![]() |
De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet |
Wat is de bedoeling precies? |
Het doel van de weekopdracht is dat je met het thema van deze week in je hoofd op stap gaat om een foto te maken binnen dat thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema The end is near |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: [list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife • Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie • Foto-opdracht week 17 - Actie! • Foto-opdracht week 18 - closeup/macro • Foto-opdracht week 19 - Landschap • Foto-opdracht week 20 - Geel • Foto-opdracht week 21 - Portret • Foto-opdracht week 22 - Duotone • Foto-opdracht week 23 - Zomerzin • Foto-opdracht week 24 - Minimalisme • Foto-opdracht week 25 - Detail • Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld • Foto-opdracht week 27 - Abstract • Foto-opdracht week 28 - Transport • Foto-opdracht week 29 - Rond • Foto-opdracht week 30 - Klassiek • Foto-opdracht week 31 - Leed • Foto-opdracht week 32 - Nightlife • Foto-opdracht week 33 - Vreugde • Foto-opdracht week 34 - Fruit • Foto-opdracht week 35 - HDR • Foto-opdracht week 36 - Bling-bling • Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen! • Foto-opdracht week 38 - Pech • Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud • Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie • Foto-opdracht week 41 - Nep • Foto-opdracht week 42 - Patronen • Foto-opdracht week 43 - Herfstweer • Foto-opdracht week 44 - Naakt • Foto-opdracht week 45 - Routine • Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd • Foto-opdracht week 47 - Grenzen • Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie • Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen • Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer • Foto-opdracht week 51 - Frozen in time |
In het kader van het einde van het jaar, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
Als je de titel heel breed opvat dan nee, je zou een foto kunnen nemen van een terminaal iemand....Anoniem: 181914 schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:55:
Moet de foto ook iets met het einde van het jaar te maken hebben?
Maar ik denk dat neo bedoelt dat er foto's gemaakt moeten worden die slaan op het feit dat het bijna 2007 is...
Anoniem: 175347
meer op het feit dat het bijna geen 2006 meer isGerardHenninger schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:14:
...die slaan op het feit dat het bijna 2007 is...
Wat je wilt eigenlijk, ik kwam erop doordat het einde van het jaar nadert. Maar als je er een andere invulling aan weet te geven: by all means zou ik zeggen!GerardHenninger schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:14:
[...]
Als je de titel heel breed opvat dan nee, je zou een foto kunnen nemen van een terminaal iemand....
Maar ik denk dat neo bedoelt dat er foto's gemaakt moeten worden die slaan op het feit dat het bijna 2007 is...
Of je maakt een foto van een object waarvan het "eindstuk" óf dichtbij staat óf waarbij het "eindstuk" smaller is dan de rest van je foto, ofzo 
ben geen fotofreak maar mss dat een ander hier een creatief iets van kan maken.
ben geen fotofreak maar mss dat een ander hier een creatief iets van kan maken.
Jammer dat me oma recentelijk overleden is anders had dat ook gepast in dit topic.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Een beetje creatief denken mag wel, je bent niet voor niks fotograaf
Als je eigen invulling ietwat afwijkt van het meest voor de hand liggende: gewoon lekker durven te doen. Ik ben benieuwd wat eruitrolt deze week, es kijken of mijn eigen ideetje goed uit te voeren valt
eh.....misschien dat je een hele creative foto van had kunnen maken, maar het is fototechnisch niet heel spannend denk ik. Laat in je foto zelf het einde zien, niet zo van, dit persoon is aan het dood gaan dus past het wel bij het thema. Als ik woede wil laten zien, laat ik ook geen portrait zien van iemand die wel eens boos is, maar neem ik een gevecht of uitbarsting op de foto. Zie je het verschil en wat ik bedoel?Daywalk3r schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:58:
Jammer dat me oma recentelijk overleden is anders had dat ook gepast in dit topic.
Anoniem: 151317
ik heb een foto maar ik weet niet hoe ik deze hier op krijg , hij staad nu nog op mijn harde schijf kan iemand mij een link geven naar een sticky,tutorrial hoe ik dit moet doen ?
Uploaden naar je webspace of een image-uploadsite (bijvoorbeeld http://xs.to).
De directe link tussen [img][/img]-tags zetten:
(afbeelding mag maximaal 600 pix breed zijn; thnx wilko ;-)
En dit is ook handig om te weten:
De directe link tussen [img][/img]-tags zetten:
code:
1
| [img]www.boe.nl/boe.jpg[/img] |
(afbeelding mag maximaal 600 pix breed zijn; thnx wilko ;-)
En dit is ook handig om te weten:
Over plaatjes
Je kan eventueel linken naar een grotere versie van je plaatje door een link om de verkleinde versie heen te zetten (thumbnailen). Hiervoor kan je de volgende RML-code gebruiken:
code:
1 [url=http://link.naar.groot.plaatje.jpg][img]http://link.naar.verkleind.plaatje.jpg[/img][/url]
[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 26-12-2006 17:19 ]
[quote]Silent Thunder schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:10:
ik heb dit geprobeerd om hem op xs.to te zetten maar hij is te groot (1.46mb nogtans maar...)
kan ik dit op mijn telenet webspace plaatsen , hoe moet dit dan? ik wil hem niet verkleinen , hij is nu : breedte 3008 pixels hoogte 2000 pixels en horizontale/verticale resolutie is 300 dpi
ik heb dit geprobeerd om hem op xs.to te zetten maar hij is te groot (1.46mb nogtans maar...)
kan ik dit op mijn telenet webspace plaatsen , hoe moet dit dan? ik wil hem niet verkleinen , hij is nu : breedte 3008 pixels hoogte 2000 pixels en horizontale/verticale resolutie is 300 dpi
In dat formaat wordt het echt niet gewaardeerd als je hem hier plaatst. Dat geeft behalve een traag ladende pagina ook een verpeste layout van het forum, of als je de autoresize aanzet een hele lelijk geresizede foto. Dus als je slim bent dan resize je em toch echt even naar max. 600 pixels breed (waarom ook nietAnoniem: 151317 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:25:
En hoe je bestanden op je Telenet webspace kan zetten kan Telenet je vast wel uitleggen. Hetzij in hun online helpwebsite ofzo, of via de klantenservice.
[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 26-12-2006 17:31 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
(heb hem nu verkleind effe proberen posten nu )Anoniem: 151317 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 17:25:
dit is dus mijn eerste foto die ik hier neerzet met mijn nieuwe camera (nikon d50) wat vinden jullie er van uigenomen dat hij nog steeds wat groot is
http://xs.to/xs.php?h=xs510&d=06522&f=firre2000.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 151317 op 26-12-2006 17:36 ]
leuk idee! alleen niet echt goed uitgevoerd naar mijn idee. een paar tips: ik zie dat je hier op het uiteinde het scherpgesteld terwijl het vlammetjes het onderwerp is, komt niet helemaal lekker overeen. ook is het niet zo mooi dat je vingers nog in beeld zijn. je had bijvoorbeeld een vuurvaste ondergrond kunnen gebruiken, ook had je je vingers eruit kunnen croppen. de achtergrond is wel lekker zwart (zoals die bij zo'n foto hoort te zijn) maar ook zie je iets grijs, naar mijn mening iets minder mooi.
ik hoop dat je wat met mijn kritiek kunt.
idd het vlammetje is niet echt scherp, dat was mij ook opgevallen,mijn focuskruisje of hoe je dat ook noemt stond nog in de midden ipv links op het vlammetje gericht laat ik zeggen een beginnersfoutAnoniem: 175347 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 20:56:
leuk idee! alleen niet echt goed uitgevoerd naar mijn idee. een paar tips: ik zie dat je hier op het uiteinde het scherpgesteld terwijl het vlammetjes het onderwerp is, komt niet helemaal lekker overeen. ook is het niet zo mooi dat je vingers nog in beeld zijn. je had bijvoorbeeld een vuurvaste ondergrond kunnen gebruiken, ook had je je vingers eruit kunnen croppen. de achtergrond is wel lekker zwart (zoals die bij zo'n foto hoort te zijn) maar ook zie je iets grijs, naar mijn mening iets minder mooi.
mijn vingers vond ik wel leuk zo dacht ik, wel waren ze ietsje onscherp daarom heb ik postersize gedaan
ik ben zeker iets met je kritiek ! k'hoop dat er nog komt, daar kan ik goed uit leren
The end is near (183 KB)
plaatjeEen beetje bewerkt om toch wat body in de witte omgeving te creëren.
EXIF:
Camera: Sony DSC-W5
Focal Length: 9mm
F-Number: F/3.2
Exposure Time: 1/30 sec.
ISO Speed: ISO-100
1. Plaatje stuk
2. Naar ik begrijp is het een foto van een scherm, dat is al zovaak gedaan... Volgende keer iets creatiever dus
plaatjeEen beetje bewerkt om toch wat body in de witte omgeving te creëren.
EXIF:
Focal Length: 9mm
F-Number: F/3.2
Exposure Time: 1/30 sec.
1. Plaatje stuk
2. Naar ik begrijp is het een foto van een scherm, dat is al zovaak gedaan... Volgende keer iets creatiever dus
[ Voor 28% gewijzigd door Floor-is op 28-12-2006 14:37 ]
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
@DrBOB101: dit is al zo vaak gedaan en ik zelf vind dergelijk foto's niet showcase-waardig. Dan kun je net zo goed een screenshot maken.
Even een "het einde is nabij" foto van mij.

de melk is nog niet zuur trouwens

de melk is nog niet zuur trouwens
ik denk bij "the end" eerder aan een pak dat leeg raakt dan aan een datum die verstrijkt. Wanneer je de eerste bedoelt zou ik het pak schuiner houden. met het tweede idee was het misschien handiger geweest de code groter in beeld te zetten, zodat het idee duidelijker wordt.
Anoniem: 76345
Het idee was mij ook inderdaad niet helemaal duidelijk, en ik zag het pas toen ik deze reactie las.Anoniem: 175347 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:41:
ik denk bij "the end" eerder aan een pak dat leeg raakt dan aan een datum die verstrijkt. Wanneer je de eerste bedoelt zou ik het pak schuiner houden. met het tweede idee was het misschien handiger geweest de code groter in beeld te zetten, zodat het idee duidelijker wordt.
Anoniem: 180355
Mijn (niet zo originele) foto. Eerst had ik het idee om in een tunnel naar de uitgang toe een foto te maken, door het vieze weer is buiten-fotografie nu niet echt een pretje.
Ik vind de compositie wel geslaagd, de focus op de 'kern' van de agenda (daar waar de bladen bijeengehouden worden) en in het veld daarachter is het woord 'oudejaarsdag' en '31' nog zichtbaar.

Sluitertijd: 1/160
Diafragma: F5
ISO: 100
Externe flits
Vind de foto van Ghosty_2600 het leukst tot nu toe, origineel ingehaakt op het onderwerp. Enige storende vind ik de vingers, die te nadrukkelijk in beeld zijn (al begrijp ik dat je de lucifer niet los op het tapijt legt
)
Ik vind de compositie wel geslaagd, de focus op de 'kern' van de agenda (daar waar de bladen bijeengehouden worden) en in het veld daarachter is het woord 'oudejaarsdag' en '31' nog zichtbaar.

Sluitertijd: 1/160
Diafragma: F5
Externe flits
Vind de foto van Ghosty_2600 het leukst tot nu toe, origineel ingehaakt op het onderwerp. Enige storende vind ik de vingers, die te nadrukkelijk in beeld zijn (al begrijp ik dat je de lucifer niet los op het tapijt legt
Kunnen we de inschrijftermijn niet verleggen naar 1 januari. Denk dat er op 31 december namelijk nog veel leuke foto's te maken zijn
Dat lijkt mij ook wel een goed idee (voor deze ene keer
) Maar dan kan je er beter meteen nog een dag bijdoen, anders moet je je foto gaan bewerken en inleveren op 1 januari (er van uit gaande dat je foto gemaakt is tijdens of voor de jaarwisseling.)
[ Voor 62% gewijzigd door Siparti op 28-12-2006 17:23 ]
Hmkay, ik heb wel een leuk idee, ik zal m'n vriendin morgen eens charteren
'k had h'm zelf al "weg" gehaald...'k zal kijken of ik een andere "iets creatiever" foto kan maken voor het einde van 't jaar![mbr]
1. Plaatje stuk
2. Naar ik begrijp is het een foto van een scherm, dat is al zovaak gedaan... Volgende keer iets creatiever dus ;)[/mbr]
Ik lever ook een bijdrage deze week.
The end is near… Een van de dingen die in mij op kwam (na de geijkte oliebollen, vuurwerk en goede voornemens) was Openbaring… Dus trok ik de grote oude Statenbijbel uit de kast.
In dit Bijbelboek beschrijft Johannes wat er gaat gebeuren aan het einde der tijden. Nu is het niet mijn bedoeling om hier een theologische of levensbeschouwelijke discussie te starten, maar ik geloof dat het einde der tijden wel eens nabij kan zijn…
Het boek Openbaring staat ook nog eens helemaal achteraan in de Bijbel, ofwel: het einde van de Bijbel is bijna bereikt. De opengeslagen bladzijde komt uit Openbaring 20, het laatste oordeel. Wanneer dit plaatsvindt is het einde nabij. Na dit oordeel is er volgens het visioen van Johannes een nieuwe hemel en een nieuwe aarde… Maar goed, het gaat hier niet over het uiteenzetten van Openbaring, maar om foto’s. Bij deze:

diafragma: F/5.6
sluitertijd: 0,5 s
De scherptediepte is bewust zo laag mogelijk gehouden, zodat “het laatste oordeel” er zo duidelijk mogelijk uitspringt. Daarnaast is het de bedoeling dat het duidelijk is dat de Bijbel bijna uit is: nog maar een paar bladzijden tot aan het einde.
The end is near… Een van de dingen die in mij op kwam (na de geijkte oliebollen, vuurwerk en goede voornemens) was Openbaring… Dus trok ik de grote oude Statenbijbel uit de kast.
In dit Bijbelboek beschrijft Johannes wat er gaat gebeuren aan het einde der tijden. Nu is het niet mijn bedoeling om hier een theologische of levensbeschouwelijke discussie te starten, maar ik geloof dat het einde der tijden wel eens nabij kan zijn…
Het boek Openbaring staat ook nog eens helemaal achteraan in de Bijbel, ofwel: het einde van de Bijbel is bijna bereikt. De opengeslagen bladzijde komt uit Openbaring 20, het laatste oordeel. Wanneer dit plaatsvindt is het einde nabij. Na dit oordeel is er volgens het visioen van Johannes een nieuwe hemel en een nieuwe aarde… Maar goed, het gaat hier niet over het uiteenzetten van Openbaring, maar om foto’s. Bij deze:

De scherptediepte is bewust zo laag mogelijk gehouden, zodat “het laatste oordeel” er zo duidelijk mogelijk uitspringt. Daarnaast is het de bedoeling dat het duidelijk is dat de Bijbel bijna uit is: nog maar een paar bladzijden tot aan het einde.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Idee is leuk, uitvoering is wat minder. Waarom ligt het focuspunt niet op de laatste woorden van de pagina? Dat is het echte einde.Goverman schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:42:
Tevens moet je niet zoveel toelichting op een foto geven, een goede foto spreekt voor zich. Persoonlijk zou ik dat dan liever in een latere reply zetten. Eerst kijken wat andere mensen uit de foto halen, daarna jouw "verhaal" vertellen als jij meer in de foto vindt zitten, dan eruit gehaald wordt.
This footer is intentionally left blank
Het einde is nog steeds "nabij" en niet helemaal daar.ajhaverkamp schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:55:
[...]
Idee is leuk, uitvoering is wat minder. Waarom ligt het focuspunt niet op de laatste woorden van de pagina? Dat is het echte einde.
@Goverman: Ik had ook even gewacht met nadere uitleg (voor zover dat nodig was geweest.)
Mischien had je ook nog op de achtergrond/ondergrond kunnen letten. nu zie je het einde van de tafel, misschien had het mooier/rustiger geweest om er voor de zorgen dat de de ondergrond niet ziet eindigen.
Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM
Grrr, vandaag aan het werk, is het mooi zonnig weer. Gisteren op mijn vrije dag was het grauw rotweer. Zo kan ik mijn ideetje niet uitwerken!!
OK dat idee had ik dus ookGoverman schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 01:42:
[afbeelding]
ik ben nu officieel inspiratie loos
* sapphire haat het dat hij soms dagen achterelkaar bij donker naar werk gaat en bij donker terug komt
Vind het een hele leuke picDrBOB101 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:08:
The end is near... (567 KB)
[afbeelding]
EXIF:
Focal Length: 8mm
F-Number: F/2.8
Exposure Time: 1/4 sec.
Ben toch bij een foto van een scherm gebleven (ik kon het niet laten.)
Sta je ergens in het donker (buiten, dancing..) op je gsm te kijken om een smsje te sturen en ben je met alle drukte vergeten de batterij op te laden door alle drukte van de voorbije dagen.
Wel een beetje een open deur na mijn eerste bericht, ik vind hem dan ook niet zo geslaagd, ook met het beeldscherm in het achterhoofd wat al eerder is gepostDrBOB101 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:08:
The end is near... (567 KB)
[afbeelding]
EXIF:
Focal Length: 8mm
F-Number: F/2.8
Exposure Time: 1/4 sec.
Ben toch bij een foto van een scherm gebleven (ik kon het niet laten.)
Gelukkig geen open boek, want daar hadden we er al twee vanWel een beetje een open deur
En laten we deze foto niet met m'n vorige "screenshot" gaan vergelijken.
[ Voor 14% gewijzigd door DrBOB101 op 30-12-2006 00:39 ]
Ik zie daar eerder een eindeloze rij graven, wat is de link met het themaJaJoah schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:56:
[afbeelding]
sluitertijd: 1/60s
Voor degenen die daar liggen is het einde ook juist al gekomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 31-12-2006 14:01 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Anderen denken dat het dan pas of opnieuw begint..... Mooie foto, maar link met het onderwerp zie ik ook niet.Orion84 schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:00:
[...]
Ik zie daar eerder een eindeloze rij graven, waar is het onderwwerp
Voor degenen die daar liggen is het einde ook juist al gekomen.
Prachtige onderwerpkeuze!ajhaverkamp schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:54:
[afbeelding]
Na "boem paaltje" is het echt plons.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik heb er dit van gemaakt:

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anoniem: 87541

Ik wou eerst een foto nemen, vanaf boven een wolkenkrabber.. Maarja dat regel je niet zo even hier in Nederland. Ik had ook geen zin om met mijn polsen, scheermesjes en ketchup te klooien
Zonoskar: De compositie is goed, kleuren zou ik iets minder saturisatie gegeven hebben. Het enige dat ik jammer vind is de muur links.
Dabombe: het idee is goed, alleen door het harde licht/ kleuren vind ik de uitwerking minder geslaagd. Ook was het misschien wel leuk geweest om nog wat meer 'versletene' media neer te leggen, zoals een langspeelplaat oid
Dabombe: het idee is goed, alleen door het harde licht/ kleuren vind ik de uitwerking minder geslaagd. Ook was het misschien wel leuk geweest om nog wat meer 'versletene' media neer te leggen, zoals een langspeelplaat oid
Heb afgelopen week mijn nieuwe d70s gehaald dus kon ook eens wat proberen.
Nog op de valreep mijn creatie voor het thema van deze week, the end is near:
Nog op de valreep mijn creatie voor het thema van deze week, the end is near:

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Het eind van een bak oliebollen is nabij...
en zo ook de weekopdracht
en zo ook de weekopdracht
[ Voor 44% gewijzigd door YellowCube op 01-01-2007 16:49 ]
Te laat. Je mag posten tot zondag middernacht.rvvliet schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:47:
Het eind van een bak oliebollen is nabij...
Pagina: 1