Hadden jullie hier niet een week mee kunnen wachten? 
Komende maandag is een dragrace en nog wat andere snelle dingen op de kennedylaan in Eindhoven, als openingsstunt van de European Week Einhoven.
Nou ja, eens kijken of we hier nog iets van kunnen maken
Komende maandag is een dragrace en nog wat andere snelle dingen op de kennedylaan in Eindhoven, als openingsstunt van de European Week Einhoven.
Nou ja, eens kijken of we hier nog iets van kunnen maken
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 20-03-2007 13:36 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Bekijk het positief, nu kan je deze week alvast oefenen voor volgende week
Bedenk me net dat we vrijdag gaan karten met onze scouting groep. Eens kijken of daar wat van te maken is. Al blijft dat wel lastig in die vaak donkere hallen.Zoefff schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:23:
Bekijk het positief, nu kan je deze week alvast oefenen voor volgende week![]()
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Goeie pan-oefeningOrion84 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:31:
[...]
Bedenk me net dat we vrijdag gaan karten met onze scouting groep. Eens kijken of daar wat van te maken is. Al blijft dat wel lastig in die vaak donkere hallen.
Zo'n D40 heeft die iso1600 stand niet voor niets hoor
zeker op webformaat is dat echt geen probleem meer
Poging twee. Ik heb hier geprobeerd om snelheid te suggereren in een stilstaand opject. Het object zelf is een raceauto (=snelheid). Door de focus sterk op de voorzijde te leggen en de achterzijde te vervagen wordt een idee van snelheid gesuggereerd. Ook de lichtval suggereert dit enigzins. Het enige jammere is dat er geen bestuurder in het model zit. Daardoor een hoog KITT gehalte ;-)

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
Ook met je uitleg vind ik dit weinig te maken hebben met snelheid. Je extra's om snelheid toe te voegen zie ik in de foto ook niet erg terug. SorryKiller schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:19:
Poging twee. Ik heb hier geprobeerd om snelheid te suggereren in een stilstaand opject. Het object zelf is een raceauto (=snelheid). Door de focus sterk op de voorzijde te leggen en de achterzijde te vervagen wordt een idee van snelheid gesuggereerd. Ook de lichtval suggereert dit enigzins. Het enige jammere is dat er geen bestuurder in het model zit. Daardoor een hoog KITT gehalte ;-)
[afbeelding]
Hmm, leuke opdracht... ik heb wel een ideetje, dus zal eens zien of ik er wat van kan maken

Deze heb ik gisteren middag gemaakt tijdens een wandeltochtje door de nieuwegeinse "bossen"
[ Voor 51% gewijzigd door CRpt3r55 op 21-03-2007 19:04 ]
Etuuuuuh!
Ik heb het idee een slak te gaan pannen. Zijn die al te vinden in dit gedeelte van het jaar 
@ Crypter: ik vind het een vreemde uitsnede van de foto. Waarschijnlijk was het bovenste gedeelte van de foto minder interessant. Het was denk ik beter geweest, ook voor het snelheidsgevoel, om de foto ter hoogte van de hond te nemen en niet schuin naar beneden.
@ Crypter: ik vind het een vreemde uitsnede van de foto. Waarschijnlijk was het bovenste gedeelte van de foto minder interessant. Het was denk ik beter geweest, ook voor het snelheidsgevoel, om de foto ter hoogte van de hond te nemen en niet schuin naar beneden.
[ Voor 58% gewijzigd door Rudedadude op 21-03-2007 19:59 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Haha, moet je gewoon je camera op de stoep richten en dan snel bewegen. Zet je er gewoon bij dat het een snelle slak was die je niet kon bijhoudenRudedadude schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:57:
Ik heb het idee een slak te gaan pannen. Zijn die al te vinden in dit gedeelte van het jaar
Slakken bewegen best snel, van dichtbij gezien met een scherptediepte van een paar mm, maar slakken en pannen, daar hoort een goede knoflooksaus bij
Anoniem: 213308
Even wat anders dan snelle auto's, honden en wat nog allemaal niet meer. Iets wat net zo verraderlijk en snel is..is secondelijm, 't gevolg is duidelijk te zien op de achtergrond. Ik weet dat het nou niet bepaald een snel 'bewegings' gevoel opwekt, maar zo kun je 'snel' dus ook opvatten...
Dit is tevens mijn eerste inzending.
Mijn inzending
Grotere weergave.
Originele foto
Opbouwende kritiek graag..
Dit is tevens mijn eerste inzending.
Mijn inzending
Grotere weergave.
Originele foto
Opbouwende kritiek graag..
Zoals al eerder vermeld stond er toevallig deze week een uitstapje naar de kartbaan op de agenda. Bij gebrek aan genoeg licht (en ervaring) heb ik mijn toevlucht genomen tot flitsen. Om toch de snelheid er in te houden heb ik er voor gekozen om een wat langere sluitertijd te gebruiken en een rear-curtain flits te gebruiken. (Meer info in de Exif)
Onderstaande foto vond ik het thema van deze week wel aardig uit beelden:

(Klikbaar)
De foto is iets nabewerkt op het gebied van levels, contrast en sharpness en er is een beetje gecropt.
Onderstaande foto vond ik het thema van deze week wel aardig uit beelden:

(Klikbaar)
De foto is iets nabewerkt op het gebied van levels, contrast en sharpness en er is een beetje gecropt.
Anoniem: 169699
Hier mijn poging voor deze week. Eigenlijk wilde ik een pijl ophangen en van achter fotograferen terwijl hij gericht was op een doel, maar ik wist niemand te vinden die aan boogschieten doet. 
Maar ik denk dat dit ook wel snelheid uitdrukt tot op zekere hoogte

Hier een grotere versie
Maar ik denk dat dit ook wel snelheid uitdrukt tot op zekere hoogte

Hier een grotere versie
hierbij mijn inzending... Bonuspunten voor degene die de locatie raadt 
http://home.student.utwen...olte/plaatjes/got1207.jpg
aangezien je EXIF aangeeft dat de foto op 15 maart gemaakt is, is het daarmee een archieffoto. Dat is helaas niet toegestaan
http://home.student.utwen...olte/plaatjes/got1207.jpg
aangezien je EXIF aangeeft dat de foto op 15 maart gemaakt is, is het daarmee een archieffoto. Dat is helaas niet toegestaan
[ Voor 33% gewijzigd door YellowCube op 26-03-2007 10:23 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Anoniem: 163846
De A16?? Foto is niet bijzonder te noemen imho, en fix je link eensGoverman schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:35:
hierbij mijn inzending... Bonuspunten voor degene die de locatie raadt
[afbeelding]

Vandaag tijdens het fietsen genomen. Het ging niet snel, maar de spetters zijn er niet minder om
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Lekkere plaat zonoskar
. Lekker actie, zit toch veel snelheid in!
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Deze foto heb ik afgelopen weekend gemaakt op een auto/foto meet van tweakers. Hoewel de auto stilstond en de foto op een resize na niet bewerkt is, geeft de compositie voor mijn gevoel wel een zekere illusie van snelheid. Vooral de schuine stand van de auto ten opzichte van de omgeving (een havenkraan en de rails in de weg) samen met de voorwielen die lijken tegen te sturen, geeft het de illusie dat de auto in een powerslide onder de kraan door glijdt (helaas ontbreken de stofwolken, die er ongetwijfeld zouden zijn geweest, had de auto echt gegleden).
http://80.100.213.215/ima...-2007/dscn1690-resize.jpg
(had ik de foto ter plekke overigens beter kunnen bekijken, had ik hem opnieuw geschoten met vol licht (dim-, groot- en mistlicht) en iemand achter het stuur gezet.
Helaas, week 12 is al voorbij, dus inzenden is niet meer mogelijk.
http://80.100.213.215/ima...-2007/dscn1690-resize.jpg
(had ik de foto ter plekke overigens beter kunnen bekijken, had ik hem opnieuw geschoten met vol licht (dim-, groot- en mistlicht) en iemand achter het stuur gezet.
Helaas, week 12 is al voorbij, dus inzenden is niet meer mogelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 26-03-2007 12:14 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dan doe ik ook maar eens mee.. (ook al ben ik al te laat
)
http://www.bonjernoor.nl/forum/userpix/3_1_1.jpg
sja...
http://www.bonjernoor.nl/forum/userpix/3_1_1.jpg
sja...
[ Voor 22% gewijzigd door YellowCube op 27-03-2007 12:35 ]
De eerste keer dat ik dit zag was van iemand hier met een showcase erover als ik me niet vergis (of was het dpz?)...anyway, hij had het interieur mooi scherp, waardoor de foto's erg mooi contrast tussen binnen en buiten kregen. Jouw foto heeft dat totaal niet, alles is eigenlijk wazig, waardoor deze dus beduidend minder mooi is.klomp schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:29:
Dan doe ik ook maar eens mee.. (ook al ben ik al te laat)
[afbeelding]
klopt, sluitertijden waren ruk
Was ook vanuit de hand dus dat zal meegespeeld hebben.
Dat was inderdaad hiernomad85 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:33:
[...]
De eerste keer dat ik dit zag was van iemand hier met een showcase erover als ik me niet vergis (of was het dpz?)...anyway, hij had het interieur mooi scherp, waardoor de foto's erg mooi contrast tussen binnen en buiten kregen. Jouw foto heeft dat totaal niet, alles is eigenlijk wazig, waardoor deze dus beduidend minder mooi is.
En die waren inderdaad een stuk beter geslaagd. Daar staat ook een foto van de gebruikte opstelling. Dus wellicht heb jij daar nog wat aan Klomp.
Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...