![]() |
Welkom bij de achtentwintigste foto-opdracht! De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Patronen |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Foto-opdracht week 23 - Zomerzin Foto-opdracht week 24 - Minimalisme Foto-opdracht week 25 - Detail Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld Foto-opdracht week 27 - Abstract Foto-opdracht week 28 - Transport Foto-opdracht week 29 - Rond Foto-opdracht week 30 - Klassiek Foto-opdracht week 31 - Leed Foto-opdracht week 32 - Nightlife Foto-opdracht week 33 - Vreugde Foto-opdracht week 34 - Fruit Foto-opdracht week 35 - HDR Foto-opdracht week 36 - Bling-bling Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen! Foto-opdracht week 38 - Pech Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie Foto-opdracht week 41 - Nep |
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Wanneer heb je die foto gemaakt?
staat in de exif
wel jammer, ik had precies hetzelfde idee.. nu dus niet origineel meer
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Hehe, ik ben na school ook meteen aan de slag gegaan, want toevallig kwam ik op ons bureau een 20mm patroon tegen bij het lezen van de nieuwe weekopdrachtBasieP schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:04:
[...]
staat in de exif
Daar dacht ik ook onmiddelijk aan toen ik de titel las.
Heb wel paar opmerkingen.
Enkel de "kont" van de kogel is scherp, heel leuk, maar ..... De kogel gaat naar achter (naar rechts), en mijn aandacht wordt daar naartoe geleid.
Zou je de foto mirroren, dat het scherpste rechts staat, zou het beter zijn denkik.
just my 2 cents (hij lijkt trouwens veel op een 3D render)
Heb wel paar opmerkingen.
Enkel de "kont" van de kogel is scherp, heel leuk, maar ..... De kogel gaat naar achter (naar rechts), en mijn aandacht wordt daar naartoe geleid.
Zou je de foto mirroren, dat het scherpste rechts staat, zou het beter zijn denkik.
just my 2 cents (hij lijkt trouwens veel op een 3D render)
Ja ik weet dat dat in de EXIF staat, ik vond het alleen erg vreemd dat de tijd van foto maken en foto posten in precies dezelfde minuut is. Want zeg nou zelf, wie zet er zo snel zijn bestanden op zijn computer, bewerkt die en plaatst die online?BasieP schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:04:
[...]
staat in de exif
Ik vond het maar krom.
Over de foto, simpele link met het onderwerp. Ik had de kogel bovenin liever wat scherper gezien, de belichting is niet slecht en de DOF, mwoah, weet ik niet echt. In ieder geval geen slechte deelname.
Heeft mijn computerklok er iets mee te maken dan? Ik lees de tijd af in de EXIF en de tijd van posten op GoT, komt niets van mijn computerklok bij kijken dacht ik zo.Big Daddy schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:50:
[...]
offtopic:
Zijn de tijden van jou pc en de GOT server perfect in sync?
Maargoed, als hij verteld dat hij hem vandaag gemaakt heeft dan geloof ik dat
[ Voor 25% gewijzigd door Josh op 17-10-2006 21:54 ]
GsJosh schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:16:
[...]
Ja ik weet dat dat in de EXIF staat, ik vond het alleen erg vreemd dat de tijd van foto maken en foto posten in precies dezelfde minuut is. Want zeg nou zelf, wie zet er zo snel zijn bestanden op zijn computer, bewerkt die en plaatst die online?
Ik vond het maar krom.
offtopic:
Tijd van z'n camera en tijd van gotGsJosh schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:16:
Heeft mijn computerklok er iets mee te maken dan? Ik lees de tijd af in de EXIF en de tijd van posten op GoT, komt niets van mijn computerklok bij kijken dacht ik zo.
Maargoed, als hij verteld dat hij hem vandaag gemaakt heeft dan geloof ik dat.
Camera moet toch ergens de tijd vandaan halen die in de exif vermeld staat. De tijd van got lijkt me wel te kloppen. Misschien is ie een keer vergeten z'n camera naar de zomer of winter tijd te zetten
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Leuke foto wel , erg origineel is het niet, het idee was al geopperd, maar idd met de belichting is niks mis, het is toch een goede foto geworden.
Ik beweer niks slechts over de poster, maar exiff is makkelijk aan te passen he
..genoeg progjes voor.
Ik beweer niks slechts over de poster, maar exiff is makkelijk aan te passen he
Toen ik de camera kreeg heb ik de tijd ingesteld, dit heb ik toen ruw gedaan op de klok in de kamer. Het kan inderdaad een paar minuutjes verschillen..Verder ben ik nieuw in de weekopdracht en aangezien ik bij week 41 een dag te laat was, wilde ik er nu op tijd bij zijn. Ik hoop dat jullie mij hierin willen geloven en dat verdere misverstanden niet meer voorkomen. Bij deze heb ik de camera op de atoomklok ingesteld bij onze oosterburen
Anyway, verder bedankt voor de reacties! De foto is trouwens in kleur genomen (D50 kan geen BW), dus dit heb ik manueel gedaan met nikon capture en vervolgens heb ik het contrast omhoog gegooid. Misschien had ik het diafragma iets minder dicht moeten knijpen om zo wat meer scherpte te krijgen, maar het eigenlijke doel was om de aandacht te leggen bij het deukje van de slagpin.
Anyway, verder bedankt voor de reacties! De foto is trouwens in kleur genomen (D50 kan geen BW), dus dit heb ik manueel gedaan met nikon capture en vervolgens heb ik het contrast omhoog gegooid. Misschien had ik het diafragma iets minder dicht moeten knijpen om zo wat meer scherpte te krijgen, maar het eigenlijke doel was om de aandacht te leggen bij het deukje van de slagpin.
Ik had al gezegd dat het een goede inzending was, maar ik wou nog even kwijt dat het maar goed is dat je D50 geen z/w kan, een camera kan dat eigenlijk niet mooi. Wil je z/w foto maken, schiet hem altijd in kleur en gebruik PS, PSP, gimp whatever om de kleur eruit te halen, vaak contrast wat omhoog, wat levels gebruiken, highlights aanpassen e.d. Welke camera je ook hebt, altijd in kleur schieten.PassieWassie schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:12:
Toen ik de camera kreeg heb ik de tijd ingesteld, dit heb ik toen ruw gedaan op de klok in de kamer. Het kan inderdaad een paar minuutjes verschillen..Verder ben ik nieuw in de weekopdracht en aangezien ik bij week 41 een dag te laat was, wilde ik er nu op tijd bij zijn. Ik hoop dat jullie mij hierin willen geloven en dat verdere misverstanden niet meer voorkomen. Bij deze heb ik de camera op de atoomklok ingesteld bij onze oosterburen![]()
@passiewassie: persoonlijk zou ik de kogel andersom hebben neergelegd, waardoor de vorm van de kogel IMHO beter uitkomt. Ik vind de onderkant niet heel interessant om te zien en zonder 'uitleg' ook niet gelijk als patroon te herkennen. Belichting en compositie zijn verder wel ok.
Ben ik dan de enige die denkt 'minder lullen, meer plaatjes!'
Bericht hierboven
Couldn't agree more. Hier mijn inzending.Floris schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:05:
Ben ik dan de enige die denkt 'minder lullen, meer plaatjes!'

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon2107 op 19-10-2006 12:07 ]
Uhu zoals ik al zei (maar jij zegt het een stuk duidelijker), leuk te zien dat ik niet de enige die dit vindrelonky schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 09:46:
@passiewassie: persoonlijk zou ik de kogel andersom hebben neergelegd, waardoor de vorm van de kogel IMHO beter uitkomt. Ik vind de onderkant niet heel interessant om te zien en zonder 'uitleg' ook niet gelijk als patroon te herkennen. Belichting en compositie zijn verder wel ok.
Over die exif, bij mij staat die ook niet juist, denk dat alles op 01/01/2004 staat ofzo, want heb es mijn batterijen langere tijd uitgehaald, en toen ik ze er weer instak vroeg hij weer om alles in te stellen en daar had ik dus geen zin in.
En idd, meer plaatjes
Toen ik het thema las dacht ik direct aan de zebra, giraffe en slange huiden die je regelmatig ziet voorbij komen. Nu is het wat moeilijk voormij om door de week naar de dierentuin te gaan, ben opzoek gegaan naar patronen bij mij op het werk (chemisch lab) dit is mijn bijdrage:

Lees eens een paar posts omhoog wat ik daar -niet te missen, lijkt mij- geschreven heb? Bedankt
[ Voor 89% gewijzigd door Zoefff op 19-10-2006 22:17 ]
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Anoniem: 53444
Leuke platen.. Persoonlijk had ik de 4 foto's naast elkaar gezien maar dan elke foto qua breedte door de helft. Voor wat betreft de foto's .. leuk om aan muur te hangen. Wel een beetje hoog Ikea gehalte.. maar dat geeft niet.Frank|A schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:25:
Toen ik het thema las dacht ik direct aan de zebra, giraffe en slange huiden die je regelmatig ziet voorbij komen. Nu is het wat moeilijk voormij om door de week naar de dierentuin te gaan, ben opzoek gegaan naar patronen bij mij op het werk (chemisch lab) dit is mijn bijdrage:
[afbeelding]
Mooie bijdrage, vooral de laatste van de 4 ! Wat zijn het eigenlijk

Van mijn ander idee is helaas niets gekomen (kledingpatroon). Dan maar dit. Wie kan raden wat het is krijgt een snoepje.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Een douchegordijn of hoe zo'n ding ook heet. Mooie foto! En die zwarte border past er beter bij ja
[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 20-10-2006 14:34 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
* TomSwinnen geeft snoepje aan CodeCaster voor de juiste benaming en een ninja-edit/reply.CodeCaster schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:34:
Een douchegordijn of hoe zo'n ding ook heet. Mooie foto! En die zwarte border past er beter bij ja
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Je douchegordijn. Wat voor snoepje is het?TomSwinnen schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:32:
Van mijn ander idee is helaas niets gekomen (kledingpatroon). Dan maar dit. Wie kan raden wat het is krijgt een snoepje.
[ Voor 1% gewijzigd door BugBoy op 20-10-2006 15:08 . Reden: Ik moet vaker verversen :) ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Ooit nog in gedoucht door Dhr. Mondriaan himself.Verbal_Kint schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:59:
Mondriaan douchegordijn?
Mijn eerste Foto-opdracht poging:

@TomSwinnen: wel een leuke inzending. Met van mijn kant de volgende opmerkingen. De kleuren mogen wel wat feller (persoonlijke smaak) en bovendien zou ik een klein stukje van de linkerkant croppen (tot aan het linkerlijntje, linksonderin). Ik vind het overigens wel leuk dat je er voor hebt gekozen om druppeltjes op het douchegordijn toe te voegen.
@Wacky: ik heb het idee dat je deze foto wat te snel hebt genomen. De achtergrond is wat druk en de algmene indruk is wat rommelig. Verder heb ik het idee dat je over de compositie niet lang hebt nagedacht (correct me i'm wrong) en ik zou een ander diafragma hebben gebruikt.
@Wacky: ik heb het idee dat je deze foto wat te snel hebt genomen. De achtergrond is wat druk en de algmene indruk is wat rommelig. Verder heb ik het idee dat je over de compositie niet lang hebt nagedacht (correct me i'm wrong) en ik zou een ander diafragma hebben gebruikt.
Nou, wat denken wij hetzelfde. Ik had deze versie, en een versie met de oorspronkelijke felle kleuren, die overigens gecropped was om die gele "blur" linksonder weg te krijgen.relonky schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:57:
@TomSwinnen: wel een leuke inzending. Met van mijn kant de volgende opmerkingen. De kleuren mogen wel wat feller (persoonlijke smaak) en bovendien zou ik een klein stukje van de linkerkant croppen (tot aan het linkerlijntje, linksonderin). Ik vind het overigens wel leuk dat je er voor hebt gekozen om druppeltjes op het douchegordijn toe te voegen.
nice picture neographikal.
zijn het lamellen? Mooie belichting
zijn het lamellen? Mooie belichting
[ Voor 71% gewijzigd door Hapkars op 20-10-2006 17:36 ]
Patronen, inderdaad maar een mooie foto... Ik vind het lijken alsof je met Photoshop een paar cheap gradients naast elkaar hebt gezet. Het is niet zo, maar het lijkt zo. Vind hem niet bepaald mooi, zal mss smaak zijn.
Dat was dan ook het idee, misschien erg abstract, maar het is de opdracht
belichting is idd fijn, maar je eerste lamel streep vertikaal loopt niet recht, dat stoort wel een beetje eigenlijk. Verder origineel idee, mooi gezien dat het in z/w beter is.
Ze zijn allemaal scheef, reden daarvoor is om het iets speelser te maken. Overigens is dit gewoon in kleurnomad85 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:03:
belichting is idd fijn, maar je eerste lamel streep vertikaal loopt niet recht, dat stoort wel een beetje eigenlijk. Verder origineel idee, mooi gezien dat het in z/w beter is.
offtopic:
-edit-
nevermind, was vergeten dat er nog een pagina achterna kwam
-edit-
nevermind, was vergeten dat er nog een pagina achterna kwam

[ Voor 78% gewijzigd door Struikrover op 20-10-2006 18:23 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
* neographikal wil snoepje
Radiator.
Nog gesoept?
Radiator.
Nog gesoept?
Anoniem: 181914
Verwarming?antonboonstra schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:58:
Opdracht 2 voor "Wie kan raden wat het is krijgt een snoepje."![]()
[afbeelding]
Nog 4 minuten nodig gehad?neographikal schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:02:
* neographikal wil snoepje
Radiator.
Nog gesoept?
Qua soepen heb ik alleen de foto licht bijgesneden om 'm zo symmetrisch mogelijk te maken, een lichte USM en uiteraard een resize.
Edit: O ja, ik heb ook nog wat storende stofjes en spinnewebben weggepoetst, zowel met een plumeau (zo heet dat ding toch?) als de resterende met PS.
[ Voor 13% gewijzigd door antonboonstra op 20-10-2006 19:13 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Nou, de reden waarom ik het vroeg was dat de onderkant zo mooi wegloopt in een vlak / blurry ding onderaan. Erg lekker gedaan 
Overigens duurde het 2 secs voordat ik hem had
Overigens duurde het 2 secs voordat ik hem had
Anoniem: 30200
tering, ik word gek hier..... het eerste idee van mij was afgeschoten munitie. Ik heb een hele load beneden in de berging liggen. Was de eerste foto, naja, ik zoek wel wat anders, ik wil natuurlijk wel origineel zijn. Net dan..... Een beetje experimenteren op een radiator, wordt net gepost, ook niet meer origineel. Whoppa gaat weer iets nieuws bedenken (en nu niet meer pikken).
Overigens, ik moet zeggen dat ik de inzendingen deze week erg goed vind.
De foto van de lamellen vindt ik erg mooi, ik dacht eerst dat het een serie gradient fills was, maar ff langer kijken en je ziet het wel, mooi gedaan met de belichting.
douchegordijn vindt ik lekker speels en duidelijk een patroon, ook leuk van de druppels, dat maakt het ook iets herkenbaarder.
Verder de foto van "the alchmist" vind ik ook goed, met name omdat de patronen ook nog in een patroon staan.
Overigens, ik moet zeggen dat ik de inzendingen deze week erg goed vind.
De foto van de lamellen vindt ik erg mooi, ik dacht eerst dat het een serie gradient fills was, maar ff langer kijken en je ziet het wel, mooi gedaan met de belichting.
douchegordijn vindt ik lekker speels en duidelijk een patroon, ook leuk van de druppels, dat maakt het ook iets herkenbaarder.
Verder de foto van "the alchmist" vind ik ook goed, met name omdat de patronen ook nog in een patroon staan.
Hierbij mijn eerste inzending voor een weekopdracht. Het onderwerp laat zich makkelijk raden en is niet erg origineel, daarom heb ik hem zwart/wit gemaakt en flink bewerkt.

idd allemaal scheef zie ik nu, de eerste leek alleen scheef te zijn op het eerste oog voor mij.neographikal schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:15:
[...]
Ze zijn allemaal scheef, reden daarvoor is om het iets speelser te maken. Overigens is dit gewoon in kleur
Qua kleur zie ik niet veel hoor, maar misschien wel een klote scherm dan?....Ik zie slechts misschien een kleine beetje bruin ofzo, verder eigenlijk toch heel weinig aan kleur?
Amper, maar dat betekent niet dat ík het z/w heb gemaaktnomad85 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:18:
[...]
idd allemaal scheef zie ik nu, de eerste leek alleen scheef te zijn op het eerste oog voor mij.
Qua kleur zie ik niet veel hoor, maar misschien wel een klote scherm dan?....Ik zie slechts misschien een kleine beetje bruin ofzo, verder eigenlijk toch heel weinig aan kleur?
Anoniem: 168487
laat maar verkeerde post
[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 168487 op 21-10-2006 11:28 ]

[ Voor 5% gewijzigd door m_a_rnix op 21-10-2006 18:16 ]
lijkt wel gaas van een racket.. of anders van een hek misschien?Anoniem: 168487 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:24:
wat is het? 't lijkt wel nep.
racket, en ik denk dat het een dunlop iswebmail schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:36:
[...]
lijkt wel gaas van een racket.. of anders van een hek misschien?
Daar heb ik geen kaas van gegeten
Krijg ik nu een snoepje
geen idee, ben niet degene die hem gepost heeft, maar ik weet voor 99% zeker dat het een racket is.webmail schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:55:
[...]
Daar heb ik geen kaas van gegeten![]()
Krijg ik nu een snoepje
Idd een racket, Head Prestige Classic 600 om precies te zijn. Van mij mogen jullie allemaal een snoepje hoor.. en wat vinden jullie van de foto?
Niet echt origineel, maar toch. 

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Anoniem: 164668

Graag jullie comment
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 164668 op 21-10-2006 21:19 ]
beetje laat, maar nog net binnen de tijd dacht ik zo 

helaas nog geen macro lens, dus kwaliteit valt een beetje tegen.. 't idee vond ik echter wel leuk
feedback graag

helaas nog geen macro lens, dus kwaliteit valt een beetje tegen.. 't idee vond ik echter wel leuk
feedback graag
[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 21-10-2006 23:25 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Beter laat dan nooit

(klik voor grote versie. (5mb, png)
EXIF:
HP Photosmart R707
F/2.8
ISO100
1/60 sec.
+ een aangepaste flitser, daardoor die rare getallen

(klik voor grote versie. (5mb, png)
EXIF:
HP Photosmart R707
F/2.8
ISO100
1/60 sec.
+ een aangepaste flitser, daardoor die rare getallen
[ Voor 4% gewijzigd door Burton op 22-10-2006 02:17 . Reden: typo ]
beetje laat gereageerd
[ Voor 93% gewijzigd door hansvanzet op 22-10-2006 14:55 ]
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma
Sterk, Heel sterk. Erg mooi! Niets op aan te merken.The Cheese schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:01:
Laat ik ook maar weer eens meedoen:
[afbeelding]
Edit: Ja, je DOF misschien, had de kleuren misschien graag scherp gezien over het hele gebied. En je hebt lichtelijk wat flitsplekjes op de cartridge.
[ Voor 20% gewijzigd door Josh op 22-10-2006 15:12 ]
Ook even wat in elkaar gepield:

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Erg leuk gevonden!The Cheese schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:01:
Laat ik ook maar weer eens meedoen:
[afbeelding]
He doe jij ook nog steeds wat met fotografie? Ik zie je de laatste tijd eigenlijk nooit wat posten.
Fraaie inzending iig. Ik zou alleen de foto iets verder hebben genomen, zodat je het hoekje onderin wat netter hebt.
Nog wat comments op de andere inzendigen.
@The Cheese:
Erg orgineel. Ik had de foto alleen wel wat anders genomen en iig met een egalere belichting. De kleuren en cardridge wat meer naar beneden geplaatst en ik zou ook proberen om de hele schaduw op de foto te zetten.
@Verbal Kint:
Leuke inzending maar ik zou toch iets meer aandacht aan je foto besteden. Je hebt nu erg grote gaten onderin zitten, en er zit ook nog wat vuiligheid op de foto (vlekje en een haar).
@Oxi:
Nice colores, nik aan toe te voegen verder.
@BasieP:
Het patroon is er erg goed in terug te vinden. Toch is de kwaliteit, zoals je zelf ook al aangaf, wel erg slecht. Ook bij deze foto zou ik proberen om je comositie wat zorgvuldiger te kiezen, zodat je de linkerbovenhoek, en de rechteronderhoek wat minder storen in beeld hebt.
@Pieterveenstra:
Lekkere foto, met een goede dof. Persoonlijk zou ik er iets meer contrast in hebben gedaan.
@kevinvddraai:
Deze inzending kan ik niet echt warderen. Als product foto is hij niet erg netjes. Je achtergrond is niet lekker belicht en het het onderwerp en voorgrond ook niet. Als je de zelfde fishes zou fotograferen met een betere en egalere belichting, en je zou er bijvoorbeeld nog zo'n zpiegeling aan de onderkant bij creeeren, dan zou je imho een zeer nette inzending hebben.
@flo_
Ik vind je toning erg lekker. Je compositie zou wel wat spannender mogen.
@Neo:
Van mij zouden de lijnen in je foto wel netjes verticaal mogen lopen, of juist overduidelijk uit het lood. Maar nu is het zo weinig dat ik me er aan ga storen dat ze niet helemaal netjes verticaal lopen.
@the alchemist:
Leuk met je 4 foto's in 1 kader. Op sommige foto's vind ik het patroon wat minderduidelijk naar voren komen, maar je foto rechtsonder vind ik echt super. Heb je daar geen grotere versie van, zodat ik hem ook ff in het groot kan bewonderen.
@TomSwinnen:
Goede inzending, je zit zeker bij de beste van deze week imo.
@antonboonstra:
Wel patroon, maar nou niet echt een mooie foto als foto zijnde. Verder vraag ik me ook af of je deze foto nog zou kunnen verbeteren op een of andere manier. Maar ik denk in dit geval dat je zo'n radiator als onderwerp gewoon links zou moeten laten liggen.
@Wacky:
Patroon is wel goed gevonden, vooral met de afwisseling. Toch mis ik iets in deze foto. Ik denk dat het vooral je belichting is die wat aan de saaie kant is.
@M_H:
Je toning is goed. Ik heb alleen het idee dat je scherpte totaal verkeerd ligt. Verder zou ik de foto ook een proberen te bewerken door wat met de cuves te schuiven. Ik heb het idee dat er daar je foto nog wat meer kracht mee kan behalen.
@Falcon2107:
Voor de meeste tweakers waarschijnlijk zeer boeiend, maar ik vind het eigenlijk niet echt mooi.
Je compositie had wel anders gemogen, ook als productfoto zijnde, en je witbalens licht totaal verkeerd. Belichting an sich is wel oke.
@PK11195:
Idee is leuk, maar je uitwerking had wel wat netter gemogen. Al kan ik begrijpen dat het zeer moeilijk gaat met reflecterende oppervlakten. Vooral de wittelijnen in de foto vind ik erg jammer.
Ik zou btw ook de foto hebben gecropped, en dan eigenlijk gecentreerd op het midden, zodat je iig van de out-of-focus onderkant afkomt.
@RBH:
Leuke kleur, maar ik vind het verder eigenlijk een beetje saaie omdat er een saaie luxaflex opstaat, niet meer en niet minder. Misschien dat een andere compositie het spannender had gemaakt.
@PassieWassie
Ik zou ook de patroon hebben omgedraaid. Belichting had ik bij deze foto ook iets meer op de onderkant van het patroon gericht, zodat deze niet zo donker in beeld komt.
Ik hoop dat ik niemand ben vergeten
Thanks.justawitte schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:28:
[...]
@TomSwinnen:
Goede inzending, je zit zeker bij de beste van deze week imo.

Hulde trouwens dat je comments geeft op alle foto's, als ik meer tijd had deed ik hetzelfde.
Laat ik dan ook maar weer eens mee doen, het is niet helemaal zo geworden als ik wilde:

[ Voor 2% gewijzigd door Laurens op 22-10-2006 21:01 . Reden: nu werkt ie wel ;) ]
Ja, het heeft bij mij een tijdje stilgelegen. Ik heb tegenwoordig wat minder tijd, maar daarentegen wel net een nieuw camera gekocht, dus het is weer gaan kriebelen om met dit soort dingen mee te doen.justawitte schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:28:
[...]
He doe jij ook nog steeds wat met fotografie? Ik zie je de laatste tijd eigenlijk nooit wat posten.
Fraaie inzending iig. Ik zou alleen de foto iets verder hebben genomen, zodat je het hoekje onderin wat netter hebt.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Mijn commentaat dan even:
@PassieWassie: Dat was ook het tweede dat in mij opkwam
, om maar van de standaard "patronen" af te zijn. Leuk gedaan, ik had denk ik wel een iets grotere DOF genomen.
@Falcon2107: Tweaker zeker
. Wel een leuke foto.
@The Alchemist: Aan de ene kant leuk gedaan, er is duidelijk aandacht aan besteed, maar het resultaat doet me eigenlijk gezegd niet zoveel.
@TomSwinnen: Aardige plaat.
@Wacky: Ik vind deze eigenlijk heel leuk. Ik zie hem zo in een folder staan voor een kleding zaak.
@neographical: Het lijkt niet echt op een foto, he lijkt inderdaad meer op een snel photoshopje. Het ziet er wel leuk uit, beetje jammer van het zwarte vlak rechts, waar het patroon niet meer doorloopt.
@antonboonstra: Tja, vrij duidelijk een radiator. Ik zie er niet echt iets in.
@PK11195: Geinig gedaan.
@M_H: Een van mijn persoonlijke favorieten deze week. Kijkt lekker weg.
@RBH: Eigenlijk hetzelfde idee als neographical, allen minder uitgevoerd. Ik vind de kleur wel leuk. Ik zou de gaten waardoor het touwtje gaat er niet opzetten.
@Verbal_Kint: Niet bijzonder slecht, ook niet bijzonder goed, ik kan er eigenlijk weinig van zeggen.
@Oxi: Eerlijk gezegd niet een van de beste foto's die je ooit hebt gemaakt. Maar toch wel lekkere kleurtjes.
@pieterveenstra: Weer eentje die beter in de opdracht "Abstract" had gekunt. Wel leuk, niet heel bijzonder.
@BasieP: Hij is en elk geval origineel
. Hij doet alleen een beetje ranzig aan. Wat is het? Een beschimmelde ananas? Hij lijkt ook een beetje oversharpened. Toch wel een leuke foto.
@kevinvdraai: Leuke foto, wel een beetje jammer van de "schaduw horizon".
@Rudedadude: Badkamertegeltjes... k'vind ze niet zo mooi.
@flo_: Wel een aardige foto, de toning doet het hem.
@Laukui: Als ik hem kan zien zal ik er wat over zeggen
Ah, nu zie ik hem ook, als ik dit resultaat zou willen, had ik geen foto gemaakt, maar was ik 2 minuten in de weer geweest met een of ander tekenprogrammatje.
@NeOpHyTe-NL: Is dat niet een of andere vetplant? Ziet er goed uit, mooie inzending.
@Arrigi: Ik krijg de grote versie van je plaat niet te zien. In het kleine plaatje zie ik eerlijk gezegd niet zoveel.
Oja, en @Comments op mijn foto: Thanx
@PassieWassie: Dat was ook het tweede dat in mij opkwam
@Falcon2107: Tweaker zeker
@The Alchemist: Aan de ene kant leuk gedaan, er is duidelijk aandacht aan besteed, maar het resultaat doet me eigenlijk gezegd niet zoveel.
@TomSwinnen: Aardige plaat.
@Wacky: Ik vind deze eigenlijk heel leuk. Ik zie hem zo in een folder staan voor een kleding zaak.
@neographical: Het lijkt niet echt op een foto, he lijkt inderdaad meer op een snel photoshopje. Het ziet er wel leuk uit, beetje jammer van het zwarte vlak rechts, waar het patroon niet meer doorloopt.
@antonboonstra: Tja, vrij duidelijk een radiator. Ik zie er niet echt iets in.
@PK11195: Geinig gedaan.
@M_H: Een van mijn persoonlijke favorieten deze week. Kijkt lekker weg.
@RBH: Eigenlijk hetzelfde idee als neographical, allen minder uitgevoerd. Ik vind de kleur wel leuk. Ik zou de gaten waardoor het touwtje gaat er niet opzetten.
@Verbal_Kint: Niet bijzonder slecht, ook niet bijzonder goed, ik kan er eigenlijk weinig van zeggen.
@Oxi: Eerlijk gezegd niet een van de beste foto's die je ooit hebt gemaakt. Maar toch wel lekkere kleurtjes.
@pieterveenstra: Weer eentje die beter in de opdracht "Abstract" had gekunt. Wel leuk, niet heel bijzonder.
@BasieP: Hij is en elk geval origineel
@kevinvdraai: Leuke foto, wel een beetje jammer van de "schaduw horizon".
@Rudedadude: Badkamertegeltjes... k'vind ze niet zo mooi.
@flo_: Wel een aardige foto, de toning doet het hem.
@Laukui: Als ik hem kan zien zal ik er wat over zeggen
@NeOpHyTe-NL: Is dat niet een of andere vetplant? Ziet er goed uit, mooie inzending.
@Arrigi: Ik krijg de grote versie van je plaat niet te zien. In het kleine plaatje zie ik eerlijk gezegd niet zoveel.
Oja, en @Comments op mijn foto: Thanx
[ Voor 10% gewijzigd door Stiegl op 23-10-2006 09:41 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Yesss! Ik ben nog op tijd!
Hele week geen inspiratie, maar nu wel!
Ben nog een amateurtje hoor, heb mijn camera nog niet zo lang
Dus commentaar is welkom.
Rara wat is het! (Nee, geen snoepje kan je winnen, maar een plakje worst
)

(Klik op mij voor groter)
Ben nog een amateurtje hoor, heb mijn camera nog niet zo lang
Rara wat is het! (Nee, geen snoepje kan je winnen, maar een plakje worst

[ Voor 36% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 22-10-2006 19:40 ]
Beginning to realize the power...
Das een romanesco!NeOpHyTe-NL schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:34:
Yesss! Ik ben nog op tijd!![]()
Ben nog een amateurtje hoor, heb mijn camera nog niet zo langDus commentaar is welkom.
Rara wat is het! (Nee, geen snoepje kan je winnen, maar een plakje worst)
[afbeelding]
@Fl4pp13:
Nouja zeg! Hoe weet jij dat?
Zeker ook een Odin groenten pakket of niet. 
#Edit: Plakje worst!
http://www.jerkymaster.com/JerkyPics/buffsomsaus.jpg
Nouja zeg! Hoe weet jij dat?
[ Voor 27% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 22-10-2006 21:18 ]
Whuuu, mag ik het niks vinden? Dit truukje wordt echt te vaak toegepast en eigenlijk nooit echt goed IMHO...
Bericht hierboven
Anoniem: 175347
Wat ik een beetje gemist heb bij heel veel van de foto's hier is het onderwerp. Nu weet ik dat het de bedoeling was patronen weer te geven, maar dat neemt niet weg dat ik een foto niet geslaagd vind als ik niet kan zien wat het voorsteld. (niet*niet*niet=niet
)
Verder is dit geen aanval op het onderwerp zelf hoor, maar veel van de foto's (uitzonderdingen daargelaten (er zaten namelijk wel goede foto's tussen)) zijn gewoon de eerste de beste foto's die je van een willekeurig patroon kunt maken.
Verder is dit geen aanval op het onderwerp zelf hoor, maar veel van de foto's (uitzonderdingen daargelaten (er zaten namelijk wel goede foto's tussen)) zijn gewoon de eerste de beste foto's die je van een willekeurig patroon kunt maken.
Anoniem: 156750
Fractalsla!NeOpHyTe-NL schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 19:34:
Yesss! Ik ben nog op tijd!![]()
Ben nog een amateurtje hoor, heb mijn camera nog niet zo langDus commentaar is welkom.
Rara wat is het! (Nee, geen snoepje kan je winnen, maar een plakje worst)
[afbeelding]
Fl4pp13 was je voor
Het is een romanesco, ookwel torentjes bloemkool genoemd, 
Maar goed ik kom hier ook om te leren, dus wat vinden we van mijn foto?
(Er is trouwens bijna niks aan gedaan verder, een crop, contrast wat omhoog, en een vlek weg gehaald
het blauw is gewoon gedaan d.m.v belichting, en jawel, d.m.v een volledig blauw scherm in photoshop, op mijn LCD, die zorgde dan voor een blauwe gloed.
Maar goed ik kom hier ook om te leren, dus wat vinden we van mijn foto?

(Er is trouwens bijna niks aan gedaan verder, een crop, contrast wat omhoog, en een vlek weg gehaald
[ Voor 45% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 23-10-2006 18:37 ]
Nopes. Werk in een natuurwinkelNeOpHyTe-NL schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:17:
@Fl4pp13:
![]()
Nouja zeg! Hoe weet jij dat?Zeker ook een Odin groenten pakket of niet.
En ik ben vegetarisch.. Dus geen plakje worst voor mij. Liever snoepje.
En nou voor de foto... Het is op zich een best mooie foto, mooi hoe dat patroon zich herhaalt. Leuk dat blauw.
[ Voor 10% gewijzigd door Fl4pp13 op 23-10-2006 19:48 ]
Aha! Kijk, ik dacht al, ben ik nou zo dom dat ik er nog nooit van heb gehoord, of.....
Bedankt trouwens, ik vond hem zelf ook wel leuk gelukt.
(Hier dan wat lekkere koekjes
http://www.riverstreetsweets.com/images/HolidayGrab252.gif )
Bedankt trouwens, ik vond hem zelf ook wel leuk gelukt.
(Hier dan wat lekkere koekjes
Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...