Toon posts:

Foto-opdracht week 39 - "Mijn straat"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Foto weekopdracht - week 39 - "Mijn straat"

Wellicht is het tijd voor een nieuw concept, maar zolang dat er nog niet is.
Weekopdracht nummer zevenenzeventig!

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Mijn straat".

Winnaars?
In tegenstelling tot de maandopdracht zijn er geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief
[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie
Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen
Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer
Foto-opdracht week 51 - Frozen in time
Foto-opdracht week 52 - The end is near
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief
Foto-opdracht week 10 - Geheim
Foto-opdracht week 11 - Stralend
Foto-opdracht week 12 - Snelheid
Foto-opdracht week 13 - Retro
Foto-opdracht week 14 - Karakter
Foto-opdracht week 15 - 1 jaar!
Foto-opdracht week 16 - Eenzaam
Foto-opdracht week 17 - Pluizig
Foto-opdracht week 18 - Vrijheid
Foto-opdracht week 19 - "Vloeiend"
Foto-opdracht week 20 - "Structuur"
Foto-opdracht week 21 - Conflict
Foto-opdracht week 22 - RAW bewerking v1
Foto-opdracht week 23 - Kracht
Foto-opdracht week 24 - Vluchtig
Foto-opdracht week 25 - Verborgen
Foto-opdracht week 26 - Rood
Foto-opdracht week 27 - Herhaling
Foto-opdracht week 28 - Water
Foto-opdracht week 29 - Verleiding
Foto-opdracht week 30 - Stilte
Foto-opdracht week 31 - Vuil
Foto-opdracht week 32 - Vergane glorie
Foto-opdracht week 33 - Werk in Uitvoering
Foto-opdracht week 34 - De scholen zijn weer begonnen!
Foto-opdracht week 35 - Ondeugend
Foto-opdracht week 36 - Brak
Foto-opdracht week 37 - Nieuwsgierig
Foto-opdracht week 38 - Verandering

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 16:37
http://www.picserver.nl/view_image.php/H260PW8CE078/512

http://www.picserver.nl/view_image.php/H260PW8CE078 (volledige grootte).
Iets gecropt omdat er een auto voorop stond. Toevallig vorige week al gemaakt omdat er een regenboog was _/-\o_

Geen archieffoto's :)

[Voor 9% gewijzigd door Zoefff op 25-09-2007 00:01]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:04

Just_I

What did you just say?

Afgezien van dat het een archief foto is toch even een puntje van commentaar:
- De foto staat scheef, zie o.a. de lantaarnpaal en de schaduw op het huis rechts

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 16:37
Sja, dat dacht ik ook, maar dat zal door de lens komen (Powershot A530). De bomen staan nl. wel recht...

Mmmm.... 6 dagen oud, is dat "archief"? Ik heb daar een ander idee van.

[Voor 37% gewijzigd door pinockio op 25-09-2007 05:36. Reden: archief....]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Toff
  • Laatst online: 01-04 22:48

Toff

FP ProMod
Ik denk toch dat je meestal beter kan richten op een centraal deel in de foto, dan is de afwijking aan beide zijden maar de helft. In dit specifieke geval denk ik dat de rij lantarenpalen zo bepalend is voor de foto, dat je daarop moet richten bij het rechtzetten. Scheve bomen valt ook nog eens veel minder op.

• YellowCube
  • Nu online
pinockio schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:55:
Sja, dat dacht ik ook, maar dat zal door de lens komen (Powershot A530). De bomen staan nl. wel recht...

Mmmm.... 6 dagen oud, is dat "archief"? Ik heb daar een ander idee van.
met archieffoto's bedoelen we in dit geval alles wat voor de de datum ligt waarop een weekopdracht begint.
Dit om te zorgen dat mensen na het verschijnen van zo'n weekopdracht ook echt er op uit gaan om foto's te maken voor die opdracht.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Oeh, dit is een leuke opdracht, alleen mijn straat is 1 lange, lege straat met een grote betonnen muur aan de ene kant en huizen aan de andere kant :+ (Aan het station).

Is een foto van het "binnenplein" van ons appartementcomplex ook goed? Of moet het echt de straat zijn?

Twitter

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:09:
Oeh, dit is een leuke opdracht, alleen mijn straat is 1 lange, lege straat met een grote betonnen muur aan de ene kant en huizen aan de andere kant :+ (Aan het station).
Nou, dat klinkt als iets "aparts"! Daar kun je ongetwijfeld wat creatiefs mee doen! Mijn straat is een simpel straatje van arbeiderswoningen, daar valt amper wat creatiefs mee te doen, dus ik zou zeggen: je bent in het voordeel ;)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Als je het zo bekijkt, tja.. zal eens kijken dan! Misschien een leuke shot vanaf het dakterras ofzo :)

Mijn probleem is dat ik niet super veel ervaring heb met "op niveau" fotograferen. Het moet wel showcase waardig zijn. Ik ga het iig proberen. :)

Twitter

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-03 11:07

KatirZan

Wandelende orgaanzak

mooi, bij deze een memo'tje van mijzelf, aangezien ik juist het idee had foto's te gaan schieten in de buurt :)

Wabbawabbawabbawabba

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05-2022

Wekkel

De downloadkoning

Ik begin maar op een eenvoudige manier. Van een standaard straat valt eigenlijk maar moeilijk iets leuks te maken.

http://img258.imageshack.us/img258/7778/jeeigenstraatsi2.jpg

• Toff

Toff

FP ProMod
Wekkel schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:19:
Ik begin maar op een eenvoudige manier. Van een standaard straat valt eigenlijk maar moeilijk iets leuks te maken.

[afbeelding]
Daar dacht een zekere Vermeer toch anders over ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:27
Idd, vaak zijn 't juist de standaard dingen waarin leuke dingen te ontdekken zijn, wel een grote zoektocht.

|>

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

a.k.a. Martijn

Simon, no pressure, maar zou het gaaf vinden als je een poging doet in deze contest. Lijkt me prima binnen je straatje te liggen en ben serieus benieuwd naar je foto.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:20
Mijn straat... in het donker :), ik had nog wat geprobeerd met langsrijdenden auto's maar dat gaf niet echt leuke resultaten vond ik zelf. Ik heb de orginele foto wat bewerkt want deze was erg geel/oranje en niet echt super. Kritiek: graag! zolang deze maar onderbouwd is.

http://xs319.xs.to/xs319/07392/output_small.jpg
(Klikbaar voor groot)

Ben benieuwd :)

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 19:12

Pat-Juh

Patrick

paar woorden: "ruis in de lucht???"

Even kijken of ik iets leuks kan bedenken :)...

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:20
Mja das voor de xxl-versie. Ik kan helaas weinig aan de ruis doen van m'n camera (Olympus 510UZ) behalve zo laag mogelijke ISO. Achje misschien nog tips kwa onderwerp? :)

Anoniem: 53628

Xelle schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:43:
Mja das voor de xxl-versie. Ik kan helaas weinig aan de ruis doen van m'n camera (Olympus 510UZ) behalve zo laag mogelijke ISO. Achje misschien nog tips kwa onderwerp? :)
Had er een doos neergezet met een nummer er op (je huisnummer)? Dan hadden we ook nog kunnen lachen om je foto ;) . Een statief gebruiken geeft de mogelijkheid een langere sluitertijd te gebruiken en een meer geknepen diafragma. Dan wordt je plaat snel een juweeltje :) .

[afbeelding]
Hoewel het geen slechte foto is kan ik niet zien waarom dit nu jouw straat is. En ja ik ben nog denkende en de ideeën die ik heb wil ik niet uitvoeren want dan voeren ze me af... (Om de geestelijke gezondheid weer in orde te krijgen)

[Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 25-09-2007 22:32]

• simon
Nomad schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:12:
Simon, no pressure, maar zou het gaaf vinden als je een poging doet in deze contest. Lijkt me prima binnen je straatje te liggen en ben serieus benieuwd naar je foto.
zal er eens naar kijken, morgen toch vrij

|>

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:07

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Die van Xelle vind ik wel wat hebben. Juist wegens "ruis" en "vieze kleuren en sharpening". Gewoon een stille natte straat zoals er zo veel soortgelijke straten in NL zijn.

Wekkel, als je je straat incognito wil posten had je ook je lensdopje op je lens kunnen houden ;) Of te wel: weinig in te herkennen dan een randje postbus en een rommelige compositie in de bokeh.

• Toff

Toff

FP ProMod
littlejoannes schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:24:
Wekkel, als je je straat incognito wil posten had je ook je lensdopje op je lens kunnen houden ;) Of te wel: weinig in te herkennen dan een randje postbus en een rommelige compositie in de bokeh.
Wekkel fotografeert standaard met minstens 3 tussenringen ;).

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

In dit geval gelukkig nog een postbus gefotografeerd ;)

Ik geef toe, een makkelijke manier om mij er vanaf te maken. Net een stapje creatiever dan gewoon een strakke shot van de straat. Daar zou niemand wat aan vinden, nu is er in ieder geval nog iets om over te zeuren :P

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:07

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Wekkel schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:46:
Ik geef toe, een makkelijke manier om mij er vanaf te maken. Net een stapje creatiever dan gewoon een strakke shot van de straat. Daar zou niemand wat aan vinden, nu is er in ieder geval nog iets om over te zeuren :P
Te zeuren? Ok ik bracht het met een knipoog met je lensdopje, maar ben oprecht benieuwd naar je beweegredenen om zo je straat te posten (leuk ihkv die postbus :)). Wellicht is er geen diepere reden, maar nu komt ie nogal "oeps gefocussed op de postbus" over.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een straat. Daar woon ik in.

Als mijn straat herkenbaar moet zijn (moet dat?), dan rijst de vraag waaraan iemand mijn straat zou herkennen. Mijn idee is: nergens aan. Kortom, dat gaat mij niet lukken en een straatbordje in beeld, dat vind ik niets (heeft ook niets met herkennen te maken, meer met lezen). Mijn auto, huis, naambordje of dakpannen fotograferen roept ook geen herkenning op dan bij degenen die mijn huis op de vierkante centimeter kennen of mijn naam. Bovendien is dat geen foto van mijn straat maar van (een stukje van) mijn huis.

Dan kom ik dus toch bij de straat uit waarbij ik geen mogelijkheid zie iets van mijn eigen huis mee te pakken. Mijn huis staat geschakeerd op de rij, en als ik iets van de straat mee wil nemen kan dat niet vanaf mijn huis. Ik moet dus echt de straat op (exit huis dus en alles wat herkenbaar is daaraan).

Voor de straat geldt hetzelfde, geen hond die er iets aan zou kunnen herkennen anders dan als je daar in de buurt woont. Dat is voor mij gewoon geen item van aandacht geweest bij deze foto-opdracht geweest. Ik kan het namelijk toch niet invullen naar mijn idee.

Op straat valt ook niet zoveel te beleven. Ik kan niet in details verzanden, want dan fotografeer ik een postbus of de neus van een auto. Dan staat er geen straat op. Ik wilde ook niet een scherpe plaat van de straat erop zetten. Een straat met wat uitstekende neuzen van auto's en aan de andere kant de randen van bosjes. Dat boeit ook totaal niet. Mijn straat heeft ook geen markante elementen zoals een mooie boom, een slinger in de weg of een superhuis. Gewoon een straat, klaar. Daar kon ik geen creatieve gedachte over vormen. Mensen vervelen, dat is niet mijn doel geweest.

Toen heb ik mij gekeerd tot de mogelijkheden die het materiaal kan bieden. Dat werd dus een shot met focus in de voorgrond (onze brievenbus aan het begin van de straat) en de straat uit focus. Niet in focus, wat er valt helemaal niets visueels te beleven in de straat. Daarom een wat artistieker geval met een vage achtergrond. Ja, een rommelige achtergrond, want het onderwerp is straat. Ik kan niet zonder straat gaan fotograferen, en er staat wel iets in mijn straat :+

Na een lang verhaal (vraag het dan ook niet :) ) dus de achtergrond bij mijn 'oplossing'. Ik zag ook al een nachtshot voorbij komen, dat is ook een benadering. Voor mij waarschijnlijk iets minder goed, aangezien ik niet zoveel verkeer door de straat heb waar je iets spannends mee kan doen.

Kort gezegd was mijn probleem dat ik straat (vrij groot geheel) en leuke touch (in dit geval pielen met focus) niet op een andere manier bij elkaar wist te brengen en daarom deze route heb gekozen. Ik rommel nog maar kort aan met fotografie, het palet in mijn hoofd is vrij beperkt. Maar als je mijn straat ook nog op een scherpe plaat wil zien, roep je maar :P

Ik ben benieuwder (nieuw Nederlands woord?) naar de creatieve oplossingen van anderen dan wat mijn plaat op de lijstjes gaat doen. Uiteindelijk probeer ik wat op te steken van de opmerkingen en de andere resultaten die (hopelijk) nog volgen.

• Zoefff
  • Laatst online: 01-04 21:50

Zoefff

❤ 

KatirZan schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:22:
mooi, bij deze een memo'tje van mijzelf, aangezien ik juist het idee had foto's te gaan schieten in de buurt :)
Goed, maar gebruik de volgende keer de bookmarks (http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/bookmark-todo.gif knop bovenaan een topic) voor een 'memo'. 'Terugvindposts' zijn voor trage fora met een brakke zoekfunctie *kuch fok kuch* ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wekkel schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:44:
Kort gezegd was mijn probleem dat ik straat (vrij groot geheel) en leuke touch (in dit geval pielen met focus) niet op een andere manier bij elkaar wist te brengen en daarom deze route heb gekozen. Ik rommel nog maar kort aan met fotografie, het palet in mijn hoofd is vrij beperkt.
Volgens mij zit je teveel met de straat als onderwerp in je hoofd, wat per sé in beeld moet. Het is maar een thema.

Toen ik voor mijn opleiding (Fotoacademie) mijn straat moest fotograferen ben ik bij een paar buren naar binnen gegaan om te fotograferen wat zij nou doen thuis, als bewoners van mijn straat.

Je hoeft dus niet per sé buiten te fotograferen, ook al is het thema je straat. Als je de straat saai vindt, fotografeer dan juist dat saaie, of fotografeer helemaal niks buiten als het je daar niet zo wil lukken.Dat is een beetje wat ik je wil meegeven :)

[Voor 3% gewijzigd door Gizz op 25-09-2007 23:59]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik lees nergens "de straat waar ik woon" in de opdracht hoor, dat is maar één van de vele mogelijkheden.

Anoniem: 218237

mijn bijdrage....
Ik dacht aan iets wat ik als eyecatcher in mijn straat zag, en aangezien ik landelijk woon kwam dit eruit.

• simon
Marten, waarom spreekt je dit aan? Wat vertelt je dit over je straat? Ook de vermelding van je exif is natuurlijk niet heel boeiend. Probeer ook naar de 'inhoudelijke' waarde te kijken.

|>

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Simon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:58:
Marten, waarom spreekt je dit aan? Wat vertelt je dit over je straat? Ook de vermelding van je exif is natuurlijk niet heel boeiend. Probeer ook naar de 'inhoudelijke' waarde te kijken.
Op de foto van wie doel je precies? :? Ik zie nergens een Marten in het topic... ;)
Naam staat op de foto... Misschien makkelijker om gewoon mensen bij hun nickname te noemen O+

Ik heb op zich een hele boring straat, wel een mooie S-bocht er in, ik zal eens kijken of ik die er mooi op weet te krijgen... :)
Simon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:30:
foto boven me GJ-tje, sommige mensen heten anders dan hun nick :p
Noem mensen dan bij hun nickname, is (vind ik en vast velen met mij) makkelijker... :)

[Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 26-09-2007 09:55]

• simon
foto boven me GJ-tje, sommige mensen heten anders dan hun nick :p

|>

• Just_I
  • Laatst online: 00:04

Just_I

What did you just say?

GJ-tje schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:29:
[...]
Op de foto van wie doel je precies? :? Ik zie nergens een Marten in het topic... ;)

Ik heb op zich een hele boring straat, wel een mooie S-bocht er in, ik zal eens kijken of ik die er mooi op weet te krijgen... :)
offtopic:
Hij bedoeld de foto van dj_itl

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Simon schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:58:
Exif vind ik handig voor mensen/GoT-ers die daar naar vragen en voor mijzelf vind ik dit ook zeer belangrijk. Daardoor kan ik technisch mijn foto's vanaf opname verbeteren.

Vertelt over mijn straat dat men gesteld is op privacy, vandaar de spoel met stroomdraad. Privacy haal je uit het oogpunt waar vandaan de foto genomen is...Ik stond binnen het hek. Je kijkt door de lens tussen het hekwerk door naar buiten en hierdoor voel je je veilig.

Het spreekt je aan of niet.

Leuke aan deze foto is dat je het zelf kan inkleuren wat je gevoel zegt. Maar nogmaals; Smaken verschillen

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 218237 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 09:59:
[...]

Exif vind ik handig voor mensen/GoT-ers die daar naar vragen en voor mijzelf vind ik dit ook zeer belangrijk. Daardoor kan ik technisch mijn foto's vanaf opname verbeteren.
offtopic:
No offence, maar de exif kan prima ín de foto (datastream that is) ipv óp de foto (beeld). ;) Meeste GoT-ters die in FG lurken hebben ongetwijfeld een (Firefox-) plugin die hen in staat stelt de exif uit de foto te lezen. Zo is 't gewoon lelijk, doet me denken aan timestamps van brak ingestelde el-cheapo camera's :X
dj_itl schreef:
Vertelt over mijn straat dat men gesteld is op privacy, vandaar de spoel met stroomdraad. Privacy haal je uit het oogpunt waar vandaan de foto genomen is...Ik stond binnen het hek. Je kijkt door de lens tussen het hekwerk door naar buiten en hierdoor voel je je veilig.
Wellicht niet mijn plaats om commentaar te leveren (de geleende 300D heb ik hier niet, dus kan niet meedoen aan de opdracht), maar 'privacy' haal ik niet uit je foto, sorry. Schrikdraad doet me ook niet denken aan 'veiligheid', maar meer aan 'vee' en 'paarden'. Doet me dus meer denken aan een soort van gevangenis, 't wekt meer negatieve gevoelens op.

Verder heb ik 't idee dat de camera(man) om aan 't vallen is: 't staat nogal scheef allemaal :P
dj_itl schreef:
Het spreekt je aan of niet.
Mij niet, sorry :)

• simon
Mogen 3 luiken ook?

http://farm2.static.flickr.com/1099/1442335318_645822d027.jpg?v=1190800018 ?

Grotere versie hier: http://farm2.static.flick...42335318_3fc951f970_o.jpg

|>

• YellowCube
  • Nu online
Top....erg leuk omn te zien hoe je bepaalde gemeenschappelijk elementen hebt gebruikt (zal daar niet verder over uitwijden, mensen mogen er zelf naar zoeken) om de drieluik samen te stellen. In dit geval geen enkel bezwaar tegen het gebruik ervan.

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

a.k.a. Martijn

nice Simon, leuk gedaan....kan het zeker waarderen deze foto :)

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

Anoniem: 180355

@Wekkel: Vind je foto niet erg geslaagd; een halve brievenbus en de rest in de bokeh... de compositie spreekt me niet aan. Ook moet ik bij het zien van de foto niet gelijk aan 'straat' denken.
@Xelle: Aparte toning, en juist genoeg detail om de foto spannend te houden. Ruis stoort me niet, ik vind je plaat wel fijn :)
@dj_itl: De onscherpe stukken hek voegen voor mij niets toe (zitten storend in beeld), daarnaast komt het geheel wat rommelig over (lantaarnpaal juist naast hekpaal, verschillende schoren aan de palen) en heb ik ook hier niet het gevoel 'straat'.
@Simon: Ik heb geen probleem tegen een drieluik, en vind dat je 'straat' leuk hebt verpakt. Alleen vind ik het hoogteverschil in de daken wel storend. Het lijnenspel met de paadjes is leuk gevonden, het linkerhuisje vind ik iets te donker en ook had ik meer onderscheid tussen 'links' en 'midden' fraaier gevonden.

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 180355 op 26-09-2007 14:18]

Ach zoveel mensen zoveel wensen toch ;-)

Over de opmerking mbt de Exif kan ik me er wel in vinden, dus dat is wel een goed punt.

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 218237 op 26-09-2007 14:48]

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44
wat mij betreft wel. vind het een goed idee, lekker toning, maar veel te inconsistent voor een goede sequentie. op je volgende vrije dag maar eens opnieuw doen :)

• simon
jeh, hoogte dak is inderdaad niet goed.. 't kwam eigenlijk ook toen ik ervoor stond plots in mij op.. Hoek is bij elke licht anders, das minder ja.

|>

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 17:26

samo

yo/wassup

Ik heb de opdracht iets letterlijker genomen. :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Zoefff
  • Laatst online: 01-04 21:50

Zoefff

❤ 

Nice one! Wel jammer dat de middelste zo hoog staat en niet gelijk met het linker en rechter luik. Of heb je dat juist bewust gedaan om saaiheid te voorkomen?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

franssie

Save the albatross

Zoefff schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:31:
[...]

Nice one! Wel jammer dat de middelste zo hoog staat en niet gelijk met het linker en rechter luik. Of heb je dat juist bewust gedaan om saaiheid te voorkomen?
mischien wel geinspireerd op 'evolutie' (van Mondriaan dacht ik)

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• simon
Hehe, nu je 't zegt, zou kunnnen.. Hij staat wel express in 't midden.

|>

• franssie

franssie

Save the albatross

samo schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:27:
Ik heb de opdracht iets letterlijker genomen. :-)
[afbeelding]
op mijn computerscherm komt ie niet echt los, je zou 'm voor de grap eens op een stukje canvas van een paar meter moeten printen en dan is het denk ik best gaaf (aan de muur). Dat raster vraagt gewoon om 'real size' of groter.

(@YC:leuke week opdracht is dit trouwens!)
Anoniem: 218237 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 08:56:
mijn bijdrage....
Ik dacht aan iets wat ik als eyecatcher in mijn straat zag, en aangezien ik landelijk woon kwam dit eruit.

[afbeelding]
Mooie foto, lekkere kleur nuances in het hout en met die spanband, jammer dat je zo'n lantaarnpaal niet mag afzagen (is niet mijn persoonlijke favoriet)
Xelle schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:33:
Mijn straat... in het donker :), ik had nog wat geprobeerd met langsrijdenden auto's maar dat gaf niet echt leuke resultaten vond ik zelf. Ik heb de orginele foto wat bewerkt want deze was erg geel/oranje en niet echt super. Kritiek: graag! zolang deze maar onderbouwd is.

[afbeelding]
(Klikbaar voor groot)

Ben benieuwd :)
deze moet je ook groot zien, leukste detail is m.i. de golf in de straat die een leuke diepte geeft. Ik ben gek op blauw en geel dus zou er wel iets meer blauw in willen zien ;)
/edit: blauw in het gele stuk rechts onder van de foto, de lucht is natuurlijk blauw genoeg, De reflecties in de auto's hebben het wel in zich maar dat zou iets meer mogen zijn om ook daar je ogen naartoe te trekken.

[afbeelding]
rood/oranje bus is altijd prijs, zou wel leuk raar zijn geweest als de achtergrond ook scherp was geweest (met het midden dus onscherp). Om de een of andere reden denk ik dat de foto wat diepte mist.

/algemeen : mooie foto's, zelf ook maar weer eens kijken of we morgen mooi licht hebben (moet lukken met die buien). Over wat discussie over wat 'mijn straat' nou is - ik ben zo vaak verhuisd dat ik er meerdere heb en ook een paar waaar ik niet gewoond heb maar waar ik wel verliefd op ben... een beetje emotionele binding met een straat lijkt me voldoende - en dat is toch niet te controleren ;) Je eigen voordeur kan je altijd nog posten in je profiel, toch?

[Voor 84% gewijzigd door franssie op 26-09-2007 21:12. Reden: omdat edits leuk zijn, misschien wordt ik ooit wel editor :D]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik heb helaas deze week niet veel tijd om deze opdracht mooi uit te werken. Gisteren heel even wat foto's geschoten, jammer genoeg niet het spannende kunnen bereiken wat ik in gedachte had maar wil jullie toch mijn straat laten zien.

[Voor 11% gewijzigd door DeoDupke op 22-03-2009 10:59]

No worries m8

• KatirZan
  • Laatst online: 31-03 11:07

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zoefff schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:50:
[...]

Goed, maar gebruik de volgende keer de bookmarks ([afbeelding] knop bovenaan een topic) voor een 'memo'. 'Terugvindposts' zijn voor trage fora met een brakke zoekfunctie [html]<span style="font-size: 4px;">*kuch fok kuch*</span>[/html] ;)
wilde eerlijk gezegd mijn post gebruiken als vul-post :P zodat ik niet meerdere keren hoef te reacten, scheelt weer een extra groot topic :P

excuus voor het offtopic

Wabbawabbawabbawabba

• Toff

Toff

FP ProMod
OMG, Deo! Heb ik twee tellen mijn alu petje niet op ;)...
Had je ook geprobeerd om de scherpte andersom, op de hand, te leggen? Hoewel jouw beeld meer overeenkomt met mijn huidige blik, zonder leesbril :(, lijkt dat een logischer foto op te leveren. Ik ben er nog niet aan toegekomen helaas.

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-05-2021
Toff schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:09:
OMG, Deo! Heb ik twee tellen mijn alu petje niet op ;)...
Had je ook geprobeerd om de scherpte andersom, op de hand, te leggen? Hoewel jouw beeld meer overeenkomt met mijn huidige blik, zonder leesbril :(, lijkt dat een logischer foto op te leveren. Ik ben er nog niet aan toegekomen helaas.
Ja inderdaad geprobeerd, maar somehow waren de op tafel liggende kaarten dan bijna niet meer te herkennen waardoor ik toch voor deze heb gekozen.

No worries m8

• franssie

franssie

Save the albatross

Toff schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:09:
Had je ook geprobeerd om de scherpte andersom, op de hand, te leggen?
offtopic:
Had je ook geprobeerd om de scherpte andersom, op de hand, te leggen? ...[/quote]
Hangt er een beetje vanaf welke poker je speelt - bij texas hold'm is de actie meer op tafel dan in je handen dus klopt de focus wel. Als je zelf de kaarten wisselt gebeurt er meer in je handen.

[Voor 15% gewijzigd door franssie op 27-09-2007 14:36]

• Toff

Toff

FP ProMod
franssie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:35:
[...]
Hangt er een beetje vanaf welke poker je speelt
Ik poker niet, ik fotografeer :).

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Mijn inzending:

http://www.wmuller.info/web/straat.jpg

Maar deze pic valt volledig in het niet bij de plaat van DeoDupke: werkelijk een geniale plaat! _O_

[Voor 3% gewijzigd door Wok op 29-09-2007 03:13]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• SnakeMind
  • Laatst online: 04-03 10:43

SnakeMind

Silence...

Mijn inzending... Beetje druilerig, maar dat hoort bij de tijd van het jaar ;)

Still Cripple as Hell

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Ligt het nou aan mij of is je foto nergens scherp :? Verder moet ik eerlijk zeggen dat de foto me weinig doet (en die lantaarnpaal in front vind ik zelfs uitermate storend). Ik ben beter gewend van je :P (AF BBQ ;) ).

[Voor 5% gewijzigd door Wok op 29-09-2007 17:50]

• SnakeMind
  • Laatst online: 04-03 10:43

SnakeMind

Silence...

Heb em idd behoorlijk soft gemaakt, scherpte valt daardoor behoorlijk weg idd, op dit formaat (600) valt dat wel heel erg op...
Verder is juist die lantaarnpaal het middelpunt van onze straat en heb ik geprobeerd hem zo subtiel mogelijk neer te zetten...
Bovenal ging het mij om het "druilerige" in de foto, het is een foto met een somber gevoel...

(Niet als excuus bedoeld, maar het is tevens de eerste foto online uit m'n nieuwe camera, moet dus nog wat wennen...)

[Voor 15% gewijzigd door SnakeMind op 29-09-2007 18:08]

Still Cripple as Hell

• Wok
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Van zo'n jaren '80 vinexwijk wordt je inderdaad behoorlijk somber :+

Dat 'druiligere' is wel goed vastgelegd :) On a sidenote: het is inderdaad onmeunig pokkeweer hier :X

edit: nieuwe cam? Vertel!

[Voor 9% gewijzigd door Wok op 29-09-2007 18:09]

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
ok, wel vaker meegegeken, nog nooit een weekopdracht gepost. Bijgaand mijn inzending. Zojuist gemaakt. Het is de martinuskerk in Venlo, het markante gebouw in mijn straat.

http://www.royjanssen.com/weekopdrachten/mijn_straat_tmb_.jpg

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27

bobcom

Dedicated dabbler

Even een soort cross-post: weet nl. niet waar'ie thuis hoort. Sinds heel kort heel erg een echte outfit (canon 40d, sigma 17-70 en canon 70-300 is, en ja, er zijn nog veel echtere), maar niettemin zo blij als blik (post voor "mijn nieuwe apparatuur").
Intussen ook al wat aan het rondneuzen op "Verzameltopic HDR" - waar deze prent zou kunnen passen. Maar ook benieuwd naar de reacties van ciriticasters op de "foto-opdracht". Dus hier een allereerste HDR try-out van een een -2, 0, +2 AEB-opname (techniek van de 40D is fantastisch. In raw plus JPEG-L klaar terwijl u wacht, zonder statief).
JPEG bewerkt met DynamicPhotoHDR (zeker niet verkeerd - bijna volledig functionele free trial en voor $ 39 een licentie) tot een allereerste HDR-foto van "Mijn straat": een landweggetje in Italie, want ik woon niet echt om de hoek.
Uiteindelijk hier gepost, want techniek mag dan nog zo leuk zijn, waar je het meest aan hebt is een kritisch oordeel over het resultaat.

http://farm3.static.flick...1490965075_e09ca6288b.jpg

(een fractie groter op http://farm3.static.flick...90965075_eb5bf0adcf_o.jpg)

leuk, maar deze weekopdracht is vorige week al afgelopen...'t is dus niet de juiste plek om 'm neer te zetten. Als je wilt weten wat mensen van je foto's vinden:
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9

[Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 06-10-2007 10:07]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee