![]() |
Welkom bij de dertigste foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Routine |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: [list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife • Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie • Foto-opdracht week 17 - Actie! • Foto-opdracht week 18 - closeup/macro • Foto-opdracht week 19 - Landschap • Foto-opdracht week 20 - Geel • Foto-opdracht week 21 - Portret • Foto-opdracht week 22 - Duotone • Foto-opdracht week 23 - Zomerzin • Foto-opdracht week 24 - Minimalisme • Foto-opdracht week 25 - Detail • Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld • Foto-opdracht week 27 - Abstract • Foto-opdracht week 28 - Transport • Foto-opdracht week 29 - Rond • Foto-opdracht week 30 - Klassiek • Foto-opdracht week 31 - Leed • Foto-opdracht week 32 - Nightlife • Foto-opdracht week 33 - Vreugde • Foto-opdracht week 34 - Fruit • Foto-opdracht week 35 - HDR • Foto-opdracht week 36 - Bling-bling • Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen! • Foto-opdracht week 38 - Pech • Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud • Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie • Foto-opdracht week 41 - Nep • Foto-opdracht week 42 - Patronen • Foto-opdracht week 43 - Herfstweer • Foto-opdracht week 44 - Naakt |
Gna gna ... ik heb een leuk idee ... jammergenoeg heb ik pas later deze week de tijd. Hopelijk is niemand mij voor.
[ Voor 52% gewijzigd door Eusebius op 06-11-2006 13:24 ]
==
hoi
Anoniem: 164668
Poeh!.....lastig onderwerp zeg...
Ik heb al een beetje een idee van hoe en wat...maar daar wacht ik nog even mee...
Ik hoop dat niemand me voor is!...
Ik heb al een beetje een idee van hoe en wat...maar daar wacht ik nog even mee...
Ik hoop dat niemand me voor is!...
moeilijk onderwerp. Dacht eerst aan een serie, iets met een week kalender. Echter ik was vanavond de maandag was aan het doen en toen had ik het. De was is een routine, kijken of ik van een ordinair onderwerp een leuke foto kan maken.
Gemaakt met m'n eigengemaakte fisheye, niet helemaal scherp tot aan de randen

Leuk gedaan, de fisheye-vertekening en onscherpte in de hoeken maakt het spannend; anders zou het een te saai shot opleveren
Anoniem: 175347
ik dacht meer aan lange-sluitertijd-shots bij metro, stations ed. helaas woon ik in enschede en is het vaak niet eens druk genoeg om het een beetje leuk uit te voeren. in amsterdam lijkt me het daarentegen niet zo moeilijk.
wasmachine vind ik leuk bedacht, maar de foto vind ik niet echt goed ofzo, beetje kleuren oppeppen in photoshop kan heel wat goedmaken. (toch voor een zelfgemaakte lens beter dan ik verwacht had, mijn projectje daarmee is beetje mislukt namelijk). misschien is een foto van alleen de draaiton (dus de cirkel uitsnijden) nog leuker
wasmachine vind ik leuk bedacht, maar de foto vind ik niet echt goed ofzo, beetje kleuren oppeppen in photoshop kan heel wat goedmaken. (toch voor een zelfgemaakte lens beter dan ik verwacht had, mijn projectje daarmee is beetje mislukt namelijk). misschien is een foto van alleen de draaiton (dus de cirkel uitsnijden) nog leuker
Tja kleuren oppeppen, het is een witte wasmachine... Heb het rood in de trommel al geprobeert te versterken. Alleen de trommel, dan valt de vertekening weg. In mijn ogen dan wat minder. Ik geef toe dat het id niet optimaal is uitgewerkt, echter beter kan ik niet met wat 60w spotjes, de s5600 en een zelfgemaakte fisheye. Ben wel benieuwt naar de andere fotosAnoniem: 175347 schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:09:
ik dacht meer aan lange-sluitertijd-shots bij metro, stations ed. helaas woon ik in enschede en is het vaak niet eens druk genoeg om het een beetje leuk uit te voeren. in amsterdam lijkt me het daarentegen niet zo moeilijk.
Ik heb er niet zo veel mee. Zonder het fisheye effect blijft er IMHO weinig interessants over. Het idee is wel leuk, maar niet helemaal lekker uitgevoerd.
Ik kan me hier wel bij aansluiten. Toch leuk geprobeerd, hoor.relonky schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:20:
Ik heb er niet zo veel mee. Zonder het fisheye effect blijft er IMHO weinig interessants over. Het idee is wel leuk, maar niet helemaal lekker uitgevoerd.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 53444
Kleine wasjes grote wasjes.. maar dan andersFrank|A schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:16:
moeilijk onderwerp. Dacht eerst aan een serie, iets met een week kalender. Echter ik was vanavond de maandag was aan het doen en toen had ik het. De was is een routine, kijken of ik van een ordinair onderwerp een leuke foto kan maken.
<garfield modus> hee daar heb je die rode sok weer </garfield modus>Frank|A schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:16:
Gemaakt met m'n eigengemaakte fisheye, niet helemaal scherp tot aan de randen![]()
[afbeelding]
Idee een 10, uitvoering kan beter - neemt niet weg dat ik het een geniaal idee vind bij dit (best wel) lastige onderwerp: Chapeau Klap
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Leuke idee (allebij), maar ik vind het thema niet echt goed terugkomen. Daarvoor moet je al teveel nadenken bij het zien van de foto....en dat is m.i. nooit goed. Wel leuk geprobeerd.
Anoniem: 103711
Hoe heb je die dan gemaakt ?Frank|A schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:16:
Bedankt voor de opmerkingen. Dit is naar mijn id de bedoeling van dit topic. Niet alleen zeggen oooh wat mooi of wat lelijk, maar wat discusseren.relonky schreef op maandag 06 november 2006 @ 23:20:
Ik krijg vaak de opmerking dat m'n fotos saai zijn, ik zelf zie dat niet echt... mischien maakt me dat een slechte fotograaf of heb ik nog veel te leren.
Over de foto:
Het klopt denk ik dat er weinig overblijft als ik het fisheye effect weg haal, maaaar ik heb dat juist toe gevoegd. Ik wil de ronde lijnen van de trommel benadrukken en heb daardom de rechte lijnen vervormt met deze lens. Daarnaast heb ik met een extra lamp in de trommel geschenen en heb ik een lange sluitertijd gebruikt (1/1.3) om het effect van een draaiende was te verkrijgen. Hij lijkt dus mischien simpel, maar er zit wel degelijk een gedachte achter.
Hoe zouden jullie deze foto gemaakt hebben dan? Mischien is dat wel eens leuk. Een foto geven in de start post en dan kijken wat andere van de foto maken.
Die foto is gemaakt met een speciale FishEye lens
http://www.pauck.de/marco...g_fisheye/peleng_top1.jpg
Deze lens staat zeg maar bol en daarom krijg je dit effect.
Doe maar niet plaatje posten, zo lijkt het net een inzending voor de weekopdracht
[ Voor 17% gewijzigd door Zoefff op 07-11-2006 09:54 ]
Maaar dit is niet zo'n fisheye. Ik heb de lens gesloopt van een oude beamer en de laatste lens geeft dit fisheye effect als ik hem omgekeerd op m'n lens monteer. (oud filtertje 55mm en wat lijm)Evil M@V schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:21:
[...]
Die foto is gemaakt met een speciale FishEye lens
[afbeelding]
Deze lens staat zeg maar bol en daarom krijg je dit effect.
Hehe ok, vandaar ook het onscherpe resultaatFrank|A schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:25:
[...]
[...]
Maaar dit is niet zo'n fisheye. Ik heb de lens gesloopt van een oude beamer en de laatste lens geeft dit fisheye effect als ik hem omgekeerd op m'n lens monteer. (oud filtertje 55mm en wat lijm)
offtopic:
was het net een GoTster die op het metrostation van A'dam CS aan het fotograferen was met lange sluitertijd?
was het net een GoTster die op het metrostation van A'dam CS aan het fotograferen was met lange sluitertijd?
Ik hoop dat iedereen hem kan waarderen en hoop dat jullie het ook als routine* zien (* misschien is dit niet voor iedereen onder ons..., maar ik denk dat veel mensen dit elke keer nog doen bij het kopen van de wat duurdere producten!)
De Foto: Klikbaar

De Exif:
Ik hoor graag wat jullie er van vinden!

De Exif:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Camera: Canon Eos 350D Lens: 18 - 55mm F3.5 - 5.6 ExposureProgram : Aperture Priority ISOSpeedRatings : 200 ShutterSpeedValue : 1/20Sec ApertureValue : F4,5 FocalLength : 18,00(mm) CCDWidth: 6,58mm |
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Ik kan hem zeker wel waarderen...maar ik kan het niet echt zien als routine....Macsylver schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:35:
Ik hoop dat iedereen hem kan waarderen en hoop dat jullie het ook als routine* zien (* misschien is dit niet voor iedereen onder ons..., maar ik denk dat veel mensen dit elke keer nog doen bij het kopen van de wat duurdere producten!)
[afbeelding]
De Exif:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Camera: Canon Eos 350D Lens: 18 - 55mm F3.5 - 5.6 ExposureProgram : Aperture Priority ISOSpeedRatings : 200 ShutterSpeedValue : 1/20Sec ApertureValue : F4,5 FocalLength : 18,00(mm) CCDWidth: 6,58mm
En misschien dat je hem nog wat kan nabewerken zodat het nog een beetje een ander effect krijgt??...zo ziet het er imo nog wat saai uit
Verder zeer orrigineel!
Het routinematig terugrekenen naar de gulden is voor veel mensen idd nog een must; en goed vertaald in deze plaat.
Je hebt een beetje de productfotografie-weg bewandeld in de uitvoering; maar ik vind het toch wat kaal/steriel in deze context.
Je hebt een beetje de productfotografie-weg bewandeld in de uitvoering; maar ik vind het toch wat kaal/steriel in deze context.
Uit de TS:Anoniem: 164668 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:41:
[...]
Ik kan hem zeker wel waarderen...maar ik kan het niet echt zien als routine....
En misschien dat je hem nog wat kan nabewerken zodat het nog een beetje een ander effect krijgt??...zo ziet het er imo nog wat saai uit
Verder zeer orrigineel!
Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn...
Dus ik ben bang dat ik deze foto zo moet laten wil er best wat aan knutselen of een andere schieten. Maar zoals gezegt de foto moet af zijn...
@hilbren: ik vind hem erg lekker. Lekker clean uitgevoerd (ik heb er over gedacht om een deurkruk te gebruiken voor vorm en functie, maar vind hem hier ook zeker niet misstaan.
Mijn inzending voor deze week. Ik heb geprobeerd om een beetje jaren 80 feel te krijgen (in een moderne setting). De oudjes herinneren zich misschien nog de oude computer tijdschriften
Vandaar deze kleuren.
Mijn inzending voor deze week. Ik heb geprobeerd om een beetje jaren 80 feel te krijgen (in een moderne setting). De oudjes herinneren zich misschien nog de oude computer tijdschriften

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 07-11-2006 21:39 ]
Voor vele werkende mensen: auto in, autostrade, auto uit, werken, auto in, huiswaarts.

Best wel koud, overigens, op die brug. En dan nog met de fiets tot daar gereden. Brrr. Winter staat voor de deur.

Best wel koud, overigens, op die brug. En dan nog met de fiets tot daar gereden. Brrr. Winter staat voor de deur.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
de versleten sleutel in het slot- toen ik je foto zag moest ik gelijk aan een stuk van Youp denken (uit 89 denk ik) al had ik zelf (maar misschien ook daarom) eerder voor een buitendeur gekozen. Verder mooie foto al weet ik het nog niet met de kleurstelling, ik mis iets en laat het weten als ik erop kom.
's nachts klaart het inderdaad plots wel op, verrekte koud inderdaad. mooie foto (zoals ik niet anders van je zie) maar ik mis de routine van juist (onbewuste?) herhaling : als in dezelfde auto die steeds dezelfde afslag neemt oid (wilde zelf ook zoiets maken maar ik kom er niet uit)TomSwinnen schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:58:
Voor vele werkende mensen: auto in, autostrade, auto uit, werken, auto in, huiswaarts.
[afbeelding]
Erg goed idee, duurde bij mij alleen best lang totdat ik naar het display keek en dus doorhad wat je idee was. De luie kijkers als ik zien het onderwerp/idee er liever gelijk uitspringen (maar ik ben dus lui)Macsylver schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:35:
[afbeelding]
voor mij betekent routine dus trouwens (deels) onbewust herhalen -voor een ander oog of brein wellicht iets heel anders.
[ Voor 65% gewijzigd door franssie op 08-11-2006 00:22 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik begrijp wat je bedoelt, hoor, franssie. Ik had ook een beetje moeite met het woord Routine, overigens. Maar ik dacht, laat ik aannemen dat als ik morgen dezelfde foto zou nemen, het dezelfde mensen zijn die van hun werk naar huis komen. En ik hoor mijn ouders vaak zeggen dat als ze de weg naar huis nemen, ze vaak "vergeten" dat ze aan het rijden zijn. Het wordt een soort automatisme.
Hoog Niveau! 
TomSwinnen: Nette plaat, goede toning, geheel weer erg netjes (zoals we ondertussen gewend van je worden
). De Routine zit er voor mij wel in: Forensen die elke dag heen- en weer rijden. Het zou echt helemaal geweldig zijn als je hierbij met de tijd zou spelen (plaat van terwijl het nog licht is/donker, 's ochtends/'s avonds), zodat het echt het gevoel weergeeft. Is natuurlijk teveel gevraagd, maar komt nu zomaar in me op..
TomSwinnen: Nette plaat, goede toning, geheel weer erg netjes (zoals we ondertussen gewend van je worden
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
het is ook een automatisme, mijn vriendin moet me vaak eraan herinneren dat ikniet onderweg naar mijn werk ben ... misschien dezelfde afslag steeds weer, ben er nog niet uit - soms is het jammer dat foto's de dimensie tijd missen (heel soms)TomSwinnen schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:22:
Ik begrijp wat je bedoelt, hoor, franssie. Ik had ook een beetje moeite met het woord Routine, overigens. Maar ik dacht, laat ik aannemen dat als ik morgen dezelfde foto zou nemen, het dezelfde mensen zijn die van hun werk naar huis komen. En ik hoor mijn ouders vaak zeggen dat als ze de weg naar huis nemen, ze vaak "vergeten" dat ze aan het rijden zijn. Het wordt een soort automatisme.
[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 08-11-2006 01:23 ]
@tomswinnen: ik vind hem erg goed. De link met de opdracht is wat mij betreft duidelijk genoeg. Alhoewel een file ook wel op zijn plaats zou zijn geweest. De foto zelf is netjes uitgevoerd. Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat de eerste lantaarnpaal er niet helemaal op staat. Ik zou hem zelf iets hoger hebben geschoten. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak
Ik heb nog nooit mee gedaan, maar wel veel gezien.
Nu heb ik een idee met een WC.. helaas heb ik geen statief tot m'n beschikking hier!
Dus de foto mislukt compleet..
ik zet door! Is anders een iets wat mislukte foto ook goed? niet echt hè?
Nu heb ik een idee met een WC.. helaas heb ik geen statief tot m'n beschikking hier!

Bedankt (alweer
) voor de fijne comments, jongens!
@relonky: Hoger was helaas geen optie. Sluitertijd was 6 seconden, en bij gebrek aan ook maar iets qua statief, moest de camera dus op de railing (met de hand door het koordje, moest maar eens per ongeluk een duw geven
) en als ik hem hoger hield, of zou kantelen, ... Na ja, ik heb geen vaste hand voor 6 seconden
@relonky: Hoger was helaas geen optie. Sluitertijd was 6 seconden, en bij gebrek aan ook maar iets qua statief, moest de camera dus op de railing (met de hand door het koordje, moest maar eens per ongeluk een duw geven
Doe eens inventief! Geen statief? Dan gebruik je toch iets anders!Mir schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:56:
Ik heb nog nooit mee gedaan, maar wel veel gezien.
Voor mijn "naakt"foto had ik als statief mijn microfoonstand een beetje aangepast. Worked like a charm.
ik een krukje met een washandje waarin een zakje met piepschuimbolletjes zit, beetje inventiviteit komt idd wel van pas bij het fotograferen.TomSwinnen schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:04:
[...]
Doe eens inventief! Geen statief? Dan gebruik je toch iets anders!
Voor mijn "naakt"foto had ik als statief mijn microfoonstand een beetje aangepast. Worked like a charm.
No worries m8
ik ben beginnend amateur fotograaf met een s3 camera, ik heb nu voor deze opdracht maar is wat plaatjes geschoten, ik kan alleen niet kiezen en weet totaal niet wat wel en niet goed is
iemand bereid mij te helpen?
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Dat ga je toch echt zelf moeten doen, en dan leren van de commentaar en/of je fouten.langezwieper schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:54:
ik ben beginnend amateur fotograaf met een s3 camera, ik heb nu voor deze opdracht maar is wat plaatjes geschoten, ik kan alleen niet kiezen en weet totaal niet wat wel en niet goed is![]()
Nou bij deze dan
getrokken met een Canon S3, vind hem zelf wel goed gelukt, niet het niveau van de andere fotos die ik hier voorbij zie komen, maar het is dan ook mijn eerste keer, en zoals boven mij aangegeven, ik heb commentaar nodig om te kunnen leren
*knip
edit:hmz nu ik hem noggis bekijk vind ik het toch maar niks
getrokken met een Canon S3, vind hem zelf wel goed gelukt, niet het niveau van de andere fotos die ik hier voorbij zie komen, maar het is dan ook mijn eerste keer, en zoals boven mij aangegeven, ik heb commentaar nodig om te kunnen leren
*knip
edit:hmz nu ik hem noggis bekijk vind ik het toch maar niks

[ Voor 26% gewijzigd door Sjoerd op 04-09-2007 21:11 ]
Anoniem: 141217
M'n eerste post hiero.
Ben pas een paar weekjes bezig met foto's maken, maar ik vind deze wel goed gelukt.
Schrik trouwens niet van m'n lege deviantart-account, zal wel iets te maken hebben met het feit dat ik net begonnen ben...
http://www.deviantart.com/deviation/42717902/
Ben pas een paar weekjes bezig met foto's maken, maar ik vind deze wel goed gelukt.
Schrik trouwens niet van m'n lege deviantart-account, zal wel iets te maken hebben met het feit dat ik net begonnen ben...
http://www.deviantart.com/deviation/42717902/
Foto's met enkel tekst op een beeldscherm hebben we nu wel gehad. Dat is zo afgezaagd. De rest van de foto's vind ik leuk om te zien. Ik zou echter bij geen enkele foto meteen denken aan routine, maar het thema is ook niet eenvoudig ditmaal.
Fototechnisch erg zwak, dat zie je zelf denk ik ook wel. Probeer veel meer licht te gebruiken, een nette kadering waarover is nagedacht en een rustige achtergrond. Zeker niet flitsen!langezwieper schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:08:
Nou bij deze dan
getrokken met een Canon S3, vind hem zelf wel goed gelukt, niet het niveau van de andere fotos die ik hier voorbij zie komen, maar het is dan ook mijn eerste keer, en zoals boven mij aangegeven, ik heb commentaar nodig om te kunnen leren![]()
[afbeelding]
edit:hmz nu ik hem noggis bekijk vind ik het toch maar niks![]()
[ Voor 47% gewijzigd door Mercarra op 08-11-2006 19:07 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Hé, een ejaculerend strijkijzer.langezwieper schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:08:
[afbeelding]
edit:hmz nu ik hem noggis bekijk vind ik het toch maar niks![]()
Nee, zoals je zelf al zegt, dit is het net niet. Flitsen bij zo een soort foto is a big no-no. Over de compositie is volgens mij ook al niet al te lang nagedacht. Probeer eens wat verschillende settings uit, en zie wat je het mooiste lijkt.
nouja eerst had ik een mooiere compositie (gecropped) maar dan had ik niet genoeg beeld materiaal meer voor een 'fullsize' foto, verder, zonder flits werd alles enorm korrelig, en iets van sluitertijden veranderen helpt niets lijtk wel, evenmin als iso waardes, ik moet mijn camera eerst beter leren kennen denk ik...TomSwinnen schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:13:
[...]
Hé, een ejaculerend strijkijzer.![]()
Nee, zoals je zelf al zegt, dit is het net niet. Flitsen bij zo een soort foto is a big no-no. Over de compositie is volgens mij ook al niet al te lang nagedacht. Probeer eens wat verschillende settings uit, en zie wat je het mooiste lijkt.
Ga eerst deze:langezwieper schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:12:
[...]
nouja eerst had ik een mooiere compositie (gecropped) maar dan had ik niet genoeg beeld materiaal meer voor een 'fullsize' foto, verder, zonder flits werd alles enorm korrelig, en iets van sluitertijden veranderen helpt niets lijtk wel, evenmin als iso waardes, ik moet mijn camera eerst beter leren kennen denk ik...
[fotocursus]Werking / invloed van ISOwaardes op 't resultaat
[fotocursus] Sluitertijd en diafragma (deel 2)
maar eens doorlopen, dan.
Korrelig wijst op (te?) hoge ISO-waarde, dat de sluitertijd veranderen niets helpt lijkt me héél onwaarschijnlijk. Natuurlijk moet je ook wel een beetje een lichtbron hebben, niet in het donker gaan schieten.
Bedankt voor de positieve feedback
Ik denk te snappen wat je bedoelt. Zelf had ik een beetje twijfels bij het plaatsen van deze plaat. Er mist wat. Ik heb zelf lopen zoeken in photoshop; contrast, saturation, kleur toning. Ik kon het niet vinden. Als je er ooit nog op komt laat het me weten. Al is het JAAR later, het maakt me niks uit. d'r klopt iets niet aan die plaat. Hij straalt een soort onrust uit, echt heeel vervelend!franssie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:12:
[...]
de versleten sleutel in het slot- toen ik je foto zag moest ik gelijk aan een stuk van Youp denken (uit 89 denk ik) al had ik zelf (maar misschien ook daarom) eerder voor een buitendeur gekozen. Verder mooie foto al weet ik het nog niet met de kleurstelling, ik mis iets en laat het weten als ik erop kom.
Hey, bekende foto net nog voorbij zien komen, Nou ik gebruik er nogal wat Shit On Everything!Anoniem: 196179 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:40:
Mn eerste post hier
Tja hoeveel zouden we er hiervan wel niet wekelijks verbruiken
[afbeelding]
Leuke en orgineele foto! daarnaast volgnde keer proberen een iets andere composietie hij staat nu zo in het midden... Voor de rest vind ik hem leuk.
Ik vind het een leuke foto, maar 1 ding vraag ik me af, waarom staat die 2e tube erbij? Die trekt nu een beetje de aandacht weg en maakt het geheel misschien net een beetje te 'gemaakt'.
No worries m8
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de kleuren een beetje vreemd over vindt komen. Hoort het niet net wat witter te zijn?
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Vermoed dat de afwijkende witbalans onderwerp/achtegrond met opzet gedaan is; Vind het wel een originele manier om je onderwerp uit te lichten. Echter ben ik het eens met DeoDupke, één van de twee tubes mag weg, en wat mij betreft is het degene die open ligt. Die maakt het rommelig, IMHO.
Originele plaat in elk geval...
Originele plaat in elk geval...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Helemaal mee akkoord. Zonder die 2de tube was de foto af geweest.DeoDupke schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:36:
Ik vind het een leuke foto, maar 1 ding vraag ik me af, waarom staat die 2e tube erbij? Die trekt nu een beetje de aandacht weg en maakt het geheel misschien net een beetje te 'gemaakt'.
Ziet er wel leuk uit ja. Hoe heb je hem precies bewerkt?

"Ochtend routine"
Hier mijn probeersel. Ben nog niet zo lang bezig met fotografie, so be gentle
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
Opzich een leuke, maar het lepeltje staat er niet helemaal op en is bovendien niet scherp. Misschien dat dat onscherpe de bedoeling was, maar it doesn't work for me. Maar leuk idee hoor
en wat is dat in de rechterbovenhoek??
iets wat naar mijn idee niet op de foto had gemoeten ( overigens erg makkelijk weg te werken met een beeldbewerkingsprogramma )
iets wat naar mijn idee niet op de foto had gemoeten ( overigens erg makkelijk weg te werken met een beeldbewerkingsprogramma )
No worries m8
Anoniem: 191882
2 layers met photoshop (1 zwart wit 1 kleur) en dan de kleuren een beetje bewerkt enzogersompie schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:41:
Ziet er wel leuk uit ja. Hoe heb je hem precies bewerkt?
over die 2e tube, nu jullie het zeggen was het inderdaad mischien mooier geweest met maar 1 tube. Mijn idee met de 2de tube was om de routine te benadrukken (1 tube is leeg dus je pakt een nieuwe)
Ik hoop dat het routine is voor de machinist.....
[ Voor 16% gewijzigd door bolke op 11-11-2006 19:34 ]
argbolke schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:30:
[afbeelding]
Heb vanm. net foto's gemaakt in groningen...oa op het station voor de weekopdracht mja...dat gaat nu dus over
Mooie plaat trouwens!
Ik vind dat de kleuren er niet genoeg uitspringen. Beetje te flets allemaal. Ook is hij niet echt scherp, een USM zou wel leuk zijn.bolke schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:30:
[afbeelding]
En dit is dan persoonlijk, maar ik had misschien wel graag de trein een beetje duidelijker gezien, nu is het echt gewoon een waas geworden.
Bolke, mooi gedaan. Ik stoor me alleen een beetje aan de rechterkant. Die trein daar die net niet scherp is, en alle kleur en licht daar. Miss. coppen zodat het stuk vanaf het gele paaltje (rechts) er niet opstaat?
@TomSwinnen en @Siparti
Ik heb de tips "tot mij genomen". En een aanpassing van de foto gemaakt. Deze mag ik niet plaatsen maar ik heb het wel op mijn website gezet.
De onscherpe trein aan de rechterkant heb ik er nu afgehaald. Ook wat USM toegepast.
Het album waar er meer in staan staat op: (het zijn meerdere foto's genomen in de avond).
http://www.hroling.nl/com...?g2_itemId=1293&g2_page=2
Ik heb de tips "tot mij genomen". En een aanpassing van de foto gemaakt. Deze mag ik niet plaatsen maar ik heb het wel op mijn website gezet.
De onscherpe trein aan de rechterkant heb ik er nu afgehaald. Ook wat USM toegepast.
Het album waar er meer in staan staat op: (het zijn meerdere foto's genomen in de avond).
http://www.hroling.nl/com...?g2_itemId=1293&g2_page=2
[ Voor 28% gewijzigd door bolke op 12-11-2006 11:12 ]
Ik post hem toch maar..ondanks dat ik het niet goed krijg

Reden is dat ik ervan wil leren. Het is dan ook mijn eerst inzending ooit
Ik heb hier HDR voor gebruikt, daarom is het zo bewogen..verdomde lastig om een statief (zo'n kleine) liggend te gebruiken!
[edit]
Canon a75, op manual geschoten.

Reden is dat ik ervan wil leren. Het is dan ook mijn eerst inzending ooit
Ik heb hier HDR voor gebruikt, daarom is het zo bewogen..verdomde lastig om een statief (zo'n kleine) liggend te gebruiken!
[edit]
Canon a75, op manual geschoten.
[ Voor 6% gewijzigd door Mir op 12-11-2006 12:05 ]
Anoniem: 191882
niet echt geslaagd vind ik.
Hoezo wil je hiervoor HDR gebruiken? Ik denk dat de foto zich er niet echt voor leent omdat er maar erg weinig kleuren en contrasten in voorkomen.
Hoezo wil je hiervoor HDR gebruiken? Ik denk dat de foto zich er niet echt voor leent omdat er maar erg weinig kleuren en contrasten in voorkomen.
Anoniem: 175347
ik ben het helaas eens met darell, hdr lijkt me onzinnig. Ook is er altijd wel iets aan te doen zodat bij een stilleven het onderwerp niet bewogen is. iets langer proberen de volgende keer.
wel leuk om te zien is dat je iig niet de standaard compositie van snapshot fotografie hebt benut
wel leuk om te zien is dat je iig niet de standaard compositie van snapshot fotografie hebt benut
Je hebt in een wc een slecht licht. Boven heb je veel licht.
Dus wilde ik 3 foto's maken zodat alle contouren goed belicht zouden worden. En dat samenvoegen dmv HDR. Maar dan krijg je dus problemen met verschoven foto's.
Ik zag laatst een foto van een fotorol waarbij de tegels een heel mooi wit-plastic uiterlijk hadden.. dat wilde ik ook benaderen.
Dus wilde ik 3 foto's maken zodat alle contouren goed belicht zouden worden. En dat samenvoegen dmv HDR. Maar dan krijg je dus problemen met verschoven foto's.
Ik zag laatst een foto van een fotorol waarbij de tegels een heel mooi wit-plastic uiterlijk hadden.. dat wilde ik ook benaderen.
ok, vanavond de opdracht van deze week gemaakt:

No worries m8
Zeer leuk idee, goede routine, maar vind uitwerking wat minder. Het zwart-wit gebeuren vind ik heel tof. Maar het lijkt wel of hij iets aan het drinken is (dacht eerst redbull ofzo).
@deodupke
Je doet je naam wel eer aan;) maar mag ik vragen hoeveel deo je we;niet hebt gebruikt goed gelukt was? ik dacht eerst dat je een bierblikje in je hand had, was ook wel routine geweest.... maar twas dus een deo.
originele belichting trouwens
Je doet je naam wel eer aan;) maar mag ik vragen hoeveel deo je we;niet hebt gebruikt goed gelukt was? ik dacht eerst dat je een bierblikje in je hand had, was ook wel routine geweest.... maar twas dus een deo.
originele belichting trouwens
Ik had juist hetzelfde gedacht!0X55AA schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:53:
Maar het lijkt wel of hij iets aan het drinken is (dacht eerst redbull ofzo).
Best leuke foto, maar ik vind de belichting niet helemaal netjes. Nogal vreemd.
Laat ik er ook maar eentje neerzetten, lekker out of the ordinary.
Voor de een routine, voor de ander alles behalve routine.
Voor de een routine, voor de ander alles behalve routine.

Bericht hierboven
@bolke: is denk ik eerder gezegd dat de trein net iets te afwezig is, toch wel een mooie foto.
Ik was iets soortsgelijks van plan maar dan met een veerpont (heen en weer etc etc) maar dat lukte me niet om te vatten dus respect.
@DeoDupke: zeker wel routine maar ik moest de comments onder je foto lezen om te 'zien' waar de fotoover ging. . . wel lekker harde foto overigens.
Ik was iets soortsgelijks van plan maar dan met een veerpont (heen en weer etc etc) maar dat lukte me niet om te vatten dus respect.
@DeoDupke: zeker wel routine maar ik moest de comments onder je foto lezen om te 'zien' waar de fotoover ging. . . wel lekker harde foto overigens.
[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 13-11-2006 00:31 ]
ik bekeek overigens mijn afbeelding op een crtbak vandaag en schrok een beetje, veel te donker, wist niet dat daar zoveel verschil in kon zitten. Er was bijna niks zichtbaar
No worries m8
Moet je één van dit soort apparaten aanschaffen: 1 of 2DeoDupke schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:42:
ik bekeek overigens mijn afbeelding op een crtbak vandaag en schrok een beetje, veel te donker, wist niet dat daar zoveel verschil in kon zitten. Er was bijna niks zichtbaar
Scheren is voor mij alleszins een dagelijkse bezigheid. En voor de geinteresseerden: ja ik verkies om me traditioneel te scheren met een double edge safety razor en Engelse scheerzeep.
http://www.openplot.com/routine.jpg
Deze foto werd genomen met een simpele Canon Digital IXUS 400.
Helaas, de uiterste inleverdatum is al verstreken. Het topic blijft daarentegen wel open, zodat mensen nog wel kunnen reageren op eerder geplaatste foto's
http://www.openplot.com/routine.jpg
Deze foto werd genomen met een simpele Canon Digital IXUS 400.
Helaas, de uiterste inleverdatum is al verstreken. Het topic blijft daarentegen wel open, zodat mensen nog wel kunnen reageren op eerder geplaatste foto's
[ Voor 23% gewijzigd door Zoefff op 14-11-2006 16:03 ]
Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...