geworden...

[afbeelding]
Wat een lelijke muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Goverman: Waarom zo'n klein diafragma en lange sluitertijd?
Je onderwerp staat evenwijdig met je scherptevlak dus scherptediepte heb je niet onwijs veel nodig. Deze foto is gewoon uit de hand te nemen met een groter diafragma en dan nog blijft alles gewoon scherp. F32 komt de kwaliteit niet echt ten goede.
Je onderwerp is ook niet echt spannend of ik mis jouw idee er achter (al vormt de driehoek van de schaduw wel een mooie vlakverdeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 13:55

Goverman

not loaded

Deze foto is gewoon uit de hand te nemen met een groter diafragma en dan nog blijft alles gewoon scherp. F32 komt de kwaliteit niet echt ten goede.
hmm, dat kleine diafragma is idd. een punt. Ik had hem eerder gemaakt met een maximaal diafragma (ik dacht F5.6), maar doen was de tafelhoek toch wat onscherp en de muur was wel scherp. Maar ja, dit is natuurlijk weer het andere uiterste... ;)

Maar wat ik niet helemaal snap is waarom een hoog diafragmagetal de kwaliteit niet ten goede komt. Ik dacht dat dat bij stilstaande voorwerpen er niet echt toe deed (mits je natuurlijk de camera weet stil te houden). De eerdere foto (met maximaal open diafragma) had nog altijd een sluitertijd van 0,8 sec. dus dat is ook niet uit de hand te doen (zelfs niet met de aanwezige beeldstabilisatie...)

En ja: het gaat idd. om de vlakverdeling... In mijn zoektocht naar standpunten, lampjes (om schaduw mee te creëren) en voorwerpen zag ik dit plaatje, met twee schaduwen. En eerlijkgezegd vond ik deze foto het beste bij het thema passen, beter dan een badeenje achter een scherm ofzo... :)

[ Voor 34% gewijzigd door Goverman op 09-12-2006 09:49 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Goverman schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 09:42:
Maar wat ik niet helemaal snap is waarom een hoog diafragmagetal de kwaliteit niet ten goede komt. Ik dacht dat dat bij stilstaande voorwerpen er niet echt toe deed (mits je natuurlijk de camera weet stil te houden).
De performance van een lens is over het algemeen het beste ergens in het midden (~f8-11).
Aan de uiteindes (f2.8/22) doet hij het meestal iets minder. Er zijn ook lenzen die juist wide-open erg goed zijn; en in het midden iets slechter (85/1.4 e.d).

Als het echt noodzakelijk is dan schiet ik ook wel es f22 oid; maar in jouw geval was f8 meer dan zat geweest. De scherpte is ook niet direct een issue; het gene wat mij negatief opvalt is de onverzorgde setting en de lelijke kleurbalans.

Ik zou gewoon nog es wat oefenen erop; voor het topic maakt het niet uit (max 1 entry), maar tis leuk als je er van leert :)

[ Voor 17% gewijzigd door Silent Thunder op 09-12-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nou, daar komt hij dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.qtee.nl/images/s9500/schaduwen.jpg

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 09:20
-knip-

Toronto. Niet heel nieuw deze foto maar het gaat om het idee

Nee daar gaat het niet om, het gaat er wél om dat de foto nieuw is.

[ Voor 81% gewijzigd door Zoefff op 09-12-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Ook mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://i138.photobucket.com/albums/q253/pbouwen/IMG_4751_small.jpg

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 132666 op 09-12-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175251

@pbouwen:

Het is op zich een mooie foto, maar ik vindt hem aan de linker kant te leeg. Het zou mooier zijn geweest als je de schaduw op de een of andere manier meer naar links had, en de fles op dezelfde plek had laten staan. Dan had meer de nadruk gelegen op de schaduw, waar deze weekopdracht over gaat.
Maar voor de rest vind ik het een mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 23:33
Ok dis de eerste keer dat ik op tweakers een foto post.Kweet dat het een strenge selectie is wil je hier een foto mogen posten. Maar toch probeer ik het ff. Als ik het uiteindelijk dan toch echt niet begrijp omdat hij niet "showcasewaardig" is verwijderen jullie hem maar, en moet ik toch es ff flink wat bijleren.
Maar goed hier een foto met flink wat schaduw:

Afbeeldingslocatie: http://i145.photobucket.com/albums/r212/vjenne/Image_0033.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Integendeel Vjenne, ik vind het een van de beste inzendingen deze week. Leuk idee en goede uitvoering. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Vjenne: van mij mag je vaker posten ;) Ik vind hem geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:53

Sharky

Skamn Dippy!

netjes hoe het rechter oog ook nog net zichtbaar is. Dat detail had de foto kunnen maken of breken. Verder ook mooi dat alleen het hoofd zichtbaar is zonder afleidende elementen als een nek of een stuk schouder. Ik vind hem prima in ieder geval.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
Ow, thanks voor de comments! Moet het namelijk nog allemaal beetje leren met fotograferen, heb net 1 week mijn eos 350d...
Met deze foto had ik om de achtergrond weg te halen ff een zwarte doek over mijn kop getrokken, een zaklamp in mijn linkerhand en de muis in mijn rechterhand om via de computer mijn camera te sluiten...

Overigens vind ik de foto van pbouwen ook erg aangenaam. Ik houd wel van kale foto's en vind het dan ook niet erg dat de linkerzijde van de foto een beetje leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190838

@qtee, vindt het idee eigenlijk erg leuk. Tenminste je zou het nog beetje mysterieuzer kunnen maken. Door een persoon te plaatsen achter het gordijn. Een man die een sigaar rookt. Dat je een schim ziet van een vrouw. Of iets dergelijk. Vind het een erg leuke toning in ieder geval.
Mocht alleen iets rechter staan als je naar het schaduw gedeelte aan de linkerkant kijkt.
Edit: of een onderonsje van die man met een sigaar en een vrouw. :)

@Vjenne, erg mooie foto. Mooi dat beide ogen er goed uit springen (net als Sharky schreef). Mooie helderheid van de ogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 190838 op 09-12-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 11:58

Arjan A

Cenosillicafoob

Vjenne schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 22:05:
Overigens vind ik de foto van pbouwen ook erg aangenaam. Ik houd wel van kale foto's en vind het dan ook niet erg dat de linkerzijde van de foto een beetje leeg is.
Ik vind die foto op zich ook wel geslaagd, en ben zelf ook niet vies van wat leegte. Maar in het kader van de weekopdracht had-ie de lichtbron wat verder naar rechts kunnen plaatsen opdat de schaduw (iets) meer van de leegte innam :)

De foto van Vjenne vind ik ook leuk, maar wel wat saai. Wellicht vanwege het vele zwart.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4481c2ab8e984f12629caaa569f1d8cc/full.jpg

Kwam toevallig op dit resultaat terwijl ik de dauwdruppels vanochtend aan het fotograferen was.
Het is bijna letterlijk spelen met schaduw, want op het 1e gezicht lijkt het een schaduw, maar het is een 2e tak met dezelfde vorm en ook een druppel.

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 10-12-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:41

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

_ferry_ schreef op zondag 10 december 2006 @ 10:34:
[afbeelding]

Kwam toevallig op dit resultaat terwijl ik de dauwdruppels vanochtend aan het fotograferen was.
Het is bijna letterlijk spelen met schaduw, want op het 1e gezicht lijkt het een schaduw, maar het is een 2e tak met dezelfde vorm en ook een druppel.
dat is wel gaaf, kleur schaduw O+ , waaarom heeft god ons dat niet gegeven, nu weet ik het zeker, god bestaat niet O-)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hier mijn bijdrage. Ik heb lang lopen pielen of ik het resultaat wel het juiste vind:
Afbeeldingslocatie: http://download.juriansluiman.nl/DSC_0458.JPG

De bedoeling was om het draadmodel van een saxofoon te fotograferen, waarbij ik de schaduw op een canvas doek laat vallen en aan de achterkant de foto neem. Het lijkt alsof het geschilderd is, maar het is een schaduw.

Zelf ben ik er nog niet helemaal tevreden over. Het probleem is vooral dat de schaduw niet scherp genoeg is, omdat mijn lampen niet sterk genoeg zijn. Ik weet eigenlijk niet wat ik vervolgens kan en moet verbeteren.
Wat vinden jullie? Het is mijn eerste foto hier, (dus) ik sta helemaal open voor kritiek en commentaar :)

Normaal ben ik niet echt voor een zwarte rand. Echter komen de donkere schaduwen bij de rand er beter uit dan zonder. Vandaar voor deze ene keer wel een rand. De titel is een quote van een onbekende, en komt van http://www.quotegarden.com/music.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08

Barrycade

Through the...

Ik vind 'm qua sfeer wel goed. :) Maar die zwarte border is even te dik aangezet. Ook vind ik de quote ook niet lekker passen qua lettertype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
@_Ferry_ erg scherpe en mooie foto. Weinig op aan te merken, misschien dat de achtergrond naar mijn idee iet wat grauw is. Photoshop zou denk ik een stuk frissere foto maken, welke wel een beetje in de trand van een dauw druppel zou passen. Welke lens heb je hiervoor trouwens gebruikt?

@mithras86 erg leuk idee met een mooie uitvoering. Maar omdat het juist iets te veel op een schilderij lijkt en niet op een foto is het denk ik niet mijn ding. Maar dus wel erg leuk en knap dat je dat berijkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vjenne schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:02:
@_Ferry_ erg scherpe en mooie foto. Weinig op aan te merken, misschien dat de achtergrond naar mijn idee iet wat grauw is. Photoshop zou denk ik een stuk frissere foto maken, welke wel een beetje in de trand van een dauw druppel zou passen. Welke lens heb je hiervoor trouwens gebruikt?
Thanks, ik had hem eerst qua kleurbalans meer bruin/ochtendrood gemaakt, maar de druppel was dan minder opvallend. Geschoten met de sigma 70-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Laatst online: 17-01-2024
Hierbij mijn inzending.
Het was puur toeval dat ik dit bereikte. Het was de bedoelling om hem zonder schaduw te fotograferen, maar wat ik deed kreeg het niet voor elkaar om hem helemaal weg te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.shootnshop.nl/pictures/foto4470.jpg

Details:

Camera: Nikon d80 met 18-135 kitlens
ISO: 250
Sluitertijd: 1/30
Apperture: F4.5
Bewerkingen: gecropped, sharpen filter en wat aan het contrast gesleuteld.
Voor tips ben ik natuurlijk altijd bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakdipity
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04 15:12
Mijn eerste keer...
Ben van plan dit topic een beetje bij te gaan houden. Ik hoop dan ook maar dat met het criteria 'showcasewaardig' soepel omgegaan wordt, alhoewel ik zelf wel een klein beetje kritisch op mijn eigen foto's ben.

Ik hou erg van foto's met schaduwpartijen/tegenlicht en bomen, graag jullie kritiek.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/125/318940067_c395a16987.jpg?v=0

Misschien had ik toch iets meer rook moeten toevoegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 06-05 15:05
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/image/778/huge

goed kijken, dan zie je mij

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tweakdipity schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:14:
Mijn eerste keer...
Ben van plan dit topic een beetje bij te gaan houden. Ik hoop dan ook maar dat met het criteria 'showcasewaardig' soepel omgegaan wordt, alhoewel ik zelf wel een klein beetje kritisch op mijn eigen foto's ben.

Ik hou erg van foto's met schaduwpartijen/tegenlicht en bomen, graag jullie kritiek.

[afbeelding]

Oew :) Is ook mijn ding, dit soort foto's. Leuke foto.
steek dan ook een voorbijkomende auto in de fik

@qtee: jouw foto blijft van deze weekopdracht zeker ook hangen in mijn hoofd! Idee is zo simpel eenvoudig, dat het leuk is. Vooral die kat die daar zit :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 12:35

Rudedadude

Maybe we were born to run

Jigs schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:02:
Hierbij mijn inzending.
Het was puur toeval dat ik dit bereikte. Het was de bedoelling om hem zonder schaduw te fotograferen, maar wat ik deed kreeg het niet voor elkaar om hem helemaal weg te krijgen.

[afbeelding]

Details:

Camera: Nikon d80 met 18-135 kitlens
ISO: 250
Sluitertijd: 1/30
Apperture: F4.5
Bewerkingen: gecropped, sharpen filter en wat aan het contrast gesleuteld.
Voor tips ben ik natuurlijk altijd bereikbaar.
Mijn tip: zet de witbalans van je D80 op flits als je gaat flitsen. De foto is nu erg blauwig :) . Het kan natuurlijk ook in de nabewerking aangepast worden, maar mij valt op dat flitsfoto's er duidelijk beter van worden.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00

Arno

PF5A

Mijn eerste keer...

[afbeelding]

Mooie plaat! Ik vind het wel iets mystisch hebben 8)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakdipity
@ Arno: Dankje!

Soms zie je iets in een plaat en hoop je dat dat herkend wordt, als dat dan gebeurd is dat natuurlijk fantastisch!

Overigens voor de liefhebbers:
Camera: Nikon D200 + 18-200VR
Exposure: 0.003 sec (1/350)
Aperture: f/3.5
Focal Length: 18 mm
ISO Speed: 100
Exposure Bias: 0/6 EV
ISO Speed: 100

Software: Ver.1.00
Date and Time: 2006:12:09 14:16:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 23:00
Mijn eerste keer...

[afbeelding]

Mooie pic! Ik slaag er niet goed in om zulke lichtstralen en mist vast te leggen..
En ik denk dat ik de straat herken.. (Tussen Breda en Galder? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakdipity
@Arrigi
Dank voor je compliment!
Mijn mening is dat het vastleggen niet zo moeilijk is, maar je moet het wel tegenkomen, ik wil nog wel eens met statief eropuit trekken en uren naar een mooie plaat op zoek zijn, soms moet je gewoon ergens tegenaan lopen/fietsen. (Zoals deze foto) Straat heb je goed herkend, als je in Meer woont zul je er vast vaak te vinden zijn.

@Simon
Het lijkt of er een zwarte kring in de foto zit, mooi effect! Door post-processing/filter of zat het al in het onderwerp?

@Vjenne
Vind ik de beste foto van deze week, aangezien ik de foto 'ongewoner' vind dan de andere foto's en ook technisch goed vind uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tweakdipity schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:54:
@Simon
Het lijkt of er een zwarte kring in de foto zit, mooi effect! Door post-processing/filter of zat het al in het onderwerp?
Dat heet vignetting. Over het algemeen wordt het gezien als een bad thing als je lens dat vertoont, maar je kan het ook zelf erin shoppen. In Simon's platen vind ik dat ook altijd erg gaaf. Maak er zelf ook graag gebruik van, meestal iets subtieler dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Ik ben zelf ook wel redelijk fan van vignettering.
Hoe shop jij dat erin Simon, burn tool?
Pagina: 1

Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:

• Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
  • Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
  • Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
  • Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
  • Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...