![]() |
Welkom bij de 27e foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ![]() |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema ![]() ![]() |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Nep |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury ![]() ![]() Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Foto-opdracht week 23 - Zomerzin Foto-opdracht week 24 - Minimalisme Foto-opdracht week 25 - Detail Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld Foto-opdracht week 27 - Abstract Foto-opdracht week 28 - Transport Foto-opdracht week 29 - Rond Foto-opdracht week 30 - Klassiek Foto-opdracht week 31 - Leed Foto-opdracht week 32 - Nightlife Foto-opdracht week 33 - Vreugde Foto-opdracht week 34 - Fruit Foto-opdracht week 35 - HDR Foto-opdracht week 36 - Bling-bling Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen! Foto-opdracht week 38 - Pech Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie |

iso 80 f2.8 1/100
Panasonic FZ30
Mijn idee wat ik heb bij het thema "Nep"
@ Good Fella:
Wat je volgens mij in ieder geval beter zou kunnen doen is een egale achtergrond nemen, en niet een muur én een a4-tje oid wat er tegenaan leunt gebruiken.
Wat je volgens mij in ieder geval beter zou kunnen doen is een egale achtergrond nemen, en niet een muur én een a4-tje oid wat er tegenaan leunt gebruiken.
[Voor 5% gewijzigd door Hapkars op 09-10-2006 19:17]
@Hapkars: Nogal standaard "Even snel in mijn tuin een kliekje"-foto. Doet mij hoegenaamd niets, onderwerp is niet echt interessant, wel duidelijk bij het onderwerp overigens.
@Good Fella: Als je er wat anders mee had willen doen, had dan in het testcase topic gepost, want nu mag je deze niet meer aanpassen. Dus, commentaar op deze foto, ook niet geslaagd, imo. Achtergrond is zoals hierboven al gezegd niet over nagedacht en de compositie en het onderwerp zijn nu niet bepaald interessant te noemen verder.

@Good Fella: Als je er wat anders mee had willen doen, had dan in het testcase topic gepost, want nu mag je deze niet meer aanpassen. Dus, commentaar op deze foto, ook niet geslaagd, imo. Achtergrond is zoals hierboven al gezegd niet over nagedacht en de compositie en het onderwerp zijn nu niet bepaald interessant te noemen verder.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Zal de volgende keer beter nadenken
Kan ik deze nu niet verwijderen en dan nog even verder expirimenteren en dan vervolgens een nieuwe posten?

Nope. Check de regelsGood Fella schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:26:
Zal de volgende keer beter nadenkenKan ik deze nu niet verwijderen en dan nog even verder expirimenteren en dan vervolgens een nieuwe posten?

Qua commentaar ga ik met Tom mee.
[Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 09-10-2006 19:28]
Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava
Anoniem: 175347
Ik kan er dan inkomen dat het waarschijnlijk nepfruit is, maar het is afaik juist de bedoeling dat je het onderwerp moet kunnen raden aan de hand van de foto's, hier niet echt het geval. Bij dit als onderwerp van de foto zou ik idd ook de compositie iets boeiender gemaakt hebben, maar hier is het niet echt geslaagd.
Ik ben zelf nog aan het nadenken over nep (het lijkt me een beetje onbeschoft om bepaalde voorgevels te gaan schieten en hier te gaan posten
)
Ik ben zelf nog aan het nadenken over nep (het lijkt me een beetje onbeschoft om bepaalde voorgevels te gaan schieten en hier te gaan posten

Ik vind hem niet zo bijzonder. Om aan te tonen dat het om nep fruit gaat had je ook een nephap er uit kunnen doen ofzo. Compositie vind ik persoonlijk ook niet mooi. De voorgrond leidt te veel af.kevinvddraai schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:44:
Ik ga het ook maar eens proberen..
[afbeelding]
HP Photosmart R707
macro iso 200 F3/2 1/35
ik vind de compositie wel leuk, alleen erg jammer van die (te) grote groene vlek rechts boven. En dat het net is ligt er niet 'dik genoeg' bovenop - het zou voor echt door kunnen gaan.kevinvddraai schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:44:
Ik ga het ook maar eens proberen..
[afbeelding]
HP Photosmart R707
macro iso 200 F3/2 1/35
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat is het? En waarom F36???? Wel leuke vorm en lijnen.Anoniem: 186532 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 07:29:
[afbeelding]
Canon 300D, ISO 100 F36 8"
Ìk zag het meer als een aantal blaadjes waarvan er 1 verkeerd om groeide en dat kwam nogal nep over.
Foto's weggehaald
[Voor 115% gewijzigd door bolke op 29-10-2008 13:43]
Anoniem: 186532
Een plastic bloem. F36 omdat ik een grotere scherptediepte wil.LoneGunman schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:35:
Wat is het? En waarom F36???? Wel leuke vorm en lijnen.
Ik neem aan dat hier dus mee bedoelt dat je een onscherpere voor- en achtergrond wil? Want dan zou ik me toch maar eens inlezen op wat fotografietermenAnoniem: 186532 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:22:
[...]
Een plastic bloem. F36 omdat ik een grotere scherptediepte wil.

nee hij wou juist alles scherp hebben en koos daarom voor een (extreem) klein diafragma. Volgens mij begrijpt hij het prima hoor.LoneGunman schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:30:
[...]
Ik neem aan dat hier dus mee bedoelt dat je een onscherpere voor- en achtergrond wil? Want dan zou ik me toch maar eens inlezen op wat fotografietermen
Dan is f36 nog steeds zwaar overdreven, met zo'n klein object.nomad85 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:14:
[...]
nee hij wou juist alles scherp hebben en koos daarom voor een (extreem) klein diafragma. Volgens mij begrijpt hij het prima hoor.
dat F/35 nou ook weer niet nodig was denk ik ook ja. Zo klein is het object nou ook weer niet, dat lampje is een halogeenlampje volgens mij, dus opzich. F/35 gebruik ik ook niet dagelijks neeLoneGunman schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:48:
[...]
Dan is f36 nog steeds zwaar overdreven, met zo'n klein object.

Op F/36 blijft er anders bar weinig scherpte over door de diffractie, zelfs op m'n 60mm is dat geen aanradernomad85 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:14:
[...]
nee hij wou juist alles scherp hebben en koos daarom voor een (extreem) klein diafragma. Volgens mij begrijpt hij het prima hoor.

Bij nikon geen probleem hoorneographikal schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:35:
[...]
Op F/36 blijft er anders bar weinig scherpte over door de diffractie, zelfs op m'n 60mm is dat geen aanrader

Kortom, F/36 is eigenlijk nooit handig, wil je een grote scherpte/diepte (groot gebied scherp), beperk je je dan tot F/20 en lager, sommige lenzen zijn zelfs op F/16 e.d. al duidelijk minder aan het worden.
Kom je er met zulke diafragma waardes niet ui, ga dan wat verder weg staan en crop je foto wat, dat helpt ook best goed.
Helemaal mee eens
Ik heb trouwens nog wel een aardig conceptje, alleen lukt de uitwerking hier op stage niet helemaal omdat ik alleen mijn 60mm macro bij me heb
Ik zal vanavond eens wat posten 

Ik heb ook eindelijk een idee, weliswaar een beetje cliche, maar toch. Vanavond zal ik de foto maken en posten.
@hieronder: ik had commentaren op de voorgaande foto's, maar dat is weggevallen
. Vanavond wel even nieuw commentaar posten.
@hieronder: ik had commentaren op de voorgaande foto's, maar dat is weggevallen

[Voor 37% gewijzigd door wisselwerking op 12-10-2006 12:38]
Maar geen verkeerde inzending! Of ik het onderwerp 'nep' zou kunnen raden na het zien van de foto weet ik niet, maar ik vind de foto wel bij het onderwerp passen. Hoewel je er ook andere onderwerpen aan kan hangen, zoals 'onbereikbaar' of 'verlangen' 

@Neo: fijne inzending! Ik ben het wel met Zoefff eens dat zonder voorkennis ik eerder bij thema's zoals onbereikbaar of verlangen zou uitkomen. Maar toen ik de plaat zag, maakte ik wel gelijk een connectie met het huidige thema.
Ik zit alleen een beetje te twijfelen of ik niet een ander focuspunt gekozen zou hebben.
Ik zit alleen een beetje te twijfelen of ik niet een ander focuspunt gekozen zou hebben.
[Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 12-10-2006 16:48]
Het viel tegen om dit zelf te doen
Ik zat op stage en had alleen de 60/2.8 macro bij me die er eigenlijk wat lang voor is, maar ik heb de gymnastiekoefening weer gehad voor vandaag
Een eenduidig onderwerp uitbeelden is trouwens altijd heel erg lastig, veel dingen roepen nou eenmaal gemengde gevoelens op. Ik denk dat je een foto daarom in principe ook altijd in context moet zien: zij het in een serie of met een onderschrift, tenzij hij enorm sterk is of het alleen om de vorm gaat en niet om de inhoud

Een eenduidig onderwerp uitbeelden is trouwens altijd heel erg lastig, veel dingen roepen nou eenmaal gemengde gevoelens op. Ik denk dat je een foto daarom in principe ook altijd in context moet zien: zij het in een serie of met een onderschrift, tenzij hij enorm sterk is of het alleen om de vorm gaat en niet om de inhoud

Anoniem: 175347
Mijn associatie bij het thema "nep". Het viel me trouwens best tegen het licht een beetje goed te krijgen.
Mijn inzending voor deze week.

hij is super relonky
, het is gewoon een heerlijke naiefe inzending zeg maar.
Vind de link naar Nep ook wel goed eigenlijk, dus op alle vlakken zit je goed. Technisch is deze foto niet onaardig, een compactje heeft nou eenmaal een grote DoF, wat je hier best helpt
welke camera's heb je nu relonky, een A400 (toch?), S6900z....wat nog meer
?

Vind de link naar Nep ook wel goed eigenlijk, dus op alle vlakken zit je goed. Technisch is deze foto niet onaardig, een compactje heeft nou eenmaal een grote DoF, wat je hier best helpt

welke camera's heb je nu relonky, een A400 (toch?), S6900z....wat nog meer

[Voor 13% gewijzigd door Nomad op 12-10-2006 18:52]
nomad85 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:46:
hij is super relonky, het is gewoon een heerlijke naiefe inzending zeg maar.
welke camera's heb je nu relonky, een A400 (toch?), S6900z....wat nog meer?
offtopic:
Ik meen een 350D, althans dat zag ik op z'n website staan.
Ik meen een 350D, althans dat zag ik op z'n website staan.
Ben het wel eens met Nomad, 't is een leuke plaat, maar eigenlijk net iets te makkelijk, vooral omdat je meestal zeer vette foto's post. Hij had wat spannender qua compositie moen zijn imho.
@Mij: Erg goed gevonden, maar ik zou toch wat meer van het orginele hoesje willen zien. De link met nep is wel te leggen, maar als je iemand niet zou vertellen dat nep het onderwerp is, haal je het er niet super snel uit. Vooral omdat het hoesje niet echt duidelijk in beeld is en je nu alleen een cd-r ziet.
Verder vind ik het echt een super moeilijk thema. Ik heb deze week nog geen enkel idee gehad om te fotograferen.
@justawitte: Je hebt helemaal gelijk hoor! Ik vond de opdracht moeilijk deze keer. Dus toen kwam ik hier op. Spannende compositie lukte mij niet echt. Het was al moeilijk genoeg om met een hand en f/22 (meen ik) een redelijke foto te krijgen.
Bij gebrek aan een speelgoedauto-tje gaat mijn idee er nu vandoor. 
Ik had alleen het auto-tje zo willen plaatsen zodat hij qua formaat zou passen en geen hand in beeld zou zijn....

Ik had alleen het auto-tje zo willen plaatsen zodat hij qua formaat zou passen en geen hand in beeld zou zijn....
Heb er ook over getwijfeld om dat met mijn menhir te doen 

Volgens mij is er op internet een hele site gewijd aan dit soort foto's. Vaak zijn dan de auto's op glas geplaatst zo dat de hand niet zicht baar is. Op deze site zie je dus de meest vreemde/normale situaties op straat staan.
Grutte Pier fansels
Best wel leuk idee met dat glas. Eerlijk gezegd had ik eerst niet door dat hij het wou laten lijken alsof de auto op straat reed, maar na je post was het duidelijk.hessel schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:09:
[...]
Volgens mij is er op internet een hele site gewijd aan dit soort foto's. Vaak zijn dan de auto's op glas geplaatst zo dat de hand niet zicht baar is. Op deze site zie je dus de meest vreemde/normale situaties op straat staan.

Mijn spontane invulling na het zien van dit topic. Geschoten met een Ixus 400 op standaard macro modus. Verder orignele foto, alleen resize.
Het object op de foto is (misschien) wel nep, maar de foto an sich straalt niet het thema uit imho.Beekforel schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 11:47:
[afbeelding]
Mijn spontane invulling na het zien van dit topic. Geschoten met een Ixus 400 op standaard macro modus. Verder orignele foto, alleen resize.
Leuk idee, komt goed overjustawitte schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:13:
Vandaag had ik eindelijk een idee voor de weekopdracht.
Ik hoop dat het nep genoeg overkomt
[afbeelding]

Die ketchup is best cool 
Best lastig zoiets verzinnen zeg
Idee is dus een overval (leren tas+ leren handschoenen) maar dan met een nogal neppe buit.

Best lastig zoiets verzinnen zeg

[Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 14-10-2006 19:38]
vandaag een nieuwe camera gekocht. Eens zitten spelen met de macro functie, ik denk dat deze er ook wel bij past

http://home.quicknet.nl/q...eakers/EEND_nep_groot.JPG
http://home.quicknet.nl/q...eakers/EEND_nep_groot.JPG
https://f1nerd.nl
Met heminquestos schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:36:
Leuk om te weten...Maar goed, ben wel benieuwd
, want tot nu toe is het nogal een "post je namaak-spul"

zit er al even naar te kijken maar ik snap het echt niet...Anoniem: 192648 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:55:
Eerste keer dat ik hieraan meedoe .....![]()
Mijn idee van .... Nep ....
[afbeelding]
[Voor 0% gewijzigd door franssie op 15-10-2006 01:40. Reden: -engels]
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
?franssie schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 01:39:
[...]
zit er al even naar te kijken maar ik snap het echt niet...
Heeft jou buur hetzelfde postnummer als het uwe?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Eindelijk eens een post die niet laat zien welk voorwerp nep is, mede daarom alleen al is deze erg geslaagd. Mooie toning trouwens. Zat te zoeken naar verbeter puntjes, maar kan ze niet echt vinden. Je focus ligt goed, niet te scherp, maar dat is juist goed. Misschien dat het een beetje vreemd lijkt dat je mes nog rechtop staat, in plaats van ernaast ligt, omdat je hand al wel "dood" over komt.justawitte schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:13:
Vandaag had ik eindelijk een idee voor de weekopdracht.
Ik hoop dat het nep genoeg overkomt
[afbeelding]
Tot nu toe vind ik je inzending de beste.
Prìma idee, origineel en eindelijk eens niet "show je nep-voorwerp". Wat je mist is een creative foto. Je setting is leuk, maar fototechnisch doe je er niet zoveel mee. Probeer doormiddel van focus, blur, kleurstelling etc etc wat meer een verhaal in je foto te krijgen, dan door een stilleven neer te gooien._ferry_ schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:37:
Die ketchup is best cool
[afbeelding]
Best lastig zoiets verzinnen zegIdee is dus een overval (leren tas+ leren handschoenen) maar dan met een nogal neppe buit.
[Voor 31% gewijzigd door Nomad op 15-10-2006 13:11]
Anoniem: 181914
Sorry maar ik had ook een idee met monopoly geld, liep ik al de hele week mee maar nog geen tijd gehad om hem uit te werken. Nu dus wel, maar dan weet je dat ik het niet van jou heb gejat ofzo._ferry_ schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:37:
Die ketchup is best cool
[afbeelding]
Best lastig zoiets verzinnen zegIdee is dus een overval (leren tas+ leren handschoenen) maar dan met een nogal neppe buit.

Bewerkingen:
- USM
- Cross-processing
- Contrast
- Image size
ik heb vrijdag eindelijk een goede camera gekocht, ben er gister een beetje mee wezen spelen, dus hierbij mijn inzending:

de mooiste/beste inzendingen tot nu toe vind ik die van relonky, justawitte en _ferry_

de mooiste/beste inzendingen tot nu toe vind ik die van relonky, justawitte en _ferry_
Mee eensinquestos schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:19:
justawitte/_ferry_: Mooie ideeën, maar alleen die van justawitte is (heel) goed uitgevoerd

Ook erg leukAnoniem: 181914 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:50:
[...]
Sorry maar ik had ook een idee met monopoly geld, liep ik al de hele week mee maar nog geen tijd gehad om hem uit te werken. Nu dus wel, maar dan weet je dat ik het niet van jou heb gejat ofzo.
[afbeelding]
Bewerkingen:
- USM
- Cross-processing
- Contrast
- Image size

[Voor 55% gewijzigd door _ferry_ op 15-10-2006 19:09]
Bedankt voor de leuke commentaren.
Nog wat comments op de foto van _Ferry_:
Ik vind het idee erg goed. De uitwerking is alleen wat minder. Het geld staat er goed slorig op wat extra bevestigt dat de tas goed en snel gevult is. De achtergrond stoort enorm. Vooral omdat de lichtval erg onregelmatig is en datzelfde geldt ook voor de ondergrond. Maar al met al een goede inzending omdat het toch een erg moeilijk onderwerp is.
Nog wat comments op de foto van _Ferry_:
Ik vind het idee erg goed. De uitwerking is alleen wat minder. Het geld staat er goed slorig op wat extra bevestigt dat de tas goed en snel gevult is. De achtergrond stoort enorm. Vooral omdat de lichtval erg onregelmatig is en datzelfde geldt ook voor de ondergrond. Maar al met al een goede inzending omdat het toch een erg moeilijk onderwerp is.
Thnx. Maar ik ben 14 dus ik heb geen kassa tot mijn beschikking_ferry_ schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:06:
[...]
Ook erg leukIk zit net te denken, het was helemaal leuk geweest als je een kassa tot beschikking hebt op het werk, die met monopoly geld vult, en daar dan een foto van maakt waarbij je zogenaamd aan het wisselen bent ofzo.

Speelgoed kassa?Anoniem: 181914 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:17:
[...]
Thnx. Maar ik ben 14 dus ik heb geen kassa tot mijn beschikking.
Had je zelfs dubbel nep gehad, want de kassa was ook niet echt

Nope ook nietWolfensteijn schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:33:
[...]
Speelgoed kassa?
Had je zelfs dubbel nep gehad, want de kassa was ook niet echt

Anoniem: 176826
Mijn favorieten: Die van JustaWhite en die van Relonky, hoewel ik de uitvoering van die laatste niet zo spectaculair vind.
@justawitte: voor mij ben jij voor deze week de winnaar!
Goed idee en leuk uitgevoerd. Zelf vind ik hem iets te krap gekaderd (ketchupfles) en ik ben er niet helemaal over uit of ik de DOF wel helemaal lekker vind (soort van kritiek onder voorbehoud
).
Goed idee en leuk uitgevoerd. Zelf vind ik hem iets te krap gekaderd (ketchupfles) en ik ben er niet helemaal over uit of ik de DOF wel helemaal lekker vind (soort van kritiek onder voorbehoud

Foto's inzenden mag tot zondagavond 23:59 

[Voor 80% gewijzigd door Zoefff op 16-10-2006 22:20]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Zou het geen (pracht)idee zijn om iedere foto opdracht, na de week, er een algemene verzameltopic van maken?
Ik heb nu vaak iets van: mm, dat had prachtig geweest voor opdract X, of opdracht Y.
Ik heb nu vaak iets van: mm, dat had prachtig geweest voor opdract X, of opdracht Y.
[quote]thabazzman schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:23:
[...]
Ach, de nieuwe weekopdracht staat nog niet online en in de startpost staat ook:
[...]
precies - je valt alleen buiten 'deelname'
Verder hoop ik niet dat het eigenlijk een archierffoto is want is wel jammer dan - imho is het wel leuk als de foto naar aanleiding van de opdracht gemaakt wordt en niet er toevallig in past.
Zoals eerder eens geopperd is twee weken (steeds een weekje overlap?) ook wel leuk, dus elke week een nieuwe maar wel twee weken mogen posten?Ik weet namelijk een leuke voor deze maar heb absoluut geen tijd gehad mijn camera op te halen (die ik dus stom genoeg uitgeleend had)
[...]
Ach, de nieuwe weekopdracht staat nog niet online en in de startpost staat ook:
[...]
precies - je valt alleen buiten 'deelname'

Verder hoop ik niet dat het eigenlijk een archierffoto is want is wel jammer dan - imho is het wel leuk als de foto naar aanleiding van de opdracht gemaakt wordt en niet er toevallig in past.
Zoals eerder eens geopperd is twee weken (steeds een weekje overlap?) ook wel leuk, dus elke week een nieuwe maar wel twee weken mogen posten?Ik weet namelijk een leuke voor deze maar heb absoluut geen tijd gehad mijn camera op te halen (die ik dus stom genoeg uitgeleend had)
Nahja, het was wel een foto die ik in de zomervakantie had gemaakt met een fuji compact camera en hij pastte ook inderdaad toevallig in de opdracht.. excuses voor het te laat postenfranssie schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:49:
[quote]thabazzman schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:23:
precies - je valt alleen buiten 'deelname'![]()

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Pagina: 1
Let op:
Reacties op het thema kunnen in FSG Feedback , niet in dit topic: dit topic is alleen voor de foto's zelf en de reacties daarop.
Reacties op het thema kunnen in FSG Feedback , niet in dit topic: dit topic is alleen voor de foto's zelf en de reacties daarop.