kheb al wel een idee, moet alleen nog even zoeken waar ik 't vind..
Bijvoorbeeld als je een specifieke karaktereigenschap van iemand goed weet over te brengen naar de plaat. Of bijv. een personage uit een toneelstuk.
Karakter(s) kan ook als (een) teken(s) worden geïnterpreteerd; zolang je het in een leuke context origineel kan brengen, heb je volgens mij wel redelijk speelruimte
Karakter(s) kan ook als (een) teken(s) worden geïnterpreteerd; zolang je het in een leuke context origineel kan brengen, heb je volgens mij wel redelijk speelruimte
[ Voor 38% gewijzigd door Silent Thunder op 03-04-2007 13:11 ]
Kan toch prima?BasieP schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:14:
of het biertje
(hoewel dat wel een zwakke foto word dan)
Een auto of gebouw of eigenlijk wat dan ook kan ook karakter hebben. Maar hoe zorg je dat dat karakter naar voren komt in de foto? Een mooie auto foto voldoet niet lijkt me.
Daar issie dan!BasieP schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:14:
of het biertje
(hoewel dat wel een zwakke foto word dan)

Model | Canon DIGITAL IXUS 800 IS |
Date and Time | 2007:04:04 15:37:57 |
Exposure Time | 1/4 sec. |
FNumber | f/2.8 |
Aperture | f/2.8 |
Exposure Bias | +0.7 |
Exposure Mode | Manual exposure |
Ik heb nog met 't idee rond gelopen om een foto te maken waarop in de achtergrond blurry een gevecht zichtbaar is, één persoon op de grond, de ander die erop in rost, en dan een derde persoon met een mobiel waar 112 op staat met de duim naar "bellen", en dat dan scherp.Aikon schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:45:
Maar hoe zorg je dat dat karakter naar voren komt in de foto?
(met als motto dus dat je wel karakter hebt als je bij geweld gewoon 112 draait)
[ Voor 8% gewijzigd door ascent op 04-04-2007 16:01 . Reden: motivatie ]
Je bedoelt dat je dan een moedig karakter hebt. Iedereen heeft een karakter, oftewel zijn eigen eigenschappen.ascent schreef op woensdag 04 april 2007 @ 16:01:
(met als motto dus dat je wel karakter hebt als je bij geweld gewoon 112 draait)
Ach met een beetje nadenken kom je wel tot een foto. Bijvoorbeeld iemand die een biertje/sigaret/pillen aangeboden krijgt, maar weigert ofzo. Jammer genoeg kom ik er de laatste tijd helemaal niet meer aan toe, maar blijf wel kijken wat jullie er van bakken
Anoniem: 196108
Die foto van Crisis is nog best cool! Had 'm nog net ietsje cooler gevonden als er een stel 'grote' jongens op de achtergrond stonden... Fototechnisch heb ik niks aan te merken, of het moet zijn dat ik 'm liever wat rechter had gezien (dit schuine stoort ook niet echt...)
thanks.. maar wat bedoel je met "is nog best cool" hahaha..
ik vind de foto van CRiSiS erg goed. technisch zijn er vast wel verbeterpunten, maar puur inhoudelijk is ie erg sterk. Idd, erg veel karakter
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Is 't niet gewoon lef, ipv karakter? Ik vind karakter maar lastig. Wat RvO_6 ook zegt heeft iedereen wel karakter, alleen niet persé goed.
Overigens doet dat geen afbreuk aan de kwaliteit van de foto! Dat schuine vind ik ook juist wel lekker!
Overigens doet dat geen afbreuk aan de kwaliteit van de foto! Dat schuine vind ik ook juist wel lekker!
Karakter wordt vaak gezien als doorzettingsvermogen hebben
Vandale.nl zegt
ka·rak·ter (het ~, ~s)
1 de innerlijke eigenschappen die de ene persoon van de andere onderscheiden => aard
2 sterke persoonlijkheid => ruggengraat
3 het kenmerkende van iets
4 letter, figuur, symbool => schriftteken
Punt 2 dus
Vandale.nl zegt
ka·rak·ter (het ~, ~s)
1 de innerlijke eigenschappen die de ene persoon van de andere onderscheiden => aard
2 sterke persoonlijkheid => ruggengraat
3 het kenmerkende van iets
4 letter, figuur, symbool => schriftteken
Punt 2 dus
Anoniem: 196108
Nee, alle punten dus.
Speaking for myself: op punt 1 lijkt ik dus nevernooit op dat jochie op de foto van Crisis, want ik heb 1x getracht te skaten, en vond het doodeng!
Edit is nu een beetje laat: de foto is cool.
Speaking for myself: op punt 1 lijkt ik dus nevernooit op dat jochie op de foto van Crisis, want ik heb 1x getracht te skaten, en vond het doodeng!
Edit is nu een beetje laat: de foto is cool.
Hmm het is dat ik nu totaal geen tijd heb, anders had ik wel een pic geschoten van mezelf die een flesje 'karakter' bier afslaat
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Bij gebrek aan goede karakterkoppen, dan maar een letterlijke invulling van deze week...
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Anoniem: 30648
Mooizo, deze week toevallig geschoten. Kijk eens wat een karakterkop deze Gorilla heeft.Het is de Zilverrug Makula van het Gaiapark te Kerkrade.

EDIT: op verzoek contrast iets verhoogd.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 30648 op 06-04-2007 18:48 ]
@bamboe604
mooie uitdrukking van die gorilla, alleen zou je wel wat aan de kleuren kunnen doen. Hij is erg vaal/grijzig. Door wat te spelen met curves en saturation in photoshop kan het een nog mooier plaatje worden
mooie uitdrukking van die gorilla, alleen zou je wel wat aan de kleuren kunnen doen. Hij is erg vaal/grijzig. Door wat te spelen met curves en saturation in photoshop kan het een nog mooier plaatje worden
Ik heb het contrast idd iets verhoogd en de aap komt meer tot uitdrukking nu. Meer bewerking wil ik er niet op toepassen want dan lopen de donkere kleuren helemaal dicht en verpruts ik meer dan me lief is.aramdin schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:41:
Ik denk dat met een beetje extra contrast zn karakter nog beter naar voren komt. Erg fijne plaat!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30648 op 06-04-2007 18:50 ]
bamboe hoewel het eigenlijk niet de bedoeling is om foto's nog wat te editten, snap ik het wel en zo is het idd beter.
Eigenlijk zou je niet iets uit je map moeten trekken wat eventueel past bij de opdracht en toevallig deze week is geschoten; maar écht met de opdracht in het achterhoofd op pad gaan.Anoniem: 30648 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:39:
Mooizo, deze week toevallig geschoten. Kijk eens wat een karakterkop deze Gorilla heeft.Het is de Zilverrug Makula van het Gaiapark te Kerkrade.
[afbeelding]
Maar goed, tis verder in ieder geval een mooie karakterplaat
Ja klopt eigenlijk wel, maar als ik morgen weer richting Gaiapark ga schiet ik precies dezelfde plaat nog een keer. Makula zit namelijk altijd op die plek achter het glas naar bezoekers te kijken.Silent Thunder schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:07:
[...]
Eigenlijk zou je niet iets uit je map moeten trekken wat eventueel past bij de opdracht en toevallig deze week is geschoten; maar écht met de opdracht in het achterhoofd op pad gaan.
Maar goed, tis verder in ieder geval een mooie karakterplaat
Moest nog even m'n post klaar maken; maar het was nog net voor 12-en 
Beetje jammer van de grootte, m'n vriendin had per ongeluk de VGA-mode geselecteerd
Karakter (19 KB)

EXIF:
Camera: Sony DSC-W5
Focal Length: 8mm
F-Number: F/2.8
Exposure Time: 1/40 sec.
ISO Speed: ISO-100
Beetje jammer van de grootte, m'n vriendin had per ongeluk de VGA-mode geselecteerd
Karakter (19 KB)

EXIF:
Camera: Sony DSC-W5
Focal Length: 8mm
F-Number: F/2.8
Exposure Time: 1/40 sec.
ISO Speed: ISO-100
[ Voor 171% gewijzigd door DrBOB101 op 09-04-2007 00:07 ]
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Jij wil na 12'en nog wat posten? ;P
Pagina: 1
Let op:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vijf opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Foto's inzenden kan t/m zondag 23:59 uur van de huidige week. Foto's geplaatst ná die tijd zijn dus gewoon te laat.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...