![]() |
Welkom bij de vijfenveertigste foto-opdracht! |
Wat is de bedoeling precies? |
Het doel van de weekopdracht is dat je met het thema van deze week in je hoofd op stap gaat om een foto te maken binnen dat thema |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Te laat |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: [list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife • Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie • Foto-opdracht week 17 - Actie! • Foto-opdracht week 18 - closeup/macro • Foto-opdracht week 19 - Landschap • Foto-opdracht week 20 - Geel • Foto-opdracht week 21 - Portret • Foto-opdracht week 22 - Duotone • Foto-opdracht week 23 - Zomerzin • Foto-opdracht week 24 - Minimalisme • Foto-opdracht week 25 - Detail • Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld • Foto-opdracht week 27 - Abstract • Foto-opdracht week 28 - Transport • Foto-opdracht week 29 - Rond • Foto-opdracht week 30 - Klassiek • Foto-opdracht week 31 - Leed • Foto-opdracht week 32 - Nightlife • Foto-opdracht week 33 - Vreugde • Foto-opdracht week 34 - Fruit • Foto-opdracht week 35 - HDR • Foto-opdracht week 36 - Bling-bling • Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen! • Foto-opdracht week 38 - Pech • Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud • Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie • Foto-opdracht week 41 - Nep • Foto-opdracht week 42 - Patronen • Foto-opdracht week 43 - Herfstweer • Foto-opdracht week 44 - Naakt • Foto-opdracht week 45 - Routine • Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd • Foto-opdracht week 47 - Grenzen • Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie • Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen • Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer • Foto-opdracht week 51 - Frozen in time • Foto-opdracht week 52 - The end is near • Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin • Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis • Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling • Foto-opdracht week 4 - Massa • Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger" • Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual |
[hk-mode] Heel passend
Vooral doordat ons aanstaande kindje ook al over de uitgerekende datum is. Dus hopen dat hij/zij deze week komt. Heb ik gelijk een onderwerp[/hk-mode]
Je had me vandaag 2x op de foto kunnen zetten... 1x toen mijn bus een extra 30 minuten onderweg was - geen enkele noodzaak voor, chauffeur reed gewoon verkeerd - 30 minuten kwijt en (te) laat op mijn werk, en 1x toen mijn bus spontaan van een andere halte vertrok... wéér 30 minuten kwijt, en (te) laat thuis. Ik nog sprintje trekken, bus weg... te laat.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 12-02-2007 19:42 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Is de truuk dan niet om de foto toch pas volgende week maandag in te zenden?
Nee, een volstrekt lege foto met de opmerking: 'Als ik hem 1 seconde eerder genomen had, dan.....'
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
hoe ziet een lege foto er volgens jou uit dan?
This too shall pass
nou gewoon: leeg
Maar even ontopic: Hiet zijn wel leuke dingen mee te bedenken trouwens. Met een beetje geluk ook een inzending van mijn kant, heb wel een idee, maar geen idee of ik dat mooi kan krijgen.
Ideen zat nu nog een leuke
En toevallig vind ik dus van niet! :-)
precies ... want een screenshot van dit is ook niet alles :D ...
Best lastig maar uitdagend deze!
[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 12-02-2007 23:54 . Reden: edits zijn net zo leuk als typo's ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nu heb ik al een tijdje mee willen doen, echter is het er nooit van gekomen.
Zag vanmorgen de nieuwe weekopdracht staan en heb toen maar besloten om me pauze op te offeren om hier op de redactie even de studio in te duiken
Ben benieuwd jullie de link kunnen leggen tussen "te laat" en het beeld dat ik hierbij heb! Foto's is genomen uit een oud boek uit 1944 of iets dergelijks, zag ik hier toevallig in de kast staan.

Zag vanmorgen de nieuwe weekopdracht staan en heb toen maar besloten om me pauze op te offeren om hier op de redactie even de studio in te duiken

edit:
toch maar zwart-wit!
toch maar zwart-wit!
[ Voor 6% gewijzigd door Keesr op 13-02-2007 15:01 ]
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Titel is maar half scherp dus ben geneigd te denken dat het niks met de tekst te maken heeft, maar dat is ook niet logisch, want een boek zelf is niet te laat.
China komt wat te laat met hun industriële revolutie en hun democratie?.....vind hem nog niet zo sterk, maar misschien mis ik het en is dat daarom
China komt wat te laat met hun industriële revolutie en hun democratie?.....vind hem nog niet zo sterk, maar misschien mis ik het en is dat daarom
Anoniem: 175347
@keesr; ik zie het net als nomad waarschijnlijk ook niet helemaal. Volgens mij kunnen er twee betekenissen aan hangen die beide niet echt kloppen met de werkelijkheid:
optie 1: china komt te laat met hun ontwikkeling; ik zie niet in hoe in dit verband te laat kunt zijn.
optie 2: het boek kwam te laat tot deze conclusie; lijkt me ook niet sterk, omdat het boek al uit 1944 (oid
) stamt lijkt me het eerder vroeg. (tenzij de conclusie van het boek anders is, maar de tekst kan ik niet echt in z'n geheel lezen
)
over de foto: beetje jammer idd dat de titel niet geheel scherp is. Ook vind ik het door de zw-conversie wat koud overkomen. wat warmere kleuren doe de foto goed! (lijkt me)
optie 1: china komt te laat met hun ontwikkeling; ik zie niet in hoe in dit verband te laat kunt zijn.
optie 2: het boek kwam te laat tot deze conclusie; lijkt me ook niet sterk, omdat het boek al uit 1944 (oid
over de foto: beetje jammer idd dat de titel niet geheel scherp is. Ook vind ik het door de zw-conversie wat koud overkomen. wat warmere kleuren doe de foto goed! (lijkt me)
Sorry, maar een foto van een (deel van een) boek komt inmiddels in elke weekopdracht wel terug en is daarom niet bepaald origineel meer te noemen.
@keesr: De scherptediepte vind ik persoonlijk niet mooi. Het scherpe gedeelte ligt te veel naar 1 kant van de foto.
De link met het thema ook erg vaag; hoewel ik er niet aan twijfel dat die er wel in zal zitten...anders had je de foto niet gemaakt. Ik ben van mening dat de foto het zelf moet vertellen!
De link met het thema ook erg vaag; hoewel ik er niet aan twijfel dat die er wel in zal zitten...anders had je de foto niet gemaakt. Ik ben van mening dat de foto het zelf moet vertellen!
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
@Keesr: Oh, kijk, wéér een boek. 2 weken geleden bij het thema "Oud" was het al allemaal op het randje, maar nu begint hij in het rijtje "Sportlife" en "Screenshots" te komen. Zoals al eerder gezegd is dan ook nog eens de link erg onduidelijk.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 190838
Als er nog ergens een klein bergje sneeuw lag. Dan met sneeuwkleding en snowboard/ski's en al bij dat hoopje gaan staan? Net te laat voor de grote lading sneeuw?
Ik dacht eerst dat het wel gemakkelijker zou zijn om iets te bedenken.
Ik dacht eerst dat het wel gemakkelijker zou zijn om iets te bedenken.
Te laat..Ik dacht direct aan de FBI die net te laat is om een moord te voorkomen. Helaas er moelijk om uit te beelden. Ben dit keer mischien iets over de top gegaan met bewerken om voor mijn gevoel een beetje seven, saw...gevoel te krijgen.
Mijn inzending:

Omdat ik begrijp dat mischien slecht te zien is wat nu foto is en wat bewerking heb ik het orgineel ook even online gezet.
Mijn inzending:

Omdat ik begrijp dat mischien slecht te zien is wat nu foto is en wat bewerking heb ik het orgineel ook even online gezet.
alchemist ik vind hem stoer
, geslaagde foto
en leuk idee.
@keesr: alles is al gezegd.
@the alchemist: ik vind het idee erg gaaf! De bewerking is ook goed. Het enige wat ik jammer vind is dat de hand niet wat beter belicht is.
@the alchemist: ik vind het idee erg gaaf! De bewerking is ook goed. Het enige wat ik jammer vind is dat de hand niet wat beter belicht is.
@Alchemist: puike plaat! (heb nog nooit het woord puik gebruikt, dus ...). Alleen de vingers mogen er iets meer op. De link met te laat is gelijk duidelijk ...
==
hoi
Hele mooie plaat inderdaad, maar, de link meteen duidelijk? Ik moest hem anders wel eerst even lezen.. Je ziet een mes in een zakje met bloed, en je denkt meteen aan de FBI die te laat was om de moord te voorkomen?Eusebius schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 08:50:
@Alchemist: puike plaat! (heb nog nooit het woord puik gebruikt, dus ...). Alleen de vingers mogen er iets meer op. De link met te laat is gelijk duidelijk ...
Had je hem zonder beschrijving ook geraden?
@Alchemist: Gave plaat, geeft mij idd een horror/misdaadfilm gevoel. De bewerking van je foto versterkt dit idee nog eens. Net als Relonky denk ik dat het leuker had geweest als je de hand iets meer aandacht had gegeven.
http://foto.t-gaat.net/uploads/Other/telaat.jpg
één van de eisen is een showcasewaardige foto en daar voldoet dit gewoon niet aan
één van de eisen is een showcasewaardige foto en daar voldoet dit gewoon niet aan
[ Voor 51% gewijzigd door YellowCube op 14-02-2007 19:04 ]
You can either agree with me or be wrong!
@big_g: te laat voor een scherp shot
Onscherpte in een foto vind ik niet per definitie iets verkeerds, maar hier lijkt het wat te veel op bewust blurren van de plaat.
[ Voor 13% gewijzigd door wisselwerking op 14-02-2007 11:49 ]
Yup,
Ik zag de titel, en dit was het eerste wat in me opkwam...
Onderwerp wat wegloopt uit beeld bij een snapshot.... TE LAAT!
tjah.. maar dit geeft niet echt een mooie foto om naar te kijken, of vind je dat zelf wel? In mijn ogen ben je TE VROEG geweest, te vroeg met posten want de foto is gewoon niet af, ik kan zo 123 geen tips verzinnen wat de foto misschien beter had gemaakt, misschien is het wel onmogelijk (hmm niets is onmogelijk) om de foto met die gedachte aantrekkelijk te maken. Voor mij zou dit zijn, nee dit is het niet.. ik moet op zoek naar iets anders. Sorry, het klinkt misschien hard, maar ik kan je out of focus foto gewoon niet goedpraten.BiG_G schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:47:
[...]
Yup,
Ik zag de titel, en dit was het eerste wat in me opkwam...
Onderwerp wat wegloopt uit beeld bij een snapshot.... TE LAAT!
No worries m8
@ The Alchemist,
Ik zat trouwens net nog eens het origineel met de bewerkte te vergelijken, en viel me op: het label loop achter de vingers langs, terwijl de vingers achter het zakje zitten?
Misschien mierenneukerij, maar daar klopt je foto dus niet
Ik zat trouwens net nog eens het origineel met de bewerkte te vergelijken, en viel me op: het label loop achter de vingers langs, terwijl de vingers achter het zakje zitten?
Misschien mierenneukerij, maar daar klopt je foto dus niet
Momentje nog de kat is bijna dood
Ik hoop dat ik maandag red..........
Ik hoop dat ik maandag red..........
Te laat?Frank|A schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:38:
Hmmm. je hebt gelijk. Was laat gister.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 172418
Ik doe deze week maar weer eens mee, omdat ik opeens een, naar mijn weten, goed idee had voor de weekopdracht. Geïnspireerd door de toetsweek die ik heb, kwam er dit uit:

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172418 op 14-02-2007 14:26 . Reden: typo.. ]
Hehe, ik vind hem leuk.Anoniem: 172418 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:08:
Ik doe deze week maar weer eens mee, omdat ik opeens een, naar mijn weten, goed idee had voor de weekopdracht. Geïnspireerd door de toetsweek die ik heb, kwam er dit uit:
[afbeelding]
13.54 is misschien wel heel erg te laat of je hebt echt de hele nacht doorgeleerd
Leuk, met die boeken op het nachtkastje. Eigenlijk zou ie nog leuker zijn geweest als de persoon niet meer vredig had geslapen, maar net op de klok kijkt met een rampzalige blik in zijn ogen. Ook klopt de belichting niet helemaal (hoezo is zijn gezicht zo donker, het hout zo licht?), maar dat zijn details.
Ik vind hem gewoon leuk
.
Ik vind hem gewoon leuk
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Anoniem: 176826
@Redhero: Het idee vind ik het sterkste tot nu toe. Alleen vind ik het postit briefje er heel erg uitzien alsof het er in gefotosoept is.... Jammer.
Kortom de uitwerking (of wellicht de resize) had het geheel een stuk sterker kunnen maken.
@big_g: Er wordt nogal eens iets geroepen over showcase kwaliteit en zo. Geen idee wat ik daar zelf mee moet, maar een foto die onscherp is, is voor mij in ieder geval niet eens testcase waardig.
Kortom de uitwerking (of wellicht de resize) had het geheel een stuk sterker kunnen maken.
@big_g: Er wordt nogal eens iets geroepen over showcase kwaliteit en zo. Geen idee wat ik daar zelf mee moet, maar een foto die onscherp is, is voor mij in ieder geval niet eens testcase waardig.
Ik was al bang voor deze reactie's en ben dan ook bereid om hem weg te halen.
Feit is dat het wel het hele idee was...
Feit is dat het wel het hele idee was...
Hierbij mijn inzending...
http://www.merlinis.nl/foto_contest/week7/telaat_k.jpg
een zwaar geflitste foto van een dode bloem. Qua idee misschien nog wel ok, maar zwaar onder de maat qua uitwerking
http://www.merlinis.nl/foto_contest/week7/telaat_k.jpg
een zwaar geflitste foto van een dode bloem. Qua idee misschien nog wel ok, maar zwaar onder de maat qua uitwerking
[ Voor 43% gewijzigd door YellowCube op 14-02-2007 19:05 ]
Misschien komt dat doordat het geen postit briefje is, maar gewoon een licht geel papiertje met een plakbandje waar ik met zwarte stift van het merk Schneider wat op geschreven heb.Anoniem: 176826 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:15:
@Redhero: Het idee vind ik het sterkste tot nu toe. Alleen vind ik het postit briefje er heel erg uitzien alsof het er in gefotosoept is.... Jammer.
@The Alchemist: Prachtig! Grafisch erg sterk 
Big_G: Nee, een foto onderwerp van zichzelf maken levert zelden een mooie foto op. Je had een mooie bokeh foto kunnen maken, maar dit is gewoon echt mislukt = lelijk
@Redhero: Mooi onderwerp, en goed uit gevoerd
@Gouldian: Ik begrijp hem niet (je was te laat om de foto te maken of zoiets...
), en vind 'm lelijk (geen compositie, belichting is niks, etc)
Big_G: Nee, een foto onderwerp van zichzelf maken levert zelden een mooie foto op. Je had een mooie bokeh foto kunnen maken, maar dit is gewoon echt mislukt = lelijk
@Gouldian: Ik begrijp hem niet (je was te laat om de foto te maken of zoiets...
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Bloem = dood
Belichting is niks idd maar dat is een dooie bloem ook niet hij is dood verlept kleur weg etc.
Belichting is niks idd maar dat is een dooie bloem ook niet hij is dood verlept kleur weg etc.
inquestos schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:34:
@The Alchemist: Prachtig! Grafisch erg sterk
@Gouldian: Ik begrijp hem niet (je was te laat om de foto te maken of zoiets...), en vind 'm lelijk (geen compositie, belichting is niks, etc)
[ Voor 7% gewijzigd door Multispeed op 14-02-2007 16:48 ]
Snap nog steeds niet wat daar nou "te laat" aan is (afgezien dat ik de foto verder niet mooi vind), te laat water gekregen ofzo?? Leg es uit..Gouldian schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:42:
Bloem = dood
[...]
Traag begrip?- J.W. - schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:08:
[...]
Snap nog steeds niet wat daar nou "te laat" aan is (afgezien dat ik de foto verder niet mooi vind), te laat water gekregen ofzo?? Leg es uit..
Ging er om dat hij dus te laat was de foto in volle glorie te fotograferen. Valt me op dat je op The Alchemist dan ook niet begint over de moeilijk te vinden connectie, en alleen maar af gaat op de kwaliteit.
Gaat het bij de wekelijkse opdracht niet (meer) om originaliteit ipv (minder) om kwaliteit?
Uit de waarschuwingen die me nu wel heel erg hard aanstaren van boven de reply-box:
Dus én originaliteit én kwaliteit.Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Hmm.. valt iha wel mee, maar goed als ik de enige nu ben die het niet zag kennelijk wel..
Maar goed als dat alles is vind ik hem dus slap qua orginaliteit en kan ik overal wel een foto van maken.. ("te laat, de zon is weg", "te laat, daar vloog een vogel", enz). Imo zelfde categorie als dat jongetje dat de camera uitloopt. Die foto van het beruchte boek snap ik ook nog niet eigenlijk, maar ach misschien ben ik wel traag en snap ik hem morgen wel ofzo
Ik ben helemaal niet ingegaan op die foto.. al kan ik dat nu wel doenValt me op dat je op The Alchemist dan ook niet begint over de moeilijk te vinden connectie, en alleen maar af gaat op de kwaliteit.
Ik vind dat wél een sterke foto, in de 1e plek technisch ok en ik heb daar geen extra tekst of uitleg bij nodig om de connectie te zien..
[ Voor 24% gewijzigd door - J.W. - op 14-02-2007 17:45 ]
Anoniem: 206405
@Alchemist top gedaan geeft mij zeker het gevoel van te laat leuk gedaan
@Redhero mooi gedaan is een leuk plaatje zo met die post-it.
@Redhero mooi gedaan is een leuk plaatje zo met die post-it.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 206405 op 14-02-2007 17:49 ]
Magoed idd te laat water gegeven en dat een foto met alleen maar lucht waarbij staat "te laat vogel" voor jou hetzelfde is moet je helemaal zelf weten.
Je kan ook een foto maken en het laten zien hoe het dan wel moet ?
Ook vergeten @The Alchemist leuk bedacht maar idd jammer van het stickertje
- J.W. - schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:29:
[...]
Hmm.. valt iha wel mee, maar goed als ik de enige nu ben die het niet zag kennelijk wel..
Maar goed als dat alles is vind ik hem dus slap qua orginaliteit en kan ik overal wel een foto van maken.. ("te laat, de zon is weg", "te laat, daar vloog een vogel", enz). Imo zelfde categorie als dat jongetje dat de camera uitloopt. Die foto van het beruchte boek snap ik ook nog niet eigenlijk, maar ach misschien ben ik wel traag en snap ik hem morgen wel ofzo
[...]
Ik ben helemaal niet ingegaan op die foto.. al kan ik dat nu wel doen
Ik vind dat wél een sterke foto, in de 1e plek technisch ok en ik heb daar geen extra tekst of uitleg bij nodig om de connectie te zien..
Sorry, zo bedoelde ik het ook nou weer niet.. was meer kritisch opbouwend bedoeld, maar nu ik het zo terug lees komt dat niet zo over.. mijn excuses!Gouldian schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:49:
Magoed idd te laat water gegeven en dat een foto met alleen maar lucht waarbij staat "te laat vogel" voor jou hetzelfde is moet je helemaal zelf weten.
[...]
Ik ga morgen proberen een bijdrage te leveren, ik heb daarvoor een idee.
[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 14-02-2007 19:00 ]
HOOOOO iisss
het was ook niet mijn bedoel je te flamen ofzo hoor haha
het ging mij er meer om dat er genoeg mensen zijn die altijd schreeuwen het is niks bladiebla maar zelf niks constructiefs aanleveren
Van deze kan dan de excuses terug zo had ik het ook neit bedoelt
het was ook niet mijn bedoel je te flamen ofzo hoor haha
Van deze kan dan de excuses terug zo had ik het ook neit bedoelt
- J.W. - schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:53:
[...]
Sorry, zo bedoelde ik het ook nou weer niet.. was meer kritisch opbouwend bedoeld, maar nu ik het zo terug lees komt dat niet zo over.. mijn excuses!
Ik ga morgen proberen een bijdrage te leveren, ik heb daarvoor een idee.
Ik vind de foto van The Alchemist helemaal leuk (beetje donker misschien), maar wie hier durft zeggen dat hij zonder uitleg er de titel "Te Laat" op plakt? Ik denk bijna niemand. Met de tekst is de link zeer duidelijk, maar zonder niet hoor.
De foto maakt duidelijk dat er in ieder geval iemand "te laat" was om weg te rennen...TomSwinnen schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:35:
Ik vind de foto van The Alchemist helemaal leuk (beetje donker misschien), maar wie hier durft zeggen dat hij zonder uitleg er de titel "Te Laat" op plakt? Ik denk bijna niemand. Met de tekst is de link zeer duidelijk, maar zonder niet hoor.
Dat maakt de foto nou net zo onduidelijk, er staat niet één "te laat" centraal, je kan er zoveel over verzinnenbokko! schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:15:
De foto maakt duidelijk dat er in ieder geval iemand "te laat" was om weg te rennen...
was mischien beter geweest als er bv. stukken van een bom had gelegen met een wekker op 12 uur en dat je op de horloge van de agent 12:05 kon aflezen. Maar dat is nogal moeilijk te realiseren. Ik geef toe dat; te laat niet vanzelf bij je opkomt. Maar als je thema weet zie je direct wel de connectie. Ik vindt trouwens die tentamen foto ook erg sterk. Mischien is het gezicht wat onderbelicht, maar we moeten ook niet vergeten dat we niet allemaal professionele verlichtings apparatuur in huis hebben.
Kijk, iemand die met kritiek om kan gaan, huldeFrank|A schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:53:
was misschien beter geweest als er bv. stukken van een bom had gelegen met een wekker op 12 uur en dat je op de horloge van de agent 12:05 kon aflezen. Maar dat is nogal moeilijk te realiseren. Ik geef toe dat; te laat niet vanzelf bij je opkomt. Maar als je thema weet zie je direct wel de connectie.
Klopt, maar bij het zien van de foto had de fotograaf zelf ook kunnen bedenken dat bijvoorbeeld een bureaulampje (eventueel gedimd met wat ervoor oid) al heel veel goeds had kunnen doen..Ik vindt trouwens die tentamen foto ook erg sterk. Misschien is het gezicht wat onderbelicht, maar we moeten ook niet vergeten dat we niet allemaal professionele verlichtingsapparatuur in huis hebben.
Maarja, een tip voor de volgende keer, verder een originele foto rond deze tijd met al die tentamens. Ik kan me nog herinneren hoe ik was met het op tijd komen

Pentax K10D, Vivitar 28mm f/2.0, statief, 1/5s bij f/3.5
Viel me op dat de scherptediepte zelfs bij f/3.5 nog zo klein is. Naast deze foto heb ik nog geprobeerd opnames te maken met een ananas en een brood als het gezonde voedsel waartoe de vinder van deze lege verpakking veroordeeld is, maar vond het lastig om ananas, brood, etiketje en de resten van de appelflappen scherp in beeld te krijgen in een interessante compositie zonder rommelige achtergrond.
De zware schaduw is afkomstig van het etiket. Helaas kon ik mijn lichtbron niet verplaatsen anders had ik dat wel anders gedaan, dat vind ik namelijk een zwak punt aan de foto. Het tweede etiketje vond ik er juist wel bij passen, al moet je frequent Albert Heijn bezoeker zijn om te weten wat erop staat.
[ Voor 92% gewijzigd door mwolthers op 15-02-2007 01:50 . Reden: tekst toegevoegd ]
Sorry, maar wat is er "te laat" aan 4 roomboter appelflappen van AH? Hoe dan ook, ik vind het geen spannende foto opleveren zo.
Als het een verpakking was geweest van oliebollen met een kalender ofzo van februari dan had ik de link gezien met te laat, maar appelflappen? Nee die eet ik ook wel eens buiten O&N.
Dus ik zat al te kijken of de appelflappen over de houdbaarheidsdatum waren, maar dat is niet te lezen door je beperkte DOF.
En ik twijfel aan de showcase waardigheid van de foto op zich.
Dus ik zat al te kijken of de appelflappen over de houdbaarheidsdatum waren, maar dat is niet te lezen door je beperkte DOF.
En ik twijfel aan de showcase waardigheid van de foto op zich.
Ik denk dat zijn bedoeling de lege verpakking is, Hij was te laat om er nog 1 te pakken. Maar vind de foto eigenlijk niks.
Tsja, spijt me wel hoor, maar met deze reacties snap ik ook waarom er zo weinig foto's in die weekopdrachten komen. Ik kan prima tegen kritiek dus vertel me gewoon wat je van een foto vindt maar vertel dan wel waarom en kom met tips, anders zie ik het nut er niet echt van in. Ik post geen topfoto nee, maar als dat het enige is dat OK is dan zijn die weekopdrachten natuurlijk onzin. Dan krijg je gewoon geen input meer.
Het idee (of mijn uitwerking) van een lege verpakking gooit blijkbaar geen hoge ogen. Had ik 'm herkenbaarder in beeld moeten brengen als leeg? Had ik dan in beeld moeten brengen hoe een hand de laatste appelflap pakt? Zeg eens iets opbouwends ofzo!
Het idee (of mijn uitwerking) van een lege verpakking gooit blijkbaar geen hoge ogen. Had ik 'm herkenbaarder in beeld moeten brengen als leeg? Had ik dan in beeld moeten brengen hoe een hand de laatste appelflap pakt? Zeg eens iets opbouwends ofzo!
Anoniem: 204528
Door de weerspiegeling van de verpakking is het niet echt zichtbaar dat de verpakking leeg is.. Hierdoor wordt jouw 'te laat' punt niet echt duidelijk naar voren gebracht, daarbij is er verder niks op de afbeelding die weergeeft wie of wat te laat ismwolthers schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:50:
Tsja, spijt me wel hoor, maar met deze reacties snap ik ook waarom er zo weinig foto's in die weekopdrachten komen. Ik kan prima tegen kritiek dus vertel me gewoon wat je van een foto vindt maar vertel dan wel waarom en kom met tips, anders zie ik het nut er niet echt van in. Ik post geen topfoto nee, maar als dat het enige is dat OK is dan zijn die weekopdrachten natuurlijk onzin. Dan krijg je gewoon geen input meer.
Qua Datum, schimmel te laat, iemand die heel veel honger heeft en verpakking is leeg?
Je bedoeling is goed maar doordat de foto niet zo scherp is en het attribuut mist dat iemand er eentje wil eten, valt de clue weg
@mwolthers: de connectie met de opdracht kan ik niet uit de foto halen. Het is een lege verpakking, waarbij het IMHO storend is dat er zo weinig scherp is. Als je had willen aantonen dat iemand net te laat is om de laatste appelflap te pakken dan had je naar mijn mening beter een hand met appelflap (waarbij de hand teruggetrokken wordt) en een hand die juist naar de bak grijpt). Dit in combinatie met een langere sluitertijd zou bijvoorbeeld al een veel interesantere plaat opleveren. Hoop dat je hier dan wat aan hebt
Tha Rulez:mwolthers schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:50:
- foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
- we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
Op basis van die regels die toch duidelijk genoeg zijn, heb ik je foto beoordeeld.
Is er een duidelijke link naar het onderwerp? -> Nee niet naar mijn mening
We verwachten kwaliteit -> Tja ik denk dat de foto in het solo testcase topic ook niet zonder commentaar was gebleven.
Nu kunnen we natuurlijk wel van alles voor gaan zitten kauwen hoe je een betere foto had kunnen maken (zie commentaar van Relonky) maar daar zijn andere topics voor.
Hierbij mijn inzending van deze week.

origineel

origineel
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 206405 op 17-02-2007 18:28 ]
Anoniem: 206405 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:48:
Hierbij mijn inzending van deze week.
[[url="http://imageshack.us][IMG]http://img247.imageshack.us/img247/6240/img1550kqc5.jpg[/IMG][/URL]"]afbeelding[/url]]

zo dus.
Typisch gevalletje "te laat"!

@ Keesr: De foto is opzich best leuk, jammer dat de titel half wegvalt. Het idee is alleen niet zo origineel meer, elke week komt er wel weer een boek langs.
@ Alchemist: Nogmaals... Echt een gave plaat!
@ BiG-G: Ik vind deze persoonlijk niet zo leuk, ik krijg er ook geen "te laat" gevoel bij.
@ Redhero: Eén van de betere platen!
@ Gouldian: Je bent idd te laat geweest om een mooie foto van de bloem te maken. Opzich geen slecht idee, maar de foto onnatuurlijk veel licht uit de verkeerde hoek en dat sloopt je hele plaat.
@ mwolters: Een lege doos appelflappen
Op het eerste gezicht valt het mij niet op dat de doos daadwerkelijk leeg is. Ook is het etiket net verkeerd op de foto gezet, hierdoor is hij niet lekker te lezen en vervaagd hij deels.
@ Honekamp: Grappige close-up foto met lekkere kleurtjes, de tekst "te laat" in het scherm is wel leuk gevonden.

@ Keesr: De foto is opzich best leuk, jammer dat de titel half wegvalt. Het idee is alleen niet zo origineel meer, elke week komt er wel weer een boek langs.
@ Alchemist: Nogmaals... Echt een gave plaat!
@ BiG-G: Ik vind deze persoonlijk niet zo leuk, ik krijg er ook geen "te laat" gevoel bij.
@ Redhero: Eén van de betere platen!
@ Gouldian: Je bent idd te laat geweest om een mooie foto van de bloem te maken. Opzich geen slecht idee, maar de foto onnatuurlijk veel licht uit de verkeerde hoek en dat sloopt je hele plaat.
@ mwolters: Een lege doos appelflappen

@ Honekamp: Grappige close-up foto met lekkere kleurtjes, de tekst "te laat" in het scherm is wel leuk gevonden.
[ Voor 117% gewijzigd door bokko! op 18-02-2007 11:07 ]
Hehe, geweldig hoor. Dat "motionblur" effectje vind ik wel niet zo leuk, maar voor de rest is hij heel leuk!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 206405 op 18-02-2007 09:33 ]
Anoniem: 135290
Wow...wie het ook is..deze persoon lijkt echt heel veel op m'n broertje..zelfde haar en gezicht..alleen die achtergrond..dat kan gewoon nietAnoniem: 172418 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:08:
[afbeelding]
Ben je het zelf btw?
Mooie plaat, goed idee, 13:54 wel wat overdreven, maar who cares, dat is maar een klein detail
Ik ben het inderdaad zelf. Waarschijnlijk heeft je broertje niet dezelfde kleur haar: roodAnoniem: 135290 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:49:
[...]
Wow...wie het ook is..deze persoon lijkt echt heel veel op m'n broertje..zelfde haar en gezicht..alleen die achtergrond..dat kan gewoon niet
Ben je het zelf btw?
Mooie plaat, goed idee, 13:54 wel wat overdreven, maar who cares, dat is maar een klein detail
Hiermee probeerde ik een beetje een geschokte sfeer te creëren, zoiets van... SHIT TE LAAT!TomSwinnen schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:04:
Hehe, geweldig hoor. Dat "motionblur" effectje vind ik wel niet zo leuk, maar voor de rest is hij heel leuk!
Wat ben jij een vies kereltjeAnoniem: 206405 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:43:
hee bokko ziet er leuk uit maar volgend keer zou ik pindakaas in je onderbroek smeren geeft ook een leuk effect.
![]()
[ Voor 37% gewijzigd door bokko! op 18-02-2007 11:19 ]
Al enkele weken achter elkaar neem ik mij voor om mee te doen, maar het goeie idee komt meestal net te laat. Vanmorgen had ik weinig te kiezen, ik had eerder m'n bed uit moeten komen met dit als resultaat:

De foto is niet helemaal perfect maar ik heb tenminste weer eens een foto kunnen insturen

De foto is niet helemaal perfect maar ik heb tenminste weer eens een foto kunnen insturen
Hij is onscherp
. En je duim staat er niet geheel op. Verder is 't papier met de pen erop ook nogal storend. Het bakje met dennenappels kan wel

Gisteren geschoten, nu even snel geplaatst. Ook een typisch geval van te laat.

Grote staat hier.
Foto is niet nabewerkt, alleen de ambu wat onherkenbaar gemaakt op verzoek van de eigenaar.

Grote staat hier.
Foto is niet nabewerkt, alleen de ambu wat onherkenbaar gemaakt op verzoek van de eigenaar.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik heb ook niet gezegt dat 'ie perfect was. Bovendien is 'ie gemaakt vóór de koffie (was immers op). Eerst de foto gemaakt toen nieuwe koffie gezet voor mezelfGune schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:21:
Hij is onscherp. En je duim staat er niet geheel op. Verder is 't papier met de pen erop ook nogal storend. Het bakje met dennenappels kan wel
@arno: origineel, je zou hooguit nog een bandenspoor of autosnuit verwachten als "dader"
@bokko: de motionblur trekt de aandacht duidelijk naar het juiste plekje, vind 't helemaal niet zo storend eigenlijk
@honekamp: waarom ben ik hier niet op gekomen !!

@mwolthers: goed idee, alleen het aspect van leeg is helaas niet helemaal goed te zien
@redhero: briljant, hoe herkenbaar

@The Alchemist: heel morbide, super idee
[ Voor 36% gewijzigd door CrazyA op 18-02-2007 18:27 ]
Ik heb voor dit onderwerp zeker 10 foto's gemaakt, want de "dader" staat in deze foto net buiten beeld. Deze foto vond ik zelf het meeste geslaagd ondanks dat de auto niet direct in de buurt staat. Dit is een proef foto zoals ik de opdracht eerst wilde maken, maar deels door een gebrek aan details van het "te laat" zijn, is de foto vanuit deze hoek het uiteindelijk niet geworden
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ah, jah, duidelijk, groot gelijk !!Arno schreef op maandag 19 februari 2007 @ 07:07:
Ik heb voor dit onderwerp zeker 10 foto's gemaakt, want de "dader" staat in deze foto net buiten beeld. Deze foto vond ik zelf het meeste geslaagd ondanks dat de auto niet direct in de buurt staat. Dit is een proef foto zoals ik de opdracht eerst wilde maken, maar deels door een gebrek aan details van het "te laat" zijn, is de foto vanuit deze hoek het uiteindelijk niet geworden
@Arno: Mag ik dit smakeloos vinden? Sorry, maar dit soort foto's zie ik liever niet, en zeker niet in een priceless weekopdracht.
Ik sluit me hier geheel bij aan.Toff schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:40:
@Arno: Mag ik dit smakeloos vinden? Sorry, maar dit soort foto's zie ik liever niet, en zeker niet in een priceless weekopdracht.
Och god hoor, die foto hier >> Frank|A in "Foto-opdracht week 7 - Te laat" << vindt je dan zeker ook smakeloos?Toff schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:40:
Maar goed, ik vindt 'm mooi!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Misschien dat Toff en J.W. de foto van Alchemist niet als mogelijke realiteit zien terwijl Arno een situatie schetst die morgenmiddag bij ze in de straat te zien kan zijn. Wees blij dat er zoveel verschillende soorten intepretaties zijn op het begrip "Te laat".TommyGun schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:35:
[...]
Och god hoor, die foto hier >> Frank|A in "Foto-opdracht week 7 - Te laat" << vindt je dan zeker ook smakeloos?
Maar goed, ik vindt 'm mooi!
Fictie, ooit van gehoord?Toff schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:40:
Sorry, maar als je alles "smakeloos" gaat vinden wat in het echte leven ook "zou kunnen gebeuren"... Ik hoop dat je nooit naar een thriller kijkt dan, je zou er wat aan kunnen overhouden.
De reactie van Toff en JW had ik wel verwacht 
Er zijn altijd mensen die hier problemen mee *kunnen* hebben, maar zoals Tom al aangeeft is het WEL de realiteit. Verder is er (op 3 pixels nep na) geen bloed te zien. Verder geheel eens met CrazyA, het is en blijft wel iets dat kan gebeuren en deel is van de huidige samenleving
Er zijn altijd mensen die hier problemen mee *kunnen* hebben, maar zoals Tom al aangeeft is het WEL de realiteit. Verder is er (op 3 pixels nep na) geen bloed te zien. Verder geheel eens met CrazyA, het is en blijft wel iets dat kan gebeuren en deel is van de huidige samenleving
Jeremy Clarkson
Mee eens!TomSwinnen schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:53:
[...]
Fictie, ooit van gehoord?
Sorry, maar als je alles "smakeloos" gaat vinden wat in het echte leven ook "zou kunnen gebeuren"... Ik hoop dat je nooit naar een thriller kijkt dan, je zou er wat aan kunnen overhouden.
Tsjongejonge..... ze zullen van het nieuws helemaal wel misselijk worden

Dat je met z'n allen wilt discussieren over de inhoud van de foto's vind ik geen enkel probleem (graag zelfs), maar hou het dan wel gezellig naar elkaar toe. Smaken verschillen nu eenmaal.
Dank.
Dank.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Nee hoor, als het onderwerp nou 'de dood' of 'verdriet' was ofzo had ik er ook helemaal geen probleem mee hoor.bokko! schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:15:
[...]
Mee eens!
Tsjongejonge..... ze zullen van het nieuws helemaal wel misselijk worden
Maar IK vind een dode afbeelden onder het thema 'te laat' niet gepast en behoorlijk morbide. In mijn geval heeft dat met een recent dodelijk verkeersongeluk van een bekende te maken en zoiets schiet me dan gewoon in het verkeerde keelgat. Maar zoals Yellowcube opmerkte is dat meer smaak en had ik het beter niet kunnen plaatsen.
Nou goed, om het toch maar even goed af te sluiten: Ik vind dat we een geslaagde foto-opdracht deze week hebben gehad met behoorlijk wat leuke inzendingen!
Woef
[ Voor 9% gewijzigd door - J.W. - op 20-02-2007 12:14 ]
Vat mijn berichtje AUB niet verkeerd op.- J.W. - schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:38:
[...]
Nee hoor, als het onderwerp nou 'de dood' of 'verdriet' was ofzo had ik er ook helemaal geen probleem mee hoor.
Maar IK vind een dode afbeelden onder het thema 'te laat' niet gepast en behoorlijk morbide. In mijn geval heeft dat met een recent dodelijk verkeersongeluk van een bekende te maken en zoiets schiet me dan gewoon in het verkeerde keelgat. Maar zoals Yellowcube opmerkte is dat meer smaak en had ik het beter niet kunnen plaatsen.
Nou goed, om het toch maar even goed af te sluiten: Ik vind dat we een geslaagde foto-opdracht deze week hebben gehad met behoorlijk wat leuke inzendingen!
Dat een dergelijke foto bij jou de verkeerde emotie naar boven brengt vind ik vervelend voor je.
Jouw reactie kan ik volkomen begrijpen.
De foto van Arno geeft daarentegen wel een alledaagse gebeurtenis weer welk naar mijn mening aardig op het thema aansluit, morbide of niet.
Wat mij trouwens niet volledig duidelijk is, is of het hier nu om een daadwerkelijk ongeval of om een oefening gaat (waar ik in eerste instantie vanuit ging...). Er staat voor de rest namelijk helemaal niets of niemand in beeld.
[ Voor 13% gewijzigd door bokko! op 20-02-2007 14:05 ]
Dat kan ik wel even ophelderen, het is 100% in scene gezet 
De ambu is van een Rode Kruis afdeling, die rijden al jaren geen spoedritten meer. De vrouw op de grond is een LOTUS slachtoffer en tevens collega van het Rode Kruis.
De ambu is van een Rode Kruis afdeling, die rijden al jaren geen spoedritten meer. De vrouw op de grond is een LOTUS slachtoffer en tevens collega van het Rode Kruis.
Jeremy Clarkson
Als je dat er nou even kleine lettertjes of als spoiler bijgezet had, zou je mensen niet op een verkeerd been gezet hebben en hadden we het over zaken als compositie etc. kunnen hebben, maar iets zegt me dat je het opzettelijk zo gedaan hebtArno schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:38:
Ik vind het witte laken erg wit en veel en de hele foto wat rommelig. Als het dan toch moet, zou ik hem iets krapper nemen: linkje.
Sorry hoor, Toff, maar je ziet toch redelijk snel dat het hier om fictie gaat? Daar heb je toch heus geen spoiler voor nodig. Ook de commentaar bij de foto dat de nummerplaat van de Ambulance is bewerkt op aanvraag van de eigenaar zou in een echte situatie maar erg vreemd zijn.
Arno schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:38:
Het laken is wel wit, maar volgens mijn cam zeker niet overbelicht. Ik heb wel lopen denken aan het croppen van de foto, maar vond deze origineel toch mooier.Toff schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 20:22:
Ik vind het witte laken erg wit en veel en de hele foto wat rommelig. Als het dan toch moet, zou ik hem iets krapper nemen: linkje.
Jeremy Clarkson
Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...