Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ETM schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:43:
[...]

Je vergeet het vliegtuig wat van heathrow is vertrokken (of daar gaat landen) :P

Maar idd je hebt veel aspecten van het londonse op 1 plaat.
Daarnaast vond ik het al een fijne plaat om te zien voordat ik je uitleg er bij gelezen had.
Ik zei nog "en in de lucht" :+
Niet gepland overigens, had niet echt veel tijd voor het shot,
dus kon niet op een vliegtuig gaan wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://new-york.foxke.nl/content/bin/images/large/CRW_1916.jpg
Terras vlakbij wall street.

Opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:17

YellowCube

Wait...what?

de opmerking dat dit best een hele fraaie plaat is.
Je zou het onderste deel nog een tikje op kunnen lichten, maar meer ook niet.
Het beeld, het licht en de toning zijn op z'n minst surrealistisch te noemen

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
Hele mooie foto Foxke! Ik vind vooral de lijnen in de flats en de kleuren erg mooi. Echte tips heb ik niet voor je helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

momania

iPhone 30! Bam!

Mooie foto Foxke :)

Erg lekker sfeertje .

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196052

Erg goed gezien! Mooie kleuren en toning. Lijkt net een oude foto.

Showcase!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

ik vind hem meer showcase waardig..heb je hem voor mij misschien in org. grote

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 09-08-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229183

Hallo,

Ik ben sinds een aantal weken in de weer met een Nikon D40. Ik heb nog zeer weinig ervaring dus en hoop via jullie commentaar inzicht te krijgen in de photografie. Ik zal de komende tijd photootjes posten en waarschijnlijk hier en daar ook nog eens mijn mening ventileren.

Dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/2659/bruginzeebruinxz0.jpg

PS: Ik ben geen held in uploaden, plaatjes linken, etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 229183 op 09-08-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96182

Hier nog maar een foto aangezien er geen reacties op de vorige waren.
Voor mij geldt hetzelfde al de poster hierboven, net een d40 aangeschaft en weinig ervaring.
Hoop op wat tips!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1009/1060743067_379b69c461.jpg

Grotere versie

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 96182 op 09-08-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 229183 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:22:
Hallo,

Ik ben sinds een aantal weken in de weer met een Nikon D40. Ik heb nog zeer weinig ervaring dus en hoop via jullie commentaar inzicht te krijgen in de photografie. Ik zal de komende tijd photootjes posten en waarschijnlijk hier en daar ook nog eens mijn mening ventileren.

Dus bij deze:

[afbeelding]

PS: Ik ben geen held in uploaden, plaatjes linken, etc.
Op zich een aardig plaatje, maar de bovenkant van de foto vind ik veel te licht. Een lager standpunt zou misschien ook beter uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muse schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:44:
[...]

Op zich een aardig plaatje, maar de bovenkant van de foto vind ik veel te licht. Een lager standpunt zou misschien ook beter uitpakken.
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/7016/brug2rw5.jpg

Iets als dit? Heb het bruine eruit gegooid en de stiekem toffe kleurtjes die er al in zaten tot hun recht laten komen. De horizon heb ik geprobeerd wat donkerder te maken, onderwijl de brug toch juist belicht te houden. Vind zelf de foto misschien nu iets te donker, maar goed. Zal nog even wat meer wegwijs proberen te geraken met photoshop.

@Martijn: Toffe plaat, dunkt mij!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 229183 op 09-08-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Afbeeldingslocatie: http://www.atfook.nl/hondje.jpg
1/200e, f2.2, 1600iso
Testje van wat nieuwe spullen. Commentaar is welkom. :) :) ;) is ze niet lief? O+

[ Voor 14% gewijzigd door Timo op 09-08-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

na de gieter een lamp en 2 cypressen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f55eb7428e5a52a61ce9cbf2622515bd/full.jpg

mocht iemand opmerkingen hebben over de kleuren (en dan niet zozeer of je ze mooi vind, maar of er rare dingen aan zitten) dan hoor ik ze graag. Werk sindskort op een Mac en heb het idee dat die wat strikter is met de kleurprofielen dan m'n PC

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Jammer van de beperkte DOF waardoor de cypressen niet scherp zijn. Of was dat de bedoeling? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Timo op 09-08-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

het was m'n bedoeling een scherpe plaat te krijgen zonder statief. Een lage f/waarde en kleine DOF tot gevolg. Is niet anders. Ik vond het ook niet erg, anders had ik de moeite genomen een statief te pakken of de foto niet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

fooker schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:15:
[afbeelding]
1/200e, f2.2, 1600iso
Testje van wat nieuwe spullen. Commentaar is welkom. :) :) ;) is ze niet lief? O+
fooker, waarom heb je voor ISO1600 gekozen als je zeker ook voor ISO800 had kunnen kiezen of zelfs lager. Ik vind de ruis echt storend. Bovendien vind ik het koppie van de hond veel te strak, te weinig ruimte boven. Je scherpte ligt goed maarja, wordt een beetje verpest door die ruis.

En als je het over nieuwe spullen hebt, wat heb je dan nieuw en wat heb je getest? Want als je dat er niet bij zegt is er moeilijk iets te zeggen over je nieuwe spullen.

[ Voor 12% gewijzigd door Josh op 09-08-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Fooker: Vertederende blik! De ogen en de neus maken een heel mooi contrast met de vacht, maar ik vind ook dat er iets teveel ruis optreed.

Nog even eentje, als er geen publiekelijk bezwaar wordt gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/3853/ongetitelddx9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vanaf het begin van het topic

@Soul__assasin: zie Wekkel
@momania: lekker plaatje, alleen ik vind de lucht net even iets te weinig spannend. Inderdaad net iets te laat, maar imo zéker een plaat om nog eens voor terug te komen (en dan op tijd ;))
@DeadKnight: ik mis een beetje een onderwerp eigenlijk, vind 'm niet zo spannend
@HanH: qua spanning ben je zeker goed op weg, de arm is echt jammer. Had je beschikking over iets meer groothoekbereik? Je ziet vrij weinig van de omgeving, da's jammer
@fooker: zw: iets te licht. kleur: what the h#ck heb je met het postprocessen gedaan :P
@RBH: lekker plaatje
@daaf258: tsja, leuk dat het onbewerkt is maar dit is toch echt duidelijk een voorbeeld van een plaat waar je met wat eenvoudige postprocessing iets veel sprekenders kunt maken. Ik zou eens lekker aan de contrastschuif slingeren en misschien ook ietsjes aan de saturatiehendel. Wel jammer van de overbelichte plek rechts onder het midden
@. wo u t e r .: ik heb een afschuwelijke hekel aan zwartwit-platen met één kleurtje er in, maar in deze plaat pakt het errrg goed uit, hulde :)
@4of9: ik vind 'm wat flets, ietsjes nabewerking zou de plaat goed doen en hem misschien nog wel lekker tot zeer lekker kunnen maken
@marlieke: eerste indruk: jeetje dat ziet er goed uit, kan zo in een kookblaadje. Tweede indruk: let een beetje op de schaduwen en de highlights
@ikman: op zich een spannend onderwerp, maar er zitten teveel storende elementen in je plaat om hem echt mooi te kunnen vinden. Lichtmast, vlag+stok, electro-kast, mensen, achtergrond..
@Vich: beetje rommelige plaat met de takken op de voorgrond en de kade op de achtergrond.
@Wijnands: ja, ik vind het ook wel wat. Prima z/w omzetting
@Wekkel: hij lijkt ietsjes scheef, de nadruk op de wolken mag iets sterker. Huisjes misschien een beetje lichter maken. Reflectie is leuk
@Grudge: wat is het onderwerp?
@Slaiter: het is je toch heeel aardig gelukt hoor :) Er lijkt een beetje een groenige waas in te zitten. Ietsjes spelen met shadows?
@KatirZan: ja, leuk plaatje, goed moment. Verder eensch met het commentaar van Nomad.
@Speedfight: als we de (best wel zware) overbelichting wegdenken vind ik het een aardige plaat. Waar is dit?
@De_Bastaard: leuk plaatje, achtergrond vind ik ietsjes onrustig ondanks de lekkere bokeh (welke lens?)
@DoubleJ: herkenbare plaat, lekkere bewerking
@SilentThunder: mooie plaat, de bewerking vind ik alleen niet zo geweldig. Maar zo te lezen is dat nogal persoonlijk ;)
@Vich: de trein is te erg bewogen om nog herkenbaar te zijn, daarom vind ik 'm niet je-van-het.
@Dutch3men: Waarom die takken en het hek erop? Die voegen niet zoveel toe, het zijn eerder storende elementen. Als je daar een beetje op had gelet was het waarschijnlijk best een aardig plaatje geworden
@Stoney3K: tsja, leuk probeersel maar dat maakt het nog geen mooie plaat, sorray.
@samo: te scheef, verder leuke plaat met mooie kleurtjes. Je bewerking works for me
@YellowCube: inderdaad lekkere toning, vignetting vind ik wel passen, leuke schaduw
@Henk: scheef houden, maar dat had ik al gezegd. Leuk plaatje, aan de muur ermee
@relonky: (jpg-compressie iets te hard) - strakke plaat, maar dat zijn we wel gewend van jou :Y)
@DoubleJ: zeker lekker plaatje, het brede doet het goed en bewerking wederom dik in orde
@MetaFrame: ik zou er ietsjes meer contrast in leggen, maar leuke plaat
@Grudge: ik vind de kleurtjes nogal flets. Leuk dat je zo'n boomstam meeneemt, maar zet hem er dan in z'n geheel op
@royv: het lijkt wel of 'ie nergens echt scherp is :? Ietjes meer ruimte aan de rechterkant was leuk geweest
@fooker: beetje gelig maar zonder bewerking is-ie stukken beter
@Arrigi: wb zit volgens mij wel goed, lief koppie maar verder vind ik het niet zo'n interessante plaat: handjes missen, in plaats daarvan is er een veel te grote hand in beeld

Later meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
@ Wilko. Sow beste waslijst hebt je gemaakt ;) thanks voor je commentaar, het was ergens in een klein dorpje te Frankrijk in de Ardeche

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

@Wilko, bedankt voor je commentaar, de foto is scherpgesteld op de trappen..op de verkleinde foto zie je dat idd erg slecht, beetje jammer.

Nog een foto van gisteravond:

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/5414/skyscape02pc5.jpg

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wilko schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:15:
Tja, ben wel even benieuwd wat jullie ervan vinden. Een zonsondergangetje in zuid Zweden.
Nog iets aan nabewerking doen?
De compositie waarnaar ik benieuwd zou zijn: de steiger die net op of liefst boven de horizon uit zou komen (met de figuur boven de horizon): dus: lager standpunt van de fotograaf. Bewerking is prima.
Anoniem: 96182 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 15:39:
Hier nog maar een foto aangezien er geen reacties op de vorige waren.
Fraaie plaat-mooie compositie met lucht, heuvels, bus en reflectie.
Intrigerend: wat doet die bus daar in het water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
GsJosh schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:16:
[...]

fooker, waarom heb je voor ISO1600 gekozen als je zeker ook voor ISO800 had kunnen kiezen of zelfs lager. Ik vind de ruis echt storend. Bovendien vind ik het koppie van de hond veel te strak, te weinig ruimte boven. Je scherpte ligt goed maarja, wordt een beetje verpest door die ruis.

En als je het over nieuwe spullen hebt, wat heb je dan nieuw en wat heb je getest? Want als je dat er niet bij zegt is er moeilijk iets te zeggen over je nieuwe spullen.
Omdat ik de lens net 5 minuten in mijn handen had, en eventjes moest testen :) Ze keek net eventjes leuk :) 85mm 1.8 is nieuw :) Heb gewoon getest of ik er mee kon focussen aangezien 1.8 iets anders is als 2.8 :)
Anoniem: 229183 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:55:
@Fooker: Vertederende blik! De ogen en de neus maken een heel mooi contrast met de vacht, maar ik vind ook dat er iets teveel ruis optreed.
Helaas wat veel ruis ja, daarom ook maar in testcase gepost :)

Op een printje is het veel minder storend :)

[ Voor 18% gewijzigd door Timo op 09-08-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

Fraaie plaat-mooie compositie met lucht, heuvels, bus en reflectie.
Intrigerend: wat doet die bus daar in het water?
Bedankt voor je commentaar op mijn foto.
Die bus rijd op 2 centimeter water over de saltflats in Uyuni Potovi, Bolivia. Normaal is het een opgedroogde zee, maar het had net hard geregend en dan blijft het water op de uitgedroogde zoutgrond liggen.
De bus rijd heen en weer tussen de stad en een zout hotel, geheel opgebouwd uit zoutsteen.

Op deze foto is dat ook mooi te zien.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1101/1064092629_f2e9ce11ef.jpg
klik

p.s. wat is de tag voor een clickable foto?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 96182 op 09-08-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136983

mooie reflectie!
De kleur van de lucht is alleen een beetje te blauw.

een url om een plaatje heen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 229183 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:55:
Nog even eentje, als er geen publiekelijk bezwaar wordt gemaakt.

[afbeelding]
Geen bezwaar, ik vind hem mooi. Leuk kleurensamenspel! Goed gezien.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04-2021
Wilko schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:58:
@HanH: qua spanning ben je zeker goed op weg, de arm is echt jammer. Had je beschikking over iets meer groothoekbereik? Je ziet vrij weinig van de omgeving, da's jammer
mja, had ik dat maar... nee, heb een Canon A700, geen SLR met groothoeklens helaas. Ik vond de arm ook jammer, maar het waaide toch nog zo hard dat iedereen zich goed moest vasthouden :) Volgende keer als ik weer daar ben (over een jaartje of 2/3, helaas) zal ik nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03-2024
Niemand iets te zeggen over mijn plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwipletter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 08:35
Bedankt voor de reacties op mijn plaat.

Zit nu op mijn werk en begrijp nu het commentaar op mijn plaat
Ben er ondertussen achter dat mijn monitor waarschijnlijk verlopen is. (Apple G4 powerbook). Op mijn scherm is de lucht namelijk "grijs".

Er is geen highlight clipping, maar zal de lucht wel iets aanpassen.
Zo zie je maar weer het nut van dit soort topics.

Nog wat commentaar van mij op de bovenstaande foto's:

@Overwijk
Erg centraal, en saai kleuren. De plaat doet het niet voor mij.

@martijnvdp
Ook erg centraal, verder vind ik hem wel leuk, vooral de reflecties. Misschien iets meer tele.
Ook de crop vind ik leuk ben zelf ook meer van de "breedbeeld" foto's

@Fooker
Prachtig! Ruis in lichte gedeelten vind ik nooit zo'n issue, zelfs wel mooi! Dof vind ik mooi en lekker krap gekaderd. Persoonlijk vind ik dat wel mooi. Lekker belciht en mooi achtergrond. Wat wil je nog meer :-)
en gefeliciteerd met de 1.8 85mm.

@Yellowcube
Kleuren vinf ik mooi. Plaat weet ik niet echt... Ik bleef niet echt hangen,

@overwijk
Beetje rommelig, drie dingen (bluspaal, stenen paal, schaduw) tegen een heg. Geen duidelijk onderwerk en de foto lijkt ook wel naar beneden te zijn genomen. Misschien een ander stanpunt zou de foto goed hebben gedaan. Ik zie het waarschijnlijk niet wat je bedoelde met die foto....

@ Royv
Lucht, wel mooi maar niet echt bijzonder. Toren staat erg centraal en leidt mij eigenlijk alleen maar af.

@martijnvdp
Lekkere kleuren. Misschien iets doorgeslagen in de naberking. Weer leuke reflecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

@KatirZan:
De DOF lijkt goed te gaan, ik vind de foto alleen een tikkeltje overbelicht (zie haar schouder en, ahem, haar shirtje bij de boezem).
@Speedfight:
Dit lijkt mij een moeilijke foto om te maken. Fel licht op sommige plekken, donker licht op andere plekken. Al met al toch behoorlijk gelukt, je zou volgende keer nog eens een hele lichte HDR benadering kunnen proberen (paar foto's nemen met andere sluitertijden in manuele stand, zodat je ook wat donkere en lichte foto's hebt, die je kan samenvoegen).
@De_Bastaard:
Vette foto. Ik ben geen meester in fotografie ( ;) ) maar je zou een volgende keer kunnen proberen de motor helemaal scherp te krijgen (dus ook remvloeistofreservoir, koplamp e.d.) terwijl de achtergrond vaag wordt. Dan steekt de motor extra af t.o.v. de achtergrond.
@DoubleJ:
Beetje verbrande look met het overbelichte strand. Artistiek vind ik het wel aardig.
@SilentThunder:
Leuke plaat met een leuk gevonden leidraad (de weg). Aan de andere kant is het wel een redelijk druk plaatje geworden. Is de linkerkant er meer afsnijden een optie?
@Vich:
Ik begrijp dat er een trein voorbij kwam. In de plaat zie ik dat niet echt terug, maar er blijft genoeg om naar te kijken.
@Dutch3men:
De haven staat er goed op, maar de plaat is niet zo spannend. Heb je ook een foto met iets wat dichterbij op de voorgrond?
Stoney3k:
Ik vind de foto mooier wat betreft de lucht dan de motion blur waar het om gaat. Er is vast een betere hoek waarop je deze techniek in kan zetten dan van boven. Overigens heb ik nog geen mooie foto kunnen schieten met deze techniek, ik vind het razend moeilijk.
@samo:
Bizar kleurenspel, heel bijzonder plaatje (vooral met die sterren in diepblauw erbij en dat groene vlak van de schuur).
@YC:
Artistieke plaat. Kan het zijn dat het wat korrelig is geworden?
@Henk:
Het onderwerp is uitermate boeiend. Wellicht kan je het iets harder proberen te maken zodat de lijnen van de kolk er wat scherper uitspringen. Scheef staan heeft mij niet gestoord en de ruimte onder en beneden geeft het wat verhouding.
@relonky:
Erg kaal, maar dat is dan ook de bedoeling. Als Rotterdammer herken je de Erasmusbrug vast direct, maar niet iedereen zal dat in een keer raden, denk ik.
@DoubljeJ:
Zelfde opmerking, de foto 'bijt'. Als dat de bedoeling was, dan is het gelukt, want het komt op mij over als een bakplaatstrand waar je vanaf fikt ;)
@MetaFrame:
Ik vind het een goed gelukte foto. Je zou het onderwerp nog ietsje dichterbij kunnen halen en/of een stilstaand element kunnen zoeken naast het circuit waardoor de snelheid nog beter toont.
@Grudge
Kiekeboe ;)
@rojv:
Genoeg te zien. Als je van kliederen met Photoshop houdt, zou je het water iets blauwer kunnen maken, dan wordt het helemaal idyllisch
@fooker:
Ik vind deze versie toch echt prettiger dan de vorige versies.
@Arrigi:
Het kind heeft prachtige grote kijkers. Dat komt niet echt uit de plaat. Bovendien staat er nogal wat van mama bij (hand), terwijl de handen van het kind weer afwezig zijn. Alleen het hoofdje met schoudertjes een volgende keer?
@Martijnvdp:
De kleuren zijn erg pakkend, maar wit in het landschap wordt wel erg wit (=geen detail te zien).
@Tom:
Ik vind 'm vet. Klein puntje is de straatverlichting die wel erg witte plekke neerzet en helaas wat vage voetgangers erbij.
@Muse:
Prachtige lucht, de linkerzijde van de plaat wordt ietsje donker t.o.v. het midden.
@Olli:
Liev, maar zit de kop van de kat toevallig net in de schaduw?
@Zjerre:
Het is wat lastig om snel te zien hoe de fietshelm precies loopt. Die zou je er iets groter op kunnen zetten een volgende maal. De schittering in de helm vind ik niet helemaal prettig.
@Wilko:
Vind 'm wel af. Je zou nog kunnen trucken met het licht (fel van de zon en de donkere plek rechtsonderin).
@Gevallen:
De kleuren liggen er vet op. Voor de rest niet al te spannend (koeien staan ook wat verloren in beeld).
@CKY2K:
De vogel is nogal donker geworden. Het is echter wel het onderwerp, dat zou ik een volgende keer anders proberen te schieten (lichtere zijde van de vogel opzoeken?).
@kiwipletter:
De lucht is prachtig. Je mist wel een stukje vanweg de grote witte vlek.
@w o u t e r:
Hele leuke foto, maar kan het zij dat je er aan hebt zitten knutselen? Ik zie bijvoorbeeld een witte vlek rondom de Britse vlag, en de lucht is ook wat vager met het wolkendetail. Dat zijn kleine dingetjes.
@fuze:
Strakke foto. Kan je het witte accent ook nog ietsje naar boven leggen achter de toren? Misschien is dat logischer omdat daar de top zit.
@Foxke:
Fabulous, heel er bijzonder. Enige puntje, het witte gebouw achterin lijkt in de wolken weg te smelten.
@Overwijk:
Idee is goed, qua uitwerking had je nog door de knietjes kunnen gaan. Ook is het water in de verte wat minder inzichtelijk (erg licht). Je tweede foto is weer wat mat en donker, maar het onderwerp is een stuk beter voor de dag gekomen.
@Martijnvdp:
Het onderwerp is stoer. Kan je de kleuren van de bus nog ietsje beter eruit krijgen (vooral het rood/oranje zou mooi afsteken tegen al dat blauw.
@fooker:
Waarom ISO1600 (tenzij de korreltjes bewust zijn)?
@YC:
De kleuren doen 't 'm, de boompjes wat minder naar mijn smaak. Als ze dan toch onscherp moesten zijn, had een tintje onscherper van mij wel gemogen. Nu kan ik ze toch net niet loslaten als onderwerp als ik er naar kijk. Qua kleuren gaat het supersmooth muv de oranje banen die onderaan lijken te zitten. Dat zal vast ook in de originele plaat zo zijn.
@Overwijk:
Geinig. Het zal vast niet mogelijk zijn geweest de schaduw veel strakker te krijgen aan de randen, dan had je nog iets meer detail gehad.
@royv:
is de foto ietsje onscherp of ligt dat aan mijn ogen?
@Martijnvdp:
Ik vind deze foto eerlijk gezegd leuker dan die met de bus (net even wat rustiger en geen verstoord spiegelbeeld).

Nadat ik iedereen weer heb bijgewerkt, ook nog een van mij erbij.

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/3157/ovenei8.jpg
grotere versie

Foto van de keuken met de Sigma 70-300 APO in de macro stand. Het spelen met Photoshop heb ik nog niet helemaal onder de knie, maar oefening baart kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Verder waar we gisteren gebleven waren, dus vanaf Anoniem: 96182 in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

@Martijnvdp: best aardig, een paar stappen naar rechts had het wel wat interessanter gemaakt denk ik zo, dan had je het weggetje tot infinity zien lopen (?)
@Tom: ik vind het niet echt een boeiende plaat. Het fisheye-effect vind ik ook niet zo passend
@Muse: leuk lijnenspel, had 'm alleen graag uit een iets hoger standpunt gezien maar verder erg lekker
@Olli: leuk beestje maar het is geen hoogvlieger qua foto. Al is het alleen al omdat de oren afgeknipt worden door een balk (?). Verder eensch met Muse ;)
@Zjerre: ik vind het niet zo'n interessant onderwerp, beetje onrustige achtergrond, hij lijkt vrij geel (witbalans in orde?)
@Gevallen: best een leuke plaat zo, misschien had je iets dichterbij de koeien moeten gaan staan? kleurtjes en licht is erg goed
@-CKY2K-: Qua moment leuk, maar de dichtgelopen schaduwen (met name in z'n kop) en niet-spannende compositie gooien roet in het eten.
@kiwipletter: hoe kom je aan die nickname :D lekkere kleurtjes, ben het met wouter eens dat de lucht een beetje te erg clipped, maar ik mis een beetje een onderwerp. Nu weet ik hoe lastig dat is als je net een UWA binnen hebt gekregen, maar wel iets om op te letten
@. w o u t e r .: werkt wel voor mij! een hoop elementen in de plaat zonder erg rommelig te worden. Nice. Ik vraag me alleen wel ernstig af wat er met de linker mevrouw onder het standbeeld aan de hand is. Lijkt wel of ze een kaarsrechte rug+benen heeft? :P klikklak
@fuze: wat is het? omdat hij zo donker is kan ik niet zien wat het onderwerp eigenlijk is. Een zendmast? Jammer van de boom rechtsonderin.
@Foxke: onwijs lekkere plaat. Toning super. Tsja, hij staat ook niet voor niks al in het showcasetopic he ;)
@Overwijk: de tweede versie is al een stuk beter, maar ik mis een beetje een interessant onderwerp. De compositie is vrij rechttoe-rechtaan, je had misschien kunnen proberen door je knieën te gaan, stapje naar links, stapje naar rechts, etc. Beetje experimenteren
@Martijnvdp: Mooie reflectie, het onderwerp staat alleen wel erg "ver"
@fooker: hij's niet geel!! *O* *O* *O* :P Maar ehm ik vind het wel wat eigenlijk. Mooi beestje, de ruis stoort mij totaal niet. Ietsjes krap boven en links.
@YellowCube: gewoon een strakke plaat. Showcase imo
@Overwijk: het kleurcontrast werkt wel goed hier, het roodkanaal lijkt wel een beetje te clippen maar ach. Ik snap alleen de bedoeling van de plaat niet helemaal, maar dat zal wel aan mij gebrek aan artistieke inzicht liggen ;)
@royv: mja, doesn't work for me. De lucht is overbelicht, kerk onderbelicht. Dus de twee elementen die mogelijk spannend hadden kunnen zijn, missen detail.
@Martijnvdp: interessant beeld zeg! Bijna perfecte reflectie. Qua kadering is 'ie dik in orde. Het lijkt haast wel of die reflectie uit Photoshop komt, zo surrealistisch
@Wekkel: Geen flauw idee wat het is, maar lekkere toning en DoF. En goed om te zien dat er blijkbaar nog meer mensen zich geroepen voelen wat bij te dragen (behalve foto's) aan dit mooie topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
@ Wekkel: bedankt! Het witte accent had misschien wel wat hoger gemogen, het was echter een zeer irritante lucht die weinig "persoonlijkheid" had, waar ik toch wel van hou. Denk dat ik hem niet beter krijg dan het eindresultaat :)

@ Wilko: Het is inderdaad een zendmast :). Het donkere pastte hier wel vond ik, wat contrast toegevoegd. Het weer was toen echt niet lekker ook, dus dit leek me de beste oplossing. Die boom kan als discussiepunt dienen ja.. Maar als hij er niet was, was het waarschijnlijk weer een 13 in een dozijn stockphoto geworden :). Ik vind persoonlijk dat de boom wat meer toevoegt. Echter als ik hier puur voor dramatiek was gegaan, zou de boom er niet opgestaan hebben.

Ik ga straks editen en de nieuwe foto's proberen bespreken, nu eerst wat zaken afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

klik voor groot!!
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1407/1060733411_8fdedfd8b3_t.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 10-08-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wekkel schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:22:
@w o u t e r:
Hele leuke foto, maar kan het zij dat je er aan hebt zitten knutselen? Ik zie bijvoorbeeld een witte vlek rondom de Britse vlag, en de lucht is ook wat vager met het wolkendetail. Dat zijn kleine dingetjes.
Tja, dat is een gevolg van de highlights functie, om iets meer detail in de wolken te houden.
Buiten dat + curves aanpassing is er niets aan geknutseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Strak, doch ik zou het gekleurde gedeelte iets meer z/w maken. Nu springt het er wel heel erg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:00
Gisteren in Rotterdam, Hoek van Holland en Scheveningen geweest. De foto hieronder vond ik wel goed gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://www.below-zero-degrees.nl/smallimages/strands.jpg
klik voor grote versie

Morgen zal ik mijn mening over de andere foto's geven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TranceSetter op 10-08-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Wekkel en Wilko, respect voor de waslijsten die jullie aan de dag leggen. :) En uiteraard bedankt voor het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Wekkel schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:22:
@YC:
Artistieke plaat. Kan het zijn dat het wat korrelig is geworden?
ik neem aan dat je het over die gieter hebt. Ik denk dat die korrel meer afkomstig is van de structuren die in de gieter en muur zitten.
(overigens ook een van de redenen waarom ik de foto wel de moeite van het schieten waard vond).
Nadat ik iedereen weer heb bijgewerkt, ook nog een van mij erbij.

[afbeelding]
grotere versie

Foto van de keuken met de Sigma 70-300 APO in de macro stand. Het spelen met Photoshop heb ik nog niet helemaal onder de knie, maar oefening baart kunst.
is er een reden voor het feit dat je de keuze voor scherpte op het meest onderste "palletje"hebt gelegd? Ik had het meer in het midden gelegd namelijk. Je ziet nu één grote plaat en helemaal in het hoekje een scherpt gedeelte.
En als je Photoshop wat lastig vind, dan kan ik je Adobe Photoshop Lightroom aanraden. Daar zitten precies die functies van PS in die nuttig zijn bij het rechttoe-rechtaan opkrikken van je foto. PS heeft in die zin veel en veel te veel overbodige balast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

@Wacky160
Wekkel schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:54:
[...]

Strak, doch ik zou het gekleurde gedeelte iets meer z/w maken. Nu springt het er wel heel erg uit.
Inderdaad...

Persoonlijk vind ik het mooi dit effect een stuk subtieler te gebruiken. Dus een z/w mask over je omgeving en die op slechts 10 - 25% opacity zetten oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben weer eens aan de gang gegaan vandaag. Het is geen geweldige compositie ik weet het, maar ik vond de kleuren wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://qubicz.rebyc.nl/fotografie/karvanheelklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:40
@olli, zoals je zelf al zegt de compositie is niet geweldig, zet het blik en glas meer richting een hoek en het wordt al stukken beter. Die kleuren vind ik op mijn scherm wat te fel, het doet wat pijn aan me ogen.
@trancesetter, ik vind het nu niks, maar dat komt door de grijze lucht en de meeuwen zijn niet helemaal scherp, probeer het nog eens als het zonnetje schijnt :)
@martijnvdp, normaal vind iedereen het niks de horizon in het midden (ik ook vaak niet) maar door de weerspiegeling vind ik het een goed gelukte foto en ook mooie kleuren
@royv, wat doet die kerktoren in het midden? stoort mij aan de foto. wel mooie lucht, mooie kleuren
@overwijk, Prachtig, goede kleuren, goede compositie en erg goed gevonden met die schaduw. Zou het als bureaublad willen gebruiken maar kan me scherm niet draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kiwipletter schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:01:
...

@martijnvdp
Lekkere kleuren. Misschien iets doorgeslagen in de naberking. Weer leuke reflecties.
Hij is niet nabewerkt :)
Het is puur de foto uit de camera, klein beetje gecropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kke
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-04 10:16

!kke

twiks.nl

dit is een foto genomen uit fryslân (friesland), met een canon 350D en 18-55 kitlens.
ik vind deze foto het beste gelukt uit mijn reeks.
Afbeeldingslocatie: http://foto.twiks.nl/fotos/IMG_0070klein.jpg
groot

[ Voor 1% gewijzigd door !kke op 11-08-2007 11:26 . Reden: verkeerde link naar groot ]

twiks.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

YellowCube schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:31:
is er een reden voor het feit dat je de keuze voor scherpte op het meest onderste "palletje"hebt gelegd? Ik had het meer in het midden gelegd namelijk. Je ziet nu één grote plaat en helemaal in het hoekje een scherpt gedeelte.
Ik ben bewust voor het eerste palletje gaat om een line up te krijgen. Ik was bang met het middelste palletje scherp weer een onscherpe voorgrond te krijgen. De oven staat er echter nog steeds, dus ik kan het voor mezelf gewoon nog eens proberen ;)

@olli, maak de tafel eens schoon ( :o ) en kies er eens een andere, minder drukke achtergrond bij.
@!kke, ik kan weinig bedenken (eigenlijk niets). Erg smaakvol. Kleine vraag is of de gehele (donkere) rechterzijde er bij moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:36

samo

yo/wassup

Thanks voor jullie feedback. De foto moest zo scheef omdat er een minder mooie auto naast stond... Maar ik snap de feedback. Neem ik mee voor een volgend moment :)
@Wekkel: Leuk detail, bijna productfoto, erg abstract. Wat ik wel jammer vind is dat het scherpe deel is gecropt en de hele knoppen onscherp zijn.
@Wacky160: Leuk effect maar zoals wel eerder gemeld iets te heftig. Wel leuk en spannend beeld. Goede crop.
@TranceSetter: Ik vind de foto wat grauw. Er springt niet echt iets uit. Beetje jammer. Mooi moment, dat zeker wel.
@Olli: het onderwerp is niet bijster boeiend, en staat ook niet bijster boeiend... Maar inderdaad, de kleuren komen wel erg mooi en levend over.
@!kke: Leuke foto, het geeft echt wel de rust van het leven op het water neer. Ik kreeg er een beetje Lucky Luuk gevoel bij. Ligt het aan mij of staat ie iets scheef (moet ik zeggen! haha)

[ Voor 9% gewijzigd door samo op 11-08-2007 01:20 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195581

Gisteren ff een dagje Noorder Dierenpark geweest, er was woensdag een nieuw olifantje geboren. Heb hier voor het eerst veel foto's genomen. De foto's van het olifantje vind ik zelf niet zo goed geluk, maar voor de mensen die graag het olifantje willen zien heb ik wel een linkje geplaatst.

Onderstaande foto vind ik toch aardig gelukt, de foto is door gaas heengeschoten. Graag jullie commentaar weer.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1345/1078863981_ae792ff5eb.jpg

Zit er toch over te denken om eens een testcase te maken, maar eerst eens kijken wat het commentaar hierop is.

Voor de mensen die het olifantje willen zien, kan je hier vinden. (Deze is dus niet voor commentaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Op vakantie geschoten in een Duitse protestantse Kerk. Omgeving was volledig donker en heb het glasraam dan ook uitgesneden en de omgeving wit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1108/1081236236_c1e03566c1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@Grudge: Mooi beeld met goede scherptediepte. Het beest kijkt mee een beetje aan met een blik "what are you looking at?" en dat maakt het wat ondeugend. Een mooi portretshot waar je geen portret verwacht dus. :)
@[SainteR]: Ik denk dat het weghalen van de omgeving misschien wel helpt, maar dat maakt dit meer een productfoto. En dan is het een beetje straight forward geschoten. Misschien wel mooi naar omstandigheden, maar voor mij doet het het toch niet. Kadering is ook wat krap. Ook lijkt hij een klein beetje schuin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162758

foto van die uil is best knap :)

uitgesneden glasraam staat precies niet 100% recht idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

@ Sainter

Die border werkt niet echt, ik zou er ook eerder voor kiezen de achtergrond zwart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195581

@ Samo

Dankje, het was ook wel moeilijk om de juiste foto te krijgen. Net als ik de foto wilde nemen, draaide de uil zijn hoofd, dus ben blij dat hij zo gelukt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Fotografie noob alert!
Ik ben nieuw in het fotograferen, heb deze foto thuis in de achtertuin gemaakt bij mijn vader. Thuis in Nederland heb ik de foto in Lightroom gehaald om een vuiltje wat op de lens zat te verwijderen. Meer heb ik niet echt gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/woodyenco/1952.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 21:38
Anoniem: 54235 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:49:
Fotografie noob alert!
Ik ben nieuw in het fotograferen, heb deze foto thuis in de achtertuin gemaakt bij mijn vader. Thuis in Nederland heb ik de foto in Lightroom gehaald om een vuiltje wat op de lens zat te verwijderen. Meer heb ik niet echt gedaan.

[afbeelding]
De delen van de stoel rechtsonder storen. Verder is de vorm van het zwembad rechts en links afgesneden, dat kijkt niet echt lekker.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

Niet bijzonder, vond hem wel leuk.

Niks aan gedaan, alleen verkleind.

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/4u2tauq.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 11-08-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verkleind!? :?
Deze afbeelding is 1600 * 1066 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@r0ck3t: Ik ben het wel eens met jouw eigen omschrijving. Niet echt bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Na een middagje bij Konijnenberg wat testfototjes gemaakt met de FZ50.
"An apple a day..."
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rcvanwietingen/got/P1000111.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weekendje Antwerpen. Dan bezoek je natuurlijk het station even (aanrader!).

Afbeeldingslocatie: http://qubicz.rebyc.nl/fotografie/station-s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zou het meer belichten om het interieur van het station meer zichtbaar te maken.

Ik had 2 reeksen over het station gemaakt: [testcase] Antwerpen Centraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

silencedead schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:17:
@royv, wat doet die kerktoren in het midden? stoort mij aan de foto. wel mooie lucht, mooie kleuren
Zonder die toren was de foto naar mijn mening wat te saai geweest, bedankt voor je commentaar!

Zaterdag middag bij een dopings feest geweest, vond vooral deze foto goed gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/653/doping2og8.jpg

30D
50mm f/1.8 MkII
1/100s
F2.5
ISO640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Toch jammer dat oma er ook niet bij staat. Kijkt moeilijk, zeker omdat de hand scherp is en niet het kind. Maar nog steeds een mooie plaat.

Ronjans vanmiddag bij fc groningen. Genomen met de tamron op 300mm en daarna nog gecropt.
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/ronjans2.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128699

Ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Betreft de kleuren kon hem meer contrast geven maar ik vind de foto op deze manier meer zijn natuurlijke look behouden.

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/3392/img4159ib4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik vind 'm aardig geslaagd :) Lekker naturel idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229475

Anoniem: 128699 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:27:
Ben benieuwd wat jullie van deze foto vinden. Betreft de kleuren kon hem meer contrast geven maar ik vind de foto op deze manier meer zijn natuurlijke look behouden.

[afbeelding]
Ja, mooi. Mooie kleuren, alleen jammer van het takje dat linksboven het beeld uitloopt. Maar ja, er is altijd wel wat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 213308 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:55:
[...]

Zonder die toren was de foto naar mijn mening wat te saai geweest, bedankt voor je commentaar!

Zaterdag middag bij een dopings feest geweest, vond vooral deze foto goed gelukt:

[afbeelding]

30D
50mm f/1.8 MkII
1/100s
F2.5
ISO640
Mooie plaat :) Zou er wel iets meer saturation in aanbrengen, maar das persoonlijk. Vind altijd dat die 50mm 1.8 lekkere DOF heeft, heb ik ook al een paar keer bij m'n eigen foto's gemerkt :)
Anoniem: 128699 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:27:

[afbeelding]
Diafragma had van mijn part iets meer dicht gemogen. Kleuren zijn lekker en compositie is goed. Lekkere sfeerplaat. Past wat mij betreft goed in het sprookje van Sneeuwwitje :P

Even een foto'tje van mezelf. Laatst gemaakt op het "Deventer op Stelten" festival. Dit stelletje sprong er heel erg uit; beide erg opgedost, man met sigaar in z'n hand enz, terwijl de rest van het publiek in regenkleding rondliep (helaas kon ik dit contrast niet zo goed overbrengen). Ik snap nog steeds niet waarom hij niet helemaal 100% scherp is aangezien hij op f2.5 en 1/320ste is genomen, terwijl ik al meerdere scherpe foto's heb genomen op f2.5 (50mm f1.8 mk2 trouwens).

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1160/1030299967_8b8effdfd8.jpg

Fullsize komt hij beter tot z'n recht dus klik graag ;)

Staan nog meer foto's van t festival op m'n flickr account (zie sig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga binnekort ook eens beginnen met mijn commentaar leveren op fotos die jullie plaatsen.
Ben nog maar kort bezig dus wil me eerst een beetje inlezen.

Hier nog een foto van mij gemaakt in de achtertuin. Ik ben nog aan het expirimenteren met de camera dus al het commentaar is welkom!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1266/1104259179_921d316f9b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het rood is eigelnijk een grote 'vlek'. Probeer er meer contrast in te krijgen,

andere foto van antwerpen centraal:
Afbeeldingslocatie: http://qubicz.rebyc.nl/fotografie/antwerpencentraal2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
@Olli: Mooi perspectief, ik vind de foto wel een beetje grauw, maar dat zal meer aan Antwerpen Centraal liggen denk

De Mezquita in Cordoba:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/186/484163951_1e3c08c708.jpg
klik plaatje voor groot

[ Voor 25% gewijzigd door ikmattie op 13-08-2007 16:46 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
In chronologische volgorde:

@ Wekkel: Toffe foto, veel DOF, focus ligt goed, compositie ook!
@ Wacky160: Mooie compositie, en het plaatje kijkt ook lekker. Ik zou de kleuren net iets minder laten uitkomen.
@TranceSetter: Plaatje kan me niet echt boeien.
@Olli: achtergrond stoort me tamelijk hard, is veel te druk. Blauw is wat fel, niet ;)
@!kke: Mooie foto :)
@Grudge: mooie angle en DOF. Overall een zeer mooi plaatje!
@[SainteR]: kleuren komen mooi uit.. Maar dat is het voor mij.
@ssj_gohan: mja, een poolfoto.. Zoek wat interessantere onderwerpen :) Wel vette pool :p
@r0ck3t: zoals je zegt, niets bijzonders.. :)
@skulldigger: hij staat scheef, en dat irriteert me wel. Mooie kleurencombo daar wel.
@Olli: ik denk dat een HDR hier beter zou gaan :)
@royv: Ik vind hem goed! Mooie compositie!
@The Alchemist: Achtergrond is me te druk.
@Extreme25: Mooie foto! Geweldige compositie en die druppeltjes maken het af!
@sOid: grappig duo precies ja :) Foto spreekt me niet echt aan..
@Martijnvdp: het rood is té..
@Olli: dit keer een veel betere compositie vind ik!
@ikmattie: interessant plaatsje daar op het eerste zicht! Spijtig dat het net iets overbelicht is.. Het feit dat het overal zowat op dezelfde plaats is maakt het dan weer niet zo erg. Mooie compositie ook.

Zo, en nu eentje van mezelf waar ik voor de eerste keer (in de 3 weken dat ik bezig ben) tamelijk trots op ben:
(klikken voor fullsize optie)

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1371/1103850867_52af07e92a.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@fuze Mooie foto, jammer van de onscherpe delen onderin de bloem. Dit stoort me wel in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fuze schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:22:
@Olli: achtergrond stoort me tamelijk hard, is veel te druk. Blauw is wat fel, niet ;)
Ja het blauw is heel aanwezig en valt nogal op, maar ik zit op een Mac. Verscheelt dat heel erg met ander soort schermen?

Heel mooie detail foto met perfecte achtergrond. Maar zoals gezegd, het is echt jammer dat hij niet 100% scherp is aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
Olli het is niet dat het echt té is, maar toch op het randje :)

Bedankt!
De onscherpte op mijn foto vanonder is misschien iets te onscherp, maar tevens maakt het ook dat er een lekkere DOF -in- de "bloem" te vinden is :). Anderen vinden hem dan weer echt te gek en storen zich er helemaal niet aan.. Achja, elke fotograaf zijn prioriteiten :)

[ Voor 12% gewijzigd door fuze op 13-08-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:34

Koppensneller

winterrrrrr

Geschoten in de kasteeltuinen van de Praagse Burcht met een Canon Powershot A430:

Afbeeldingslocatie: http://hugodejong.net/got/praag.jpg

Klik voor groot.

Alle commentaar is natuurlijk welkom en wordt gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Deze is gisteren gemaakt op het TT circuit tijdens de Rizla Racing Day. Is voor de eerste keer dat ik gepanned heb met m'n Nikon D50 en Sigma 70-300 APO en dat viel best nog wel tegen. Maar dit is toch de best gelukte naar mijn idee. Ik heb hem gecropped en een beetje nabewerkt in Adobe Lightroom, witbalans iets bijgesteld en een klein beetje sharpening eroverheen. Daarna de foto een stukje gedraaid waardoor naar mijn idee het effect van het pannen veel beter uitkwam.

Foto is clickable
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.staaks/DSC_2012(Small).jpg

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.staaks/DSC_2012o(Small).JPG

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 13-08-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:16
hars73 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:35:
Deze is gisteren gemaakt op het TT circuit tijdens de Rizla Racing Day. Is voor de eerste keer dat ik gepanned heb met m'n Nikon D50 en Sigma 70-300 APO en dat viel best nog wel tegen. Maar dit is toch de best gelukte naar mijn idee. Ik heb hem gecropped en een beetje nabewerkt in Adobe Lightroom, witbalans iets bijgesteld en een klein beetje sharpening eroverheen. Daarna de foto een stukje gedraaid waardoor naar mijn idee het effect van het pannen veel beter uitkwam.

Foto is clickable
[afbeelding]
Pff, volgend mij is je compressie/resizing niet echt ten goede gekomen voor je foto,
plaats anders even een Tumbnail + link naar full/unresisedversie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Vandaag deze ''evil owl'' gespot in Ouwehands. Volgens mij heeft ie plannen om de wereld over te nemen...
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1345/1108584182_ee0f5ab757.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:00
Redhero: Er zit een goede DOF op die foto!
Toch zou ik proberen, om de foto wat anders te croppen. Crop hem eens zo, dat je de kop van de uil met de achtergrond als plaat hebt. Nu heb je erg veel uil, maar nét niet helemaal. Ik denk dat de foto een stuk aantrekkelijker wordt als je hem anders cropped.

Hars73: Is het de eerste keer dat je überhaupt gepanned hebt, of alleen met die setup? Geen slechte foto overigens, die lens is best 'n aardig ding (ik gebruik hem zelf ook voor panning O+ ). De bewerking m.b.t. het draaien van de foto is goed gelukt, alleen lijkt het origineel net iets kleurvoller ;)

[ Voor 33% gewijzigd door De_Bastaard op 14-08-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

De_Bastaard schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:45:
Hars73: Is het de eerste keer dat je überhaupt gepanned hebt, of alleen met die setup? Geen slechte foto overigens, die lens is best 'n aardig ding (ik gebruik hem zelf ook voor panning O+ ). De bewerking m.b.t. het draaien van de foto is goed gelukt, alleen lijkt het origineel net iets kleurvoller ;)
Het is de eerste keer pannen voor mij. Ja heb vorig jaar even een paar foto's geprobeerd met m'n Pana FZ3, maar dat was niet serieus. Deze keer heb iets meer mijn best gedaan ;)
En het was trouwens ook de eerste keer bewerken in Adobe Lighroom, dus de kleuren hadden inderdaad nog wel iets voller gekund.

Dit was de meest scherpe foto die ik ertussen had. Ja had er nog eentje (op het rechte stuk, bij start/finish), maar daar stonden 2 motoren op. De voorste was scherp en goed gepannend, maar ja de 2e motor reed natuurlijk niet dezelfde snelheid als de 1e :X

En ik was bij de foto hierboven een beetje verbaasd dat draaien zo'n effect had op het gevoel van snelheid in de foto! >:)

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 14-08-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229475

hars73 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:35:
Daarna de foto een stukje gedraaid waardoor naar mijn idee het effect van het pannen veel beter uitkwam.
Dat heb ik nou echt helemaal niet. :)

Ik denk doordat je verder geen referentiepunt op de foto hebt staan, lijkt het naar mijn idee echt alsof 'ie aan het opstijgen is of op z'n minst een fikse berg op rijdt. Nee, dat draaien had je wat mij betreft achterwege kunnen laten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20

ThunderNet

Flits!

Vanmiddag/vanavond een fotoshoot gehad met 2 modellen.
Dit is mijn eerste keer met echte modellen. En het is me ook zeer goed bevallen, was lekker leerzaam.
Eerste foto die ik door lightroom getrokken heb:

Afbeeldingslocatie: http://kleurtjes.net/foto/dsc_0613.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

@ThunderNet: Mooi! Mooi helder, leuk beeld en het harde contrast past goed bij de houding en uitdrukking. Veel bewerkt? Het stoort in ieder geval niet. Cool hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20

ThunderNet

Flits!

samo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:21:
@ThunderNet: Mooi! Mooi helder, leuk beeld en het harde contrast past goed bij de houding en uitdrukking. Veel bewerkt? Het stoort in ieder geval niet. Cool hoor.
Neuh.. amper. Tikkie contrast en curves.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vind het niks ThunderNet, sorry. Los ervan of het je bedoeling is etc vind ik de bewerking gewoon niet mooi, de enorme slagschaduw zal ook niet per ongeluk zijn, maar vind het wederom niet mooi.
Ik heb echt mooier van je gezien.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:00
Ik vind de kleuren en schaduwen goed alleen het licht (de highlights?) zijn voor mijn persoonlijke smaak echt té fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Ikmattie: Supervette foto! Het heeft vrijwel alles. Diepte, vormen, lijnen, kleuren en een mooi contrast in licht.
@Koppensneller: Leuk gedaan met dat 'inkepinkje' in het bladerdek, verder prima foto!
@ThunderNet: Leuk, zo'n fotoshoot! De houdingen zijn vet, evenals de kleding en de slagschaduwen. Vind alleen de hoge lichten écht ledelijk. Verder top!

Heb zelf ook nog even een kiekje gemaakt, bij een vriendin gister. Laat je commentaar achter!

Afbeeldingslocatie: http://i232.photobucket.com/albums/ee207/Overwijk/Nynke.jpg

Zelf vind ik 'm misschien iets te flets, dus daar wil ik mss nog wat aan veranderen. Nugoed, het is verder aan jullie kritiek te geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 229183 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:36:

Heb zelf ook nog even een kiekje gemaakt, bij een vriendin gister. Laat je commentaar achter!

[afbeelding]

Zelf vind ik 'm misschien iets te flets, dus daar wil ik mss nog wat aan veranderen. Nugoed, het is verder aan jullie kritiek te geven!
Flets is die niet, maar donker en te warm is die zeker wel.
Dit is je histogram:
Afbeeldingslocatie: http://www.nomadphoto.nl/got/single/histogram.JPG
Zoals je ziet is de foto ruim onderbelicht en kan hij wel een 2 stops gebruiken. Weet je niet hoe een histogram werkt, dan is het nuttig om even te googlen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 15-08-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

ThunderNet schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:47:
Vanmiddag/vanavond een fotoshoot gehad met 2 modellen.
Dit is mijn eerste keer met echte modellen. En het is me ook zeer goed bevallen, was lekker leerzaam.
Eerste foto die ik door lightroom getrokken heb:

[afbeelding]
Ik vind dit ook niets. Zo te zien heb je geprobeerd om lekker met kleuren te knallen maar je overdrijft. Het doet bijna zeer. De benen van de dames vind ik mooi belicht zo maar dat blauwe strakke rokje is echt vreselijk, bovendien valt haar rug weg tegen de achtergrond. De twee modellen bij elkaar vind ik ook niets, ze hebben totaal geen interactie met elkaar, als ik ze apart bekijk vind ik het beter staan dan de totoale foto. Dat die BH van de dame rechts doorschijn/doordrukt vind ik ook niet mooi trouwens. Wel een aardige pose though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

Flets is die niet, maar donker en te warm is die zeker wel.
Dit is je histogram:
[afbeelding]
Zoals je ziet is de foto ruim onderbelicht en kan hij wel een 2 stops gebruiken. Weet je niet hoe een histogram werkt, dan is het nuttig om even te googlen :)
Ja, hij valt hier wel mee ja. In voorvertoning is hij fletser. Te warm zou kunnen en donker is hij ook ja, maar dat vind ik niet storend. Waarom zou je het niet kunnen beschouwen als low-key?
En ik weet hoe een histogram werkt, sinds de hulp van Wilko. Dankjewel voor je commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb je in RAW geschotens Overwijk? Zou dan namelijk wel heel benieuwd zijn naar de RAW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28
@Thundernet:

ik vind hem super! Heerlijk die harde schaduwen en lekker felle kleuren

Volledige serie op dpz vind ik ook prachtig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:22:
Heb je in RAW geschotens Overwijk? Zou dan namelijk wel heel benieuwd zijn naar de RAW :)
Jazeker, ik zal 'm even uploaden. Wist niet eens dat dat überhaupt kon... Edit: OK, hoe moet dat?

Het raw-bestand is wel veel donkerder, want ik heb 'm al een stuk lichter gemaakt, anders lijkt het echt nergens naar. Maar goed, ik weet niet waar je 'm voor wilt hebben of zo.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 229183 op 15-08-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik post even een paar links om een bepaalde techniek te laten zien. Het zijn plaatjes die met 30s sluitertijd zijn geschoten in het donker. Met een zaklamp heb ik een paar seconden een gedeelte bijgelicht. Het eerste bijlichtplaatje is wat overdone, het tweede iets rustiger.

Eigenlijk geen testcase, maar wel eens leuk om te laten zien wat voor effect het kan geven. Daarom ook geen images, maar links om het topic niet te ontregelen.

http://img508.imageshack.us/img508/140/pleenormaalao1.jpg
http://img45.imageshack.us/img45/9762/pleelight01wa1.jpg
http://img255.imageshack.us/img255/7071/pleelight02is2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 229183 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:33:
[...]

Jazeker, ik zal 'm even uploaden. Wist niet eens dat dat überhaupt kon... Edit: OK, hoe moet dat?

Het raw-bestand is wel veel donkerder, want ik heb 'm al een stuk lichter gemaakt, anders lijkt het echt nergens naar. Maar goed, ik weet niet waar je 'm voor wilt hebben of zo.
Je kan de raw niet als foto uppen, maar wel gewoon als linkje :), open ik hem zelf wel in PS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:38:
[...]

Je kan de raw niet als foto uppen, maar wel gewoon als linkje :), open ik hem zelf wel in PS..
Ja, maar ik weet dus ook niet hoe ik 'm moet uppen als link. Waar dat kan bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 229183 op 15-08-2007 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Even wat commentaar:

@Koppensneller: De inham boven het kruis is leuk, lage standpunt ook.
@Hars73: Denk dat een combi van die 2 beter is. Het gecropte is goed, maar zo erg schuin is toch wat te veel.
@Thundernet: Lekkere kleurtjes. Die dames staan er gelikt op! d:)b
@Overwijk: Leuke uitdrukking, belichting ook niet verkeerd, alleen is het toch wat rood/te warm. Misschien staat z/w hier mooi, is sowieso vaak prachtig met portretten.
@Wekkel: Ik snap niet echt wat je probeert te bereiken met het expiriment. Belichting oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Anoniem: 172418 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:47:
@Wekkel: Ik snap niet echt wat je probeert te bereiken met het expiriment. Belichting oefenen?
Kijken wat het doet, met een zaklamp 'painten' B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 229183 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:40:
[...]

Ja, maar ik weet dus ook niet hoe ik 'm moet uppen als link. Waar dat kan bijvoorbeeld.
Mail het me maar, is ook goed. Je vind mijn mail wel in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Deze ook al in post-je-foto gezet, maar vind m ook wel leuk voor in dit topic.

Zo.... avondje even overwerken op t balkon (thanks boss, dat ik naar huis mocht!)... dan maar wat leuks er van maken. Even een break met een camera, driepoot, flits in de hand, en afstandsbediening... Ja, ik weet wel wat feesten is \o/
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1337/1109009384_a9f40d5613.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/IMG_9905.jpg

Fotoshoot met een vriendin van me. Ik zie zelf wel wat verbeterpuntjes, zoals de haartjes die te zien zijn. Wegpoetsen of zo laten?

[ Voor 49% gewijzigd door Nik op 15-08-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05

Fab1Man

Live life to the fullest

De volgende foto vond ik super. Gemaakt met een Nikon D50, van mijn vader. Bewerking is minimaal:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will4404/NikonD40/zugspitzeklein.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Fab1Man op 16-08-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ook maar wat meer mijn mening hiertussen proppen:
@overwijk: ik vind de kleuren niet echt sprekend. Jammer, want haar blik is erg mooi. De kleuren maken het een stuk minder spannend.
@proller: leuk en spontaan. erg beeldvullend, en dat past best, maar maakt het weer minder spannend. Een beetje straight-forward, erg portretfoto en weinig andere invloeden. Als portretfoto vind ik m best goed gelukt.
@Fab1man: eerste foto doet me weinig. Gebrek aan contrast, spanning enz... Als we met de kat konden meekijken, en je dus vanuit een andere hoek had genomen had het wel leuk kunnen zijn, maar nu zie ik gewoon een kat. Tweede foto is erg mooi inderdaad, maar misschien wat te koud (blauw).

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.