![]() |
Welkom bij de tweeenveertigste foto-opdracht! |
Wat is de bedoeling precies? |
Het doel van de weekopdracht is dat je met het thema van deze week in je hoofd op stap gaat om een foto te maken binnen dat thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Massa |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: [list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife • Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie • Foto-opdracht week 17 - Actie! • Foto-opdracht week 18 - closeup/macro • Foto-opdracht week 19 - Landschap • Foto-opdracht week 20 - Geel • Foto-opdracht week 21 - Portret • Foto-opdracht week 22 - Duotone • Foto-opdracht week 23 - Zomerzin • Foto-opdracht week 24 - Minimalisme • Foto-opdracht week 25 - Detail • Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld • Foto-opdracht week 27 - Abstract • Foto-opdracht week 28 - Transport • Foto-opdracht week 29 - Rond • Foto-opdracht week 30 - Klassiek • Foto-opdracht week 31 - Leed • Foto-opdracht week 32 - Nightlife • Foto-opdracht week 33 - Vreugde • Foto-opdracht week 34 - Fruit • Foto-opdracht week 35 - HDR • Foto-opdracht week 36 - Bling-bling • Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen! • Foto-opdracht week 38 - Pech • Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud • Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie • Foto-opdracht week 41 - Nep • Foto-opdracht week 42 - Patronen • Foto-opdracht week 43 - Herfstweer • Foto-opdracht week 44 - Naakt • Foto-opdracht week 45 - Routine • Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd • Foto-opdracht week 47 - Grenzen • Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie • Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen • Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer • Foto-opdracht week 51 - Frozen in time • Foto-opdracht week 52 - The end is near • Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin • Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis • Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling |
Leuk onderwerp! kijken of ik wat kan verzinnen
.
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Dit is een leuk breed thema: massa veel (massa's mensen), massa zwaar (gewicht), massa geladen (een onderwerp wat moeilijk ligt in een groep). Nu nog alleen een leuk onderwerp verzinnen om een foto van te maken
Ik stond al met mijn camera naar beneden gericht op de weegschaal, maar toen bedacht ik me dat niet iedereen hoeft te weten hoeveel ik weeg
. Nu ga ik wat anders proberen...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Zal ook eens wat proberen de komende week 
Heb al vaker mee willen doen maar het is er tot dusverre niet van gekomen.
Leuk onderwerp, moet wel iets van te maken zijn!
Heb al vaker mee willen doen maar het is er tot dusverre niet van gekomen.
Leuk onderwerp, moet wel iets van te maken zijn!
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Ik gooi de opdracht altijd even in Google-afbeeldingen en Flickr-tags. Engels, Nederlands, gewoon voor inspiratie.
Is er nog iemand die deze week in de buurt kan komen van Felipe Massa?
(F1 coureur)
Is er nog iemand die deze week in de buurt kan komen van Felipe Massa?
This footer is intentionally left blank
Wat dacht jij ervan om zijn idee te stelen?Anoniem: 205325 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:49:
rudedadude: en als we beloven niet op de cijfertjes te letten? flauw hoor
Wat dachten jullie er van om niet te praten, maar foto's te maken? 
Nee serieus, ik begrijp natuurlijk dat het leuk is om te discussieren over ideeën voor de opdracht, maar het moet niet (zoals nu) verzanden in een slowchat. Daar hebben we ons IRC kanaal #fotografie voor, kom daar eens langs!
Serieuze op- en aanmerkingen over de opdracht kan je kwijt in FGS feedback topic
Nee serieus, ik begrijp natuurlijk dat het leuk is om te discussieren over ideeën voor de opdracht, maar het moet niet (zoals nu) verzanden in een slowchat. Daar hebben we ons IRC kanaal #fotografie voor, kom daar eens langs!
Serieuze op- en aanmerkingen over de opdracht kan je kwijt in FGS feedback topic
Dan maar eens een keer als eerste een plaatje posten. Met weegschaal! 

[ Voor 7% gewijzigd door wisselwerking op 24-01-2007 14:27 ]
Anoniem: 120082
@relonky
Leuke en mooie foto. Ik zou persoonlijk een kleiner diafragma gekozen hebben zodat de weegschaal er ook nog redelijk gedetaileerd op zou staan. Mss zelfs mogelijk om te laten zien dat hij op de 0 staat? Een gevolg is wel dat je mss het idee van het zwevende verliest door een iets horen hoek te kiezen bij het laten zien van de 0. En verder, ik heb het niet zo voor titels onder foto's. Als je een titel nodig hebt om wat er in de foto zit, eruit te laten komen, dan heb je volgens mij geen goede foto. Laat de foto voor zichzelf spreken aub ...
Leuke en mooie foto. Ik zou persoonlijk een kleiner diafragma gekozen hebben zodat de weegschaal er ook nog redelijk gedetaileerd op zou staan. Mss zelfs mogelijk om te laten zien dat hij op de 0 staat? Een gevolg is wel dat je mss het idee van het zwevende verliest door een iets horen hoek te kiezen bij het laten zien van de 0. En verder, ik heb het niet zo voor titels onder foto's. Als je een titel nodig hebt om wat er in de foto zit, eruit te laten komen, dan heb je volgens mij geen goede foto. Laat de foto voor zichzelf spreken aub ...
Hé weer een relonky foto: en hij is weer lekker 
[edit]@Mister_B
Titel onder foto? Dat is Herrick zijn naam
[edit]@Mister_B
[ Voor 41% gewijzigd door Barrycade op 23-01-2007 20:29 ]
Anoniem: 204528
Herrick heeft de foto 'vervangen'.. misschien wel handig als hij dit idd ook even post in de toekomstlittlejoannes schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:28:
Hé weer een relonky foto: en hij is weer lekker
[edit]@Mister_BTitel onder foto? Dat is Herrick zijn naam
Anoniem: 204528
Hmzz ik kan mijn weegschaal niet aanpassen 
Wilde een foto nemen van een lege glazen schaal op een weegschaal waarbij je dan op de display 98.5kg ofzo zag
Wilde een foto nemen van een lege glazen schaal op een weegschaal waarbij je dan op de display 98.5kg ofzo zag
@Relonky: erg gaaf, past goed in het onderwerp en mooie toning ook.
@Oliverr: Lekker abstract wel. Ik kan hem alleen niet plaatsen in het thema? Zou je kunnen uitleggen wat je bedoeld?
@Oliverr: Lekker abstract wel. Ik kan hem alleen niet plaatsen in het thema? Zou je kunnen uitleggen wat je bedoeld?
Anoniem: 198266
@ djengizz
't is een paasboom die we enkele jaren geleden in de grond hadden gestopt en nu uitgegroeid is naar een hele grote boom. Ik liep door de tuin en dacht, die heeft wel heel veel takjes. Daarom dacht ik aan 't thema van deze week
't is een paasboom die we enkele jaren geleden in de grond hadden gestopt en nu uitgegroeid is naar een hele grote boom. Ik liep door de tuin en dacht, die heeft wel heel veel takjes. Daarom dacht ik aan 't thema van deze week
Ah, op die fiets. Mijn eigen associatie zat nog een beetje in de weg.
Massa is natuurlijk ook gewoon heel veel...mensen, kabouters, kiwi's, takjes en whatever. Stom.
Massa is natuurlijk ook gewoon heel veel...mensen, kabouters, kiwi's, takjes en whatever. Stom.
@oliverr: leuke plaat. Ik hou wel van minimalistische platen. Ik vind het kader wat je hier gebruikt echter wat minder gelukkig gekozen.
Mijn inzending deze keer

Groot formaat (4MB) : http://www.xs4all.nl/~niebert/Massa.jpg
Foto is gemaakt met m'n Panasonic FZ-30.

Groot formaat (4MB) : http://www.xs4all.nl/~niebert/Massa.jpg
Foto is gemaakt met m'n Panasonic FZ-30.
Mijn eerste keer dat ik mee doe met de weekopdracht, ik hoop dat het een beetje overkomt:

Voor de gehele foto:
http://i120.photobucket.c...90/tenbullie/DSC_0120.jpg
Graag commentaar!
edit: Zie nu dat Oliverr me eigenlijk een beetje voor is... jammer.
edit2: toch wel? Ik ga eens proberen! Als het goed is staat ie er zo op (hoop ik), nou de eerste keer ging fout maar nu moet het wel gelukt zijn dacht ik zo! Hmm, toch niet... wat raar ik heb dezelfde resolutie als mijn voorganger maar op een of andere manier doet ie het niet zo goed. Wat doe ik fout? Hij zegt de foto te breed is... maar hij heeft een resolutie van 600x399...

Voor de gehele foto:
http://i120.photobucket.c...90/tenbullie/DSC_0120.jpg
Graag commentaar!
edit: Zie nu dat Oliverr me eigenlijk een beetje voor is... jammer.
edit2: toch wel? Ik ga eens proberen! Als het goed is staat ie er zo op (hoop ik), nou de eerste keer ging fout maar nu moet het wel gelukt zijn dacht ik zo! Hmm, toch niet... wat raar ik heb dezelfde resolutie als mijn voorganger maar op een of andere manier doet ie het niet zo goed. Wat doe ik fout? Hij zegt de foto te breed is... maar hij heeft een resolutie van 600x399...
[ Voor 63% gewijzigd door Silvermoon op 24-01-2007 14:11 ]
Silvermoon, maak anders even een verkleinde versie van je foto, hij is namelijk de moeite waard
om hier te laten zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Barrycade op 24-01-2007 13:41 ]
@ Hapkars: mooi idee, leuke uitvoering ook!
@Silvermoon: maak je plaatje iets kleiner en plaats het tussen [img]http://locatie.van/plaatje.jpg[/img] tags, dat maakt het bekijken van de plaatjes een stukje makkelijker.
@Silvermoon: maak je plaatje iets kleiner en plaats het tussen [img]http://locatie.van/plaatje.jpg[/img] tags, dat maakt het bekijken van de plaatjes een stukje makkelijker.
offtopic:
En druk dan aub even op de "check images" knop
/edit: wat ook geldt voor relonky en Hapkars
En druk dan aub even op de "check images" knop
/edit: wat ook geldt voor relonky en Hapkars
[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 24-01-2007 13:42 ]
Daar dacht ik ook meteen aan, hier mijn inzendingajhaverkamp schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:53:
Is er nog iemand die deze week in de buurt kan komen van Felipe Massa?(F1 coureur)

Goed kijken.....
[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 03-03-2008 16:49 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anoniem: 175347
@zonoskar, je hebt iig niet alleen de tv gefotografeerd
, maar op deze manier valt de tv ook niet op, misschien dat "iets" rechter op de tv met je camera en "iets" betere verhouding het beeld wat dragelijker maken 
@silvermoon; crop eens een gedeelte van de onderkant eraf zodat de waterkant op 1/3 van onder erop staat, dat maakt em volgens mij een stuk beter. (toch vind ik het een mooie plaat
)
@silvermoon; crop eens een gedeelte van de onderkant eraf zodat de waterkant op 1/3 van onder erop staat, dat maakt em volgens mij een stuk beter. (toch vind ik het een mooie plaat
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 175347 op 24-01-2007 23:25 ]
@MIJ: Het was eigenlijk de bedoeling om de foto zo te maken dat het leek alsof de heml in de cocpit van het Lego model zat aangezien mijn DIY-kwaliteiten niet goeg genoeg zijn om Massa's helm na te maken
Ik heb echt een stuk of 10 standpunten geprobeerd, maar deze was het best vond ik.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
@Zonoskar: kun je de achtergrond iets lichter doen? Nu lijkt het net alsof het een storende, maar donkere achtergrond is. (en ja, ik werk op een gekalibreerd beeldscherm).
Helaas zit ik zwaar in de tentamens ... mss kan ik toch ergens een gaatje vinden om een leuke massa foto te maken.
Helaas zit ik zwaar in de tentamens ... mss kan ik toch ergens een gaatje vinden om een leuke massa foto te maken.
==
hoi
Vanmiddag geprobeerd foto's te maken voor het onderwerp, ik heb ze nog neit bekeken maar ik gok dat k nog een keer terug meot want k deed eht zowat in m'n broek tijdens het schieten....niet bepaald bevorderlijk
sapphire schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:36:
Vanmiddag geprobeerd foto's te maken voor het onderwerp, ik heb ze nog neit bekeken maar ik gok dat k nog een keer terug meot want k deed eht zowat in m'n broek tijdens het schieten....niet bepaald bevorderlijk
@zonoskar:
Ik zat ook al te denken aan F1
Leuk gevonden met die helm, mischien in verhouding iets aan de grote kant.
Verder vind ik de foto iets grauw, er mist iets... Mischien had je het contrast wat moeten opvoeren en het ferarirood er uit moeten laten knallen.
[ Voor 29% gewijzigd door bokko! op 26-01-2007 10:49 ]
@Hapkars: Na jouw foto moest ik even denken aan de foto's die ik deze week gemaakt heb voor mijn tandarts.
Dus... deze is dan de inzending van mij deze week.

Grotere versie: http://www.hroling.nl/com...2429&g2_imageViewsIndex=1
Meer: http://www.hroling.nl/com...Itemid,26/?g2_itemId=1470
Hier staan ook oudere op. Met een witte achtergrond en sommige niet mooi.
Dus... deze is dan de inzending van mij deze week.
Grotere versie: http://www.hroling.nl/com...2429&g2_imageViewsIndex=1
Meer: http://www.hroling.nl/com...Itemid,26/?g2_itemId=1470
Hier staan ook oudere op. Met een witte achtergrond en sommige niet mooi.
[ Voor 44% gewijzigd door bolke op 27-01-2007 11:20 ]
Tot nu toe vind ik alleen die van Relonky mooi. DIe heeft een verhaal en is apart, gaaf gedaan, ook qua toning.
De meeste foto's die ik hier zie zijn echt veel te gemakkelijk vind ik, ik weet dat ik zelf ook niets post, maar om nou een foto te maken van iets waar heel veel van is vind ik echt fototechnisch niet zo knap. Ik gooi ook niet mijn knikker verzameling van vroeger over de grond en ga daar op zitten schieten met als resultaat wat hier al wel gepost is. Dat knikkers wel heel gaaf gefotografeerd kunnen worden mag duidelijk geworden zijn door YellowCube met zijn showcase, maar dat was fototechnisch en qua belichting erg mooi gedaan.
De foto's die ik hier nu vooral zie vind ik te makkelijk.
De meeste foto's die ik hier zie zijn echt veel te gemakkelijk vind ik, ik weet dat ik zelf ook niets post, maar om nou een foto te maken van iets waar heel veel van is vind ik echt fototechnisch niet zo knap. Ik gooi ook niet mijn knikker verzameling van vroeger over de grond en ga daar op zitten schieten met als resultaat wat hier al wel gepost is. Dat knikkers wel heel gaaf gefotografeerd kunnen worden mag duidelijk geworden zijn door YellowCube met zijn showcase, maar dat was fototechnisch en qua belichting erg mooi gedaan.
De foto's die ik hier nu vooral zie vind ik te makkelijk.
Vandaag schoot mij iets te binnen!
Het massale aantal fietsen in Amsterdam

foto is klikbaar
iso 200, sluitertijd 1/125, F4,5, focuslengte 26mm
@ bolke:
Echt een hele mooie kleurrijke scherpe foto.
Weet je wel zeker dat dit géén archieffoto is? (exif-datum staat op 21 januari)
Het massale aantal fietsen in Amsterdam

foto is klikbaar
iso 200, sluitertijd 1/125, F4,5, focuslengte 26mm
@ bolke:
Echt een hele mooie kleurrijke scherpe foto.
Weet je wel zeker dat dit géén archieffoto is? (exif-datum staat op 21 januari)
[ Voor 62% gewijzigd door bokko! op 03-02-2007 00:31 ]
Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van zwart-wit-platen-met-toch-nog-kleur, maar hier komt het wel aardig uit de verf. Ik vind alleen het kader niet zo mooi.
eens ^^, voor een keer is dat semi-z/w eens succesvol en dat mag een compliment genoemd wordenWilko schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:32:
Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van zwart-wit-platen-met-toch-nog-kleur, maar hier komt het wel aardig uit de verf. Ik vind alleen het kader niet zo mooi.
Anoniem: 206405

heb hier mijn eerst foto voor dit forum
[ Voor 191% gewijzigd door Anoniem: 206405 op 27-01-2007 18:27 ]
Misschien had je hem juist een behoorlijk gewicht moeten mee geven als waarde, maar dat is ook afgezaagd. Stylistisch vind ik je foto niet slecht. Geen ongewenste reflecties en schaduwen, kortom wel clean
Klopt, dat heb ik bewust niet gedaan omdat dat mij iets te cliché leek. Ik vind het wel een leuk idee dat de weegschaal 0 aangeeft terwijl het veertje wel degelijk een massa heeftnomad85 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:02:
[...]
Misschien had je hem juist een behoorlijk gewicht moeten mee geven als waarde, maar dat is ook afgezaagd. Stylistisch vind ik je foto niet slecht. Geen ongewenste reflecties en schaduwen, kortom wel clean
Stylistisch is hij inderdaad wel aardig vind ik ook. Daar heb ik ook mijn best op gedaan
Maargoed, hij is stylistisch van jou in orde, op de andere gebieden niet?
[ Voor 19% gewijzigd door Josh op 27-01-2007 18:21 ]
Tja... niet super spannend, wel erg netjes gedaan. Persoonlijk had ik de cam een paar cm hoger gezet. Dan nog, het blijft een heel aardige uitwerking van het idee, de keuze van een rode veer vind ik wel goed, trekt de aandacht.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
eh, hmm moeilijk. Stylistisch dus idd in orde, vind ik ook. Het idee is niet heel spannend, hij is netjes op alle punten die ik me kan bedenken (dus qua contrast, positie, licht en birghtness etc), maar hij is gewoon niet spannend. Voor de foto is die erg gelukt, ik vind het idee alleen niet geweldig, maar ook zeker niet slecht.GsJosh schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:20:
[...]
Klopt, dat heb ik bewust niet gedaan omdat dat mij iets te cliché leek. Ik vind het wel een leuk idee dat de weegschaal 0 aangeeft terwijl het veertje wel degelijk een massa heeft.
Stylistisch is hij inderdaad wel aardig vind ik ook. Daar heb ik ook mijn best op gedaan. Ik heb er aan photoshop niets aan veranderd behalve de levels en witbalans.
Maargoed, hij is stylistisch van jou in orde, op de andere gebieden niet?
Ik vond de opdracht ook zeker moeilijk. Ik merk alleen (ook bij eerdere opdrachten) dat ik gewoon vaak een hele andere interpretatie heb van een themanomad85 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:58:
[...]
eh, hmm moeilijk. Stylistisch dus idd in orde, vind ik ook. Het idee is niet heel spannend, hij is netjes op alle punten die ik me kan bedenken (dus qua contrast, positie, licht en birghtness etc), maar hij is gewoon niet spannend. Voor de foto is die erg gelukt, ik vind het idee alleen niet geweldig, maar ook zeker niet slecht.
Anoniem: 144281
@bolke: ik vind de plaat wel iets als een achtergrond bij een artikel in een magazine. niet zo spannend verder, als plaat op zich mist er misschien toch iets. Wellicht had alles strak op een rijtje, een bepaalde ordening een patroon opgeleverd.
@bokko: het lijkt vrij grauw, op de één of andere manier springt het er niet zo uit dat het om de fietsen gaat. Maar misschien valt het mij niet meer zo op...
@GsJosh: de veer op een weegschaal vind ik eigenlijk te direct. Enkel de veer zou net een beetje meer nadenken, inspanning vereisen van de kijker, wat het interessanter maakt / meer tegengesteld aan massa.
@honekamp: ik vind er niet zo veel aan, het onderwerp is niet zo duidelijk. Misschien er iets dichter op?
@bokko: het lijkt vrij grauw, op de één of andere manier springt het er niet zo uit dat het om de fietsen gaat. Maar misschien valt het mij niet meer zo op...
@GsJosh: de veer op een weegschaal vind ik eigenlijk te direct. Enkel de veer zou net een beetje meer nadenken, inspanning vereisen van de kijker, wat het interessanter maakt / meer tegengesteld aan massa.
@honekamp: ik vind er niet zo veel aan, het onderwerp is niet zo duidelijk. Misschien er iets dichter op?
@bokko!: ik vind het semi zwart witte er erg mooi uitkomen, maar ik zie niet in wat dit toevoegd aan het onderwerp. Dat er veel fietsen staan is waar, maar er staat geen massa aan fietsen.
@GsJosh: Ik vind deze foto erg mooi. Dat de meter op 0g staat geeft juist het onderwerp goed weer in mijn ogen. Ik krijg alleen het idee dat ik mijn hoofd iets moet kantelen om de foto recht te zien, maar dat kan ook aan de lichtinval liggen.
@honekamp: Ik neem aan dat je zoals veel anderen 'veel' als 'massa' ziet, maar qua onderwerp vind ik dit niet erg geschikt. Qua foto vraag ik me af wat het onderwerp is ...
@GsJosh: Ik vind deze foto erg mooi. Dat de meter op 0g staat geeft juist het onderwerp goed weer in mijn ogen. Ik krijg alleen het idee dat ik mijn hoofd iets moet kantelen om de foto recht te zien, maar dat kan ook aan de lichtinval liggen.
@honekamp: Ik neem aan dat je zoals veel anderen 'veel' als 'massa' ziet, maar qua onderwerp vind ik dit niet erg geschikt. Qua foto vraag ik me af wat het onderwerp is ...
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Anoniem: 206405
@alain s
klopt ik zag "veel" als massa en dat bliikt uit deze foto het zijn aardig wat takjes.
klopt ik zag "veel" als massa en dat bliikt uit deze foto het zijn aardig wat takjes.
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 206405 op 28-01-2007 11:08 ]

Massa!
Deze grijze massa wordt als zeewering gebruikt.
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei
Het was ook grauw en regenachtig weer gisteren in Amsterdam, er is dus idd wat grijs te zien.Anoniem: 144281 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:57:
Om de fietsen er uit te laten komen heb ik geprobeerd om de achterlichtjes rood te laten.
Ik had niet meer fietsenAlainS schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:34:
@bokko!: ik vind het semi zwart witte er erg mooi uitkomen, maar ik zie niet in wat dit toevoegd aan het onderwerp. Dat er veel fietsen staan is waar, maar er staat geen massa aan fietsen.
@Honekamp(f)

Leuke foto, het zijn idd aardig wat takjes, mischien had je een andere compositie moeten proberen.
@Ids Lupo
Knappe foto, het staalt idd "massa" uit
[ Voor 37% gewijzigd door bokko! op 28-01-2007 14:01 ]
Volgens mij staat de foto wat scheef. Heb je een versie met minder met wat minder jpg compressie, deze is nu behoorlijk fors. Ik vind de compositie niet erg spannend. Ik zie jammer genoeg ook geen zee, dat zou misschien beter zijn geweest voor de context.Ids Lupo schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:42:
[afbeelding]
Massa!
Deze grijze massa wordt als zeewering gebruikt.
[ Voor 6% gewijzigd door Mercarra op 28-01-2007 17:01 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Ik zou hem zeker wat lichter maken want dit is veel te donker. Je had makkelijk lager kunnen gaan in sluitertijd.DrBOB101 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:37:
Massa (306 KB)
[afbeelding]
EXIF:
Camera: Sony DSC-W5
Focal Length: 8mm
F-Number: F/5.6
Exposure Time: 1/1000 sec.
ISO Speed: ISO-100
Even rustig de tijd genomen voor wat commentaar:
@relonky: Weinig toe te voegen, zie commentaar andere luitjes.
@Oliverr: Hij's fijn! de takken geven een wat abstract figuur, 't is dat ik weet dat dat spul er zo uit ziet en als onkruid groeit. Van links boven naar onder en van daar een beetje naar rechts is het wat donker.
@Hapkars: Het is een massa ja...maar verder doet de foto me weinig.
@Silvermoon: Hij had wat hoger gemogen van mij, zodat de bomen er helemaal op stonden.
@bolke: Jammer dat de achtergrond er door komt. Verder wat korrelig resultaat op de kleine versie.
@bokko!: Misschien een andere hoek kiezen waardoor er NOG meer fietsen op komen (moet goed mogelijk zijn in A'dam)
@GsJosh: Strak.
@honekamp: Beetje abstract voor mij, blaadjes maken 't leuk, had idd wat lager gemogen.
@Ids Lupo: Ruis, slechte jpeg conversie, verder goed binnen 't thema.
@GsJosh @mijn foto: Hij komt wat grijs over ja. Maar ik vondt een iets langere sluitertijd onrealistischer en te overbelicht. Wellicht had een polaroidfilter geholpen (die ik niet heb:)
@relonky: Weinig toe te voegen, zie commentaar andere luitjes.
@Oliverr: Hij's fijn! de takken geven een wat abstract figuur, 't is dat ik weet dat dat spul er zo uit ziet en als onkruid groeit. Van links boven naar onder en van daar een beetje naar rechts is het wat donker.
@Hapkars: Het is een massa ja...maar verder doet de foto me weinig.
@Silvermoon: Hij had wat hoger gemogen van mij, zodat de bomen er helemaal op stonden.
@bolke: Jammer dat de achtergrond er door komt. Verder wat korrelig resultaat op de kleine versie.
@bokko!: Misschien een andere hoek kiezen waardoor er NOG meer fietsen op komen (moet goed mogelijk zijn in A'dam)
@GsJosh: Strak.
@honekamp: Beetje abstract voor mij, blaadjes maken 't leuk, had idd wat lager gemogen.
@Ids Lupo: Ruis, slechte jpeg conversie, verder goed binnen 't thema.
@GsJosh @mijn foto: Hij komt wat grijs over ja. Maar ik vondt een iets langere sluitertijd onrealistischer en te overbelicht. Wellicht had een polaroidfilter geholpen (die ik niet heb:)
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Het is best moeilijk om 150 tubes zo neer te leggen dat er helemaal geen achtergrond doorheen komt. Deze foto heb ik al meerdere malen gemaakt en elke keer is het net niet wat ik wil.DrBOB101 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:06:
Even rustig de tijd genomen voor wat commentaar:
KNIP
KNIP
Ook met andere achtergrondkleuren zoals wit (Gaat) of rood (helemaal niet mooi) komen ze er niet supermooi op.
Ik heb er een aantal af laten drukken en er gaan er een paar hangen bij mijn tandarts.
Echt tevreden ben ik zelf niet. Maar mijn tandarts wel.....
En daar gaat 't uiteindelijk toch om bij zo'n foto.bolke schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:07:
Echt tevreden ben ik zelf niet. Maar mijn tandarts wel.....
Voor jou genoegdoening de volgende keer wellicht een bak nemen waar je 2 lagen tubes in kunt leggen?
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Pagina: 1