@KatirZan:
De DOF lijkt goed te gaan, ik vind de foto alleen een tikkeltje overbelicht (zie haar schouder en, ahem, haar shirtje bij de boezem).
@Speedfight:
Dit lijkt mij een moeilijke foto om te maken. Fel licht op sommige plekken, donker licht op andere plekken. Al met al toch behoorlijk gelukt, je zou volgende keer nog eens een hele lichte HDR benadering kunnen proberen (paar foto's nemen met andere sluitertijden in manuele stand, zodat je ook wat donkere en lichte foto's hebt, die je kan samenvoegen).
@De_Bastaard:
Vette foto. Ik ben geen meester in fotografie (

) maar je zou een volgende keer kunnen proberen de motor helemaal scherp te krijgen (dus ook remvloeistofreservoir, koplamp e.d.) terwijl de achtergrond vaag wordt. Dan steekt de motor extra af t.o.v. de achtergrond.
@DoubleJ:
Beetje verbrande look met het overbelichte strand. Artistiek vind ik het wel aardig.
@SilentThunder:
Leuke plaat met een leuk gevonden leidraad (de weg). Aan de andere kant is het wel een redelijk druk plaatje geworden. Is de linkerkant er meer afsnijden een optie?
@Vich:
Ik begrijp dat er een trein voorbij kwam. In de plaat zie ik dat niet echt terug, maar er blijft genoeg om naar te kijken.
@Dutch3men:
De haven staat er goed op, maar de plaat is niet zo spannend. Heb je ook een foto met iets wat dichterbij op de voorgrond?
Stoney3k:
Ik vind de foto mooier wat betreft de lucht dan de motion blur waar het om gaat. Er is vast een betere hoek waarop je deze techniek in kan zetten dan van boven. Overigens heb ik nog geen mooie foto kunnen schieten met deze techniek, ik vind het razend moeilijk.
@samo:
Bizar kleurenspel, heel bijzonder plaatje (vooral met die sterren in diepblauw erbij en dat groene vlak van de schuur).
@YC:
Artistieke plaat. Kan het zijn dat het wat korrelig is geworden?
@Henk:
Het onderwerp is uitermate boeiend. Wellicht kan je het iets harder proberen te maken zodat de lijnen van de kolk er wat scherper uitspringen. Scheef staan heeft mij niet gestoord en de ruimte onder en beneden geeft het wat verhouding.
@relonky:
Erg kaal, maar dat is dan ook de bedoeling. Als Rotterdammer herken je de Erasmusbrug vast direct, maar niet iedereen zal dat in een keer raden, denk ik.
@DoubljeJ:
Zelfde opmerking, de foto 'bijt'. Als dat de bedoeling was, dan is het gelukt, want het komt op mij over als een bakplaatstrand waar je vanaf fikt

@MetaFrame:
Ik vind het een goed gelukte foto. Je zou het onderwerp nog ietsje dichterbij kunnen halen en/of een stilstaand element kunnen zoeken naast het circuit waardoor de snelheid nog beter toont.
@Grudge
Kiekeboe

@rojv:
Genoeg te zien. Als je van kliederen met Photoshop houdt, zou je het water iets blauwer kunnen maken, dan wordt het helemaal idyllisch
@fooker:
Ik vind deze versie toch echt prettiger dan de vorige versies.
@Arrigi:
Het kind heeft prachtige grote kijkers. Dat komt niet echt uit de plaat. Bovendien staat er nogal wat van mama bij (hand), terwijl de handen van het kind weer afwezig zijn. Alleen het hoofdje met schoudertjes een volgende keer?
@Martijnvdp:
De kleuren zijn erg pakkend, maar wit in het landschap wordt wel erg wit (=geen detail te zien).
@Tom:
Ik vind 'm vet. Klein puntje is de straatverlichting die wel erg witte plekke neerzet en helaas wat vage voetgangers erbij.
@Muse:
Prachtige lucht, de linkerzijde van de plaat wordt ietsje donker t.o.v. het midden.
@Olli:
Liev, maar zit de kop van de kat toevallig net in de schaduw?
@Zjerre:
Het is wat lastig om snel te zien hoe de fietshelm precies loopt. Die zou je er iets groter op kunnen zetten een volgende maal. De schittering in de helm vind ik niet helemaal prettig.
@Wilko:
Vind 'm wel af. Je zou nog kunnen trucken met het licht (fel van de zon en de donkere plek rechtsonderin).
@Gevallen:
De kleuren liggen er vet op. Voor de rest niet al te spannend (koeien staan ook wat verloren in beeld).
@CKY2K:
De vogel is nogal donker geworden. Het is echter wel het onderwerp, dat zou ik een volgende keer anders proberen te schieten (lichtere zijde van de vogel opzoeken?).
@kiwipletter:
De lucht is prachtig. Je mist wel een stukje vanweg de grote witte vlek.
@w o u t e r:
Hele leuke foto, maar kan het zij dat je er aan hebt zitten knutselen? Ik zie bijvoorbeeld een witte vlek rondom de Britse vlag, en de lucht is ook wat vager met het wolkendetail. Dat zijn kleine dingetjes.
@fuze:
Strakke foto. Kan je het witte accent ook nog ietsje naar boven leggen achter de toren? Misschien is dat logischer omdat daar de top zit.
@Foxke:
Fabulous, heel er bijzonder. Enige puntje, het witte gebouw achterin lijkt in de wolken weg te smelten.
@Overwijk:
Idee is goed, qua uitwerking had je nog door de knietjes kunnen gaan. Ook is het water in de verte wat minder inzichtelijk (erg licht). Je tweede foto is weer wat mat en donker, maar het onderwerp is een stuk beter voor de dag gekomen.
@Martijnvdp:
Het onderwerp is stoer. Kan je de kleuren van de bus nog ietsje beter eruit krijgen (vooral het rood/oranje zou mooi afsteken tegen al dat blauw.
@fooker:
Waarom ISO1600 (tenzij de korreltjes bewust zijn)?
@YC:
De kleuren doen 't 'm, de boompjes wat minder naar mijn smaak. Als ze dan toch onscherp moesten zijn, had een tintje onscherper van mij wel gemogen. Nu kan ik ze toch net niet loslaten als onderwerp als ik er naar kijk. Qua kleuren gaat het supersmooth muv de oranje banen die onderaan lijken te zitten. Dat zal vast ook in de originele plaat zo zijn.
@Overwijk:
Geinig. Het zal vast niet mogelijk zijn geweest de schaduw veel strakker te krijgen aan de randen, dan had je nog iets meer detail gehad.
@royv:
is de foto ietsje onscherp of ligt dat aan mijn ogen?
@Martijnvdp:
Ik vind deze foto eerlijk gezegd leuker dan die met de bus (net even wat rustiger en geen verstoord spiegelbeeld).
Nadat ik iedereen weer heb bijgewerkt, ook nog een van mij erbij.
grotere versie
Foto van de keuken met de Sigma 70-300 APO in de macro stand. Het spelen met Photoshop heb ik nog niet helemaal onder de knie, maar oefening baart kunst.