Foto-opdracht week 10 - Geheim

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de achtenveertigste foto-opdracht!

Wat is de bedoeling precies?

Het doel van de weekopdracht is dat je met het thema van deze week in je hoofd op stap gaat om een foto te maken binnen dat thema :)

Thema deze week?

Deze week is het thema Geheim

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

De vorige weekopdrachten:

[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie
Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen
Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer
Foto-opdracht week 51 - Frozen in time
Foto-opdracht week 52 - The end is near
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Geheim...KAN best leuke inzendingen opleveren.

Een wit vel papier zonder iets er op...ja geschreven met onzichtbare inkt :P

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of mensen/situaties fotograferen in achteraf steegjes die duidelijk iets te verbergen hebben, ook spannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/algemeen/geheim.jpg

Een verhaal heeft deze foto denk ik niet nodig.
Voor de tech freaks: 50mm 1/50s op f/1.8 iso 400. In photoshop lokaal de levels en curves wat aangepast en een color fill layer voor het sepia effect. USM na verkleinen.

[ Voor 58% gewijzigd door Mercarra op 05-03-2007 18:22 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Aikon schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:30:
Of mensen/situaties fotograferen in achteraf steegjes die duidelijk iets te verbergen hebben, ook spannend :P
maar dan hard wegrennen als ze je camera zien flitsen, want ze willen liever niet dat bewijsmateriaal online hebben :P....zie mezelf al staan :P...(met het hawai shirt uit het verhaal dat simon postte in maandcontest :))

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

Sleutel is ook eerste wat in met opkwam, totdat ik mijn mob. weer aandeed ;)

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/public_images/18467/uhdwbz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 18:06
@Mercarra: Ik moet meteen denken aan iets historisch; leuk sfeertje wat je erin hebt gemengd; goed uitgevoerd in ieder geval en ook erg passend bij de opdracht.

@FlighTom: Alhoewel sommige dat snapshot-achtige misschien wel charmant vinden, ben ik van mening dat je je er wat gemakkelijk van af maakt. Idee an sich niet onaardig; maar vind de uitvoering vrij mager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Gaan we nou héél veel foto's krijgen van dingen die op slot kunnen? ;)

@Mercarra: Leuk uitgevoerd! Mooie kleuren!
@FlighTom: Vind ik niets, sorry.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 12:01
Deze vond ik redelijk gepast;

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/patist/geheim.jpg

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175347

Mooi contrast en originele invalshoek. De lamp bovenin stoort me een beetje en de foto staat ook niet helemaal recht (of is dat gezichtsbedrog?) misschien wordt de plaat beter door de bovenste paar centimeter weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 12:01
is inmiddels aangepast ;)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ah iedereen is lekker op dreef. Ik heb ook een geheim...Al ik poker dan....

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/pokercheat.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Deze vorm van poker is mij onbekend, maar de foto heeft leuke kleuren. Het thema geheim brengt bij mij ook iets van spanning mee, en dat zie ik niet echt in deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Frank|A schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:31:

[afbeelding]
gaat wel opvallen als je meer dan 4 azen erin hebt zitten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dat mag dus NIET, work-in-progress mag je niet posten. Als je hem post, moet hij af zijn.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]
lekkere kleuren en zelfs compositie is zo slecht nog niet :)....vind het wel een goede inzending.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/128fs4792783.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181914

[afbeelding]
Mooie foto, leuke compositie en fijne kleuren.. Maarem poker met 5 kaarten in de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44
Anoniem: 181914 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:38:
[...]

Mooie foto, leuke compositie en fijne kleuren.. Maarem poker met 5 kaarten in de hand?
Texas hold 'm is op dit moment misschien populair, maar lang niet de enige vorm van poker ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie hoeveelheid detail en goede uitwerking thema, alleen de donkere vlekken links storen me een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181914

Zoefff schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:39:
[...]

Texas hold 'm is op dit moment misschien populair, maar lang niet de enige vorm van poker ;)
Ja ik ken en doe alleen Hold'em.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Leuk idee! (Eigenlijk vooral omdat ik het zelf ook had, maar dan met luxaflex :P) Ik had net mijn zusje al even bezig met een setje luxaflex, was een beetje aan het proef-schieten, tot de batterijen in mijn flitser ermee stopten. Uiteraard heb ik mijn reserve setje eerder op de dag al thuis ergens in gepropt, dus ik moet weer even wachten. Bij deze claim ik dus even de luxaflex als onderwerp ;)

Mijn commentaar so far:
@ Mercarra: Compositie en kleuren vind ik prettig om naar te kijken, DOF is ook mooi (hand nét ietjes breder gemogen IMO), maar een hele goede foto.
@ FlighTom: Sorry, ik ben er niet kapot van. Niet lekker belicht, je schermpje lijkt niet schoon, en echt scherp is hij ook niet.
@Crypter: Lekkere 'nadenkfoto'. Wat zit er achter die deur? Past mooi in het thema. Technisch eigenlijk weinig op aan te merken.
@The Alchemist: Ik zie wel wat CA aan de rand van de kaarten, het zou de plaat afmaken als je dat er nog even uitsoept. Voor de rest, mooie kleuren, en zeker een goede invulling van de opdracht.
@Redhero: Idee is leuk, had ik al genoemd, alleen die donkere plek op die deur leidt wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
idee is heel leuk, ik mis alleen de sfeer in de foto, misschien andere lens (andere openingshoek) gebruiken. misschien beetje spelen met de toning...
Anoniem: 196052 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:54:
Sleutel is ook eerste wat in met opkwam, totdat ik mijn mob. weer aandeed ;)

[afbeelding]
niets persoonlijks hoor, maar dit is toch wel een typische foto voor hier op got:
"een tweakerd die niet achter zn bureau vandaan durft te komen"

moet toegeven dat het weer ook niet echt mee zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 21:52
Eerste wat er in me op kwam was om m'n kluis te fotograferen.
Maar m'n vriendin kwam met dit aanzetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.groenendal.co.uk/tweakers/geheim.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@peukiemon; het idee vind ik goed genoeg om ermee aan de slag te gaan. Om allerlei andere redenen is de uitwerking imho toch minder geslaagd. de gezichtsuitdrukking van je vriendin past niet helemaal bij het thema (lachen bij een geheim?), ook is de z/w omzetting beetje overbodig (tenzij de muur groen was oid) en het stukje hoofd wat mist aan de bovenkant net iets te weinig of te veel om je er niet aan te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:35
Geheim (258 KB)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/christ.vrouwe/tweakers/photo/thumb/2007w10_geheim.jpg

EXIF:
Camera: Sony DSC-W5
Focal Length: 8mm
F-Number: F/2.8
Exposure Time: 1/6 sec.
ISO Speed: ISO-100

@Mercarra: Ik moet echt even 3x kijken; dat kwam vooral door de kleine scherptediepte. Goeie nabewerking!
@FlighTom: Ook voor mij doet dit het niet.
@Crypter: Het licht van rechts maakt het boeiend, andere deur en alle hoeken in beeld vindt ik storend. Wel een leuk idee!
@The Alchemist: Lekkere kleuren, schaduw op- en het kleedje is een beetje storend.
@Redhero: Leuke foto, jammer van de schaduw op de deur.
@peukiemon: Ik ben het helemaal met MIJ eens (zie hierboven.)

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Maak ik tegenwoordig zulke goeie foto's dat iedereen er helemaal stil van is? :+
Zonder gekkigheid, 'k zou het zeer waarderen als er nog wat feedback wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00
@DrBOB101

Het idee achter de foto is goed. Ik hou er meestal niet zo van als ik bij de foto-opdrachten een tekst in de foto moet lezen om te begrijpen wat de bedoeling is. Maar al was het woord 'confidential' in het Hongaars, dan had ik het nog gesnapt.

Het 'trucje' om de hele foto in grijstinten om te zetten, maar een paar gedeelten niet vind ik uitgekauwd. Zo vaak gezien... Ik vraag me ook af of het wel nodig is. De schaduw van de stempel loopt wat ongelukkig; of het licht had nog meer van boven moeten komen, zo was er geen schaduw te zien geweest achter de stempel. Of meer van voren waardoor de schaduw langer en dramatischer was. Dan was deze niet versmolten met andere vormen maar had de compositie ook aangepast moeten worden.

Het 'vrolijke' plaatje op het voorblad van het report past niet echt bij het 'confidential'.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166348

Is ie omgezet naar grijstinten dan? Het boekje ziet er uit alsof het gekopieerd is vind ik. Ondergrond kan gewoon die kleur hebben toch?
Ik kan best begrijpen dat er geheime ingredienten ofzo instaan bij een DSM rapport, alleen door die voorkant is het wat minder 'spannend'
Verder leuk bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 166348 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:18:
Is ie omgezet naar grijstinten dan? Het boekje ziet er uit alsof het gekopieerd is vind ik. Ondergrond kan gewoon die kleur hebben toch?
Ik kan best begrijpen dat er geheime ingredienten ofzo instaan bij een DSM rapport, alleen door die voorkant is het wat minder 'spannend'
Verder leuk bedacht!
de ondergrond ziet er niet bepaald realistisch uit in grijstinten, het ziet er inderdaad naar uit dat het een foto met grijstinten is met het rode er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
Het 'trucje' om de hele foto in grijstinten om te zetten, maar een paar gedeelten niet vind ik uitgekauwd. Zo vaak gezien... Ik vraag me ook af of het wel nodig is.
Voor mij de eerste :) De aandacht wordt zo wel getrokken op het onderwerp.
De kleur van de kaft was ook niet alles; iets te conflicterend met de rest. De achtergrond bewerkt, maar was al bijna zwart / wit.
De schaduw van de stempel loopt wat ongelukkig; of het licht had nog meer van boven moeten komen, zo was er geen schaduw te zien geweest achter de stempel. Of meer van voren waardoor de schaduw langer en dramatischer was. Dan was deze niet versmolten met andere vormen maar had de compositie ook aangepast moeten worden.
Zit wat in, volgende keer beter op letten!
Het 'vrolijke' plaatje op het voorblad van het report past niet echt bij het 'confidential'.
'k weet niet wat jij er 'vrolijk' in ziet; en het is nou eenmaal het motto van DSM (maar dat weet ik dan weer;)

Pagina: 1

Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:

• Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
  • Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
  • Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
  • Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
  • Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...