Toon posts:

Foto-opdracht week 34 - Fruit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:08
http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de twintigste foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ;)

Wat is de bedoeling precies?

Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema :) En commentaar, natuurlijk ;)

Thema deze week?

Deze week is het thema Fruit

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

De vorige weekopdrachten:

Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• TomSwinnen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 08-03-2017

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Zit nog steeds met tijdgebrek, dus weer maar eentje @home:

http://home.scarlet.be/~swinneke/fotos/fruit.jpg

Mijn andere idee was op een week niet mogelijk te verwezelijken, zeker nu niet.
Nog redelijk tevreden met deze maar erg spijtig van het grassprietje en de harde schaduw ervan in de linkervoorgrond. :)

De link met het onderwerp is duidelijk, neem ik aan?
(Achtergrond: dacht eerst de sinaas te capturen in mid-air, maar na een paar keer vallen kreeg hij dit resultaat. Vandaar de Fallen Fruit link :) )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:27
Mooie kleuren, lekkere foto. Alleen de ruis rechts-achter in de foto leidt nogal af van het onderwerp, verder gewoon prima :).

• bolke
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 09:57

bolke

Klikt nu met een 50D.

Eerst een aantal ideeën. Iets met meloenen (ordinair) of komkommer (Te erg voor woorden). Dus nu ben ik maar iets met appels gaan doen. Ik had helaas maar 1 appel in huis die eigenlijk ook nog iets te klein is.

http://www.hroling.nl/fotomap/foto1.jpg

[Voor 46% gewijzigd door bolke op 22-08-2006 19:15]

http://www.hroling.nl

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
TomSwinnen schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 16:56:
Zit nog steeds met tijdgebrek, dus weer maar eentje @home:

Mijn andere idee was op een week niet mogelijk te verwezelijken, zeker nu niet.
Nog redelijk tevreden met deze maar erg spijtig van het grassprietje en de harde schaduw ervan in de linkervoorgrond. :)

De link met het onderwerp is duidelijk, neem ik aan?
(Achtergrond: dacht eerst de sinaas te capturen in mid-air, maar na een paar keer vallen kreeg hij dit resultaat. Vandaar de Fallen Fruit link :) )
Jezus, zijn mijn ideeen zo gemakkelijk? :P Ik had hetzelfde in gedachten 8)7

Anyway, lekkere foto hoor, mooie kleurtjes, belichting en achtergrond :) Wallpaperwaardig :)

Op zoek naar een fotograaf?

• Trunks81
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19-09-2020
Over iets simpel gesproken .. Kon het niet laten om ook een keer mee te doen
Ben maar een simpele noob met een sony w50 en heel erg lang maak ik nog geen foto's

http://www.avfans.nl/phpBB2/images/users_upload/2_DSC02463_edited1_1.jpg

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-11 16:05
Aargg! :D Wil ik voor het eerst mee doen aan een contest, (heb mijn camera nu 2 dagen) en zie ik al, nadat ik mijn foto heb gemaakt, dat er al iets met druiven is gedaan.
Omdat mijne toch heel anders is, wil ik hem toch plaatsen.

Commentaar en tips erg graag, maar ik ben nog maar een beginner! geen verdere fotoervaring, behalve een brakke HP M417 :)
http://img201.imageshack.us/img201/6663/week34druivengs9.th.jpg

Beginning to realize the power...

• DrNizeGuy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17:56
volgens mij komt die gewoon van een pak appelsientje ;)
mooie foto dus :)

• KappuhH
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:17:
volgens mij komt die gewoon van een pak appelsientje ;)
mooie foto dus :)
Appelsientje? Volgens mij zijn het pruimen!

• Justawitte
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
KappuhH schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:18:
[...]

Appelsientje? Volgens mij zijn het pruimen!
Lijken me eerder blauwe druiven (die nog aan het verkleuren zijn).
Verder is het wel een leuke foto. Geen echte hoogvlieger, maar ook niet slecht.

@ tom swinnen. Leuke foto. Goede compositie en lekkere set. Dat hooi, en gras doen het erg goed, zowel qua kleur als qua sfeer.

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 30-11 16:05
Inderdaad nog verkleurende blauwe druiven uit eigen tuin :)
Met het laatste beetje zon van de middag :D

Beginning to realize the power...

• Zoefff
  • Laatst online: 16:08
Modbreak:Ik heb zojuist een archieffoto en een zut replies daarop getrashed. Als je merkt dat iemand een archieffoto plaatst, maak dan gewoon een TR aan en laat de post verder links liggen. Wij moderators zijn er speciaal voor om dit soort dingen te behandelen, laat ons dat dan ook doen en neem niet het recht in eigen handen ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• htk
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 31-08-2006
Een van mijn eerste fotos met nieuwe eos 350D:

http://users.telenet.be/IIDN/IMG_0068-big.jpg

• MartijnGizmo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-11 17:20

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Leuk, inspiratie! :) Was alweer een tijdje, dus ben meteen aan het knutselen gegaan. Kon ik meteen mooi m'n ST-E2 testen.

Het is een tweeluik geworden, high-key/low-key. En de appel ga ik nu lekker opeten. :+

http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_6284.jpg

• Hedster
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06-06-2020
Appeltjes in n groene fruitschaal.

http://www.xs4all.nl/~nijsj/tweakers/apple.jpg

De witte lijnen op de appels is de refectie van de flits op de rand vd schaal.

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

• Stiegl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:48
@MartijnGizmo: Leuk gedaan, zijn het 2 bewerkingen van dezelfde foto?

@jnijs: Jouw foto heeft wel potentie, maar ik denk dat hij sterker was geweest als er wat meer regelmaat in zat, bijvoorbeeld alle appels netjes geordend ofzo.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• DEVoTi0N
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05-12 23:09
jnijs schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:11:
Appeltjes in n groene fruitschaal.

[afbeelding]

De witte lijnen op de appels is de refectie van de flits op de rand vd schaal.
Die schaal reflecteert wel heel erg. Als je goed kijkt zie je, dat je er zelf ook opstaat (slechts als een schaduw), beetje nabewerking zou mooi zijn.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:03

franssie

Save the albatross

@jnijs: mooi, ik vind die reflectie leuk, eerste gedacht was dat de appels in een laag water lagen maar dat kan dus niet > made me look/think!

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online
http://img243.imageshack.us/img243/2297/500qy3.jpg

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

antonboonstra

6235Wp | WP | Tesla | Zero

Het 'fruit' wat mijn neefje wél graag eet ;)
http://home.wanadoo.nl/boonstra_aduard/dump/got/fruitella.jpg

[Voor 25% gewijzigd door antonboonstra op 23-08-2006 21:26. Reden: Grotere versie gelinkt]

Canon EOS 7D | DJI Mavic Pro | Zero SR | Tesla M3 LR | #vangaslos | PV output 4945Wp | PV output 1290Wp | Tweakers PVOutput lijst

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

The Cheese schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:27:
@MartijnGizmo: Leuk gedaan, zijn het 2 bewerkingen van dezelfde foto?
Nee, is nauwelijks Photoshop aan te pas gekomen. Twee verschillende foto's gemaakt, met wat andere flitsopstellingen. Vind ik tegenwoordig makkelijker dan uitgebreid Photoshoppen. :)

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01:43

Toff

FP ProMod
@MartijnGizmo: Hoewel ik het tweeluikidee leuk vind, denk ik dat de linkerfoto op zichzelf sterker is. Door de reflectie heb je al een soort tweeluik, die door de donkere niet herhaald wordt. Bovendien staat de donkere appel wat lager, waardoor een eventueel idee van symmetrie verloren gaat.

Een hap uit de appel en een stickertje erop "Intel Inside" was ook wel grappig geweest...

• Josh
  • Laatst online: 28-11-2015

Josh

A Cloggy in Norway

@htk: Sorry maar, ik zou hem niet durven posten.

@MartijnGizmo: Ik ben het met Toff eens. In een tweeluik hoort eigenlijk het onderwerp eigenlijk nagenoeg hetzelfde te zijn. Ik vind de zwarte kant helaas niet bij de witte passen omdat ik bij zwart de reflectie mis. Ook vind ik hem een tikkeltje te donker.

@jnijs: Je hebt echt te hard geflitst, de witte randen stoor ik me aan maar dat zou als je het mooier uitvoert nog wel eens leuk kunnen worden. De harde flitsplekken op de appels daarentegen kunnen echt niet ;) . Diffuser gebruiken of bouncen via het plafond dus :P (of als je dat niet kan, papiertje voor je flitser).

@Silent Thunder: Hele lekkere kleurtjes, jij weet natuurlijk ook wel dat blauw en oranje eigenlijk elkaars tegenovergestelde zijn en dus best lekker op elkaar passen, mooi contrast. Het perspectief vind ik leuk maar ik kijk veel te snel uitgekeken op de foto, je compositie is echt niet sterk genoeg. Ik had graag gezien dat je het blok iets minder symmetrisch had genomen, het glas iets meer richting de linkerzijkant bijvoorbeeld. Voor dat klein beetje extra had je ook het glas kunnen sprayen met een plantenspuit, zo krijg je druppeltjes op het glas, ken je dat van de bierreclames? ;)

@antonboonstra: Leuk, goede compositie. Ik vind alleen je achtergrond te donker, die mag van mij best overbelicht (of gewoon mooi wit :+ ) zijn. Je schaduw is dus ook iets te hard.

[Voor 11% gewijzigd door Josh op 24-08-2006 03:36]

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

GsJosh schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 03:31:
@MartijnGizmo: Ik ben het met Toff eens. In een tweeluik hoort eigenlijk het onderwerp eigenlijk nagenoeg hetzelfde te zijn. Ik vind de zwarte kant helaas niet bij de witte passen omdat ik bij zwart de reflectie mis. Ook vind ik hem een tikkeltje te donker.
Het ging mij om de tegenstelling in belichting, high-key en low-key, zoals ik er ook bij heb gezet. Een perfecte spiegeling met alleen een andere kleur was nooit mijn bedoeling. :)

• Tobiaz
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-11 10:45

Tobiaz

Ondertitel

NeOpHyTe-NL schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:55:
Aargg! :D Wil ik voor het eerst mee doen aan een contest, (heb mijn camera nu 2 dagen) en zie ik al, nadat ik mijn foto heb gemaakt, dat er al iets met druiven is gedaan.
Omdat mijne toch heel anders is, wil ik hem toch plaatsen.

Commentaar en tips erg graag, maar ik ben nog maar een beginner! geen verdere fotoervaring, behalve een brakke HP M417 :)
[afbeelding]
Mooi!!

[offtopic]Let nou eens op die opties bij imageshack, ik hoef die pleures popups + FF misbehaviour als alles weg geklikt is niet![/offtopic]

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Goede tijd van het jaar voor dit onderwerp. Er staat een appelboom vol met appels in de achtertuin, dus dat leek me wel geschikt.
http://img378.imageshack.us/img378/1750/fruitkleinxr0.jpg

[Voor 25% gewijzigd door VantageR op 24-08-2006 21:28]

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-05 22:09
RvO_6 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:17:
Goede tijd van het jaar voor dit onderwerp. Er staat een appelboom vol met appels in de achtertuin, dus dat leek me wel geschikt.
[afbeelding]
hmm ziet er lekker uit, de appels dan, de foto mist wat denk ik. Jammer want met wat bewerking zou het volgens mij best een foto kunnen zijn met een 'bite'. Hij spreekt niet genoeg nu terwijl dat wel zou moeten kunnen.

No worries m8

• TomSwinnen

TomSwinnen

Er hangt ook zo een vaal over, precies. Hij is niet echt scherp, m.a.w. Spijtig, want had inderdaad best een goede foto kunnen zijn maar nu mist hij afwerking :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

MartijnGizmo schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

Het ging mij om de tegenstelling in belichting, high-key en low-key, zoals ik er ook bij heb gezet. Een perfecte spiegeling met alleen een andere kleur was nooit mijn bedoeling. :)
Maar dat is wel hetgeen wat ik mis ;) .

• DumbAss
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-04-2018
MartijnGizmo schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:24:
Leuk, inspiratie! :) Was alweer een tijdje, dus ben meteen aan het knutselen gegaan. Kon ik meteen mooi m'n ST-E2 testen.

Het is een tweeluik geworden, high-key/low-key. En de appel ga ik nu lekker opeten. :+

[afbeelding]
Mooi! Staat die linkerappel op een opgepoetste tafel ofzo?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• antonboonstra
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

antonboonstra

6235Wp | WP | Tesla | Zero

@antonboonstra: Leuk, goede compositie. Ik vind alleen je achtergrond te donker, die mag van mij best overbelicht (of gewoon mooi wit :+ ) zijn. Je schaduw is dus ook iets te hard.
Thanx voor je commentaar. Ik kan me in het meeste wel vinden. Ik had ook nog speciaal een helder witte glossy A4 papier als achtergrond gebruikt om een lichte achtergrond te krijgen. Een halogeenspot aan de linkerkant en zilverpapier aan de andere kant, om de schaduw niet te hard te maken. Blijkbaar heeft dat niet genoeg geholpen als ik jouw reactie lees, maar persoonlijk vind ik de schaduw niet storend.

De halogeenspot zorgt voor lang niet zulks helder, wit licht als ik dacht. Je krijgt een erg rode/warme kleur, die ik met PS grotendeels heb gecompenseerd. Daarnaast heb ik ook de achtergrond nog lichter gemaakt, maar ik ben met je eens dat een nog lichtere achtergrond mooier was geweest.

Canon EOS 7D | DJI Mavic Pro | Zero SR | Tesla M3 LR | #vangaslos | PV output 4945Wp | PV output 1290Wp | Tweakers PVOutput lijst

• Suaver
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-02 12:39

Suaver

jokecoat

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

DumbAss schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:29:
[...]

Mooi! Staat die linkerappel op een opgepoetste tafel ofzo?
Een witte plank van Ikea (Lack), die ik voor de gelegenheid maar even van de muur heb gehaald. Dat is pas toewijding. :D

• Silent Thunder
  • Nu online
Dank!
@Silent Thunder: Hele lekkere kleurtjes, jij weet natuurlijk ook wel dat blauw en oranje eigenlijk elkaars tegenovergestelde zijn en dus best lekker op elkaar passen, mooi contrast. Het perspectief vind ik leuk maar ik kijk veel te snel uitgekeken op de foto, je compositie is echt niet sterk genoeg. Ik had graag gezien dat je het blok iets minder symmetrisch had genomen, het glas iets meer richting de linkerzijkant bijvoorbeeld. Voor dat klein beetje extra had je ook het glas kunnen sprayen met een plantenspuit, zo krijg je druppeltjes op het glas, ken je dat van de bierreclames? ;)
Das een goede tip ja :) Verder thnx

[Voor 71% gewijzigd door Silent Thunder op 24-08-2006 18:11]

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

antonboonstra schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:35:
[...]

Thanx voor je commentaar. Ik kan me in het meeste wel vinden. Ik had ook nog speciaal een helder witte glossy A4 papier als achtergrond gebruikt om een lichte achtergrond te krijgen. Een halogeenspot aan de linkerkant en zilverpapier aan de andere kant, om de schaduw niet te hard te maken. Blijkbaar heeft dat niet genoeg geholpen als ik jouw reactie lees, maar persoonlijk vind ik de schaduw niet storend.

De halogeenspot zorgt voor lang niet zulks helder, wit licht als ik dacht. Je krijgt een erg rode/warme kleur, die ik met PS grotendeels heb gecompenseerd. Daarnaast heb ik ook de achtergrond nog lichter gemaakt, maar ik ben met je eens dat een nog lichtere achtergrond mooier was geweest.
Je had geen glossy papier moeten nemen maar gewoon dik, mat papier. Glossy papier spiegelt en dat is wat je niet wil bij zo'n foto (of juist wel?). Bovendien zou je niet 1 halogeenspot maar 2 of 3 spots moeten proberen, op die manier werk je alle schaduwen weg, het liefst de halogeenspot niet direct richten op het voorwerp maar indirect via een wit oppervlak. Op die manier is de kans op schaduw erg klein!

Over die halogeenspot, dat hij geel licht geeft klopt maar je camera die kan dat compenseren met de juiste witbalans. Als de witbalans op automatisch staat dan snapt de camera het niet, die heeft vaak moeite met halogeen. Zet de witbalans op Lamplicht (meestal een lampje als symbool), dit helpt al heel erg tegen het gele licht.

Ik heb je foto trouwens even beter bekeken en ik vind dat je DOF wel erg kort is. Het hele pakje is niet scherp maar naar voor en naar achter toe loopt hij al onscherp. Als je toch met een statiefje schiet kan je er zonder problemen voor kiezen om wat hogere F-waardes te nemen (met bijbehorende lagere sluitertijden...).

[Voor 9% gewijzigd door Josh op 24-08-2006 19:17]

• DeoDupke
ZIT Fikkie, goed volk, goed volk
http://eindhoven.izzok.info/got/weekopdr/34/week34-fruit2.jpg

BRAAF....

No worries m8

• TomSwinnen

TomSwinnen

Lol. :P
Beetje spijtig van de zwart/wit, vind ik persoonlijk. In kleur had hij waarschijnlijk meer punch gehad. :)

• VantageR
  • Niet online
DeoDupke schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:22:hmm ziet er lekker uit, de appels dan, de foto mist wat denk ik. Jammer want met wat bewerking zou het volgens mij best een foto kunnen zijn met een 'bite'. Hij spreekt niet genoeg nu terwijl dat wel zou moeten kunnen.
hmm, ik had de foto al wat nabewerkt. Dit is het origineel. Wat mis je precies, of zou je nog verder bewerken?
TomSwinnen schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:24:
Er hangt ook zo een vaal over, precies. Hij is niet echt scherp, m.a.w. Spijtig, want had inderdaad best een goede foto kunnen zijn maar nu mist hij afwerking :)
Dat 'vaal' heb ik er zelf over gedaan, om het er extra fris eruit te laten zien. Misschien is dit niet zo'n goede keuze geweest.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik zou hem zo bewerkt hebben. Wat denk je? Als je er niet mee akkoord zou zijn dat ik je foto heb bewerkt, haal ik em wel weer offline, hoor. :)

• DeoDupke
TomSwinnen schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:27:
Ik zou hem zo bewerkt hebben. Wat denk je? Als je er niet mee akkoord zou zijn dat ik je foto heb bewerkt, haal ik em wel weer offline, hoor. :)
mijn bewerking ging ook in die richting, ( behalve dan die poepkleur rand :P )

No worries m8

• TomSwinnen

TomSwinnen

DeoDupke schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:29:
[...]
mijn bewerking ging ook in die richting, ( behalve dan die poepkleur rand :P )
Rare kleur van poep heb jij, seg :P
Heb even de vlek ook weggesoept. Stond daar maar vlekkig te wezen. :P

• Nik
  • Laatst online: 13-07-2017
IMHO moet jij je scherm afspellen, poepkleur rand :/

De bewerking van Tom is super!

• VantageR
  • Niet online
TomSwinnen schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:27:
Je mag 'm wat mij betreft laten staan hoor. Ik heb er zelf ook nog ff naar gekeken en het is uiteindelijk zo geworden. Er zit wat meer rood in en ik heb de saturation wat omhoog gegooid. Hiervoor had ik 'm juist wat meer groen (fris) gemaakt, maar ik zie dat de foto nu wel beter geslaagd is :)

• DeoDupke
RvO_6 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:32:
[...]

Je mag 'm wat mij betreft laten staan hoor. Ik heb er zelf ook nog ff naar gekeken en het is uiteindelijk zo geworden. Er zit wat meer rood in en ik heb de saturation wat omhoog gegooid. Hiervoor had ik 'm juist wat meer groen (fris) gemaakt, maar ik zie dat de foto nu wel beter geslaagd is :)
Het is alleen niet de bedoeling dat je verschillende versies post. Dan is het namelijk work in progress.. en de bedoeling is dus dat je een foto plaatst die af is.

No worries m8

• DumbAss
Leuk thema deze week.

http://gallery.zoom.nl/gallery/14917/0Ib47K.jpg

• VantageR
  • Niet online
DeoDupke schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:33:
[...]

Het is alleen niet de bedoeling dat je verschillende versies post. Dan is het namelijk work in progress.. en de bedoeling is dus dat je een foto plaatst die af is.
Oeps |:( Sorry, ik hoop dat ik 'm mag laten staan, heb de oude namelijk weggegooid. Zal er de volgende keer op letten.

• Justawitte
  • Niet online
@dumbass

Je idee is erg goed, ik vind je uitwerking alleen wat minder.
Vooral je appel oogt niet echt smakelijk meer, en dat komt niet door de happen die eruit zijn, maar meer door de kleur.

Mijn inzendig is een abstracte kiwi.

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:02

Nomad

a.k.a. Martijn

Dumbass inderdaad een leuke foto, die net niet helemaal af is doordat hij qua kleuren niet zo mooi is.
Justawitte, mooie foto! Rechtsboven zit een rode stukje wat ik zeker weg gehaald zou hebben, ook geen idee wat het is eigenlijk, verder is die qua compositie mooi, de kern net uit het midden vind ik een meerwaarde hebben.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• tozzke
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:07

tozzke

aka tozzert

gister een beetje zitten spelen met dit o.a. als resultaat:

zin om slap te ouwehoeren? join #vervoer, #android, #domotica of #Ubiquiti @ IRC

• lutherhartog
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-05-2008
Ik kan geen vrolijke kleuren-fruit-foto maken met dit weer, dus daarom verschuil ik mijn droevige gezicht achter vrolijk fruit, maar wel in zwart/wit:

http://static.flickr.com/98/224638271_d15c7f612b.jpg

PS: grotere versie

[Voor 16% gewijzigd door lutherhartog op 25-08-2006 20:51]

I can watch and not take part, where I end and where you start.

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

luther, wat een vreemde foto zeg. Heb werkelijk waar geen idee of ik het een mooie foto vind. Je hebt iig mijn aandacht getrokken met deze foto. :)

tozzke: geen bijzondere foto wat mij betreft. Mooie egale ondergrond/achtergrond dus geen storende elementen, maar de compositie is me wat te gewoon en er is niks dat mij naar de foto doet blijven kijken.

• lutherhartog
  • Laatst online: 01-05-2008
nomad85 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:28:
luther, wat een vreemde foto zeg. Heb werkelijk waar geen idee of ik het een mooie foto vind. Je hebt iig mijn aandacht getrokken met deze foto. :)
Haha, ik vind dit een groot compliment. Veel mensen hebben bij muziek van radiohead hetzelfde gevoel. Het is tenminste gelukt om 1 iemand na te laten denken over m'n foto en dat is een goed teken. Ik weet dat bij fruit aan kleur en vrolijkheid gedacht wordt, dus ik wilde dat daarom helemaal anders aanpakken. Ik hoop dat je er uiteindelijk uit komt en de foto toch als mooi gaat bestemplen :)

PS: Ik vind Radiohead dus geweldig ;)

I can watch and not take part, where I end and where you start.

• bvdl
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 28-09-2014

bvdl

Canon EOS 30d

Tozzke, ik vind je inzending echt fantastisch.

Hier mijn bescheiden (eerste) bijdrage:

http://static.flickr.com/84/221357605_064518b361.jpg?v=0

1024x683
origineel

ik groet u.

• Falcon2107
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-11 20:05

Falcon2107

DUTCH-FALCON

http://www.dereuswebdesign.nl/fotos/macro/DSC_00180001.JPG

[Voor 5% gewijzigd door Falcon2107 op 26-08-2006 12:41]

• Siparti
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
Hmm. Deze foto maakte ik eigenlijk voor m'n fotosite, niet wetend dat het thema deze week 'Fruit' was. Ik vind hem niet echt mooi, maar als ik het niveau zie van sommige foto's in dit topic durf ik deze plaat er toch wel bij te zetten ;)

http://img89.imageshack.us/img89/9915/fotoopdrachtweek34fruitil0.jpg

• neographikal
  • Niet online
Mozes, hold the saturation please! Je roodkanaal clipt als de nete lijkt wel, waardoor je een potentieel leuke foto nogal vernaggelt imo :)

• Siparti
De foto is inderdaad nogal bewerkt. Ik wilde het laten lijken op aardbeien in volle zon. Niet goed gelukt?

Geen saturation gebruikt trouwens, wel contrast op +20 :X

[Voor 22% gewijzigd door Siparti op 26-08-2006 17:37]

• Oxi
  • Laatst online: 08-06 07:50
Als je contrast sterk verhoogd dan neemt ook de saturation toe en dat dien je soms (zoals nu) weer terug zetten. Doe het wel in de goede volgorde want je bent je kleurinformatie kwijt als je het na je contrast aanpassing doet. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• neographikal
  • Niet online
Lang leve adjustment layers in PS, dan kun je lekker non-destructive met je kleurtjes kloten :Y)

• WhizzCat
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-11 12:58

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou, dan doe ik ook maar weer eens even mee. Ik heb mijn vriendinnetje zover gekregen om even met wat fruit op de foto te gaan :p

hier het resultaat *clickety* voor groter formaat

Hij is misschien ietwat gelig, maar goed. Kniesoor die daar op let :+

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

WhizzCat schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 00:48:
Nou, dan doe ik ook maar weer eens even mee. Ik heb mijn vriendinnetje zover gekregen om even met wat fruit op de foto te gaan :p

hier het resultaat *clickety* voor groter formaat

[afbeelding]

Hij is misschien ietwat gelig, maar goed. Kniesoor die daar op let :+
Niet alleen gelig, ook nog onscherp :P

• Toff
  • Laatst online: 01:43

Toff

FP ProMod
@WhizzCat: Ik vind het fruit hier maar afleiden - en ik hoop dat je voor jezelf wat mooiere plaatjes hebt geschoten...

• WhizzCat
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-11 12:58

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

GsJosh schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 01:08:
[...]

Niet alleen gelig, ook nog onscherp :P
Het spijt me, maar hij is niet onscherp. (en al was die dat wel, dan is dat nog geen ramp, daar een haarscherp portret mij (pers. -> als in eigen smaak) niet echt kan charmeren)

@Toff: het was ook de bedoeling iets om het fruit heen te doen, maar ik heb idd nog mooiere platen, maar die zijn voor mezelf :)

[Voor 17% gewijzigd door WhizzCat op 27-08-2006 10:48]

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Brammerman
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11-01 00:20
Whoaa DumbAss....
Ik wist nog niet zo goed wat ik zou gaan fotograferen met dat fruit, maar na jouw foto heeft het toch geen zin meer. Mijn complimenten d:)b

Ik ben het wel eens met justawitte dat de appel een beetje vreemd oogt. Iets te hoog contrast of scherpte :?

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

WhizzCat schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:42:
[...]

Het spijt me, maar hij is niet onscherp. (en al was die dat wel, dan is dat nog geen ramp, daar een haarscherp portret mij (pers. -> als in eigen smaak) niet echt kan charmeren)
Of hij is onscherp, of er hangt een vage waas over haar gezicht maar ik vind het niet fijn.

• Whoppa
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2009

Whoppa

Kan.........

Foto van dumbass is echt cool. Netjes gedaan, en leuk bedacht.

Ik heb zelf ook een bijdrage, heb deze week een beetje gebrek gehad aan mooi 'fotogeniek' fruit. Maar ik kreeg toch nog een beetje inspiratie van wat fruit dat iets minder snel bederft en in ieder geval mooi blijft.

http://home.wanadoo.nl/markdijk/fruit/DSC_0173%20-%20600x399.JPG

Koud water is dikker dan warm water!

• _Graphix
  • Laatst online: 04-03-2016

_Graphix

Pagebakers

"de appel valt niet ver van het boompje"

http://www.edouble-u.nl/etc/appel.jpg

Mijn probeerseltje

PSN: Awesome1986

• Justawitte
  • Niet online
_Graphix schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:17:

[afbeelding]

Mijn probeerseltje
Strak gedaan, vooral een zeer lekkere dof. :)

• Nomad

Nomad

a.k.a. Martijn

_Graphix schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 14:17:

[afbeelding]

Mijn probeerseltje
Netjes gevonden. Leuk dat je een "boom in pot" gebruikt hebt :)

• Stiegl
Zo, eindelijk weer eens inspiratie voor de weekopdracht, ik was eerst met vla aan het klooien, maar dat werd nogal een kliederzooi. Beetje geslaagd zo?

http://home.tiscali.nl/cheesehome/Weekopdracht/DSC_1466_600_b.jpg

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

The Cheese schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:16:
Zo, eindelijk weer eens inspiratie voor de weekopdracht, ik was eerst met vla aan het klooien, maar dat werd nogal een kliederzooi. Beetje geslaagd zo?

[afbeelding]
Wow, echt, wow, ongelofelijk. Je komt als laatste en je hebt meteen de winnende hand. Er worden hier geen winnaars gekozen maar jij bent voor mij echt de beste _/-\o_ .

Ik wilde nog ff mee gaan doen maar ik heb nu niet zo'n zin meer :+. Heb je een foto van de opstelling?

Mmmh, misschien kan je nog zeiken dat de 'splatter' er niet echt lekker op staat. Maarja, dan zou het krap worden bij die onderste aardbei :P.

[Voor 19% gewijzigd door Josh op 27-08-2006 15:42]

• Justawitte
  • Niet online
Ik vind het ook een mooie foto. Maar eigenlijk qua orginaliteit een stuk minder. Het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit onderwerp zag was aan een foto met vallende aardbeien in water.
Maar ondanks alles een dikke voldoende

• VantageR
  • Niet online
@The Cheese: Echt een supermooie foto. Alleen 1 kleine opmerking: Bovenaan had ik nog een klein stukje gecropt, want nu zie je nog net de rand van het glas. Maar verder d:)b

• Stiegl
justawitte schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:04:
Ik vind het ook een mooie foto. Maar eigenlijk qua orginaliteit een stuk minder. Het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit onderwerp zag was aan een foto met vallende aardbeien in water.
Maar ondanks alles een dikke voldoende
Tja, zoiets (don't mind de bewerking..) was mijn oorsprokelijke idee, maar dat leverde mijns inziens geen showcase-waardige foto op, en een hoop zooi. Ik had het zelf leuker gevonden om met nog wat meer kleuren fruit te gooien, maar die had ik niet voorhanden. En evengoed, ik vond het al lastig zat zo.

@GsJosh & @RvO_6: Thanx, tja de een zegt ruimer croppen dan heb je de spetters er meer op, de ander zegt krapper croppen, dan zie je de rand niet meer. Jullie hebben beiden gelijk, en ik heb beiden afgewogen. Het is uiteindelijk de gulden middenweg geworden.
GsJosh schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:37:
[...]
Heb je een foto van de opstelling?
Nee, maar ik kan het je wel vertellen, de achtergrond is een deur, rechts staat mijn flitser en links een stoel, behangen met wit papier voor wat reflectie aan die kant. Het water zit in een enorme vaas, ongeveer 70 cm hoog.

[Voor 17% gewijzigd door Stiegl op 27-08-2006 17:32]

• Gizlle
  • Laatst online: 14-02-2013

Gizlle

Fuji Finepix S9500.

Maar hoe time je zoiets dat je precies op dat moment de foto maakt 8)7 ?

Fuji Finepix S9500 / 1GB Extreme III CF / Hama Star 63 / Raynox DCR-250

• Stiegl
Gizlle schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:46:
Maar hoe time je zoiets dat je precies op dat moment de foto maakt 8)7 ?
In je linker hand een paar aardbeien, met je rechterhand bedien je het fototoestel, en schieten maar. Na een poging of 30 zit er wel wat bij ;).

• Gizlle
  • Laatst online: 14-02-2013

Gizlle

Fuji Finepix S9500.

Dat ga ik dan ook eens proberen als ik me nieuwe camera (Fuji S9500) heb :*) . Gebruik je dan multiburst (zo heet dat toch als de camera gewoon achter elkaar foto's maakt?)?

[Voor 40% gewijzigd door Gizlle op 27-08-2006 21:03]

Fuji Finepix S9500 / 1GB Extreme III CF / Hama Star 63 / Raynox DCR-250

• Stiegl
@Gizlle: Nee, daarvoor gaat het te snel, gewoon op tijd afdrukken.

Wat commentaar op de rest van de foto's:

@TomSwinnen: Leuke foto, de warme kleuren geven het sfeer
@Trunks81: Doet me weinig, oogt ook een beetje onscherp
@NeOpHyTe-NL: Leuke foto, zou je hem volgende keer iets groter willen posten, dan hoeven we niet door te klikken.
@htk: Sorry, maar dit is imo niet showcasewaardig
@Silent Thunder: Mooie foto, leuke reclame voor sinaasappelsap. Het idee komt me alleen wel bekend voor...
@antonboonstra: Hij is in elk geval origineel
@RvO_6: Ik vind het een beetje saai, er had volgens mij iets meer op moeten staan.
@DeoDupke: Heel leuk gedaan, zoals gezegt in kleur was hij waarschijnlijk mooier geweest, tenminste als het fruit nog een beetje vers was. Zo'n bruine banaan is ook niet alles om te zien.
@DumbAss: Grappige foto, origineel. Hij had denk ik iets minder rood gekunt.
@justawitte: Mooie rustige foto, ik had hem nog iets mooier gevonden als je rechts en onder iets ruimer had gecropped. Dan waren al die witte puntjes in beeld geweest.
@tozzke: Tja, beetje voorspelbaar, maar erg netjes uitgevoerd. Goed gevoel voor kleur en compositie.
@lutherhartog: Ik heb er een paar keer na gekeken, maar ik zie er niet veel in. Iemand met een banaan dwars in z'n mond? Krijg er een beetje een alien gevoel bij.
@bvdl: Aardige foto
@Falcon2107: Wel geinig, maar het onderwerp is duidelijk rups, fruit is echt een bijzaak
@Siparti: Aardbeien Chernobyl style :Y). Op zich niet eens een lelijke foto, maar een beetje overdone.
@WhizzCat: Respect voor je vriendin. Ik vind het thema fruit er alleen niet echt uitkomen. Meer het thema rood.
@Whoppa: Tja, beetje een snapshot
@_Graphix: Leuk idee, netjes uitgevoerd. Gewoon goed.

• DumbAss
Ik vond dit, denk ik, wel een van de beste week opdrachten tot nu toe. Een goed, simpel thema denk ik, waar je veel mee kunt!

• Siparti
The Cheese schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 08:34:
@Siparti: Aardbeien Chernobyl style :Y). Op zich niet eens een lelijke foto, maar een beetje overdone.
Teveel rood? Teveel contrast? Sorry dat ik niet meteen snap wat je bedoelt als je Chernobyl aardbeien zegt. Ik was toen nog een klein jocchie en ik herinner me het fruit uit die tijd niet meer ;)

• Stiegl
Siparti schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:04:
[...]
Teveel rood? Teveel contrast? Sorry dat ik niet meteen snap wat je bedoelt als je Chernobyl aardbeien zegt. Ik was toen nog een klein jocchie en ik herinner me het fruit uit die tijd niet meer ;)
Chernobyl: Kernreactorramp, kleuren beetje radioactief, fluoriserend.

• franssie

franssie

Save the albatross

The Cheese schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:18:
[...]

Chernobyl: Kernreactorramp, kleuren beetje radioactief, fluoriserend.
dat valt op mijn monitor (iBook) nogal mee - ik herken gewoon aardbeien zoals je die bij de supermarkt koopt (eerder flauw en flets dan de knal roode zongerijpte). Erg moooie foto overigens, ook maar eens kijken hoe het met mijn reactie snelheid gesteld is ;)

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Stiegl
franssie schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:21:
[...]
dat valt op mijn monitor (iBook) nogal mee - ik herken gewoon aardbeien zoals je die bij de supermarkt koopt (eerder flauw en flets dan de knal roode zongerijpte). Erg moooie foto overigens, ook maar eens kijken hoe het met mijn reactie snelheid gesteld is ;)
Het ging ook over de foto van Siparti.

• franssie

franssie

Save the albatross

The Cheese schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:45:
[...]

Het ging ook over de foto van Siparti.
my bad 8)7

• Eswip
  • Laatst online: 12-11 18:55
The Cheese schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:16:

[afbeelding]
Je aardbeien zijn niet rijp genoeg.. daarom knalt het er niet echt uit... ik had toch wat betere/rodere/rijpere aardbeien gekocht ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee