![]() |
Welkom bij de negentiende foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Vreugde |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Foto-opdracht week 23 - Zomerzin Foto-opdracht week 24 - Minimalisme Foto-opdracht week 25 - Detail Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld Foto-opdracht week 27 - Abstract Foto-opdracht week 28 - Transport Foto-opdracht week 29 - Rond Foto-opdracht week 30 - Klassiek Foto-opdracht week 31 - Leed Foto-opdracht week 32 - Nightlife |
Vreugde zal er alleen zijn als m'n Samsung 205BW op de stoep staat
, dus ik denk dat je vreugde beter voor volgende week ofzo kan bewaren

Na "Leed" vind ik "Vreugde" ook weer zo'n raar thema, daar kun je helemaal niet lekker mee spelen.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Vreuge: Kleine kinderen, spelende hond, twee bejaarde mensen samen op stap.. Is denk ik toch wel wat over te verzinnen. Zal mijn camera eens in de aanslag leggen...Bob Popcorn schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:23:
Na "Leed" vind ik "Vreugde" ook weer zo'n raar thema, daar kun je helemaal niet lekker mee spelen.
Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120
Anoniem: 181914
Ga naar een voetbal wedstrijd, wacht tot er gescoord wordt en maak dan een mooie foto van een supporter die uit z'n dak gaat
GEEN archieffoto's!
[ Voor 86% gewijzigd door Zoefff op 15-08-2006 17:18 ]
Etuuuuuh!
Het is natuurlijk elke keer weer vreselijk moeilijk om even de regels te lezen en je daaraan te houden, maargoed.Crypter schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 16:39:
[mbr]GEEN archieffoto's![/]
Ik weet niet wat het probleem is met dit thema, heel erg breed en makkelijk thema dacht ik zo! Het is wel behoorlijk persoonsgebonden dus het zal snel een portretje worden. Eens kijken of ik deze week weer mee doe
Hmm.. niet echt mee eens.. maar ik zal kijken of ik het weer eens op een originele manier kan interpreteren..Ik weet niet wat het probleem is met dit thema, heel erg breed en makkelijk thema dacht ik zo!
After rain

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
bekijk de exif info eens, die foto is vandaag gemaakt
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Klopt, die is vandaag gemaakt maar ik vind dat het toch een stuk beter kanMagicTempest schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:23:
Anoniem: 181914
En wat is de exif info en hoe bekijk je die?MagicTempest schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:23:
Anoniem: 181914 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:57:
[...]
En wat is de exif info en hoe bekijk je die?

Exchangeable Image File Format
rmk op afbeelding
afbeelding opslaan als..
rmk op opgeslagen afbeelding
eigenschappen
samenvatting
geavanceerd
[ Voor 4% gewijzigd door ETM op 16-08-2006 22:46 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
FxIF extensie voor FirefoxAnoniem: 181914 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:57:
En wat is de exif info en hoe bekijk je die?
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Of right-click -> Image Properties in OperaFxIF extensie voor Firefox
Genoeg over de EXIF, je kan met Google ook wel vinden hoe je die kan uitlezen
Mooie foto gemaakt tijdens een boottochtje met vrienden. Vind hem zelf erg leuk, positieve kritiek mag altijd (net begonnen met fotografie). Ik weet niet precies hoe ik een thumb kan maken dus kan allen een link geven. Imo de vreugde straalt ervan af.
www.vak411.nl/boot.jpg
Geschoten met een Nikon D70s met een 18-55 AFS lens (kit)
www.vak411.nl/boot.jpg
[ Voor 9% gewijzigd door bac_hus op 17-08-2006 17:57 ]
Een Thumb kan je heel makkelijk maken. Je verkleint de foto met elk gewenst programma, neem bijvoorbeeld photoshop maar ook met Paint kan je een foto verkleinen. Vervolgens gebruik je deze code:bac_hus schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:55:
Mooie foto gemaakt tijdens een boottochtje met vrienden. Vind hem zelf erg leuk, positieve kritiek mag altijd (net begonnen met fotografie). Ik weet niet precies hoe ik een thumb kan maken dus kan allen een link geven. Imo de vreugde straalt ervan af.
www.vak411.nl/boot.jpg
code:
1
| [url=linknaargrootplaatje.jpg][img]linknaarkleinplaatje.jpg[/img][/url] |
Over je foto, tsja. Jammer dat de boot er niet helemaal op staat en je kleuren zijn ietswat flets vind ik. Dat het meisje haar ogen dicht heeft is natuurlijk ook zonde.
Ik ben het met je eens hoor justawitte (hieronder), de compositie is gewoon niet interessant genoeg.
[ Voor 15% gewijzigd door Josh op 18-08-2006 03:15 ]
Al zou de boot er helemaal opstaan, ik vind het nog een hoog snapshot gehalt hebben. Verder zie je wel wat terug van vreugde, maar ik vind het niet echt een foto waar je lang naar gaat zitten kijken.GsJosh schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:24:
Over je foto, tsja. Jammer dat de boot er niet helemaal op staat en je kleuren zijn ietswat flets vind ik. Dat het meisje haar ogen dicht heeft is natuurlijk ook zonde.
Mijn god, de deelname is wel heel erg belabberd. Ik kon zelf niet meedoen maar ik had niet verwacht dat zo weinig mensen zouden deelnemen, is iedereen op vakantie ofzo?
Like I said before, het is gewoon een vervelend thema om lekker mee te spelen. Vreugde is niet iets wat je in scene kan zetten.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Ja.. Deze week hadden notabene een boel mensen op m'n werk promotie gekregen. En ik heb altijd m'n camera bij me. Maar om nou gewoon een domme kiek te maken van iemand met een net iets grotere glimlach, dat noem ik geen fotografie. Los van dat gaat ieder mens toch gelijk met een grote nepgrijns staan als je een camera tevoorschijn tovert, dus dat lijkt dan nergens op 
Dit zijn onderwerpen waar je of helemaal los moet gaan met je fantasie, of echt tegen iets aan moet lopen (voetbalwedstrijdje zou misschien wel kunnen werken). De enige andere oplossing is een fotogeniek model tot je beschikking te hebben, maar vreugde faken is echt moeilijk.
Dit zijn onderwerpen waar je of helemaal los moet gaan met je fantasie, of echt tegen iets aan moet lopen (voetbalwedstrijdje zou misschien wel kunnen werken). De enige andere oplossing is een fotogeniek model tot je beschikking te hebben, maar vreugde faken is echt moeilijk.
Nee, hoor. Maar beter niet gepost dan slecht gepost....GsJosh schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 03:18:
Mijn god, de deelname is wel heel erg belabberd. Ik kon zelf niet meedoen maar ik had niet verwacht dat zo weinig mensen zouden deelnemen, is iedereen op vakantie ofzo?
This footer is intentionally left blank
Ok, snel ff deze dan 

Voor degenen die ook mijn leed inzending hebben gezien..

[ Voor 4% gewijzigd door yiNXs op 20-08-2006 15:23 . Reden: center is mooier ]
Ben net thuis van een week studieverlof, en zag dat er quasi geen inzendingen waren!
Daar moet iets aan gedaan worden, ben rap even wezen brainstormen en hop, foto:

Niets speciaals, nog steeds weinig tijd, achterliggende boodschap: Winnie the Pooh gaf me toen ik klein was altijd veel vreugde, nu nog. En hij lacht zo liev

Niets speciaals, nog steeds weinig tijd, achterliggende boodschap: Winnie the Pooh gaf me toen ik klein was altijd veel vreugde, nu nog. En hij lacht zo liev
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Hij is wel leuk, lekker speelse foto
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Leuk met diagonalen gewerkt, dat is spannend. Ik had alleen het tweede oortje er graag op gezien.TomSwinnen schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:30:
Ben net thuis van een week studieverlof, en zag dat er quasi geen inzendingen waren!![]()
[afbeelding]
Ik denk eerder aan verfrissing ofzo. Vreugde komt bij mij totaal niet opyiNXs schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 13:06:
Ok, snel ff deze dan
Misschien dat deze nog wel het dichtste in de buurt komt van allemaalTomSwinnen schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 17:30:
[afbeelding]
[ Voor 56% gewijzigd door Silent Thunder op 20-08-2006 18:30 ]
Mja, had ik er wat meer tijd in gestoken, was dat misschien beter geweestSilent Thunder schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 18:25:
[...]
Misschien dat deze nog wel het dichtste in de buurt komt van allemaalDe belichting had wel wat beter gekund, veel beter...
Tegen de zon inschieten is moeilijker, maar ik wou die gloed op z'n hoofdje hebben.
Deze was wat beter qua belichting, maar is qua compo dan weer slechter en redelijk saai, vind ik. Vandaar m'n keuze voor de eerste.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Het was ook meer voor de grap.. In de leed opdracht had ik een leeg glas met een lege fles.. Dus dan zou vreugde het tegengestelde moeten zijnIk denk eerder aan verfrissing ofzo. Vreugde komt bij mij totaal niet op
Het is wel een leuke inzending. Ook leuk verzonnen zo snel! Wat ik wel jammer vind aan de foto zijn de wat droevigere/eentonigere kleuren van het geheel, wat juist eigenlijk een beetje tegengesteld is aan vreugde.Niets speciaals, nog steeds weinig tijd, achterliggende boodschap: Winnie the Pooh gaf me toen ik klein was altijd veel vreugde, nu nog. En hij lacht zo liev
..Bedenk me nu ook dat ik hier ergens een vrolijk lachend lichtgevend schaapje heb staan. Had ik eigenlijk prima kunnen gebruiken als model

Edit:
Kon het niet laten om toch voor de grap ff een fototje hiermee te maken. Check!
[ Voor 12% gewijzigd door yiNXs op 20-08-2006 20:44 ]
het is nog geen middernacht dus ... leef je uityiNXs schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:05:
[...]
Het is wel een leuke inzending. Ook leuk verzonnen zo snel! Wat ik wel jammer vind aan de foto zijn de wat droevigere/eentonigere kleuren van het geheel, wat juist eigenlijk een beetje tegengesteld is aan vreugde.
..Bedenk me nu ook dat ik hier ergens een vrolijk lachend lichtgevend schaapje heb staan. Had ik eigenlijk prima kunnen gebruiken als model
Edit:
Kon het niet laten om toch voor de grap ff een fototje hiermee te maken. Check!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
OkeyiNXs schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:29:
[...]
Het was ook meer voor de grap.. In de leed opdracht had ik een leeg glas met een lege fles.. Dus dan zou vreugde het tegengestelde moeten zijn..Daarom: je moest m'n leed inzending kennen..
Ik vind 'em verder als showcase pic erg strak hoor
"Freude am Fahren" is de Duitse tegenhanger van "BMW maakt rijden geweldig". Een foto van een nieuwe "Bimmer" bij de kenmerkende architectuur van de dealer op een zichtlokatie zou een aardige bijdrage kunnen zijn. Helaas werkte de lucht niet mee, op de tijd die ik ervoor had uitgetrokken. De hoogspanningskabels leiden ook teveel af. Verder stond er geen spectaculair exemplaar klaar en bleek het moeilijker dan gedacht om e.e.a. in beeld te brengen. Daarom maar een linkje deze week.
Die link is ook wel redelijk ver gezocht.Toff schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 23:39:
"Freude am Fahren" is de Duitse tegenhanger van "BMW maakt rijden geweldig". Een foto van een nieuwe "Bimmer" bij de kenmerkende architectuur van de dealer op een zichtlokatie zou een aardige bijdrage kunnen zijn. Helaas werkte de lucht niet mee, op de tijd die ik ervoor had uitgetrokken. De hoogspanningskabels leiden ook teveel af. Verder stond er geen spectaculair exemplaar klaar en bleek het moeilijker dan gedacht om e.e.a. in beeld te brengen. Daarom maar een linkje deze week.
"Ja, de dochter van m'n vriendin heet An Vreugd, vandaar dan maar een foto van haar."
De foto opzich is dan inderdaad niet echt super, beetje honderd onderwerpen tegelijk.
@TomSwinnen: Nee, ik zal een foto maken van dat waar ik, "toen ik klein was" veel vreugde aan beleefd heb...

Ik heb een verkoopslogan waar "vreugde" in zit, weergegeven door de verkooplokatie weer te geven. Meer dan dat zie je niet (behalve die reeds genoemde hoogspanningslijnen, dus "honderd onderwerpen"? Je bent een beetje aan het zoeken, lijkt me.
Ik heb een verkoopslogan waar "vreugde" in zit, weergegeven door de verkooplokatie weer te geven. Meer dan dat zie je niet (behalve die reeds genoemde hoogspanningslijnen, dus "honderd onderwerpen"? Je bent een beetje aan het zoeken, lijkt me.
[ Voor 0% gewijzigd door Toff op 21-08-2006 00:46 . Reden: Laat maar Tom, BMWrijders weten wel wat ik bedoel... ]
Jij kan écht niet tegen commentaar, Toff. Is je dat nog nooit eerder verteld? Nou ja, de foto moet vreugde uitstralen. Dat de slogan van het bedrijf vreugde bevat is erg leuk, maar doe dan een foto met de slogan op. Mijn beertje lacht tenminste nog, dat is ook vreugde.
"Honderden onderwerpen" is een uitdrukking. Figure of speech, weet je wel, voor een veel te drukke foto.
En oja, let ook eens op de smileys. Het is allemaal niet kwaad bedoeld.
"Honderden onderwerpen" is een uitdrukking. Figure of speech, weet je wel, voor een veel te drukke foto.
En oja, let ook eens op de smileys. Het is allemaal niet kwaad bedoeld.
[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 21-08-2006 00:35 ]
Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...