Foto-opdracht week 15 - 1 jaar!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:44

Foto weekopdracht - week 15 - "1 jaar"

Woei! Het is vandaag precies 52 weken geleden dat Remy de eerste weekopdracht startte! Sinds die tijd is het aantal inzendingen per week soms heel verschillend geweest, maar over het algemeen durf ik toch wel te zeggen dat het een leuk initiatief is en dat iedereen er leuk aan mee doet :)

Reden dus voor een extrafeestelijk thema deze week, niets anders dan "1 jaar" :P

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "1 jaar".

Winnaars?
In tegenstelling tot de maandopdracht zijn er geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief
[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie
Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen
Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer
Foto-opdracht week 51 - Frozen in time
Foto-opdracht week 52 - The end is near
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief
Foto-opdracht week 10 - Geheim
Foto-opdracht week 11 - Stralend
Foto-opdracht week 12 - Snelheid
Foto-opdracht week 13 - Retro
Foto-opdracht week 14 - Karakter

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132666

Moet het niet 'Foto-opdracht week 15 - 1 jaar!' zijn? ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Yes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

geef dit topic eens een schopje, want anders verliezen we hem nog
(komop mensen, schiet eens wat voor dit topic, ik heb zelf namelijk geen idee van onderwerp )

[ Voor 42% gewijzigd door Nomad op 11-04-2007 22:07 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 19:56

Karel V

Een simpele ziel

nomad85 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:07:
[...] ik heb zelf namelijk geen idee van onderwerp )
Nu wel? :P

*Verlovingskaart met een verlovingsring, roos en een agenda met de aantekening: ''één jaar verkering''.
*Een downcounter die precies een jaar aan minuten moet wegtikken met een namaak-bom er aan vastgeknoopt naast een foto van een prominent figuur.
*Consumptie-artikel dat een jaar houdbaar is maar desondanks krioelt van de maden (lees rijstkorrels).
*Een overheerlijke mokka taart met hazelnootjes, chocolade koffiebonen in de vorm van GOT en in het midden één dikke vette kaars met de snoet van een van de modjes erboven Yellowcube, Zoefff of Floris.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

bah, nou moet ik aan de slag, maar had er helemaal geen tijd voor........bedankt hoor :|

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

Zal ik dan maar eens het spits afbijten?
Het thema "1 jaar" is in deze foto vertaald naar "1 jaarring" van deze doormidden gezaagde stam die met de schuifmaat wordt gemeten. Ik hoop dat het thema een beetje duidelijk is? graag opbouwende kritiek!

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/7172/dsc52111ri1.jpg

Deze vond ik zelf ook wel mooi, alleen is het thema niet zo duidelijk:
- Afbeelding 2
- Afbeelding 3

Alle foto's zijn overigens genomen met een Fuji finepix S5600, met een Raynox DCR250 macro lens erop.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 213308 op 13-04-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 213308 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:45:
Zal ik dan maar eens het spits afbijten?
Het thema "1 jaar" is in deze foto vertaald naar "1 jaarring" van deze doormidden gezaagde stam die met de schuifmaat wordt gemeten. Ik hoop dat het thema een beetje duidelijk is? graag opbouwende kritiek!

[afbeelding]

Deze vond ik zelf ook wel mooi, alleen is het thema niet zo duidelijk:
- Afbeelding 1
- Afbeelding 2
Jammer dat je in foto 2 de ringen niet kan zien- mooie foto namelijk. Sowieso leuke invulling.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@royv: De 2 andere foto's vind ik mooi, maar die voor de opdracht vind ik niet mooi. Ik mis scherpte, het lijkt wel een enorme crop van een grotere foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

Het had idd een stuk scherper gekunt, dat vind ik zelf ook wel jammer. De reden dat ik juist die foto heb gepost voor de opdracht is omdat het thema daar het duidelijkst op is. Ik vind zelf ook foto 2&3 stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De tulpen die elk jaar hun blad weer verliezen...
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/2615/w151jaarrs3.jpg

misschien een beetje te ver gezocht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
@royv: Leuke invulling, alleen vind ik juist de uitvoering van foto(inzending) niet zo heel erg lekker, foto 2 heeft imho veel fijnere kleuren, belichting en compo. Alleen komt het idee van het meten van de ringen niet helemaal lekker uit, wat dat betreft misschien iets minder krap kader kiezen, wat meer afstand zodat je schuifmaat wat meer in beeld is en duidelijker is wát het is?

@RvO_6: mjah, vergezocht, dat vind ik nog wel gaan, ik vind alleen de uitvoering niet echt lekker. De bloem is alszijnde tulp helemaal niet herkenbaar door het missen van de bovenkant van de bloem en juist zo'n eind stengel. Ook de onrustige achtergrond draagt niet echt bij aan het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Goed. Ik had een leuk idee, maar het komt er weer op neer dat ik wat weinig tijd heb (of heb gemaakt) om het uit te werken. Gister nog wel speciaal een taartje gehaald wat -wonder boven wonder onaangeraakt- een dag in de koelkast heeft gelegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kraagjes.nl/pictures/etc/DSC_2360_600.jpg

Stom dat ik een geel kaarsje heb genomen, blauw was in dit geval meer tot z'n recht gekomen denk ik. Maargoed, vond het wel goed bij het thema passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Zoefff schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:14:
Goed. Ik had een leuk idee, maar het komt er weer op neer dat ik wat weinig tijd heb (of heb gemaakt) om het uit te werken. Gister nog wel speciaal een taartje gehaald wat -wonder boven wonder onaangeraakt- een dag in de koelkast heeft gelegen.

[afbeelding]

Stom dat ik een geel kaarsje heb genomen, blauw was in dit geval meer tot z'n recht gekomen denk ik. Maargoed, vond het wel goed bij het thema passen ;)
Nee, geel is juist goed. Deze valt namelijk niet zo op, dus moet je goed kijken naar wat je eigenlijk ziet.
Echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:57

[afbeelding]

LoL moest wel 2 keer kijken of er een kaarsje in zat :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013

[afbeelding]

Beetje mijn idee jatten! Heb ik kaarsjes gekocht.. :P

Dan deze maar:

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/party.jpg

Ik vindt het trouwens jammer dat er zo weinig mensen mee doen. Ik weet dat het mooie weer ook niet mee helpt, maar 3 inzendingen lijkt me toch wat matig. Als je wilt leren fotograferen lijkt me juist deze opdrachten een goeie manier. Ik weet dat er de laatste tijd nogal vaak wat minder subtiel wordt beoordeeld op fotos, maar laat je dat niet weerhouden! Maar goed dat is mijn mening.

Mischien is het een leuk id om een pol te maken van 4 onderwerpen voor al de volgende week, dan heb je stiekem twee weken en kan je mee helpen kiezen.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Haha, leuke plaat! Komt feestelijk over, al is het wel een beetje gemaakt. Zou zo in een productcatalogus passen though :)

Wat betreft de onderwerpen, zoals vermeld in de startpost (en volgens mij ook wel bekend) kan je suggesties altijd kwijt in FGS feedback topic of per DM / TR / etc. Helaas ontvangen we maar weinig suggesties, meer is altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:48

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik vind de foto's van Zoeff en The alchemist wel errug geslaagd :)

De foto van RvO_6 mist dat stukje scherpte en heeft wel weer dat stukje overbelichting ;) Het thema komt in de foto niet echt naar voren imho.
De foto van royv is qua idee fantastisch, de uitvoering is alleen niet echt scherp en nogal contrastloos

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen tijd niet altijd een idee heb voor een foto bij de weekopdracht, maar meestal denk ik er wel even over na.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 11:18
Toevallig kwam ik dit topic tegen op de frontpage van T.net. Ik heb sinds vorige week eindelijk een dSLR (Canon 350D) dus ik vind dat ik nu maar eens moet leren om goede foto's te maken. Ik heb hiervoor al wat ingelezen op internet over sluitertijden en diafragma's. Hopelijk kunnen jullie mij in de toekomst nog wat tips geven hoe ik de foto's nog kan verbeteren.

In ieder geval zullen jullie vanaf volgende week ook een foto over het onderwerp te zien krijgen van mij.
Pagina: 1