![]() |
Welkom bij de achtiende foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Nightlife |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Foto-opdracht week 23 - Zomerzin Foto-opdracht week 24 - Minimalisme Foto-opdracht week 25 - Detail Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld Foto-opdracht week 27 - Abstract Foto-opdracht week 28 - Transport Foto-opdracht week 29 - Rond Foto-opdracht week 30 - Klassiek Foto-opdracht week 31 - Leed |
En laat nu net de 3daagse feesten in mijn dorp gedaan zijn

Hmm, deze week veel kermissen. Dat biedt mogelijkheden
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
ok, ik kan het niet aanzien dat er geen inzendingen zijn voor dit topic : laat ik eerlijk zijn: in Muiden is niets te beleven ...

heb lang genoeg met cameras buiten gelegen - no nightlife here!
img
D50 - ik had niet verwacht dattie zoveel IR? of licht zou oppakken, geeft mogelijkheden.
en verder - ik heb nog nooit gepost hier dus dacht ik : zeggetmaar!

img
D50 - ik had niet verwacht dattie zoveel IR? of licht zou oppakken, geeft mogelijkheden.
[ Voor 53% gewijzigd door franssie op 09-08-2006 21:09 . Reden: editen is leuk ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bij nightlife denk ik aan de mooie zomerse nachten die we hielden in een 'natuur iets' in de buurt; de Froskepolle.. Ik moest meteen aan deze foto denken.. Op de foto zijn twee vrienden van mij te zien die 6 seconden stil hebben gezeten voor de lange sluiterstijd
. Een vriendin, links te zien, kon dat minder goed..
Ik zal snel een foto posten die meer aansluit op dit topic maar ik moest meteen aan deze foto denken..
http://nadz.robertdorn.nl/fotoalbum/Froskepolle/IMG_8868.jpg
Plaats de foto dan als een linkje, zodat duidelijk is dat het géén inzending voor de weekopdracht is. Bovendien is het een archieffoto
Ik zal snel een foto posten die meer aansluit op dit topic maar ik moest meteen aan deze foto denken..
http://nadz.robertdorn.nl/fotoalbum/Froskepolle/IMG_8868.jpg
Plaats de foto dan als een linkje, zodat duidelijk is dat het géén inzending voor de weekopdracht is. Bovendien is het een archieffoto
[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 09-08-2006 20:02 ]
Zenda likes some milk every now and then..
Ik vermoed dat er a.s. zondagochtend ineens een hele boel gaan komenok, ik kan het niet aanzien dat er geen inzendingen zijn voor dit topic
Zelf heb ik wel al een fototje klaar liggen, maar ik ben niet echt tevreden met het idee en de foto, dus ik kijk nog even of ik wat beters kan produceren. Mis best wel een wide lens.
Wat is dat lichtpunt eigenlijk, die reflectie en dat lichtspoor? Het lijkt een camera shake effect, en de reflectie van een raam, maar de rest van de foto heeft hier toch geen last van.heb lang genoeg met cameras buiten gelegen - no nightlife here!
is nog een onbewerkte foto en daar moet het bij blijven dus, het zij zo >>> dat licht spoor viel mij ook pas later op, maar schiphol ligt precies daar dus dat zal het wel zijn.Wat is dat lichtpunt eigenlijk, die reflectie en dat lichtspoor? Het lijkt een camera shake effect, en de reflectie van een raam, maar de rest van de foto heeft hier toch geen last van.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
@ franssie: Geen leven te zien. Zelfs geen vis of vogel die langskomt. Wat is die stip en streep dan? Volgens mij is dat een UFO die net geland is. Dus toch nog een beetje leven.
@Zenda: Ik weet eigenlijk niet wat ik hierop moet aanmerken.
@Zenda: Ik weet eigenlijk niet wat ik hierop moet aanmerken.
Ik schrok al dat ik vandaag de eerste foto zou plaatsen 
Mijn foto voor deze week ga ik vanavond proberen te schieten
Mijn foto voor deze week ga ik vanavond proberen te schieten
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Mag ik dat interpreten as in... dat je niet speciaal deze week voor het thema een foto hebt gemaakt; maar eentje uit je archief hebt getrokken?Zenda schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 02:12:
@franssie: ik vind het nachtlicht echt mooi; helaas gebeurt er weinig op de foto.
[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 09-08-2006 17:54 ]
helaas was er echt niets te doen sinds zonsondergang en na een fles wijn wachten op een leuke vliegtuig beweging, langs varende boot, vliegvangende vissen, politie auto metsirenes was ik (het) zat en besloot dan maar een nacht-stil-leven te plaatsen. Een wat vrijere interpretatie van het onderwerp. Ik geniet altijd van de foto's in de weekopdrachten en de keuzes die mensen maken dus ben deze week weer erg benieuwd!Silent Thunder schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 17:53:
[...]
@franssie: ik vind het nachtlicht echt mooi; helaas gebeurt er weinig op de foto.
Een van de eerste foto's! Het is hier kermis, zoals al aangekondigd in de TS, en er staat een vreemd apparaat. Het heet "Booster" en het is een soort vreemd uitgevallen reuzerad.Dit is 'm
Natuurlijk een mooi foto-object voor lange sluitertijden.
Dankzij het pitoreske dorpje waar ik woon staat er een mooie molen naast, wat dit shot tot gevolg had:

Op- en aanmerkingen zijn méér dan welkom
Dankzij het pitoreske dorpje waar ik woon staat er een mooie molen naast, wat dit shot tot gevolg had:

Kan niet stoppen met ontploffen!
Rare foto
echt, het lijkt helemaal niet te kloppen, het lijkt wel zo een electromagnetisch protection shield
Raar beeld, maar daarom ook juist verassend en origineel.
Ach, tis niet echt wat, maar meer kan ik van nightlife niet maken. Oja, foto is genomen in 'de kater', Enschede. De eigenaar vindt het vast leuk dat ik het even vermeld, hij vond het wel cool dat iemand binnen foto's kwam maken. (knip...)

Beetje onscherp... ik weet het.

Beetje onscherp... ik weet het.
Fixed... beetje photoshop kan best...CLB schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:31:
@ Mercarra: Mooie duistere foto maar persoonlijk vind ik 't erg jammer
dat dat erg lichtgevende chocomel-apparaat erop staat. Voor de rest mooie pic!
[ Voor 40% gewijzigd door Mercarra op 10-08-2006 17:54 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
-- Deleted --
@mercarra: alsjeblieft!
@mercarra: alsjeblieft!
[ Voor 91% gewijzigd door yiNXs op 12-08-2006 12:30 . Reden: Niet meer van toepassing ]
Hij is erg strakBob Popcorn schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:41:
Een van de eerste foto's! Het is hier kermis, zoals al aangekondigd in de TS, en er staat een vreemd apparaat. Het heet "Booster" en het is een soort vreemd uitgevallen reuzerad.Dit is 'm
[afbeelding]
Geen archieffoto's.
[ Voor 78% gewijzigd door Zoefff op 10-08-2006 13:52 ]
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Je speelt teveel games0X55AA schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:35:
Rare fotoecht, het lijkt helemaal niet te kloppen, het lijkt wel zo een electromagnetisch protection shield
![]()
@ Mercarra: Mooie duistere foto maar persoonlijk vind ik 't erg jammer
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Je hebt je foto veranderd!Bob Popcorn schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:27:
[...]
Je speelt teveel gamesDit was trouwens een van de shots sinds ik mijn camera heb waar ik direct tevreden mee ben
[ Voor 4% gewijzigd door 0X55AA op 10-08-2006 21:32 ]
Euh, d'r is helemaal niks veranderd0X55AA schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:49:
[...]
Je hebt je foto veranderd!Eerst was het toch een foto waar er naast nog een molen stond? De molen was toch veel lichter ? Of word ik nu helemaal gek? Niet erg als je hem gecropped hebt, maar vond hem eigenlijker toch leuker met die molen.
hey nog een muidenaarfranssie schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 02:06:
ok, ik kan het niet aanzien dat er geen inzendingen zijn voor dit topic : laat ik eerlijk zijn: in Muiden is niets te beleven ...
[afbeelding]
img
[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 10-08-2006 22:58 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
sorry kon het niet laten ( hoeveel die-hards zitten hier?? )

ok voor de niet die-hards onder ons, kijk in de TS en klik op weekopdr 15

ok voor de niet die-hards onder ons, kijk in de TS en klik op weekopdr 15
[ Voor 26% gewijzigd door DeoDupke op 10-08-2006 23:45 ]
No worries m8
Over uitgekauwd gesproken 
Foto is wel sterker dan de vorige, dat weer wel...
Foto is wel sterker dan de vorige, dat weer wel...
Mijn eerste poging voor nightlife is gisteren niet gelukt. Morgen een nieuwe poging
Jeremy Clarkson
@Mrsar: Close! Genomen vanaf mijn deck, ik woon in de vecht en deze foto is richting Weesp.
@Boktor: Mooi, lijkt altijd simpeler dan het is die concertfoto's: wat waar wanneer was het?
@Boktor: Mooi, lijkt altijd simpeler dan het is die concertfoto's: wat waar wanneer was het?
De foto is genomen op de Oude Markt in Enschede, precies tegenover het café waar ik eergisteren met Kheldar en Mercarra (zie hierboven) een gelig sapje heb gedronken. Ik weet niet wie er aan het optreden was (en er komt ook geen drang naar boven om daar achter te willen komenfranssie schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:54:
Dit waren mijn eerste concertfoto's en het is inderdaad verrekte lastig om het precies te registreren zoals je wilt. In eerste instantie ben ik met een statief in de weer gegaan, maar daar heb je gewoon erg weinig aan, omdat je de poppetjes ook scherp wilt hebben. Een statief helpt je dan niet bij de sluitertijden waarop de poppetjes ook scherp moeten zijn. Je hebt dus gewoon erg lichtsterk glas nodig
* DexterBelgium checkt sig, ziet L glas staan...Dr.Boktor schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:23:
[...]
Je hebt dus gewoon erg lichtsterk glas nodig

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Deze week in Parijs geweest met m'n vriendin, en deze foto gemaakt van een straat 's avonds. De enige nabewerking is het wegsnijen van een deel van het gebouw aan de rechterkant edit: en wat standaard contrast/brightness RAW-aanpassing in photoshop, onderaan staat een link naar het origineel waarin je dat wel ziet.Overigens lijkt het scheef, maar het origineel spreekt dat tegen

En de link naar het origineel:
link

link
[ Voor 7% gewijzigd door oli4100 op 11-08-2006 15:35 ]
Anoniem: 170601
@oli4100 : lekkere plaat, ik vind 'm fijn. Maar waarom op ISO800 als je toch 10s sluitertijd hebt? Geeft minder ruis/scherpere plaat. En ter informatie: je hebt een paar stuck/hot pixels. Al wil ik niet weten hoe mijn 7D er met 10s/800ISO uitziet....
Omdat ik eerder op de avond ISO800 moest gebruiken om nog uit de hand te schieten, en het hier simpelweg vergeten was te corrigeren, erg stom. Over die hotpixels: tsja, 10s geeft inderdaad zoiets aan. Ik heb al wel eens een testje gedaan met 30s ISO 1600 en dan heb je ook wat hotpixels, maar dat schijnt normaal te zijn. Ik neem (hoop eigenlijkAnoniem: 170601 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:48:
@oli4100 : lekkere plaat, ik vind 'm fijn. Maar waarom op ISO800 als je toch 10s sluitertijd hebt? Geeft minder ruis/scherpere plaat. En ter informatie: je hebt een paar stuck/hot pixels. Al wil ik niet weten hoe mijn 7D er met 10s/800ISO uitziet....
Volgens mij heb ik je wel zien lopen vanaf het terras van de Kater. Ik zag namelijk iemand met een 70-200/4L lopen, dus ik vermoed dat je de foto daarmee hebt gemaakt (kon geen EXIF info bekijken). Zelf zat ik aan het bier, zonder camera, op hetzelfde terras. FYI, het was Harry Slinger (zanger van Drukwerk) die gisteren zijn vocale kunsten vertoondeDr.Boktor schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:23:
De foto is genomen op de Oude Markt in Enschede, precies tegenover het café waar ik eergisteren met Kheldar en Mercarra (zie hierboven) een gelig sapje heb gedronken. Ik weet niet wie er aan het optreden was (en er komt ook geen drang naar boven om daar achter te willen komen), maar het was in ieder geval iemand die vaak in Amsterdam optreedt.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
BugBoy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:48:
Volgens mij heb ik je wel zien lopen vanaf het terras van de Kater. Ik zag namelijk iemand met een 70-200/4L lopen, dus ik vermoed dat je de foto daarmee hebt gemaakt (kon geen EXIF info bekijken)
Firefox EXIF pluginCamera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Image Date: 2006:08:10 23:29:25
Flash Used: No
Focal Length: 91.0mm
Exposure Time: 0.0080 s (1/125)
Aperture: f/4.0
ISO equiv: 800
Metering Mode: Matrix
Exposure: aperture priority (semi-auto)
Jeremy Clarkson
hehe, I know, maar ik heb deze plaat op ISO800 gemaakt en ik vind hem nog maar op het randje van acceptabel qua ruisniveau. Op webformaat heb je daar natuurlijk geen last van, maar als je een sloot meer licht binnen kunt krijgen, geeft je dat natuurlijk wel meer speelruimte om de optreders scherp te krijgen en ook de sfeer mee te pakken.DexterBelgium schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:00:
* DexterBelgium checkt sig, ziet L glas staan...![]()
Arno heeft min of meer al bevestigd dat de foto inderdaad met de 70-200 gemaakt is. Ik heb ongeveer drie kwartier rondgelopen daar, dus met de tijd in de EXIF kun je wel opmaken of je me ook echt gezien hebtBugBoy schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:48:
[...]
Volgens mij heb ik je wel zien lopen vanaf het terras van de Kater. Ik zag namelijk iemand met een 70-200/4L lopen, dus ik vermoed dat je de foto daarmee hebt gemaakt (kon geen EXIF info bekijken).
@oli4100 Leuke foto, waarbij het gebouw fraai belicht is en het een lekkere kleur geeft. Ik zou misschien wel de bovenkant wat meer ruimte gegeven hebben, eventueel ten koste van de onderkant wanneer je niet meer mm's had. Ik zou echter niet teveel van de onderkant weghalen, want die heb je mooi gekaderd op deze manier.
Ik weet wel zeker dat ie scheef staatoli4100 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:33:
Overigens lijkt het scheef, maar het origineel spreekt dat tegen

Ik kon niet slapen dus ging maar een foto maken van de maan.. Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik buiten kwam..

Origineel

Origineel
Mooie foto! Maar wat hangt er nu onder de maan?
Jeremy Clarkson
Ik hoopte een vleermuis te kunnen pakken met de fill flash, want er vlogen er een stuk of 3 rond. Maar dat kon ik dus echt vergeten (niet dat ik dat niet verwachtte).. En als het dan erg laat is, en je bent niet al te helder meer, kan er zomaar spontaan een nieuwe layer op je foto verschijnenMooie foto! Maar wat hangt er nu onder de maan?

Denk niet dat er een echte foto inzit voor mij deze week. Geen inspratie, geen (haalbare) ideeen.
Heb ik soms mensen afgeschrokken met deze hoax foto?
[ Voor 7% gewijzigd door yiNXs op 13-08-2006 13:32 . Reden: Het is wel erg stil ineens... ]
Hij lijkt wel scheefoli4100 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:33:
Deze week in Parijs geweest met m'n vriendin, en deze foto gemaakt van een straat 's avonds. De enige nabewerking is het wegsnijen van een deel van het gebouw aan de rechterkant edit: en wat standaard contrast/brightness RAW-aanpassing in photoshop, onderaan staat een link naar het origineel waarin je dat wel ziet.Overigens lijkt het scheef, maar het origineel spreekt dat tegen
[afbeelding]
link
Verbazingwekkend weinig inzendingen deze week. Ik zal nog ff wat commentaar neerzetten:
@franssie: Opzich nog best een leuk duotone-like avondfototje. Niets specaculairs, maar een mooi aanzicht. Jammer van die rare streep, die reflectie en die paal onder en het niet aanwezig zijn van nightlife. Toch kan dat ook juist een interpretatie zijn van nightlife
@Vaal: Dat effect is wel erg cool. Moest ook meteen aan een soort energy field denken
Leuke combinatie ook met die oude molen op de achtergrond. Beetje new vs old. Wat wel jammer is is zo weinig van de rest van de omgeving te zien is.
@Mercarra: Een van de betere shots deze week. Absoluut nightlife. Zoals je ook al zei: het is wel een beetje onscherp. Ligt het trouwens aan mij, of kijkt die barman wat vreemd (verschikt)?
@DeoDupke: LOL, flauw, maar verder helemaal geen verkeerde shot! Beetje sin city look.
@Dr. Boktor: Strakke foto! Absoluut nightlife ook. Best mooi scherp, wat me vrij moeilijk lijkt (zei je zelf ook al ergens geloof ik). Enige minpunt dat ik me kan bedenken is dat de drummer er ook best bij had gepast, links staat er nu wat loze ruimte op.
@oli4100: Mooie plaat idd, ook al mis ik een beetje het "life". Toch, hij staat echt scheef
@Toff: Haha, goed verzonnen! Beeetje krappe shot wel.
Mocht mijn hoax shot (vond het wel grappig) niet mogen, is dit mijn echte inzending, bij gebrek aan beter. Ook weinig life, maar iets meer dan op de maan
@franssie: Opzich nog best een leuk duotone-like avondfototje. Niets specaculairs, maar een mooi aanzicht. Jammer van die rare streep, die reflectie en die paal onder en het niet aanwezig zijn van nightlife. Toch kan dat ook juist een interpretatie zijn van nightlife
@Vaal: Dat effect is wel erg cool. Moest ook meteen aan een soort energy field denken
@Mercarra: Een van de betere shots deze week. Absoluut nightlife. Zoals je ook al zei: het is wel een beetje onscherp. Ligt het trouwens aan mij, of kijkt die barman wat vreemd (verschikt)?
@DeoDupke: LOL, flauw, maar verder helemaal geen verkeerde shot! Beetje sin city look.
@Dr. Boktor: Strakke foto! Absoluut nightlife ook. Best mooi scherp, wat me vrij moeilijk lijkt (zei je zelf ook al ergens geloof ik). Enige minpunt dat ik me kan bedenken is dat de drummer er ook best bij had gepast, links staat er nu wat loze ruimte op.
@oli4100: Mooie plaat idd, ook al mis ik een beetje het "life". Toch, hij staat echt scheef
@Toff: Haha, goed verzonnen! Beeetje krappe shot wel.
Mocht mijn hoax shot (vond het wel grappig) niet mogen, is dit mijn echte inzending, bij gebrek aan beter. Ook weinig life, maar iets meer dan op de maan
Anoniem: 167065
Te laat is te laat, helaas ook voor jou. Bovendien is het de bedoeling dat je 1 foto inzend, niet 4
[ Voor 93% gewijzigd door Zoefff op 14-08-2006 20:38 ]
Ik vraag mij af; Als het volgende onderwerp nou Hawaii is, mogen wij de reis dan ook van de belasting aftrekken?
Moet er geen nieuwe opdracht komen? Het zal jammer zijn dat er deze week niks is.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Wegens omstandigheden wat later: Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...