Foto-opdracht week 11 - Stralend

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de negenenveertigste foto-opdracht!

Wat is de bedoeling precies?

Het doel van de weekopdracht is dat je met het thema van deze week in je hoofd op stap gaat om een foto te maken binnen dat thema :)

Thema deze week?

Deze week is het thema Stralend

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

De vorige weekopdrachten:

[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie
Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen
Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer
Foto-opdracht week 51 - Frozen in time
Foto-opdracht week 52 - The end is near
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief
Foto-opdracht week 10 - Geheim

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 19:56

Karel V

Een simpele ziel

De zomerzin is wat vroeger dan vorig jaar zo te zien aan de weekopdracht :)

[ Voor 14% gewijzigd door Karel V op 13-03-2007 16:24 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Een eerste poging van mijn kant. De prille voorjaarszon, die door een zonnescherm achter een raam schijnt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~delanger/zontmp.jpg

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat vind je zelf van je foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandergeer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
Zelfde vraag van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Wat ik er zelf van vind? Absoluut geen superfoto, maar het verraste mij een beetje. De foto was zo ff uit de losse pols geschoten toen ik aan het spelen was met wat camerainstelllingen, en ik verbaasde me over het 'stralend' effect van de zon. Vervolgens zat ik te browsen door de fotografie topics hier op GoT en zag ik dat het thema van deze week stralend was en heb ik hem dus geplaatst.

Qua compositie, samenstelling etc, etc. zijn er vast 1000 en 1 dingen op aan te merken door een 'echte' fotograaf, maar zelf vond ik wel dat hij goed paste bij het thema stralend.

[ Voor 4% gewijzigd door Killer op 13-03-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Killer schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:34:
Wat ik er zelf van vind? Absoluut geen superfoto, maar het verraste mij een beetje. De foto was zo ff uit de losse pols geschoten, en ik verbaasde me over het 'stralend' effect van de zon. Vervolgens zat ik te browsen door de fotografie topics hier op GoT en zag ik dat het thema van deze week stralend was en heb ik hem dus geplaatst.
Maar meer dan een stralende zon is het niet. Het moet wel een goede foto zijn, let ook op de topic warning:
Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
En (als mierenneuker) als je de foto geschoten hebt voordat je deze opdracht had gezien:
Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
Qua compositie, samenstelling etc, etc. zijn er vast 1000 en 1 dingen op aan te merken door een 'echte' fotograaf, maar zelf vondt ik wel dat hij goed paste bij het thema stralend.
Maar dat is dus net wel belangrijk hier, dus post alleen goede foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Nou ja, het is geen archief-foto. Hij is deze middag geschoten!

Maar goed qua showcase waardig heb ik het topic dus een beetje verkeerd geintepreteerd. Een goede foto is voor mij niet altijd een foto die perfect geschoten is, superbe compositie heeft, met super goed afgestelde instellingen en allerlei artistieke hoogstandjes. Voor mij is een goede foto soms ook een foto die op de een of andere manier verbeeld wat je denkt of voelt.

Voor mij deed deze foto dat. De stralende zon, die ondanks een zonnescherm, toch nog een stralend effect geeft. In dit geval ging het er mij dus meer om wat er op de foto stond, dan hoe het erop stond.

Maar excuses, het was niet de bedoeling het topic te verzieken, ik zal er bij eventuele volgende posts rekening mee houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Killer op 13-03-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verzieken, verzieken.. zo erg is het nou óók weer niet hoor :P Maar het idee van de foto-opdracht is juist dat je een foto schiet met de opdracht in je achterhoofd.
Maar hey, wat let je om het volgende week weer te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Wilko schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 17:45:
Maar hey, wat let je om het volgende week weer te proberen?
Niets..Ik heb het idee dat ik hier op foto gebied nog veel kan leren en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:54
En hier dan mijn inzending. Voor een fotocursus die ik op dit moment volg paste hij ook in een leuk rijtje van foto's, maar een aantal foto's met de weerspiegeling van de zon in het water heb ik speciaal voor de Tweakers weekopdracht gemaakt.
Deze dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.vandenbrakel.tweakdsl.nl/tweakers/_dsc4099-t.jpg

hier voor een grotere versie.

Ik ben redelijk tevreden over het resultaat, alleen is het jammer dat er nog een onscherpe tak zat voor de tak met bessen. (En misschien een beetje weinig stralend???) Desalniettemin toch de beste foto uit een (kleine) serie.

Wat betreft de foto van Killer: Mwah, maar toch wel interessant om even naar te kijken. Het volgen van de lijnen van de weerkaatsing maakt hem voor mij nog wel aardig, maar dat is het dan ook.

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 10:49
Mijn inzending voor de eerste keer:

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/280/dsc1292td0.jpg

vanmiddag in de tuin geschoten. Zonnetje brak zo nu en dan door.

[ Voor 51% gewijzigd door Carnagy op 14-03-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:49

Floor-is

5.2

Okay hele berg posts naar de Trashcan gemept.

Laten we overigens niet al te veel blijven hangen bij het lensflare welles-nietes spelletje dat zich lijkt af te spelen hier. Het gaat om het resultaat, of hier nu lensflare aan is toegevoegd of niet. :)
Ja ik zie liever een naturel-foto, maar ieder zijn eigen aanpak en smaak dunkt me.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:18

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

franssie

Save the albatross

Killer schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:29:
Een eerste poging van mijn kant. De prille voorjaarszon, die door een zonnescherm achter een raam schijnt.
[afbeelding]
wel stralende foto vind ik, mooi hoe de stralen naar boven door blijven lopen!
'lekker' commentaar, van voornamelijk mensen die wel iets te zeggen hebben maar geen foto's posten?
bij mij komr de foto op het scherm namelijk wel over, ik herken het topic er wel in
en helaas ook dat er daardoor steeds minder gepost wordt? laat maar

echter, de onderste helft 10% van je foto zou je misschien weg kunnen croppen maar dat is mijn persoonljike tip, idee, raad, kritiek, gezeik, of positieve opbouwende mening :D

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 15-03-2007 00:47 . Reden: edits zijn leuk ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Zoms hoeft stralend niet zo letterlijk met het mooie weer te maken hebben. Terug van een uitje kwam ik lang dit tafereel, erg straalend vindt ik:

iso800, 1 seconden, met brug al statief.

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/weekstralen.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/129fs1932910.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

Chiron

Moderator Discord
Na een tijdje meegelurked te hebben hier mn allereerste inzending ooit :)

Foto is gisteravond gemaakt op het afscheidsconcert van de band Redbrick VCR. De link met het thema 'stralend' lijkt me wel duidelijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/got/redbrick_klein.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Chiron op 16-03-2007 20:23 . Reden: typo ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169699

Mijn eerste inzending, dus laat die kritiek maar komen (bij voorkeur opbouwend ;) )
Ik vond het in ieder geval stralend.

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/149/420846461_1ef8428f40.jpg

Hier een grotere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:44
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/4117/dsc1008ff2.jpg
The Alchemist: Ik vind het nogal spijtig dat de mist meer opvalt dan de straling van het licht.. Misschien jou bedoeling, maar ik vind het maar niks. Er zijn weinig "stralen" te zien :). Verder is er weinig te zien.

Redhero: Ook wel een lichtbron, maar weinig stralen ;). Had misschien leuker gezien als er ietsje meer detail in de voorgrond was?

Chiron & B-mer: Stralen! <3 Spijtig van het uitgebeten stuk zanger bij Chiron. Pic lijkt ook eerder op een snapshot, maar concertfotografie is sowieso niet gemakkelijk :). B-mer: mooie foto, misschien wat meer contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/175/424463466_106556d03c.jpg
Ajax, voor een stralende badkamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:35
Deze week helaas geen tijd om mee te doen. Dan maar even wat commentaar.

@Killer: Je hebt de stralen goed op de foto weten te krijgen; als je de kozijnen had weggecropt was het een stuk beter over gekomen.
@pCOW: Jammer dat niet het water maar de tak het focuspunt is.
@Carnagy: Leuk idee, jammer dat de overgang tussen de onder- en achterplaat zo goed zichtbaar is. Dat had je even weg kunnen shoppen.
@botoo: HDR was hier op z'n plaats geweest, dan zit je niet met sterk overbelichtte en sterk onder belichtte delen.
@The Alchemist: Volgens mij hoeft stralend zelfs niks met het weer te maken hebben :) Aardige plaat als je 't mij vraagt!
@Redhero: Je hebt het licht mooi vastgelegd, het doet me niet direct aan stralend denken.
@Chiron: Stralend springt er goed uit! Erg veel ruis in je foto, iets kleinere ISO kiezen de volgende keer. Snapshot gehalte is vrij hoog.
@B-mer: Je hebt de stralen goed vast weten te leggen. De kleuren doen zeer natuurlijk aan. De rij bomen op de achtergrond is enigszins storend, maar dat mag de pret niet te veel drukken.
@Arrigi: Ook hier een vrij hoog snapshot gehalte, zoals je zelf al zegt erg lastig met partyfotografie. Wellicht had je wat stralende dansers en danseressen op de foto kunnen zetten? :)
@DoubleJ: Het ajax gehalte is laag, het licht gehalte is te hoog: overbelicht dus. Het contrast tussen de bovenkant en onderkant van de foto is te groot naar mijn idee. Ik blijf naar die flesjes op het plankje kijken (waar de belichting goed is), maar dat heeft dan weer niets met het onderwerp te maken.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

*snif* deze foto heb ik een paar uur voor de startdatum van deze weekopdracht gemaakt op de dinner party van de ECR (European Conference on Radiology) in Wenen :'(.
Helaas is hij dus volgens de regels niet geldig, maar ik wilde hem toch even laten zien.

Ik heb hier geexperimenteerd met lange sluitertijd (1/5sec) en een korte first curtain flash met gouden omni bounce. Tijdens de opname heb ik de lens gezoomd (17-40mm L lens).
Het effect is erg stralend... Jammer van de rug rechts voor in beeld...

http://www.bmi2.bmt.tue.n...ofpage/ecr/stralendth.jpg

Niet geldig is niet geldig... Dan niet toch nog even laten zien, sorry :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoefff op 18-03-2007 18:00 ]

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb hard nagedacht, maar kon bij dit onderwerp geen goede foto verzinnen. Verder dan -laat ik in het donker mijn led-zaklantaarn eens op de foto zetten- kwam ik ieg niet.

Ik vind de foto van DoubleJ erg orgineel en mooi van stijl. Jammer van de sterke overbelichting, HDR / meerdere opnamen had misschien uitkomt kunnen bieden.Van Arrigi is ook goed binnen het onderwerp, maar als geheel net wat te rommelig. De foto van Chiron heeft ook een mooi moment binnen het onderwerp, maar is met halve mensen en halve microfoons niet optimaal gekaderd...

Al met al een lastiger onderwerp om een heel sprekende foto bij te maken, ook omdat er standaard weinig portretfoto's (laat staan foto's van stralende mensen) binnen contests e.d. gepost worden.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

108886

[list]• Het is inmiddels week 12