Foto-opdracht week 26 - Rood

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Topicstarter

Foto weekopdracht - week 26 - "Rood"

Weekopdracht nummero 64.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Rood".

Winnaars?
In tegenstelling tot de maandopdracht zijn er geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! [afbeelding]

Archief
[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie
Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen
Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer
Foto-opdracht week 51 - Frozen in time
Foto-opdracht week 52 - The end is near
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief
Foto-opdracht week 10 - Geheim
Foto-opdracht week 11 - Stralend
Foto-opdracht week 12 - Snelheid
Foto-opdracht week 13 - Retro
Foto-opdracht week 14 - Karakter
Foto-opdracht week 15 - 1 jaar!
Foto-opdracht week 16 - Eenzaam
Foto-opdracht week 17 - Pluizig
Foto-opdracht week 18 - Vrijheid
Foto-opdracht week 19 - "Vloeiend"
Foto-opdracht week 20 - "Structuur"
Foto-opdracht week 21 - Conflict
Foto-opdracht week 22 - RAW bewerking v1
Foto-opdracht week 23 - Kracht
Foto-opdracht week 24 - Vluchtig
Foto-opdracht week 25 - Verborgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Hehe, een kleur. We hadden ook al een keer geel. :P

*Redhero hoopt niet op vele inzendingen met CD hoesjes van Marco Borsato's ''rood''.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54
Spielerijtje van mij, als eerste inzending ooit :)

Afbeeldingslocatie: http://images.carpento.net/roodklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 21:05
3x raden wat voor kleur dit boekje heeft? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.cig.canon-europe.com/ph/AIG/JmKDbwHDwqmJmawSCU03ks3kskXL0003kskXLHFTp1IlN.jpg

edit: link updated...

[ Voor 15% gewijzigd door kapa op 06-07-2007 10:28 ]

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
oei sterk kapa :)
ik zou de focus zelf iets verder naar achter leggen (net niet op ze hoofd) maar hijs zo ook erg goed

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
BasieP schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:59:
oei sterk kapa :)
ik zou de focus zelf iets verder naar achter leggen (net niet op ze hoofd) maar hijs zo ook erg goed
misschien heb je wel gelijk...

de reden dat ik toch maar niet op de chinese karakters heb gefocused was meer omdat ik denk dat het aantal mensen hier die chinees kunnen zwaar in de minderheid zijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Zonder hier foto's te plaatsen is het natuurlijk makkelijk commentaar leveren, maar goed....

Ik moet zeggen dat ik de foto van Kapa gewoon niet aan de opdracht vind voldoen. Ja, met de uitleg er bij snap ik de link wel, maar het verhaal van de foto zelf heeft eigenlijk niets met Rood van doen en ik kan het er ook niet uithalen, want het hoofd van Mao is zodanig wazig dat ik hem nooit had herkend zonder de uitleg.

De foto van Carpento voldoet wel aan de opdracht, maar sorry Carpento, ik vind de foto niet spannend of wat dan ook. De foto heeft eigenlijk helemaal niets waarvan ik denk: "He, wat zie ik nou" of "Ho stop, nog een keer kijken". Ik vind het een beetje een dertien in een dozijn foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
die mening mag je hebben natuurlijk.
ik ben het wel met je eens wat de foto van carpento betreft. het 'showcase waardige' straalt er niet echt vanaf.
Maar dit is in vorige topics ook vrij regelmatig met een korreltje zout genomen..

[ Voor 63% gewijzigd door BasieP op 26-06-2007 15:57 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
Anoniem: 176826 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:54:
Zonder hier foto's te plaatsen is het natuurlijk makkelijk commentaar leveren, maar goed....

Ik moet zeggen dat ik de foto van Kapa gewoon niet aan de opdracht vind voldoen. Ja, met de uitleg er bij snap ik de link wel, maar het verhaal van de foto zelf heeft eigenlijk niets met Rood van doen en ik kan het er ook niet uithalen, want het hoofd van Mao is zodanig wazig dat ik hem nooit had herkend zonder de uitleg.

De foto van Carpento voldoet wel aan de opdracht, maar sorry Carpento, ik vind de foto niet spannend of wat dan ook. De foto heeft eigenlijk helemaal niets waarvan ik denk: "He, wat zie ik nou" of "Ho stop, nog een keer kijken". Ik vind het een beetje een dertien in een dozijn foto....
misschien heb je wel gelijk, maar om mijn foto (wat ik overigens nog in RAW format heb, dus editable) in het rood uit te laten komen is voor mij persoonlijk te voor de hand liggend...zo ook het 'verscherpen' van mao's hoofd, maar goed ieder zn ding. B)

edit: oh en daarnaast leek het me een grotere uitdaging om een Z/W plaat te schieten zonder meteen 'iets roods' op de foto te zetten

[ Voor 5% gewijzigd door kapa op 26-06-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Topicstarter
Ik denk dat het goed herkenbare hoofd van de Grote Roerganger, mits iets scherper in beeld gebracht, zo duidelijk was geweest dat er geen tekst meer bij had gehoeven.
Ik brand werkelijk van nieuwsgierigheid: waarom die Z/W-conversie?

edit: OK, dat is je goed recht, al ben ik het er niet mee eens ;).
Zit er trouwens tegenwoordig geen Z/W portret-achter-speciaal-papier meer in het RB? Was je in 1 keer klaar geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door Toff op 26-06-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Voor mij was de foto van Kapa direct duidelijk en vindt de foto op deze manier lekker subtiel. Als de foto knalrood was geweest was het misschien weer iets teveel van het goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

ik snap eigenlijk de link met rood niet (de foto van Kapa)
wie kan me ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
Kleur van het Communisme... Mao vaag op de achtergrond...

Mooie link naar de opdracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
ThomasW schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:20:
Kleur van het Communisme... Mao vaag op de achtergrond...

Mooie link naar de opdracht!
bingo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53628

Mijn idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/macro/IMG_1334s.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 27-06-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

De foto van kapa vind ik erg goed! De link is inderdaad niet onmiddelijk duidelijk maar na eventjes denken kwam ik al heel gauw bij communisme uit.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Topicstarter
Als je er niet zelf over begonnen was, had ik er niet op gelet. Nu weet ik toevallig nog wanneer dit topic is geopend: Geplaatst op dinsdag 26 juni 2007 00:28 en jouw EXIF zegt: 25-06-2007 17:21:59. Dat is zeven uur eerder. Mag ik daaruit concluderen dat je ergens in Amerika bent?
Ik ben wel benieuwd wat je gefotografeerd hebt, een stukje stof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:10:
[...]
Als je er niet zelf over begonnen was, had ik er niet op gelet. Nu weet ik toevallig nog wanneer dit topic is geopend: Geplaatst op dinsdag 26 juni 2007 00:28 en jouw EXIF zegt: 25-06-2007 17:21:59. Dat is zeven uur eerder. Mag ik daaruit concluderen dat je ergens in Amerika bent?
Volgens mij is het RGB ledjes-panel ofzo :/

Die van kapa moest ik ook even over denken.. Ik zou dan trouwens ook een zwart wit foto van marco borsato kunnen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:10:
[...]
Deleted

Het is geen stukje stof. Dat geeft geen licht (rode waas bij de rode kristallen).
Executor16 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:21:
[...]

Volgens mij is het RGB ledjes-panel ofzo :/
Bijna goed :) .
spoiler:
Het is mijn LCD-scherm. Tenminste een klein gedeelte daarvan :P .Met een rood beeld. Waarschijnlijk kan er een mooier resultaat verkregen worden als er niet geflitst wordt, iets groen en iets blauw in het rode plaatje wordt gestopt, de kamer donker wordt gemaakt, een sluitertijd van 10 tot 30 seconden en een kleiner diafragma. Maar dan ben je wel even bezig en die tijd heb ik niet op het moment.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 27-06-2007 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeeerts
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03-2021

Jeeerts

Say Cheeeese!

2 x rood = rood

Afbeeldingslocatie: http://www.geertsproductions.nl/fotografie/forum/losse_fotos/rood_notebook_3092.JPG

Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Topicstarter
Anoniem: 53628 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:32:
[...]

Euh, nee 8)7 . Op het moment dat ik mijn camera kocht bij een fotozaak zei de beste man tegen me:"Ik zet alvast de datum goed. Hoef je dat zelf niet meer te doen." Dus ik heb er nooit meer naar gekeken todat Anoniem: 53628 in "Foto-contest mei / juni - Rondingen" .

Nu heb ik blijkbaar niet goed naar de dag gekeken dus klopt de datum van de foto nog steeds niet. Maar nu is het helemaal rechtgezet ;) .
Je begon er zelf over hoor...
Het is geen stukje stof. Dat geeft geen licht (rode waas bij de rode kristallen).
[...]

Bijna goed :) . Het is mijn LCD-scherm. Tenminste een klein gedeelte daarvan :P .Met een rood beeld. Waarschijnlijk kan er een mooier resultaat verkregen worden als er niet geflitst wordt, iets groen en iets blauw in het rode plaatje wordt gestopt, de kamer donker wordt gemaakt, een sluitertijd van 10 tot 30 seconden en een kleiner diafragma. Maar dan ben je wel even bezig en die tijd heb ik niet op het moment.
Jeez, wat dom van mij? Sorry hoor, maar je gaat flitsen om een LCDscherm te fotograferen en je komt nog met een bewogen plaatje???? Als je geen halve minuut hebt om een "nette" foto hier te plaatsen, dan denk ik, en dan zeg ik het heel netjes, dat je beter niets kan posten. Ik ga deze week geen tijd meer aan jou verdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:55:
Ik ga deze week geen tijd meer aan jou verdoen.
Lekker rustig :) .

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 28-06-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A.U.B. geen gezeur meer, gewoon goede foto's posten, en iets van het commentaar opmaken.
ik zie de laatste tijd wel vaker dat er steeds commentaar op mensen wordt gegeven, i.p.v. op foto's en dergelijke...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 196052 op 27-06-2007 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175251

Hierbij mijn foto:
Afbeeldingslocatie: http://i80.photobucket.com/albums/j178/2xtom/P1000198-Edit.jpg
Een kerk in Maastricht (vroeger rood geverfd) met op de voorgrond een rood museum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 15:44
Na meerdere jaren van topics lezen en plaatjes kijken hier dan mijn aller eerste foto hier. Ik ben eigenlijk altijd te laat met de week thema's en de langere thema's vergeet ik altijd, vandaar dat het nu pas mijn eerste foto is.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met enig commentaar wat ik de volgende keer anders en beter zou kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.schellinger/fotos/rodebloem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeeerts

Jeeerts

Say Cheeeese!

Hij's wel rood ja.. 8)

Iets meer schaduw o.i.d. had geen kwaad gekund, maar als het gaat om het meeste aantal rode pixels deze week dan heb je gewonnen (Imagine heeft er maar 40 en dan zullen we het maar niet over kapa hebben)!

Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Topicstarter
@Jeerts: Als je het archief "weekopdracht" bekijkt zal je zien dat dit soort (scherm)foto's vooral in het begin veel gepost werd (en in het algemeen niet erg gewaardeerd). Je hebt in elk geval nog geprobeerd om er iets van te maken en het "dubbele" is niet onaardig. Wel denk ik dat je uitvoering beter zou kunnen door bijvoorbeeld de lampreflectie linksboven in het compuscherm te vermijden (beetje kantelen scherm?) en de schaduwen rechts met een extra lamp of desnoods door wat witte papiertjes of een T-shirt als reflectiescherm te gebruiken.

@2xtom:Tekst is eigenijk overbodig (dat is positief bedoeld). Ik heb het gevoel dat de gevels nog wat opgehaald kunnen worden, ze lijken wat flets, en ik vind het jammer dat ik niet meer kan "doorkijken" in het steegje (stapje naar links?). De straat zelf had ik ook graag gezien, maar dat zal wel een rommeltje met auto's zijn, dus dat je dat weglaat begrijp ik wel.

@Imno31: Lekker gewaagd! Als verbeterpuntje zou je dat stukje bruin rechtsboven kunnen afsnijden of "overplakken" met een naburig stukje rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
newbie alert (be gentle) :>

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/6960/poekiejq6.th.png%5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toff schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:03:
@2xtom:Tekst is eigenijk overbodig (dat is positief bedoeld). Ik heb het gevoel dat de gevels nog wat opgehaald kunnen worden, ze lijken wat flets, en ik vind het jammer dat ik niet meer kan "doorkijken" in het steegje (stapje naar links?). De straat zelf had ik ook graag gezien, maar dat zal wel een rommeltje met auto's zijn, dus dat je dat weglaat begrijp ik wel.
Dat van de fletse gevels (behalve de rode) komt omdat ik bij alle kleuren behalve rood de saturation voor een deel omlaag heb gehaald, om het rode gedeelte meer te laten opvallen.
Voor "het stapje naar links" moet ik even op de andere foto's kijken of dat mogelijk was geweest, maar die staan op een andere pc. De straat was inderdaad een rommeltje door wat auto's. Bedankt voor je commentaar (dat is positief bedoeld ;) ).

edit: Ik heb de andere foto's bekeken, maar het is daar onmogelijk (behalve met een fish eye ofzo) om dat steegje erop te zetten, omdat je dan zover naar rechts moet gaan, dat je beide onderwerpen niet tegelijk erop krijgt. Als je naar links gaat, dan krijg je helemaal geen steegje er meer op. De foto bedriegt misschien een beetje, maar er loopt geen straat vanuit het museum recht naar de toren. Vanaf het kerkgebouw staat de straat namelijk onder een hoek op de straat van het museum.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 175251 op 27-06-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Topicstarter
@litemotiv: Je plaatje is achter een link verdwenen, omdat je het verkeerde ImageShack linkje hebt gebruikt. (gewoon even resizen @600px, opnieuw uploaden en de onderste link gebruiken).
Als foto vind ik "poekie" niet sterk. Ik neem aan dat het je eigen kater is. Die kan je best zo manipuleren dat de achtergrond wat rustiger is. Hij ligt wel heerlijk van muisjes te dromen zo te zien!

@2xtom: Jammer maar helaas (er stond ook een vraagteken bij "stapje naar links"). Soms moet je het gewoon doen met wat je hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Toff op 27-06-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209165

Nou ik wilde ook weer eens meedoen maar ik vind de foto niet zo geslaagd eerlijk gezegd, maar voor de moeite laat ik hem toch even zien ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/rood.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aargh, mijn idee afgepikt.. :P
maar, goede uitvoering ;) Wel mooi om te zien, normaal als je 's nachts een foto maakt met een hoge sluitertijd, krijg je veel ruis. Maar bij deze staat alles stil (auto's etc.) en weinig ruis (op dit formaat, ik weet niet hoe het eruit ziet op grootformaat)
mooi gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeeerts

Jeeerts

Say Cheeeese!

Toff schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:03:
@Jeerts: Als je het archief "weekopdracht" bekijkt zal je zien dat dit soort (scherm)foto's vooral in het begin veel gepost werd (en in het algemeen niet erg gewaardeerd). Je hebt in elk geval nog geprobeerd om er iets van te maken en het "dubbele" is niet onaardig. Wel denk ik dat je uitvoering beter zou kunnen door bijvoorbeeld de lampreflectie linksboven in het compuscherm te vermijden (beetje kantelen scherm?) en de schaduwen rechts met een extra lamp of desnoods door wat witte papiertjes of een T-shirt als reflectiescherm te gebruiken.
Oei, zo lang volg ik de foto-opdrachten nog niet. Ik wist niet dat zoiets al (veel) gedaan is.

De reflectie in het scherm en de schaduw rechts erlangs kan ik misschien wegkrijgen door andere (betere) belichting. Misschien kan ik vanavond nog eens wat experimenteren, want nu is het te licht in mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 07:31:
Aargh, mijn idee afgepikt.. :P
maar, goede uitvoering ;) Wel mooi om te zien, normaal als je 's nachts een foto maakt met een hoge sluitertijd, krijg je veel ruis. Maar bij deze staat alles stil (auto's etc.) en weinig ruis (op dit formaat, ik weet niet hoe het eruit ziet op grootformaat)
mooi gedaan
Haha ik dacht ook al, snel plaatsen voordat iemand anders mijn idee instuurd :P
Bedankt voor je compliment, vind ik leuk om te horen!
Ik heb idd niet gebruik gemaakt van een (hele) lange sluitertijd
Ook de ruis is minder omdat de foto gewoon geschoten is op ISO 100, dit is de exif:

- Diafragma: 4.0
- Sluitertijd: 1/20 sec
- ISO: 100

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 209165 op 28-06-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Toff schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:19:
Als foto vind ik "poekie" niet sterk. Ik neem aan dat het je eigen kater is. Die kan je best zo manipuleren dat de achtergrond wat rustiger is. Hij ligt wel heerlijk van muisjes te dromen zo te zien!
ik vond het wel leuk om de rode vaas nog vaag op de achtergrond te hebben, maar ik ben het met je eens dat het verder compositorisch niet zo sterk is. ;)

ik oefen nog even flink verder! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Anoniem: 209165 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 07:22:
Nou ik wilde ook weer eens meedoen maar ik vind de foto niet zo geslaagd eerlijk gezegd, maar voor de moeite laat ik hem toch even zien ;)

[afbeelding]
Ik zeg: Cinemadreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

Nog niemand een foto van zijn L lens gemaakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
haha ik wou dat net gaan doen:P maar nu isdie niet meer orgineel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb totaal nieuw op dit topic,
maar ik vond wel leuk om hier ook iets te posten.
De photo is gemaakt met een telefoon camera.
Niet echt professioneel dus, en ik kon ook niet echt goed wat bedenken, maar toevallig had ik net een mosfet koelblok gemaakt en rood geverft.
Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/6679/dsc00353pt4.jpg

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@bart0I0meus: Ik denk persoonlijk niet dat jouw foto binnen de regels van deze opdracht valt.
vooral deze regel:
-We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.

Het gaat bij deze opdracht er niet om dat je een foto van iets roods hebt, maar dat het een goede foto is die met dit onderwerp te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175251 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:40:
@bart0I0meus: Ik denk persoonlijk niet dat jouw foto binnen de regels van deze opdracht valt.
vooral deze regel:
-We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.

Het gaat bij deze opdracht er niet om dat je een foto van iets roods hebt, maar dat het een goede foto is die met dit onderwerp te maken heeft.
Kwaliteit is op zijn minst voor uitleg vatbaar. Is dat een foto waar aandacht aan is besteed (goed onderwerp origineel idee, etc) of is dat een foto die genomen is met een +€2000,- set.
Ik ga altijd uit van de laatste >:) .
Anders moet in de faq het woord kwaliteit opgenomen worden waarbij telefoon camera's per definitie veroordeeld worden tot de pletter (en ook de foto's die er mee genomen zijn natuurlijk).

Voor wat betreft de foto: echt interessant is het niet. De wekker heeft niet veel met het koelblok te maken. Als er een roodgloeiend onderdeel achter had gelegen dan was de foto al een stuk geslaagder geweest.
Edit: nu ik goed kijk, zie ik dat het een temperatuur meter is. Toch een leuke overeenkomst :). De temperatuur had wel iets meer zichbaar mogen zijn en als het mogelijk is ook iets extremer (+80 graden)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 53628 op 28-06-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
oke, ik zal er eens flink mijn best op gaan doen.
We hebbenhier thuis niet meer dan een 3,2MP camera, maar ik denk dat dat wel genoeg moet zijn, al zal ik niet bij alle omstandigheden duidelijke fotos hebben, maar die zal ik dan ook proberen te vermijden.

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Imagine: Ik had het bij kwaliteit meer over compositie, scherpte e.d. dan over de prijs van de set. Met een camera in een mobieltje zijn ook nog wel redelijke (in ieder geval testcase waardige) foto's te maken, maar dat vind ik hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cinemadreef :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

rood
klikbaar

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:25

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

kon je geen echte vinden ;P...je had de mijne wel mogen lenen hoor...
nee zonder gein, redelijk geslaagd product foto, dus wat mij betreft goed :)
reflecties e.d. goed voorkomen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 13:16
Afbeeldingslocatie: http://pics.waxo.nl/fotoopdracht_GoT-week26-rood-wacko-v2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door wacko op 28-06-2007 20:34 . Reden: check images + bordertje / v2 van plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wacko: Eigenlijk had hij nog een rode broek aan moeten hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Ik zal 't 'm vragen als ik hem deze week nog eens tegenkom, k? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Net iets meer dan een jaar niet meer gepost hier O-) Had de vorige keer nog het idee om elke week mee te gaan doen maar is er niet echt van gekomen. Ach, ik zie het wel ;)

Mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acxeller/files/got_wk26_2007_rood.jpg

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat het precies is, weet ik niet. Maar ik vind het een heel gave foto!!!

Dat die 2 personen allebei naar links kijken geeft een mooi effect, maar het is meer dan dat. Ik weet niet wat, maar mij boeit ie _/-\o_

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Topicstarter
Als je goed kijkt zie je overal "rood" in de foto van wacko en toch trekt mijn blik steeds ergens anders naar ;). Een toevalstreffer of een goedgekozen moment, wie zal het zeggen, maar het resultaat mag er zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone
  • Laatst online: 22:12
Hier een foto die geschoten is door mijn vader: tijdens de Asser nacht: Daniel Lohues and The Lousiana Blues Club. Canon 30D 70-200mm 2.8 USM IS iso 3200. Niet gecropped of geedit.
Nogal wat onderlinge discussie, wel of niet croppen. De fotograaf houdt het erop dat de foto zoveel mogelijk "omgeving" dient te hebben om de sfeer goed weer te geven...

http://members.home.nl/harrygielen/tweakers/IMG_2230.JPG

't is de bedoeling dat je eigen werk laat zien.

[ Voor 12% gewijzigd door YellowCube op 03-07-2007 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Topicstarter
Lone schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:49:
De fotograaf houdt het erop dat de foto zoveel mogelijk "omgeving" dient te hebben om de sfeer goed weer te geven...

[afbeelding]
Ik ben het hier met je vader eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120007

Mijn eerste bijdrage aan een 'contest';

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1282/662423675_1b5dfc364b.jpg

Het water in het bakje is gewoon helder, maar door aantasting van het steen (met daarin een metaal?) is met de tijd het bakje rood gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik heb mij voorgenomen om vanaf nu elke week mee te doen. Gaarne commentaar, liefts over hoe de foto mogelijk beter zou kunnen, details en of mogelijke fouten die gemaakt zijn?
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/PICT0038a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Carpento: Technisch ok. Maar natuurlijk niet echt spannend onderwerp.

kapa: kruisje? Id is duidelijk, uitvoering minder

Imagine: Mischien is je id goed, maar uitvoering slaat nergens op. Er zal niemand zijn die dit een boeiende foto vind.

Jeeerts: Creatief! Ik vind hem leuk, materiaal voor een serie. Gewoon meer wanden van verschillende kleur opzoeken laptop er neer en dan elke keer een andere lamp...lijkt mij erg tof! Mischien de enige minpuntjes zijn de refextjes her en der en de vette vingers op het scherp.

2xtom: Mmm...technisch wederom ok..maar hij boeit gewoon niet.

lmno31: Rood op rood net ff te veel. Voor de rest gewoon goed, mischien de vouw links onder ff wegwerken.

raymoendo: Doet me weinig.

bart0l0meus: Geen kommentaar..eerst ff fatsoenlijk rezisen graag

Orion84: Je schaduw is te hard, geflitst? Probeer eens licht van een spaarlamp en een statief. Een wat lager standpunt was ook mooier geweest.

wacko: Hij is druk maar wel geslaagt als straatfoto, het thema komt wat minder tot uiting.

AcXeller: Leuk bedacht, uitvoering kan beter maar niet onaardig. Rood is mij iets te rood voor bloed en ook wat te transparant. Daarnaast is wit niet wit.

Lone: De foto is rood, maar de persoon staat er wat raar op. Tja..

jolla: Goed gezien en de foto is ook ok.

hilbren: Goed gezien!! Oog voor detail. Ja goed.. beetje saai mischien, maar ik zou het zelf niet anders kunnen doen. Een van de betere!

Mijn inzending is abstract. Binnengenomen, druppels op een rood plasic vel. Niet het meest spannende onderwerp, maar toch boeit ie vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/rood.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05
En op de valreep. Vandaag geschoten, basist bij Hans Dulfer op het van podium van de Vorstin tijdens Hilversum Alive (sluik reclame :P)

Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/9091-2/PICT9949.jpg
Hij is niet fantastisch, maar ik wilde nou eindelijk eens een keertje mee kunnen doen met de week opdracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Wolfenstein: Zou je de moeite willen nemen en de foto even te resize naar 600px breedt.
Danku. Daarnaast is het ook niet zo netjes om gewoon een foto te dumpen, je wil zelf graag ook reactie op je foto.

[ Voor 42% gewijzigd door Frank|A op 02-07-2007 08:59 ]

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:05
Frank|A schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:58:
Wolfensteijn: Zou je de moeite willen nemen en de foto even te resize naar 600px breedt.
Danku. Daarnaast is het ook niet zo netjes om gewoon een foto te dumpen, je wil zelf graag ook reactie op je foto.
Resize net gedaan. En excuses dat ik geen commentaar nog heb gegeven, maar ik was afgelopen nacht best wel gaar en wilde op de valreep toch eens een foto in kunnen sturen :)

Carpento
Het is rood, het is een lamp, maar het is geen mooie/interessante foto. Speel eens met plaatsing en compositie, schuin misschien, of meer lampjes. Dan kan jer nog best leuke abstracte foto's uit krijgen.

kapa
Het rode boekje, in zwart/wit. Jammer dat die link nu een 404 geeft, ik had hem graag nog een keertje willen bekijken. Erg creatieve insteek op dit thema. En dat vind ik zeer positief.

Imagine
Het is lastig te zien dat het alleen de rode ledjes zijn die oplichten, dat is wel jammer. Ook het rechte eraan vind ik zelf wat minder. Erg saai, en ik mis zelf toch een duidelijke link met het thema. En een volgende keer, neem de tijd om zo'n foto te maken.

Jeerts
Die lamp doet afbreuk aan het plaatje. Een lamp die van achter de laptop de muur had belicht was wellicht mooier geweest.

2xtom
2 gebouwen die rood gekleurd zijn. Het spat alleen niet echt van de foto af. De foto zelf is ontzettend saai, geen echt spannende lijnen of vlakken. En het rood is niet echt duidelijk aanwezig. Wat meer contrast, het rood wat meer opgelicht en wat saturation was misschien wel beter geweest.

Imno31
Zeker wel rood ja, maar een minder vel rood als ondergrond, en meer spiegeling van de bloem was mooier geweest. En die groene takjes van die bloem storen mij een beetje.

raymoendo
Leuk idee, nette uitvoering. Maar qua gevoel mis ik iets. Het is vooral een grappige foto in het licht van dit thema. Maar daarbuiten heeft deze foto verder niets. Dat is jammer.

bart0l0meus
Leuk idee, erg slechte uitvoering. Dit is een foto waarbij je met de kleur rood het idee van warmte duidelijk naar voren wilt laten komen. En dat mist compleet hier. Voor de rest is de kwaliteit van de foto opzich ook slecht.

Orion84
Ferrari rood. Mooie product foto, maar wel erg statisch. Een lager standpunt was volgens mij beter geweest.

wacko
Straatfoto met veel rood erin. Het rood is zelfs best overheersend, maar toch valt het een beetje uit de toon. Het is meer straat foto, dan een foto met als thema rood.

AcXeller
Beangstigend, loop je vaker met dat soort messen rond? Jammer alleen dat het rood op het witte wat aan de lichte kant is.

Lone
Mooie kleur ;). Ik denk ook dat je vader gelijkt heeft in dit shot. De emotie van de artiets, gecombineerd met het licht. Mooie plaat.

jolla
Lekker subtiel, beetje creepy, maar ook wel mooi. Bloedrood water, die stenen vogels die erin aan het pikken zijn.

hilbren
Ooh, Minolta! Mooi rode puntjes zijn niet lelijk. Aan de saaie kant, maar ik zou zo niet kunnen bedenken hoe het beter kan.

The Alchemist
Beetje oranje achtig op mijn scherm (maar dat is mijn foto ook, nu ik er goed naar kijk). Niet heel erg spannend, maar wel een foto waar je lang naar kan kijken en veel bij kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Bedankt nog voor de reacties op m'n foto. Het idee was dat ik iets met stoplichten wilde doen omdat de uitspraak "het is rood" die je er over kunt doen best wel een sterke statement is ten opzichte van het thema. Een plaatje van puur een enkel rood onderwerp vond ik iets te makkelijk.
Ik ben daarom wat fiets- en voetgangersoversteekplaatsen in Amsterdam afgefietst/gelopen, het zebrapad op de foto heb ik zelfs een paar keer heen en weer gelopen (een van de drukste in Amsterdam, dus het viel niet heel erg op, gewoon lekker de toerist uithangen :P). Ik heb uiteindelijk deze foto gekozen omdat die dude toevallig ook een rode trui aan had en een leuke pose neerzet.
Nee, het rood spettert er niet van af, en het rode stoplicht komt niet heel goed naar buiten als centrale onderwerp. Maar ik hoop met deze onderbouwing iets meer begrip voor m'n foto en de keuze van de setting te creeëren ;).

Ik moet zeggen dat er lekker veel inzendingen zijn deze keer, waarvan ook veel kwalitatief erg sterk.
Pagina: 1