Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.744 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 19:46
Deel 9 van de "Solo testcasefoto's - om van te leren" alweer.
Voorgaande delen:
Solo testcasefoto's - om van te leren
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8

Zoals altijd wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door.

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
2. Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.

Veel plezier.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
omdat ik wat problemen had met de server post ik deze plaat nog eens opnieuw.

Afbeeldingslocatie: http://www.samymodding.be/gallery/images/photos/Test%20cases/Italy%20(1%20of%209).jpg

Graag dus de nodige comment. de foto is genomen in Italië in een stadje Arona genaamd.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Eehm, eigenlijk is mijn vraag: wat is je onderwerp in deze foto:
• de muur
• iets op de muur
• straatbeeld
• de kleur/sfeer

Ik vind grafitti wel mooi om te zien (meestal), maar hier zie ik niet helemaal wat je precies voor ogen had. Mijn ogen worden niet 'geleid' naar iets dat je onderwerp van de foto zou moeten zijn. De herkomst van het oranje licht blijft ook wat onduidelijk. Is het ochtendgloren of straatverlichting. Een hint van waar het vandaan komt in je foto kan het beeld direct wat meer richting geven (ochtendgloren, vriendelijk / straatverlichting, beetje troosteloos met grafitti op de muren etc.).

Heb je nog een foto van die omgeving en dat tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:16

momania

iPhone 30! Bam!

Mijn foto hier nog maar een opnieuw posten dan :)

Net even op het strand geweest. Was eigenlijk net te laat want de zon was al zo goed als onder. Toch volgens mij nog wel een leuke plaat kunnen schieten. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1f2355dfa577d674092b83c8044c0adc/full.jpg

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
Wekkel schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:02:
Eehm, eigenlijk is mijn vraag: wat is je onderwerp in deze foto:
• de muur
• iets op de muur
• straatbeeld
• de kleur/sfeer

Ik vind grafitti wel mooi om te zien (meestal), maar hier zie ik niet helemaal wat je precies voor ogen had. Mijn ogen worden niet 'geleid' naar iets dat je onderwerp van de foto zou moeten zijn. De herkomst van het oranje licht blijft ook wat onduidelijk. Is het ochtendgloren of straatverlichting. Een hint van waar het vandaan komt in je foto kan het beeld direct wat meer richting geven (ochtendgloren, vriendelijk / straatverlichting, beetje troosteloos met grafitti op de muren etc.).

Heb je nog een foto van die omgeving en dat tijdstip?
de muur is het onderwerp, en de foto is 's avonds genomen. Ik vond het persoonlijk en erg speelse foto. verder heb ik geen foto's van in die omgeving.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 22:20
Van mij dan ook maar even een repost. :)

Vond dit zelf wel een mooie foto, Gemaakt in Brownsweg (Suriname)

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8200/brownsweg2zr0.jpg

De foto is gemaakt met S5600/pola-filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
Ben op vakantie geweest met een boot, en daar moet natuurlijk een foto van komen. Bavaria 32 in Griekenland met windje 4/5. Ik vond alleen de arm net jammer, maar andere foto's zonder arm waren veel minder mooi op de een of andere manier.
Graag reacties :)

Gemaakt met een Canon A700 btw.

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/griekenlandklein.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door HanH op 02-08-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik twijfel nog een beetje tussen zwart wit en kleur. Laat jullie beslissen:

Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/2.jpg

De B&W versie, of de kleur versie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:04

Rudedadude

Maybe we were born to run

In de kleurenversie zit in het haar minder detail (lees: is meer uitgebeten). In de zwartwitversie is de achtergrond te licht t.o.v. het onderwerp. Dus: achtergrond wat donkerder en dan in zw.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:46

Sharky

Skamn Dippy!

is dat een soort extreem Orton-effect? vind het een beetje overdone, verder best een mooie foto

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind het extreem overdone zelfs, vooral bij de kleurenversie. Dus als ik me daar op moet baseren zou ik voor de zwart/wit-versie gaan, want die is tenminste nog enigszins natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25

RBH

Hier een foto waar ik niet echt goed wist waar te plaatsen, vind hem zelf goed gelukt, maar om hem nou meteen in showcase te plaatsen...

Graag uw mening. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rbhdesign.com/usa/14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 12:21

daaf258

For Aiur

Onbewerkte Bomen

Afbeeldingslocatie: http://www.hugin.demon.nl/foto/happytrees500x333.JPG

- specs - audioscrobbler -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

fooker schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 18:51:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ga voor de kleurenversie. Vind het effect eigenlijk wel gaaf, beetje sprookjes-achtig. Mis wel een beetje detail, op het gezichtje vooral.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 03-08-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 16:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]
[afbeelding]

Afschuwelijk eigenlijk :P. Nee zonder gekheid, die z/w versie is niet lekker omgezet waardoor het kindje weg valt in de achtergrond en de kleurenversie heeft een bewerking waar ik mijn bril van rechtzet :P
Zou die blur techniek toch iets minder doen, het lijkt nu vreemd, zijn hoofdje scherp zijn broek scherp, maar de trui ertussen is om scheel van te worden.

Denk dat met minder extreme bewerking dit wel een mooie foto kan zijn :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/IMG_7004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Laatst online: 17-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat dacht je van beide niet? Mijn god, heb je het radial-blur knopje gevonden ofzo?

Pak het origineel nog eens en laat die eens zien :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik vond deze zelf wel aardig, geschoten op corfu.

ben benieuwd naar de reacties:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1329/925349589_91fe44a088.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door 4of9 op 03-08-2007 21:07 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200671

Maar eens bij het begin beginnen ;)

@Soul__assasin : Zoals al eerder vermeld doet de foto weinig omdat je niet een centraal onderwerp hebt. Ook denk ik dat bij graffiti er heel veel kleuren vast te leggen zijn.
@momania: Mooi rustig plaatje
@DeadKnight: tsja. Ik vind de kleuren niet zo mooi en dat je onder een dakje staat ook eigenlijk niet
@HanH: Leuke plaat, misschien kan je m nog een klein beetje scherper maken zodat de snelheid erin komt
@Fooker: De zwartwit versie is een beetje soft en de kleuren versie weer een beetje hard
@RBH: mooie lucht zeg!
@daaf258 Lijkt wel een beetje een rouw-dingetje :) Vind hem wel apart!
@Wouter: Stoer, maar een tikkeltje te hard naar mijn smaak..
@4of9: probeer de kleuren eens een tikke te verfraaien, nu is de foto zo vlak

En dan wil ik er ook nog eentje laten zien. Weer eens totaal iets anders, maar hiervan kreeg ik wel weer honger van :) jullie ook?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v465/mvanderwillik/Picture188-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45
@RBH Ziet er erg goed uit daar, lekker kleurrijk. Heb alleen het idee dat die wat scheef staat en de horizon in het midden, maar heb je meer van die foto's maak er een testcase van, want ziet er toch wel goed uit.
@daaf258 erg doffe kleuren, met nabewerken is hier nog wel wat uit te halen. Maar vind het een saaie foto.
@wouter. nice, maar iets minder rood graag doet nu pijn aan me ogen, als je dit iets minder fel rood maakt is die denk ik nog beter.
@4of9 niet slecht alleen jammer van de doffe achtergrond.
@marlieke niet iets waar ik direct aan denk om er een foto van te maken, maar ziet er toch wel erg goed uit moet ik zeggen, mooie kleuren, goede dof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

gisteren op tractor pull evenement hier in de buurt.
heb het iets meer kleur gegeven voor de rest niet zoveel aan gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.derakkers.eu/truk1.jpg
eerste foto hier dus ben benieuwd

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:18

Zoefff

❤ 

Een bekend trucje om alleen een bepaalde kleur over te laten, maar mits goed toegepast vind ik het alles behalve saai! Geeft een mooi effect aan de foto, like it :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Disclaimer: Ik ben zelf nog nieuw met fotografie, dus neem m'n commentaar niet al te serieus ;)

@ Soul_assasin: Mooie plaat, ik vind het wel iets hebben. Het had misschien leuker geweest als er iets meer diversiteit inzat (ipv enkel die strook muur).
@ Deadknight: Ik vind de onderste grond iets te hard contrasteren met het dak, maar verder is het een mooie plaat.
@ HanH: Weinig op aan te merken, erg mooie plaat. (ik had alleen gevraagd of die persoon z'n arm effe wou verplaatsen :P)
@ fooker: Ik vind de inhoud van de foto erg leuk en levendig, maar helaas is er in de zw-w foto te weinig kleurverschil(je kan het kind moeilijk van de achtergrond onderscheiden). In de kleurenfoto is dat beter, maar dan is er weer teveel clipping imho.
@ RBH: Niks op aan te merken _/-\o_
@daaf258: Leuke foto, maar ik zou de kleuren toch iets levendiger maken met een nabewerking.
@ wouter: Very nice!
@ ikman: De foto mag nog wat clockwise rotatie hebben.
@ marlieke: Die kan zo een kookboek in! :Y)

Iets van mezelf:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1377/1007549211_19c55b92f7.jpg?v=0

Zelf vind ik het jammer dat er wat clipping is en de bladeren mochten iets meer blur hebben. Verder vind ik het wel een leuke plaat.
De foto is genomen aan de Herengracht vlakbij het Koningsplein. Deze trompetist was muziek aan't maken voor een pas gehuwd koppel.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 04-08-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
Anoniem: 42901 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:53:
@ HanH: Weinig op aan te merken, erg mooie plaat. (ik had alleen gevraagd of die persoon z'n arm effe wou verplaatsen :P)
Ja, dat ging nogal moeilijk, we gingen redelijk schuin en hard :)

een verscherpte versie van mijn origineel:

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w307/HanHorlings/griekenland-1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door HanH op 04-08-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
@Wouter: Leuk, lekker stevig, rood tikje te voor mijn smaak.

@marlieke: Wel erg scheef, die fruitsalade leid me wat af. Lekkee kleuren verder.

@Hanh: Ohh... lekkere zeilfoto. Mag iets contrast in.

Wat vinden jullie van deze? Wou 'm eerst weggooien maar toch wat grain toegevoegd en een zwart/wit conversie gedaan. Het is echt m'n smaak, ben dik tevreden maar, er kan vast wat beter.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1004/1009219143_5d352d96b6.jpg

(clickbaar)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

momania schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:27:
Mijn foto hier nog maar een opnieuw posten dan :)
[afbeelding]
Voordat ik mijn eigen foto post eerst commentaar op de vorige posters. Dat houdt het topic levend en voorkomt dat iedereen slechts zijn eigen werk neer plempt zonder acht te slaan op andermans platen.

De skyline is prachtig. Een fantastische lucht die in het echt nog 100x zo mooi is. In mijn ogen lijdt deze plaat aan dezelfde euvel als mijn plaat (zie onder): het gaat om de lucht. Een prachtige plaat, maar eigenlijk gaat het slechts om die prachtige lucht. Jij doet het goed door dan de voorgrond helemaal weg te poetsen, ik haal die weer ietsje terug. Al met al een schitterende plaat, maar erg specifiek op de prachtige lucht gericht.
DeadKnight schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:38:
Vond dit zelf wel een mooie foto, Gemaakt in Brownsweg (Suriname)
[afbeelding]
De lucht is prachtig. Ook het dakje dat je meepakt maakt de plaat erg goed. Dat geeft een goed referentiekader aan de plaat zelf. De grond lijkt ietsje helder naar mijn smaak. Het is niet storend, maar het lijkt wel alsof de weg zelf licht geeft, zo vel is die grondkleur met dat rood/roze erin. Het gebruik van de weg is een goede keuze. Mooie leiding in de compositie.
De arm stoort mij op zich niet. Het is geen onderwerp van de foto in mijn beleving, alle aandacht wordt gevestigd op de punt waar het water opspat en de boot ramt. Met de neus beneden geeft de plaat je ook het idee van een dynamische situatie waar de boot hard werkt met zicht op het uiteindelijke doel van land. De scherpte paste je al aan in een latere post, wat de plaat nog strakker maakt.
Op basis van het detail zou ik voor BW gaan. Kijkend naar de linkerhand (rechts in de plaat) komt daar wat minder een 'soft' effect naar voren, en ook de haren zijn wat gestructureerder. De kleurenplaat is zeker niet verkeerd, maar er komt wel erg een "jezus" effect in mij op in verband met de lichte plekken rond het lichaam van het kind (zeker ivm het haar).
Als vakantiefoto helemaal cool. Mooie lucht (goed weer, altijd ok op vakantie), een pickup (in welk land ben ik?) en een bar.

Aangezien het hier om kritiek gaat hierbij het idee of je alle drie niet had kunnen verenigen terwijl je een van bovenstaande drie elementen tot hoofdonderwerp had gekozen (lucht, bar, danwel pickup). Nu lijdt je foto aan iets waar veel van mijn vakantiefoto's aan lijden: fantastisch toen je er zelf bij was, maar minder als plaat (even cru gezegd, want ik vind dat je plaat gezien mag worden).

Volgende keer de pick up van dichtbij, en lucht en bar embleem in de achtergrond meepakken?
Voor een typische DOF foto is het goed gelukt.
Goed gebruik van kleuren om het onderwerp extra aandacht toe te werpen. Ik zou een volgende keer de kleuren iets milder houden, nu is het wel erg rood, maar de algehele compositie spreekt mij er gaan.
Laat mij voorop stellen dat ik het een prachtige foto vind. Als het om commentaar gaat (het zeiken om het zo te zeggen), dan denk ik dat je een DOF effect heb willen bewerkstelligen. Als mijn gedachte juist is, dan zou je het een volgende keer wellicht iets extremer aan willen pakken. Nu is minder duidelijk dat je een DOF effect voor ogen had ipv gewoon een mooie plaat schieten.
Tjsa, ik vind 'm lastig. Je focus ligt op de worstjes, en en ligt dan weer iets voor. Ging het om de worstjes, of was het lukraak een focuspunt kiezen?

Ik krijg zeker honger bij de plaat (zeker erg mooi), maar ga dan wel erg richting rode/oranje ontlasting. Je hele onderwerp is rood/oranje, en dat maakt de hele plaat nogal eenzelfde kleur. Kan je de plaat eens wat lichter maken op het rood en je groen elementen (zie versiering op de vleesschotels) iets meer naar voren trekken in PS? Dat zou de dynamiek weleens beter kunnen maken.
Ik heb een probleem met de plaat: ik zie niet zoveel.
De kerel met zijn vlaggetje is vast niet interessant voor je.
Metershoge roetwolken is vast niet interessant voor je
een tractor achter de combinatie is vast niet interessant voor je.

Toch zitten alledrie in je foto, terwijl de actie zit in een monsterlijke MAN truck met een kar er achter. Ik heb de foto full size bekeken en denk dat de dynamiek zit in de eerste uitstoot van dieselwalm bij de MAN truck, de loskomende voorwielen en de ploeg die zand opschept. Nu je niet gezoomd/gecropped hebt, zou ik de foto's eens op die elementen croppen zodat de aandacht daarop beperkt blijft. Dan wordt de kijker precies daar getrokken waar de actie is: trekker, zandschaaf en brute rookwolken.
Ook een foto die zeker het full size bekijken waard is, al is het alleen al door de ZW benadering. In FS zie je beter dat het onderwerp scherp is gemaakt en de voorliggende boomtakken niet. Wat dat betreft een geslaagde techniek. De golven en het algehele beeld geven niet echt richting aan het idee waar deze watermusicant zich heenbeweegt, maar voor het overige een algeheel goede plaat.
Een strakke moeder-dochter plaat (mag ik aannemen :?) waarvan de 'foutjes' ingecorporeerd aan dit concept geacht mogen te zijn. Enige aandachtstrekker vind ik het gebit van de jongedame in het gezelschap (even die 'vlekjes' eruit werken, desnoods ietsje oplichten op het geheel), maar voor het overige vind ik 'm eigenlijk behoorlijk pakkend.

Dan nu mijn plaat (ietsje te groot, thumbnail naar origineel is nogal lastig als je free sites wil gebruiken). Sowieso voor mij ook de disclaimer (vooral voor mijn commentaar dan ik niet pril ben in de theorie van fotografie, maar wel in het hebben van een mega apparaat in die richting (EOS400D).
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/5213/afbeelding054ax3.jpg

Qua foto niet zo spectaculair, maar ik vond het idee wel aardig dat de lucht samen leek te trekken precies bij het gebouw dat het hoogste is in die omgeving langs het water. Helaas kon ik net niet op de juiste plek de foto schieten (rond 6:45) omdat er hoog riet langs de kanten staat.

Levels zijn bijgewerkt in PS zodat de lucht iets lichter is en je wat meer van de huizen kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20-05 20:00
Thanks for the tip, was mij nog niet opgevallen. Goed gezien die wolken, spelen met satuartion nog?

[ Voor 17% gewijzigd door Wijnands op 04-08-2007 22:15 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geen gespeel met de saturation, daarbij denk ik eigenlijk meer aan de standaard platen die onze
Sony Cybershot P1 uit 2001 schiet met overdadige kleuren. Wel mooi, maar niet altijd de werkelijkheid.

Eerlijk gezegd ging ik om 6:00 uit de veren op zoek naar dat 'eerlijke', homogene licht van de golden hour na zonsopgang en ik was toch wakker. Opkomen van de zon duurde wat langer dan mijn schema (7:00 thuis), dus echte zonsopgang heb ik niet meegemaakt. Wel die waanzinnige wolkenpartij die er op foto helaas altijd 100x minder uitziet dan in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
Wekkel schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:11:
[...]

Dan nu mijn plaat (ietsje te groot, thumbnail naar origineel is nogal lastig als je free sites wil gebruiken). Sowieso voor mij ook de disclaimer (vooral voor mijn commentaar dan ik niet pril ben in de theorie van fotografie, maar wel in het hebben van een mega apparaat in die richting (EOS400D).
[afbeelding]

Qua foto niet zo spectaculair, maar ik vond het idee wel aardig dat de lucht samen leek te trekken precies bij het gebouw dat het hoogste is in die omgeving langs het water. Helaas kon ik net niet op de juiste plek de foto schieten (rond 6:45) omdat er hoog riet langs de kanten staat.

Levels zijn bijgewerkt in PS zodat de lucht iets lichter is en je wat meer van de huizen kan zien.
Ik vind vooral de perfecte weerspiegeling icm de sterke lijnen (zowel in de lucht als in het water naar rechts) heel pakkend! Het stukje riet aan de rechterkant vind ik niet passen, maar zeker niet opvallen. Ik had em denk ik bij de onderkant op het water laten beginnen en aan de bovenkant ook wat gecropt om de verhoudingen boven/ onder te behouden. (Wordt ie dus wel breedbeeld van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ wekkel:

Die bootmuzikant ging ook niet echt 1 richting uit. Hij maakte een soort van korte cirkeltjes ter plaatse, vandaar dat het water ook niet duidelijk aan geeft waar hij naartoe gaat. Verder had ik m'n polarizer filter aan staan, wat misschien beter niet zo was ivm de waterreflecties.

Je eigen foto vind ik echt een toffe plaat. De skyline is gewoon erg vet(ik vind het altijd mooi als er wat roze tinten in een blauwe lucht komen), vooral omdat de wolken ook naar het centrum van het beeld toetrekken. Ook de weerspiegeling van de gebouwen e.d. in het water komen mooi tot zijn recht. Leuke plaat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:38

samo

yo/wassup

[...]

[afbeelding]

Chique plaat, in ieder geval een prachtig moment, erg sfeervol vastgelegd. De reflecties in het water maken het goed af. Wel wat jammer van dat bootje in de rechterbenedenhoek.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195581

Vorige week had ik al een foto geplaatst met dezelfde onderwerp, maar volgens jullie zou ik er nog eens naar toe moeten en een andere standpunt kiezen.

Nu heb ik dat gedaan alleen vond ik het erg moeilijk om er een juiste punt te kiezen, heb meerdere foto's genomen maar vind deze wel gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1204/1014872319_56298bb084.jpg

Graag jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 195581 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:23:
Vorige week had ik al een foto geplaatst met dezelfde onderwerp, maar volgens jullie zou ik er nog eens naar toe moeten en een andere standpunt kiezen.

Nu heb ik dat gedaan alleen vond ik het erg moeilijk om er een juiste punt te kiezen, heb meerdere foto's genomen maar vind deze wel gelukt:

[afbeelding]

Graag jullie reactie
Ik denk dat je een moeilijk onderwerp gekozen hebt waardoor het lastig is om er een goede foto van te maken. Ik vind je eerste foto eigenlijker mooier, maar als ik jou was zou ik gewoon volgende keer wat anders pakken om te fotograferen, daar heb je denk ik meer succes mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Ahhh zwanen en schaduw/zonlicht :(

Nee nee begrijp me niet verkeerd het zijn machtige beesten, maar door hun kleur heb je snel last van blownout highlights en ik heb geen idee wat ik daar tegen kan doen.. Iemand hierop een suggestie? Want ik vind het wel leuk om ze op de gevoelige chip te zetten.

Zoals hier :)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1018/1016048112_b8761c0d90_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Prachtige foto, de kop had wel ietsje scherper gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Wekkel schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:31:
Prachtige foto, de kop had wel ietsje scherper gekund.
Dank je :)

Denk dat dat een beetje bewegings onscherpte is, stond 1mtr bij het beest vandaan onder de bomen, dus in de schaduw en hij was zijn kopje net aan het schudden in zijn veren toen ik afdrukte.
Op het lcd-tje van de camera zak het er oke uit in eerste instantie. Helemaal gezien hij op 300mm is genomen met een sluiter van 1/60 (uit de hand) ben ik niet ontevreden over de scherpte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:16

momania

iPhone 30! Bam!

[...]

Voordat ik mijn eigen foto post eerst commentaar op de vorige posters. Dat houdt het topic levend en voorkomt dat iedereen slechts zijn eigen werk neer plempt zonder acht te slaan op andermans platen.
True. Ik ben pas net begonnen met fotografie, dus ik kan vaak nog niet echt nuttig commentaar bedenken. Maar ik zal er op proberen te letten :)
[afbeelding]

Best een goede foto :) Die spiegeling maakt het een mooie rustige plaat. Ik heb alleen het idee dat hij een klein beetje scheef staat, misschien dat je dat nog recht kan trekken :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Van het weekend mijn schoonvader's D80 mogen lenen, 17-250 tamron lens er bij, leuk spelen dus.

afijn, eventjes een foto, gelieve commentaar :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4502/shoot2/011-thumb.jpg

Exp.time : 1/250
F/10
Iso 125

geschoten op 110 mm :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

KatirZan schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:12:
Van het weekend mijn schoonvader's D80 mogen lenen, 17-250 tamron lens er bij, leuk spelen dus.

afijn, eventjes een foto, gelieve commentaar :)

[afbeelding]

Exp.time : 1/250
F/10
Iso 125

geschoten op 110 mm :)
Goed moment gepakt, ze kijkt goed naar je en heeft een prima gelaat :). Technisch is deze foto lik mijn vestje. Je zou haar veel meer willen isoleren dan dat je nu gedaan hebt, doormiddel van een groot diafragma. Daarnaast hak je haar hoofd eraf met de muur in de achtergrond, iets wat je wilt voorkomen.
Haar ogen zijn ook wat donker, een invulflits had kunnen helpen, maar hoe dat op de rest van de foto uitpakt weet ik niet. Het licht is daarnaast ook wel erg hard, omdat je waarschijnlijk midden in de middag deze foto genomen hebt.
Kortom, je moment is goed, daarmee heb je 80% binnen, maar technisch zijn er zeker wat puntjes te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/frankrijkklein.jpg
(klikbaar)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Nomad schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:57:
[...]

Goed moment gepakt, ze kijkt goed naar je en heeft een prima gelaat :). Technisch is deze foto lik mijn vestje. Je zou haar veel meer willen isoleren dan dat je nu gedaan hebt, doormiddel van een groot diafragma. Daarnaast hak je haar hoofd eraf met de muur in de achtergrond, iets wat je wilt voorkomen.
Haar ogen zijn ook wat donker, een invulflits had kunnen helpen, maar hoe dat op de rest van de foto uitpakt weet ik niet. Het licht is daarnaast ook wel erg hard, omdat je waarschijnlijk midden in de middag deze foto genomen hebt.
Kortom, je moment is goed, daarmee heb je 80% binnen, maar technisch zijn er zeker wat puntjes te noemen.
Dank :) Erg positief :)

Foto is inderdaad geschoten midden op de dag (32 graden warm dalletje, met de zon er direct op). Inflitsen kon wel, maar alleen met de standaard flitser, sb500 lag thuis. Vond zelf al dat de achtergrond wat minder aanwezig had mogen zijn, maar vond het moment schot erg netjes (al zeg ik het zelf). Vandaar :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:51
Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Ducati/bin/images/images/IMG_4692.jpg

Vandaag gemaakt tijdens een Ducati Meeting hier in zuid limburg. Ik denk zelf wel dat de foto beter zal passen bij een reeks andere foto's van vandaag, ik zal daarom vanavond/vannacht even 'n testcase topic openen.
Helaas zie je bij dit plaatje geen border, dat komt omdat ik voor de gallery zelf Simpleviewer gebruikt, en dat programma maakt de border helaas niet in de jpeg zelf...

Voor meer pics, even naar m'n gallery gaan :) http://www.bassius.nl/Pics/Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1198/1020569140_07722184be.jpg
Op het strand.

(klik voor groot)

Zelf weet ik het nog niet zo, wat vinden jullie er van?

[ Voor 43% gewijzigd door DoubleJ op 05-08-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentThunder
  • Laatst online: 04-06 11:43
Allereerst ook wat commentaar.

@Wekkel: Mooi die perfecte weerspiegeling in het water met de lucht die samenkomt boven de huizen. Goed moment gepakt.
@Grudge: Lastig onderwerp denk ik ook, de foto doet mij op zich niet zo heel veel.
@Slaiter: Prachtige kop inderdaad. Jammer dat ie niet helemaal scherp is.
@KatirZan: Ik ga met Nomad mee hier. Het moment is goed, alleen technisch kan het wel wat beter.
@Speedfight: Mooie, sfeervolle plaat :)
@De_Bastaard: Leuke foto wel
@DoubleJ: Ik weet het ook niet zo goed. Hij lijkt wel een tikkeltje overbelicht. Het idee is zeker leuk. Misschien had de plaat wat meer kracht gekregen als de schoenen in dezelfde richting geplaatst waren als die lopende mensen.

Ook maar weer een probeerseltje van mijn kant. Vanavond geschoten in Noordwijk. Klikbaar naar een grotere variant.

Afbeeldingslocatie: http://photography.dennus.net/images/got/thumbs/IMG_3725_thumb.jpg

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004

rapture

Zelfs daar netwerken?

Slaiter schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:48:
Denk dat dat een beetje bewegings onscherpte is, stond 1mtr bij het beest vandaan onder de bomen, dus in de schaduw en hij was zijn kopje net aan het schudden in zijn veren toen ik afdrukte.
Op het lcd-tje van de camera zak het er oke uit in eerste instantie. Helemaal gezien hij op 300mm is genomen met een sluiter van 1/60 (uit de hand) ben ik niet ontevreden over de scherpte :)
Drijf de sluitertijd op naar 1/500 en je hebt minder last van beweingsonscherpte. En welke diafragma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Haha, die van mij is ook vandaag geschoten in Noordwijk. Jammer dat 'ie niet zo mooi is als die van jou tho.. Lekkere 'zachte' plaat ;)

M'n foto is overigens orgineel niet overbelicht. Da's de nabewerking waarmee ik blijkbaar iets ben doorgeschoten.

[ Voor 30% gewijzigd door DoubleJ op 05-08-2007 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Speedfight: Erg mooie foto! Er zitten leuke contrastverschillen met de inval van de belichting en de verschillende schaduwen die neervallen. Me likes :)
@ De_Bastaard: Erg leuke foto, goeie dof, lekker scherp en een prachtige motor natuurlijk.
@ DoubleJ: Leuke foto, maar idd iets te fel imho.
@ SilentThunder: Leuke foto op een mooie locatie met dat weggetje. Het retro-effect vind ik ook wel aardig, das es wat anders.

Deze foto is gisteren-avond genomen op station Amsterdam Amstel. Na de gewone tweaks ging er een sepia filter over. De foto is uit de losse hand getrokken met 0.4s shuttertijd, vandaar dat hij niet zo scherp is als hij had kunnen zijn(maar het is nog wel de moeite om hem vergroot te bekijken). Ik vind zelf de lichtbundeltjes die uit de TL lampen boven de trein erg leuk, ook ben ik blij dat er geen personen in beeld waren.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1422/1011440561_edcd7177c2.jpg?v=0

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 05-08-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 13:25

MagicTempest

Fly pig!

De Bastaard:Jammer dat het stuur er niet helemaal op staat. Verder wel een mooie foto
DoubleJ: Het idee is leuk, je had alleen wel beter dat blikje weg kunnen halen. Ik weet ook niet of ik deze bewerking wel zo fijn vind, denk dat andere bewerkingen een mooier effect opleveren.
Silentthunder: Heel erg mooi. Doet mij wel echt jaren 60 aan ( als je de kleding en het brommerplaatje ff wegdenkt :) )
Vich: Eigenlijk vind ik de onscherpte toch wel heel erg storend. Je had hem veel beter even op een statief kunnen zetten, of op dat paaltje wat je rechts ziet staan.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
HanH schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:41:
Ben op vakantie geweest met een boot, en daar moet natuurlijk een foto van komen. Bavaria 32 in Griekenland met windje 4/5. Ik vond alleen de arm net jammer, maar andere foto's zonder arm waren veel minder mooi op de een of andere manier.
Graag reacties :)

Gemaakt met een Canon A700 btw.

[afbeelding]
Hoi Han, toch niet gezeild omgeving Lefkas he in Griekenland? Ik heb daar namelijk ook gezeild van 14 t/m 28 Juli. Ik zat daar op een Bavaria 42. En op die foto lijkt het erop alsof je richting Nidri vaart. En als je wat verder doorvaart kan je rechts het kanaal in naar Lefkas Marina.

En dan maar meteen foto die niet mogen ontbreken.

Foto is onbewerkt en gemaakt met een Canon PowerShot A640.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/fotos/3klein.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 06-08-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dutch3men schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 01:25:
[...]

Hoi Han, toch niet gezeild omgeving Lefkas he in Griekenland? Ik heb daar namelijk ook gezeild van 14 t/m 28 Juli. Ik zat daar op een Bavaria 42. En op die foto lijkt het erop alsof je richting Nidri vaart. En als je wat verder doorvaart kan je rechts het kanaal in naar Lefkas Marina.

En dan maar meteen foto die niet mogen ontbreken.

Fotos zijn onbewerkt en gemaakt met een Canon PowerShot A640.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
welk gedeelte van "solo" had je niet begrepen?

Die tak voegt niks toe en zit wel lekker in de weg en ik mis een algemeen onderwerp, daarnaast staat je horizon nogal in het midden, dat is veelal saai zoals hier :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 06-08-2007 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Pogingkje tot motion blur op de weg:

Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/7835/oilcrisisdu0.jpg

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:38

samo

yo/wassup

Anoniem: 195581 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:52:
Na weer eens wat rond gelopen te hebben is onderstaande foto eruit gekomen, graag jullie reactie

[afbeelding]
Anoniem: 195581 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:23:

[afbeelding]

Graag jullie reactie
Ik vindt het leuk om te zien dat je terug bent gegaan. Ik vind persoonlijk de nieuwe foto leuker. Er zit meer spanning in, met die aflopende lijn van lampen. En die zon staat niet plomp in het midden. Wat je wel merkt is dat de locatie verder redelijk contrastloos is. Daarom vind ik juist de lijnen erg cool.

Zelf heb ik ook een fototje toe te voegen. Een tijdje geleden met een maat een biertje gaan doen in Blijburg, en wat foto's nemen van de prachtige maan + omgeving. Tot ik om 23:52 deze plaat tegen kwam. Statief neer, beetje geduld et voila:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1204/1001597666_dfa8bd2f1d.jpg
Ik zit zelf nog te twijfelen over de nabewerking. Hier wat met de kleurlevels gespeeld voor een diepere kleur.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
@DoubleJ: Ik vind em best aardig, het zwarte ding en het blikje storen me alleen. Ik had er niet voor gekozen om de schoenen in de looprichting te zetten (wat SilentThunder voorstelt).
@SilentThunder: Gave plaat, maar ik krijg het gevoel dat je twee foto's over elkaar hebt gezet, door de belijning (vooral linksonder): 2 streepjes vlak naast elkaar
@Vich: leuk idee, jammer van de bewegingsonscherpte
@Dutch3men: ja, Lefkas en omgeving. De plaat is volgens mij niet gemaakt bij Nidri, maar toen we van Kalamos naar Meganissi voeren (bovenlangs). Jouw foto geeft de sfeer en het mooie licht goed weer, maar is in dit geval meer een kiekje, de tak zit in de weg. En argh, jij hebt gewoon wel dolfijnen gezien :S
@Stoney3K: Ik vind em eerlijk gezegd niet heel bijzonder, misschien beter als het buiten iets donkerder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:51

YellowCube

Wait...what?

ik ga weer wat vaker foto's neerzetten, beginnende met deze zinken gieter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/49e0327383bd2b47abde11aefc1c680d/full.jpg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
@Stoney3K: De blur is gelukt, de rest van de foto vind ik niet zo heel geslaagd. Behalve de auto ondering, 'gebeurt' er weinig. De lichte lucht leidt ook nogal af van je eigenlijke doel.

samo: hij staat wat té scheef, opzich vind ik 'scheefte' op zijn tijd best leuk, maar dit is net over the top denk.

YC fijne toning, vignet vind ik net wat te hevig, plaat kijkt verder lekker weg.

En ik twijfel zelf bij deze foto dus over rechtzetten of scheef houden :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~redxrad/000000-Misc/IMG_1017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ hierboven: van mij mag hij scheef blijven staan, want zo lijkt het alsof de draaikolk de wereld met zich mee neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45
@Stoney3K: de blur is gelukt, nu nog aandacht besteden aan de rest.
@samo: zoals eerder opgemerkt, hij staat te scheef. Op zich kan een scheve compositie iets toevoegen aan de plaat, maar in dit geval staat hij naar mijn smaak te scheef.
@yellowcube: heerlijke toning en eenvoud in de plaat! De vignettering mag wel wat subtieler en ik denk dat het nog wat krachtiger was geweest als de gieter wat meer uit het midden geplaatst zou zijn.
@henk: deze plaat kan dat scheve heel goed hebben. Het voegt hier meer dynamiek toe in de draaikolk.

Even een plaatje van de Erasmusbrug. Mogelijk komt er een testcase.
Afbeeldingslocatie: http://www.wisselwerking.nl/upload/erasmusbrug001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Stoney3K
Zoals eerder gezegd, motion-blur is gelukt. Verder een beetje nietszeggend. Ander standpunt lijkt me een begin. Lange sluitertijd shotjes van een brug kennen we wel. ;)

samo
Vind hem een beetje vermoeind om naar te kijken, omdat ie zo scheef is :P . Qua toning is 'ie verder wel erg apart en leuk.

YellowCube
Niet mijn smaak maar heb er verder niets op aan te merken. :)

Henk
Leuk! Het scheve stoort mij hier niet.

relonky
Erg abstract, zou zo in illustrator gemaakt kunnen zijn. Ik ben benieuwd naar een grote versie.

Ik dan nog een keer, deze vind ik zelf wat leuker dan m'n vorige 'inzending':

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1092/1020578613_6836cc75f1.jpg
Nog meer zand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 11:45

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2fb88ed1ed73fa1eaef5bcb38aeff27b/full.jpg
Groter:
http://tweakers.net/ext/f...0617ac5ee8427047/full.jpg
Als ik al die platen hier boven zie valt de mijne toch wel een beetje in het niet geloof ik :/
Anyways, nu ik binnenkort weer wat meer tijd heb eens een testcase openen.

[ Voor 12% gewijzigd door HaterFrame op 06-08-2007 22:04 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195581

Nomad schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat je een moeilijk onderwerp gekozen hebt waardoor het lastig is om er een goede foto van te maken. Ik vind je eerste foto eigenlijker mooier, maar als ik jou was zou ik gewoon volgende keer wat anders pakken om te fotograferen, daar heb je denk ik meer succes mee :)
Ja denk nu ook dat het om te beginnen een moeilijk onderwerp was, eigenlijk in dezelfde serie heb ik ook deze foto. Moet toegeven dat ik hem beter gelukt vind dan de andere

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1143/1036731138_6bdb591919.jpg

Dus graag weer jullie commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

@Henk: ik zou 'm scheef laten staan. Past prima.
@relonky: je hebt wat met die brug nietwaar? Het ding laat zich prima op de meest uiteenlopende manieren fotograferen en daar ben je erg bedreven in.
@DoubleJ: leuke foto qua uitsnede en vooral toning. Enige wat ik ietwat jammer vind is dat de persoon op de voorgrond bijna verkleefd lijkt te zijn met de personen achter 'm. Levert een wat rommelig beeld op.
@metaframe: waarom valt jouw plaat in het niet. Het is geen slechte plaat. Misschien kun je 'm iets harder kunnen bewerken. Enige aanmerking is dat er een tikkeltje meer actie en snelheid in zou mogen.
@grudge: wat mij betreft had de compositie wat ruimer gemogen. Boom er helemaal op, beetje meer water. 't Is wat krapjes.

[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 07-08-2007 08:28 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 23:20
Toch de rest even tegenspreken: voor mij is de blur dus niet gelukt: in welke richting rijden de wagens? naar ons toe... dan is het heel raar om de lichtstrepen voor de wagen uit te hebben. Second curtain flash is op zo'n shot "nearly always" de betere keuze, imho.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik vraag me af of flitsen (en daarmee de "tweede gordijn"optie) wel erg zinvol is in deze situatie.
imo kun je dit soort foto's beter met de rijrichting van de auto's mee nemen (daarmee de achterlichten fotograferend) i.p.v. tegen de richting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

@relonky: lekker donkere lucht tegenover een strakke witte brug, of althans een heel klein stukje ervan..goed gedaan!
@DoubleJ: Opzich mooi, maar niks spectaculairs of opvallends. Persoonlijk vind ik de foto ook te weinig kleur bevatten.
@metaframe: De motorrijder lijkt wat onderbelicht te zijn, waarschijnlijk omdat je tegen de richting van de zon in fotografeerde, ook de kleuren van zijn pak en motor zijn niet bepaald aantrekkelijk. Voor de rest een geslaagde panning shot!
@grudge: Erg krappe uitsnede zoals YellowCube al zei, iets meer had de foto toch wat mooier gemaakt.

Hier nog een foto van mij die ik op vakantie in Spanje heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/4905/platjadaronm2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Oeh veel commentaar op mijn foto. Heb gepoogd iets minder uit te schieten met de kleuren versie ;) Heb dit keer photoshop maar niet aangeraakt :)

Afbeeldingslocatie: http://bycanon.com/3.jpg

Ik ben benieuwd of jullie dit een verbetering vinden t.o.v de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004

rapture

Zelfs daar netwerken?

De vorige had een "overbelichting en blur" dat geen naam meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

fooker schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:31:
Oeh veel commentaar op mijn foto. Heb gepoogd iets minder uit te schieten met de kleuren versie ;) Heb dit keer photoshop maar niet aangeraakt :)

[afbeelding]

Zoals wel vaker vind ik je nabewerking altijd wat gelig, maar deze kijkt een stuk fijner weg dan die vorige 2 versies. Misschien idd toch wat minder doorschieten in ps voortaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 09:44
Henk: Vet. ;)
relonky: Weer een typische relonky. Simpel doch goed.
DoubleJ: De relatie met "nog meer zand" zie ik niet echt.. Hier lijkt het me meer om de toeristen te gaan. Maar die zou je dan weer van dichterbij moeten hebben..
Metaframe: Pannen is gelukt ja, verder is het shot weinig apart.
Grudge: Ik denk dat je wat meer met die boom (en wat meer bewerking) had kunnen doen.. Verder best ok :).
Royv: Waarom weet ik niet, maar het oogt best fijn :). Geinig trapje :P
Fooker: Betere bewerking dit keer zoals eerder al gezegd ;)

Eigen inzending (na veel geklooi met de WB.. heb het gevoel dat ie nog niet helemaal juist zit):
Afbeeldingslocatie: http://arrigi.falskdansker.net/got/testcase/DSC_9849.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-04 22:58
fooker schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:31:

http://bycanon.com/3.jpg

Ja ik vind dit echt een hele verbetering. Op de andere was het kindje ja gewoon heel erg nep, leek net een pop uit de efteling ofzo :9 . Deze vind ik juist erg mooi :). Kleur geeft wat warmte mee, en het kind staat er gewoon erg leuk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja man echt een schatje.
Op de die geshopte foto's zag je haar oogleden niet eens meer. Dit is VEEEL leuker.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:23
OH!

Die zon vanaf achteren is practig zo!
Misschien het kindje zelf nog wat meer kleur geven (een heel klein beetje meer)
Probeer eens een uitsnede zodat zij (?) in het midden is.

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Arrigi schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:16:
DoubleJ: De relatie met "nog meer zand" zie ik niet echt.. Hier lijkt het me meer om de toeristen te gaan. Maar die zou je dan weer van dichterbij moeten hebben.
Titeltje heeft niet echt een rol eigenlijk, slaat meer op dat ik op de vorige pagina ook een strand foto heb geplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96182

Na hier wat topics doorgelezen te hebben, waag ik zelf ook maar een poging.
Gisteren een nikon D40 besteld, maar wilde toch deze fotos van mijn canon powershot a95 nog even plaatsen om te kijken wat anderen er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/martijnvdp/RrjRuSRy5ZI/AAAAAAAAACE/mAd3mWe-aso/IMG_1778.JPG?imgmax=512

Ik was toen dertijd wel jalours op degenen die een SLR mee hadden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25156

Vandaag even bij een wedstrijd van Sparta wezen kijken. We stonden achter de goal. Het viel me nogal op dat de foto's vaak out of focus zijn (focus op de keeper). Komt dit door de kitlens, want ik heb het op AF laten staan?

http://img108.imageshack....1/img02641600x1200qk7.jpg
maak er toch maar even een resize van en link vervolgens naar de grotere versie

[ Voor 41% gewijzigd door een moderator op 08-08-2007 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je plaatje mag wel kleiner eigenlijk, niet iedereen laat het forum de foto's verkleinen ;). Je foto heeft ook niet een erg korte sluitertijd, als je zelf wat bewogen hebt kan dat best daardoor komen.
Je kitlens heeft een hoop beperkingen, maar scherpte is er geen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25156

Nomad schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:35:
je plaatje mag wel kleiner eigenlijk, niet iedereen laat het forum de foto's verkleinen ;). Je foto heeft ook niet een erg korte sluitertijd, als je zelf wat bewogen hebt kan dat best daardoor komen.
Je kitlens heeft een hoop beperkingen, maar scherpte is er geen van.
Ik snap wat je bedoelt maar de grote was even om het effect naar voren te laten komen. Als ie resized is zie je het niet meer zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Misschien dat AF wat meer moeite had omdat het licht iets minder werd? Ik zet 's avonds de zaak wel eens op MF omdat AF helemaal berserk gaat (of niet doet wat ik wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1004/1008011117_6ebaeff5a3.jpg

Aan de ene kant vind ik dat zo'n foto niet met een fish-eye gemaakt moet worden, maar die 15mm kwamen hier wel lekker uit en vond het resultaat wel okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 04-06 19:09

Toff

FP ProMod
Anoniem: 25156 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:15:
Het viel me nogal op dat de foto's vaak out of focus zijn (focus op de keeper). Komt dit door de kitlens, want ik heb het op AF laten staan? afbeelding
@55mm heb je je eigen bewegingsonscherpte imo aardig onder controle bij 1/125 sec. Voor een speler in actie is het aan de krappe kant, maar er zit hier niet zo veel actie in om de onscherpte daar te zoeken. Ik zie ook eigenlijk nergens een stukje scherp gras, dus joost mag weten waar de scherpte ligt. Iig niet op de keeper ;). Ik vermoed dat je de servoAF hebt gebruikt en na het scherpstellen, vlak voor het afdrukken, de camera hebt bewogen om een andere uitsnede te maken. Je servoAF gaat dan een nieuwe scherpte zoeken en dat kan bij weinig licht misschien even duren, zeker als je geen ring-USM hebt. Probeer een volgende keer eens de oneshotAF of stel je cam zo in dat je de servoAF kan bevriezen (toevallig gisteren besproken vanaf hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

Foto gemaakt tijdens WPT in Rotterdam (honkbal)
Afbeeldingslocatie: http://img472.imageshack.us/img472/5534/pitchbatba4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 08-08-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ook nog maar weer eens een foto tussen al het feesten en vakantie vieren door. :)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1388/898862690_bf2c868358.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
@wacky160: aardige foto. Vind er zelf weinig actie inzitten, wat was je onderwerp? Ik denk wel dat het mooier geweest zou zijn als de honkballers in het licht stonden en het publiek niet. Hoe is de plaat in kleur?
@muse: leuke lijnen en kleuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136983

heb vandaag mijn eerste echte camera gekocht (voorheen een kreupel compact dingetje).
Het is dan wel geen DSLR geworden, maar dat had zo zijn redenen. Ik heb gekozen voor de Panasonic Lumix DMC-FZ50.

Een van de eerste foto's die ik er mee maakte:
Afbeeldingslocatie: http://qubicz.rebyc.nl/fotografie/henkklein.jpg
clickable

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 136983 op 08-08-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
@Olli: Jammer dat het beestje er niet helemaal opstaat. Verder nogal een centrale plaatsing van het onderwerp en wat mij betreft een hoog 'kiekjesgehalte'. Ga vooral wél door met plaatjes schieten, maar probeer daarbij gelijk te denken aan composities en standpunten. Op internet is daar trouwens ook genoeg informatie over te vinden. Veel plezier verder met je camera. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162758

fotootje van de helm en deel van de fiets van tom boonen (groene helm = groene trui van tijdens de tour de france)

de helm staat er niet helemaal op (spijtig eigelek) maar toch vind ik de foto wel iets hebben... mss de leuke scherptediepte op de fiets?

Afbeeldingslocatie: http://img471.imageshack.us/img471/5082/img1744av7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Tja, ben wel even benieuwd wat jullie ervan vinden. Een zonsondergangetje in zuid Zweden. Ik had 'm misschien ietsjes moeten onderbelichten want die zon is nu wel erg overbelicht zo. Toch vond ik 'm wel lekker wegkijken.

Afbeeldingslocatie: http://miletic.nl/pics_oud/got/sunset-malmo.jpg
Klik voor groter = beter

Nog iets aan nabewerking doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Wortelsoep op 10-08-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vind het toch een leuke foto. kijkt idd vlot weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

HanH schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:36:
@wacky160: aardige foto. Vind er zelf weinig actie inzitten, wat was je onderwerp? Ik denk wel dat het mooier geweest zou zijn als de honkballers in het licht stonden en het publiek niet. Hoe is de plaat in kleur?
hij is zwart wit geschoten...t was niet zo'n geweldige serie fotos heb van deze foto nog wat proberen te maken door te croppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:11
Wat vinden jullie van deze vakantiefoto van mij? (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1177/1053421036_1d19e2ba45.jpg

[ Voor 102% gewijzigd door Gevallen op 09-08-2007 09:48 . Reden: Foto teveel ]

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de eerste is wat nauw qua uitzicht vind ik. de bossen verpesten de berg vind ik.

de 2de is wel iets leuker maar het onderwerp staat te centraal naar men zin, weinig compositie erin terug te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gevallen schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:49:
Wat vinden jullie van deze 2 vakantiefoto's van mij? (klikbaar)

[afbeelding]

[afbeelding]
SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO! SOLO!

Duidelijk?

De tweede is lekker, mooi licht op de koeien. In de hele foto is de belichting erg lekker.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevallen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05 15:11
Ja, ik vond de 2e ook mooier...
Die koeien kon ik heel dicht bij komen, ze waren bijna tam, en als ze een camera zagen keken ze ernaar :)

Heb nog niet gezegd wat voor camera ik heb: niet erg interessant Canon PowerShot A75

Niet te hard oordelen, ik ben ook pas 13 :9

Die belichting is iets gephotoshopped, ik heb wat niet-passende dingen weggepoetst en ook de lucht iets bijgekleurd trouwens.

Ken je mij van CO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als de koeien dan bijna tam waren had je toch een veel fijnere compositie kunnen maken denk ik?

ze staan nu nog altijd redelijk veraf in het plaatje, naar mijn mening, maar dat bevordert dan wel weer het uitzicht van het landschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Zo mijn eerste reactie in dit topic! Ik zal zeker ook reacties gaan plaatsen over de eerder genoemde foto's, zal mijn post zo even editen. Ik ben pas overgestapt van een pocket camera Canon S30 naar een Panasonic FZ-50. Wat een verademing! Alleen als absolute beginner gebruik ik momenteel misschien 1% van zijn functies. :P Maar goed om te leren moet je vooral doen (en lezen uiteraard). Dus be gentle! Onderstaande foto is het resultaat van een bezoekje aan het park/bos hier om de hoek. Mijn vriendin en ik hebben allebei foto's gemaakt, deze is door mijn vriendin gemaakt (lady's first ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.gemkidsco.nl/Stuff/eksterthumb.jpg

@Zjerre: Mooie plaat, maar jammer dat de helm er niet helemaal opstaat idd, komt een beetje vol over nu.
@Wilko: Kijkt erg lekker weg, overbelichte vind ik wel meevallen/niet storend. Technisch geen commentaar (teveel noob voor).

[ Voor 14% gewijzigd door -TheNose- op 08-08-2007 22:51 . Reden: Reacties op mijn voorgangers! :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwipletter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 08:35
gisteren mijn nieuwe lens in ontvangs mogen nemen.
Een Sigma 10-20 voor mijn D50

Meteen even enkele testshots genomen in de zonsondergang gisteren.
Foto is opklikbaar eventueel.

Afbeeldingslocatie: http://www.jeroenfoto.nl/images/tweakers/haven-mdam.600pix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
@ Muse; interessant compositie, mooie lucht :)
@ Olli; schattig :), maar qua foto niet erg speciaal: recht in het midden, oninteressante achtergrond, kop afgekapt
@ Zjerre: ik heb zo weinig met wielrennen dat tom boonen me zelfs niks zegt, maar ik vind de plaat een beetje rommelig, het doet mij iig niets.
@ -CKY2K-; probeer de shadow/highlights functie in photoshop eens, de donkere delen zouden wel iets meer detail mogen vertonen, verder best een leuke foto.
@ kiwipletter: leuke plaat, al heb ik het idee dat de lucht wat overbelicht is (white clipping), daar zou ik nog even iets aan proberen te doen; iets meer detail in het witte stuk!

Dan maar even eentje van mezelf,
misschien op het eerste gezicht een behoorlijk toeristische snapshot,
maar ik vond hem zelf toch meer hebben dan dat.

Afbeeldingslocatie: http://wwws.xs4all.nl/london.jpg

Van al mijn foto's die ik in Londen heb geschoten (zie m'n testcase topic voor een selectie van 12),
vind ik deze het meest het Londen-gevoel uitdrukken :P

natuurlijk de big ben
standbeeld van charles I
de bekende bussen
de vlag
de vele toeristen (op straat... en in de lucht); mensen die op kaarten en in boekjes kijken
de drukte
het haastige stadsleven (rennende man op de achtergrond)
het bewolkte weer :P

kortom... ik vond de foto gewoon Londen uitstralen,
vandaar dat ik hem toch maar plaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

. w o u t e r . schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 02:46:
@ Muse; interessant compositie, mooie lucht :)
@ Olli; schattig :), maar qua foto niet erg speciaal: recht in het midden, oninteressante achtergrond, kop afgekapt
@ Zjerre: ik heb zo weinig met wielrennen dat tom boonen me zelfs niks zegt, maar ik vind de plaat een beetje rommelig, het doet mij iig niets.
@ -CKY2K-; probeer de shadow/highlights functie in photoshop eens, de donkere delen zouden wel iets meer detail mogen vertonen, verder best een leuke foto.
@ kiwipletter: leuke plaat, al heb ik het idee dat de lucht wat overbelicht is (white clipping), daar zou ik nog even iets aan proberen te doen; iets meer detail in het witte stuk!

Dan maar even eentje van mezelf,
misschien op het eerste gezicht een behoorlijk toeristische snapshot,
maar ik vond hem zelf toch meer hebben dan dat.

[afbeelding]

Van al mijn foto's die ik in Londen heb geschoten (zie m'n testcase topic voor een selectie van 12),
vind ik deze het meest het Londen-gevoel uitdrukken :P

natuurlijk de big ben
standbeeld van charles I
de bekende bussen
de vlag
de vele toeristen (op straat... en in de lucht); mensen die op kaarten en in boekjes kijken
de drukte
het haastige stadsleven (rennende man op de achtergrond)
het bewolkte weer :P

kortom... ik vond de foto gewoon Londen uitstralen,
vandaar dat ik hem toch maar plaats :P
Je vergeet het vliegtuig wat van heathrow is vertrokken (of daar gaat landen) :P

Maar idd je hebt veel aspecten van het londonse op 1 plaat.
Daarnaast vond ik het al een fijne plaat om te zien voordat ik je uitleg er bij gelezen had.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Thx for the tip Wouter, valt ook niet mee om "wilde" beestjes op de foto te zetten. :)
Die laatste foto van je is erg mooi, geweldig ook dat het vliegtuig er ook op staat. Bewust of onbewust? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03-2024
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1331/1058635253_481e67b520.jpg

originele size

@Gevallen: geweldige foto imo! :D

@Wilko: de overbelichte zon stoort me niet zo, het mooie silhouet maakt veel goed. Mooi plaatje.

@kiwipletter: mooie lucht, zeker en vast, maar het overbelichte irriteert me wel.

[ Voor 33% gewijzigd door fuze op 09-08-2007 10:48 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.