Foto-opdracht week 20 - Structuur

Pagina: 1
Acties:
  • 1.610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

Foto weekopdracht - week 20 - "Structuur"

Weekopdracht nummero 58.

Wat is de bedoeling precies?
Het doel van de weekopdracht is het maken van een mooie, showcasewaardige, foto waarin het thema van de week duidelijk in naar voren komt.

Een paar regeltjes
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • Foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben.
  • We verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • Max 600px brede thumb in het topic met eventueel een link naar een grotere foto.
  • Geen archieffoto's!
  • Geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn.
  • 1 foto per persoon per weekopdracht.
  • Foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart.
  • Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

Thema van deze week
Het thema van deze week is "Structuur".

Winnaars?
In tegenstelling tot de maandopdracht zijn er geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :)

Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, te leren van de commentaren die men levert op je foto en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;)

Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

Archief
[list=1]• Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret
Foto-opdracht week 22 - Duotone
Foto-opdracht week 23 - Zomerzin
Foto-opdracht week 24 - Minimalisme
Foto-opdracht week 25 - Detail
Foto-opdracht week 26 - Geluid in beeld
Foto-opdracht week 27 - Abstract
Foto-opdracht week 28 - Transport
Foto-opdracht week 29 - Rond
Foto-opdracht week 30 - Klassiek
Foto-opdracht week 31 - Leed
Foto-opdracht week 32 - Nightlife
Foto-opdracht week 33 - Vreugde
Foto-opdracht week 34 - Fruit
Foto-opdracht week 35 - HDR
Foto-opdracht week 36 - Bling-bling
Foto-opdracht week 37 - Goedemorgen!
Foto-opdracht week 38 - Pech
Foto-opdracht week 39 - Het leven in al zijn eenvoud
Foto-opdracht week 40 - Vorm en functie
Foto-opdracht week 41 - Nep
Foto-opdracht week 42 - Patronen
Foto-opdracht week 43 - Herfstweer
Foto-opdracht week 44 - Naakt
Foto-opdracht week 45 - Routine
Foto-opdracht week 46 - Verkiezingsstrijd
Foto-opdracht week 47 - Grenzen
Foto-opdracht week 48 - High-key fotografie
Foto-opdracht week 49 - Spelen met schaduwen
Foto-opdracht week 50 - De echte kerstsfeer
Foto-opdracht week 51 - Frozen in time
Foto-opdracht week 52 - The end is near
Foto-opdracht week 1 - Een nieuw begin
Foto-opdracht week 2 - Licht in de duisternis
Foto-opdracht week 3 - Teleurstelling
Foto-opdracht week 4 - Massa
Foto-opdracht week 5 - "Van vroeger"
Foto-opdracht week 6 - Maandcontest visual
Foto-opdracht week 7 - Te laat
Foto-opdracht week 8 - The day after
Foto-opdracht week 9 - Kikkerperspectief
Foto-opdracht week 10 - Geheim
Foto-opdracht week 11 - Stralend
Foto-opdracht week 12 - Snelheid
Foto-opdracht week 13 - Retro
Foto-opdracht week 14 - Karakter
Foto-opdracht week 15 - 1 jaar!
Foto-opdracht week 16 - Eenzaam
Foto-opdracht week 17 - Pluizig
Foto-opdracht week 18 - Vrijheid
Foto-opdracht week 19 - "Vloeiend"

[ Voor 0% gewijzigd door YellowCube op 14-05-2007 13:43 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 13:55

Goverman

not loaded

Leuk thema...

Daar kan ik wsl. wat meer mee dan met vloeiend (heb gisteren nog een poging gewaagd, maar niets wat in de buurt van een geslaagde foto kon komen :S)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

qless

...vraag maar...

Poging...

http://www.hierzo.net/week20/IMG_0109-border.jpg

Tegelmuur in Hassard Cheratte

een foto van gisteren zie ik eigenlijk nog steeds als archief. Het idee is dat je aan de hand van de opdracht er op uit gaat en invulling geeft aan het thema

[ Voor 56% gewijzigd door YellowCube op 14-05-2007 14:16 ]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196108

Eigenlijk?! Het is gewoon een archieffoto. En om eerlijk te zijn is het niet eens een mooie foto (die reflectie doet flinke afbreuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Anoniem: 196108 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:56:
Eigenlijk?! Het is gewoon een archieffoto. En om eerlijk te zijn is het niet eens een mooie foto (die reflectie doet flinke afbreuk).
Zelfde verhaal wat ik bij de week-opdracht vloeiend heb verteld. Ik vindt dat het foto-opdracht topic veel te vaak gebruikt wordt als topic om gewoon maar ff je foto te planten. Dan schiet je naar mijn id aan het nut van het topic voorbij. Het is een topic om je skills op te krikken niet je ego. Doe je een cursus fotografie dan krijg je ook een opdracht, dit is eigenlijk dus een virtuele cursus.

Dus mensen denk na over je foto. Wees zelf kritisch en schiet een foto over als ie niet gelukt is (verkeerde witbalans, niet scherp, overbelicht, onderbelicht).

Over de bovenstaande foto: idd. de reflectie is hinderlijk dus overschieten.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 13:37
Hier mijn aandeel. ben benieuwd naar reacties!
Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/8573/structuuryx0.jpg

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-04 07:51
Afbeeldingslocatie: http://img129.imageshack.us/img129/7182/structurewl2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Druss op 15-05-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Spanjard: Je hebt duidelijk over het id na gedacht, symetrisch id met 3 stoelen en 3 lichtjes. Technisch ok. Iets aan de donkere kant, maar structuur kan ik er niet in vinden.

Druss: Lees mijn bericht boven Spanjard nog eens. Het aanrecht is duidelijk overbelicht en dat voegt niks toe aan je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216962

Laat ik het ook maar een keer proberen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HMW83YUD.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (kritiek erg welkom :))

Groetjes,
Patreasy

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 216962 op 15-05-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:45
Ik ben een beginner fotografie, dus ik volg deze pagina's nauwgezet om wat bij te leren...

Patreasy : Die foto lijkt me nogal overbelicht en als ik het controleerde in Photoshop zag ik in het histogram zowel in het zwart als in het wit overbelichting.

[ Voor 5% gewijzigd door codemann op 15-05-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Codemann: Overbelichting was de bedoeling :) Het gaat om de structuur van het ijs, die is naar mijn idee aardig te zien. De roze gloed is van onze nieuwe lamp van philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Anoniem: 216962 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:39:
Laat ik het ook maar een keer proberen :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HMW83YUD.jpg

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (kritiek erg welkom :))

Groetjes,
Patreasy
Id is goed. Maar hij is niet scherp. Probeer hem nog eens met een statief ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:45
Patreasy : Wat is de bedoeling van de overbelichting? Zeker niet om je af te bekritiseren, wel om bij te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Codemann: Om het roze licht nog feller te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
@ Patreasy: ik denk dat je overbelichting ten koste gaat van de structuur die je weer probeert te geven, wat naar mijn idee sowieso moeilijk te zien is in jou foto. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat de foto niet scherp is, zoals The Alchemist al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Spanjard: Je foto's is erg donker, onscherp en ik mis de link met het onderwerp?

Druss: ja, duidelijk, structuur, maar niet echt spannend en zoals al gezegd is de overbelichte rand nogal lelijk. En de donkere plek linksboven en de handvaten van de kastjes maakt het er ook niet beter op. Als je dan structuur op zo'n manier wil weergeven dan moet het gewoon een veel strakkere foto zijn imho. Bovendien mis ik ook nog wel wat scherpte.

Patreasy: Onduidelijke link met de opdracht. Maar dat komt denk ik omdat je door de overdreven/overbelichte kleur, de onscherpte en de brakke host weinig meer ziet van de ijs-structuur. Het idee is leuk, maar de uitvoering verre van.

Kom op mensen. Er staat niet voor niets in de startpost van dit topic dat het de bedoeling is om showcasewaardige foto's te posten. Deze topics zijn bedoeld om beter te worden zoals The Alchemist ook al aangaf. Dat begint met kritisch zijn op je eigen werk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
@Orion84: ik ben heel benieuwd wat jij ons kunt laten zien....

Dat donkere vak is mijn gootsteen, helaas zit die midden in m`n aanrechtblad... :P Als ik handvaten weg haal blijft er weinig foto over...

[ Voor 53% gewijzigd door Druss op 15-05-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Druss schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:26:
@Orion84: ik ben heel benieuwd wat jij ons kunt laten zien....

Dat donkere vak is mijn gootsteen, helaas zit die midden in m`n aanrechtblad... :P Als ik handvaten weg haal blijft er weinig foto over...
Mijn punt was dat als je een foto wilt maken waar de nadruk ligt op de structuur in een dergelijk aanrechtblad, dat er dan niet allerlei storende elementen zichtbaar moeten zijn die daar weinig mee te maken hebben. Die donkere plek (je gootsteen dus) en die handvaten vallen in mijn ogen onder storende elementen. Dus moet je of de foto anders nemen, zodat je daar geen last van hebt, of dit aanrechtblad niet gebruiken als onderwerp. Een modefotograaf pakt ook niet een willekeurig lelijk model en maakt daar vervolgens een foto van en verontschuldigd zich vervolgens dat hij er niets aan kon doen dat de foto niet zo mooi is, aangezien het model nou eenmaal lelijk was?

Verder geef ik dit commentaar zodat mensen daarvan kunnen leren. Ik vind het zelf ook prettig om commentaar te krijgen op de foto's die ik hier post en ja dat is vaak genoeg ook behoorlijk kritisch.

De reden dat ik hier nog niet gepost heb is dat ik van mezelf weet dat ik niet creatief genoeg ben om een mooie foto neer te zetten aan de hand van een onderwerp. Ik heb voor deze opdracht wel een idee, maar waarschijnlijk niet de tijd om het goed ten uitvoer te brengen. Dat alles neemt niet weg dat ik niet kan aangeven of ik de foto's die anderen posten mooi vind en of ze technisch in orde zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 13:37
Orion84 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:55:
Spanjard: Je foto's is erg donker, onscherp en ik mis de link met het onderwerp?
Ik mis na zo veel opmerkingen ook wel iets van postieve input of tips Orion84..
Het is mij onduidelijk waarom mijn foto onscherp is... de voorkant is scherp en vervaagt netjes naar een onscherpe achtergrond..

Maar ook ik ben nu erg benieuwd naar jou foto Orion84! :+

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Orion84 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:39:
[...]
Een modefotograaf pakt ook niet een willekeurig lelijk model en maakt daar vervolgens een foto van en verontschuldigd zich vervolgens dat hij er niets aan kon doen dat de foto niet zo mooi is, aangezien het model nou eenmaal lelijk was?

Verder geef ik dit commentaar zodat mensen daarvan kunnen leren. Ik vind het zelf ook prettig om commentaar te krijgen op de foto's die ik hier post en ja dat is vaak genoeg ook behoorlijk kritisch.
Ik ben me niet aan het verontschuldigen (juist wat meer uitleg op mijn fotootje), ik ben het na je commentaar ook wel eens dat hij niet showcasewaardig is! en je kritiek is welkom! Maar ik ben wel benieuwd naar materiaal van iemand die kritiek kan geven over een foto van een ander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Spanjard schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:40:
[...]

Ik mis na zo veel opmerkingen ook wel iets van postieve input of tips Orion84..
Het is mij onduidelijk waarom mijn foto onscherp is... de voorkant is scherp en vervaagt netjes naar een onscherpe achtergrond..

Maar ook ik ben nu erg benieuwd naar jou foto Orion84! :+
Mja, de focus ligt wel goed denk ik inderdaad :)

Maar doordat de foto wat donker is, het glas nogal glinstert en het voorste glas niet echt afsteekt tegen de achtergrond komt hij op mij toch wat onscherp over. Het is in elk geval niet echt fijn om naar te kijken, onder andere ook door de erg drukke achtergrond, achter het glas.

Zonder die bos takken op de achtergrond was de symmetrie ook nog beter geweest en had je een veel rustigere achtergrond gehad en daardoor een mooiere foto denk ik.
Druss schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 15:48:
[...]

Ik ben me niet aan het verontschuldigen (juist wat meer uitleg op mijn fotootje), ik ben het na je commentaar ook wel eens dat hij niet showcasewaardig is! en je kritiek is welkom! Maar ik ben wel benieuwd naar materiaal van iemand die kritiek kan geven over een foto van een ander. ;)
Kijk maar in mijn posthistory zou ik haast zeggen :)

Dan zal je zien dat ik er zelf soms ook niks van bak. Daarnaast ben ik nog niet zo lang actief met fotografie bezig, maar lees ik hier wel erg veel en denk ik dus wel een beetje te weten hoe het moet :+

De dingen die ik noem waren ook al door anderen genoemd en zijn gewoon redelijk opvallende gebreken, daar hoef je echt geen prof voor te zijn om dat te zien. Sowieso kan elke leek van een foto aangeven of ie em mooi of lelijk vind en of hij een onderwerp herkent in een foto :)

[ Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 15-05-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Zo hier word lekker met modder gegooid.
Als je zelf kritischer bent zul je minder slechte kritieken krijgen, zo simpel is dat. Ik ben hier ook vaak genoeg doormidden gezaagd, maar het helpt me wel om op bij de volgende opdracht op die dingen te letten. Vergeet niet dat je van kritiek leert, terwijl aan een opmerking als mooi of lelijk je niets hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Met kritiek is inderdaad niets mis. Ik krijg liever een hele lading kritiek over een foto van mij dan dat iedereen zou zeggen dat het een goede foto is, terwijl er nog veel ruimte voor verbeteringen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 11:58

Arjan A

Cenosillicafoob

Mijn bijdrage voor deze week:
Structuur

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Mooie foto Arjan, sluit goed aan bij de opdracht en is prettig om naar te kijken. Ik zal morgen mij idee eens ter uitvoering brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:11

Just_I

What did you just say?

Alhoewel het mooie foto's zijn gaan de foto's van Arjan A en Druss eigenlijk over textuur (de vorm van het materiaal de buitekant). Zoals ik het geleerd heb is het materiaal wat je aan de buitenkant ziet de textuur en hetgeen binnenin zit de structuur.
Misschien klinkt dit als mierenneuken (zo is het iig niet bedoeld), maar ik wil het toch even melden, misschien kunnen jullie er wat mee.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 27-04 06:36
Zie het maar als artistieke vrijheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Het ging mij om het structuurbehangetje, maar die plant stond ervoor O-)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Structuur: wijze van opbouw van een samengesteld geheel.

Naar mijn mening kan je structuur ook aan de buitenkant zien. Meteen bij deze mijn bijdrage voor deze week.

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/8205/week20structuuryj2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedijk/images/2007/IMG_1151_klein.jpg

Brug over de Amer bij Keizersveer.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Omni superens schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:56:
Structuur: wijze van opbouw van een samengesteld geheel.

Naar mijn mening kan je structuur ook aan de buitenkant zien. Meteen bij deze mijn bijdrage voor deze week.

[afbeelding]
Ik had persoonlijk een deel van de bovenkant weggesneden. Dan komt de "structuur" beter uit. (ben wel blij dat er geen andere structuren onder deze schoen zitten :) )
jant schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 16:56:
[afbeelding]

Dit is een mooie.Structuur in een het groot. Als je de foto dichter bij de grond neemt komt er meer diepte in de foto. Dat maakt de foto net iets prettiger om naar te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door bolke op 17-05-2007 19:25 ]

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
jant, lekkere plaat, mooi contrast en lekkere 'kleuren' :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss

Hoelang heb je er over gedaan om iedereen van die brug te krijgen? :P nice pic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Druss schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:49:
[...]
Hoelang heb je er over gedaan om iedereen van die brug te krijgen? :P nice pic!
Geduld, alhoewel ik van deze compositie maar drie shots heb genomen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 27-04 06:36
Damn daar had ik ook heen willen gaan, maar dan savonds... Lekker contrast idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
ThomasW schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:46:
Damn daar had ik ook heen willen gaan, maar dan savonds... Lekker contrast idd...
Nah dan kom je een keer lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss

Misschien had je de schaduw van de brug door moeten laten lopen naar die laatste steunbalk. want ook in de schaduw heb je een mooie structuur/textuur (owse) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 12:02
Mijn inzending voor structuur is... mijn agenda..

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/199/503698271_8e8221fa39.jpg

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Mnijland schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:30:
Ik vind het een hele leuke invulling van het thema. Met een echte agenda was het een nog betere invulling geweest. Dan had er meer dimensie aangezeten door bijvoorbeeld bladzijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 12:02
Die zou ik wel gebruikt hebben... als ik die had. Dus bij gebrek aan maar op deze manier geprobeerd. Dan nog bedankt voor de tip.

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
Nu weet ik eindelijk wat ik miste aan de foto van Mnijland |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Mnijland schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:30:

[afbeelding]
Ik vind'm origineel :).
Fototechnisch valt er ook niet zoveel aan op te merken, 't is alleen niet de meest spannende foto :).

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 14:09

Sponge

Serious Game Developer

Vandaag in de stad opzoek gegaan naar een leuke foto voor het onderwerp. Eentje gevonden, maar ik heb ook jullie hulp even nodig - Ik ben totaal niet into RAW, en ben daar nu wat mee aan het orienteren. Helaas krijg ik mijn foto beter in zoombrowser (zonder iets aan te passen) dan in Lightroom / CS2 met veel getweak. Enige suggesties? Want mijn aangepaste versie is minder smakelijk :P dan de default van Zoombrowser. :) - En zoals jullie zien kunnen de kleuren e.d. veel beter natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://temp.ambiances.nl/opdracht_structuur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://temp.ambiances.nl/auto_balance.jpg

(Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik het hier vraag :P).

Opmerking van mijn eigen kant is dat ik echt nog moet denken aan de DOF. Alhoewel Het hier niet eens zo onaardig is, had het iets beter gekunt.

Gemaakt op m'n nieuwe 24-105 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stelt Lightroom niet toevallig een (véél) te koude witbalans in? Anders is dat blauwe wel erg vaag. Schuif eens aan de witbalans-hendel in LR/PS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 14:09

Sponge

Serious Game Developer

Zo, wat suggesties op IRC gekregen, dit is al een stukje beter :)

Afbeeldingslocatie: http://temp.ambiances.nl/opdracht_structuur2.jpg

Nog niet zo smakelijk als de andere versie, maar daar pruts ik later nog even mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175347

ik vind de stroopwafels nu wat grauw en oud overkomen. wat heldere, frisse kleuren zou de foto beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het is gewoon een probleemfoto, de aluminium reflectie heeft een hele andere kleurtemperatuur dan de stroopwafels (flits?) hierdoor krijg je dus té grote verschillen tussen het object en de achtergrond.

In die geval had je dit kunnen oplossen door in te flitsen met een gekleurde kap op de flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Bij deze mijn bijdrage... Niet heel geweldig vind ik zelf, maar goed, volgende week beter dan maar :S :)

Modbreak:Ok ik grijp in. 2592*3872 pixels hier gewoon neerkwakken is ontzettend not-done. Bovendien is de foto: niet scherp, voorzien van bleeding en andere artifacts, qua witbalans niet goed etc. Misschien een idee om de volgende keer je foto niet direct uit de camera online te zetten?

Deze keer moest ik echt ingrijpen, ik wil best een hoop toelaten, maar een foto van de bestrating met gras ertussen, zonder resize, van deze kwaliteit... Dat zit er niet in! Stuur dan niks in, meedoen voor het meedoen is net niet wat we hier zoeken. :)

edit:
Floris weer: ik heb hem even gedownload (je foto): hij is niet goed scherpgesteld, of de lens die je gebruikt is gemaakt van een cola-fles ofzo, want dit is niks. Je hebt nog tijd om het opnieuw te doen, dus ik zou zeggen: GO!

[ Voor 105% gewijzigd door Floor-is op 20-05-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23
Voor deze week:
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/8914/crw5912tz3.jpg
Tijdens het koken het vergiet gestolen. Enigszins bedoelde overbelichting hierdoor komt de zeef/luxaflex er goed uit.

Edit:
Argh, schrijf je een compleet verhaal over de verkeerde foto, duidelijk m'n hoofd er niet bij vandaag :X
Iig, hierbij de goede. Nu wel gecropped ... :P

[ Voor 36% gewijzigd door Mr.B op 20-05-2007 13:54 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

ehm, @mods: sorry... :D Waarschijnlijk heb ik de ge-(url)-de tag en de ge(img)-de tag omgedraaid... Ik zal het noooooooooooit meer doen }:O

Tevens maak ik van de gelegenheid gebruik om een nieuwe foto te uploaden... (clickable)

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/b.j.stolte/plaatjes/kl_trap.jpg

En ja: ik blijf mij verbazen over Japanners ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Goverman op 20-05-2007 16:24 . Reden: naast excuses ook een andere, beter foto geupload ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 07:22
Wolken hebben ook structuur :)

Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/IMG_3529.jpg

gemaakt door mijn 350dtje met de 17-55IS

[ Voor 27% gewijzigd door Timo op 20-05-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Niet online
Goverman schreef op zondag 20 mei 2007 @ 14:07:
En ja: ik blijf mij verbazen over Japanners ;)
Eehm waar is die foto geschoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

^^ Scheveningen, vlakbij de haven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

Goverman schreef op zondag 20 mei 2007 @ 17:30:
^^ Scheveningen, vlakbij de haven...
En wanneer? (Blijf me verbazen over de brakke kwaliteit overigens)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

dat zou toch in de exif moeten staan, maar het zal rond een uur of drie vanmiddag zijn geweest...

[ Voor 38% gewijzigd door Goverman op 20-05-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Vandaag naar Antwerpen geweest. Toen ik de olifanten op het koningin Astrid plein zag moest ik onmiddelijk aan de foto-opdracht van deze week denken. Dus bij deze mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://bacict.kahosl.be/charley.schaubroeck/IMG_0239_edit.jpg

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

Mijn inzending voor deze week.
Foto van twee zogenaamde 'lange noppen' tafel tennis rubbers. Geschoten met m'n S5600 en DCR-250 marco lens.

Afbeeldingslocatie: http://img338.imageshack.us/img338/800/dscf3164223vc3.png

Opbouwende kritiek is welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Anoniem: 213308 schreef op zondag 20 mei 2007 @ 20:45:
Mijn inzending voor deze week.
Foto van twee zogenaamde 'lange noppen' tafel tennis rubbers. Geschoten met m'n S5600 en DCR-250 marco lens.
Opbouwende kritiek is welkom..
Ik zie hier meer een textuur in. Al kun je dat wel opvatten onder creatieve vrijheid. Scheidingslijn tussen structuur en textuur. Ik weet zelf ook niet helemaal waar die ligt :P

Vandale geeft aan dat het 'ongeveer' hetzelfde is. :?

Wie schijnt licht op deze donkere zaak? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Timo op 20-05-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mijn lerares tekenen op de middelbare school heeft het ooit als volgt verwoord:

Textuur is hoe het er uit ziet, structuur is hoe het aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Orion84 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:36:
Mijn lerares tekenen op de middelbare school heeft het ooit als volgt verwoord:

Textuur is hoe het er uit ziet, structuur is hoe het aanvoelt.
Bedoel je dat niet andersom? :+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

In 3d graphics heb je toch ook 'texture mapping' en geen 'structure mapping' :)
Pagina: 1