Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.789 views sinds 30-01-2008

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26
@Samo. Erg vette foto, komt voornamelijk doordat je door je hoofd kan kijken.

Hier nog een foto van een paar maandjes geleden. Vind hem zelf aardig gelukt, mede door de nabewerking waar ik voornamelijk de kleuren heb aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/kevinschop/content/bin/images/small/IMG_2753.jpg

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@proller: ik vind 'm erg leuk, misschien ietsjes contrast toevoegen. Leuk koppie O+

Anoniem: 229183

Nomad schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:03:
[...]

Mail het me maar, is ook goed. Je vind mijn mail wel in mijn profiel.
Hij staat in je mailbox.

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 18:44
Voor het eerst ook een fototje plaatsen in een testcase,tips zijn natuurlijk welkom. Link naar grotere versie.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1434/1137845334_57972ed537.jpg

Foto is genomen met een Pentax K110D en een Sigma 18-50 3.5-5-6.
50mm / F11 / ISO 400

Ik ben er opzich best tevreden over behalve dat er net een blaadje bijhangt dat niet helemaal je dat is maar toch, zoals ik al zij commentaar welkom.

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 08:14
Ik vind het een leuke foto Huba, maar persoonlijk had ik de lucht strakblauw gemaakt en ik vind het jammer van de uitgebloeide/dode bloem.

Ben even wezen spelen met de 'macro' functie op mn sigma 70/300
jammer dat het stuk voor de vleugels naar mijn mening niet helemaal scherp is.
Afbeeldingslocatie: http://xs318.xs.to/xs318/07334/Vliegbeest-border.jpg
(tevens klikbaar voor groot)

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
@e4rnie: Draai "niet helemaal" maar om, je foto is helemaal niet scherp ;). Geeft niks, alle begin is moeilijk en macro is nog net een beetje moeilijker. Je kan beter beginnen met een hoge ISO, want 1/320 sec is normaal al lastig @ 300mm, bij macro helemaal. 300mm is ook erg veel imo. De meeste macrofoto's worden gemaakt met een brandpuntlengte tussen de 50mm en de 200mm, met het zwaartepunt ergens rond de 100mm.
Ken je het macrotopic? Staan mooie foto's, maar je kan er ook veel opsteken!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
ik zat vandaag voor het eerst te pielen met mn camera in het donker.... nu had ik deze foto gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotobewaren.nl/output/1187293431.jpg

ik vroeg me alleen af, hoe ik de 'flare' van die lantaarnpalen wat minder groot krijg....

het effect van de voorbijrijdende auto's is wel zoals ik het wil...

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
kattapult schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:46:
ik zat vandaag voor het eerst te pielen met mn camera in het donker.... nu had ik deze foto gemaakt:

[afbeelding]

ik vroeg me alleen af, hoe ik de 'flare' van die lantaarnpalen wat minder groot krijg....

het effect van de voorbijrijdende auto's is wel zoals ik het wil...
ND4 of ND8 op je lens en een groter diafragma :) Die flares komen door het afstoppen.

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Henk schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:48:
[...]

ND4 of ND8 op je lens en een groter diafragma :) Die flares komen door het afstoppen.
ok.... deze foto was geschoten op ISO400 - F22 - 30"

dus misschien was F12 ofzo beter geweest ??

• Toff

Toff

FP ProMod
Klopt. Je kan beginnen met je ISO omlaag te gooien, dat scheelt al een paar stops. Verder zou je bij een lange sluitertijd je lens kunnen afdekken (eventueel gedeeltelijk, maar dan wel een beetje blijven bewegen) met een stuk zwart karton ofzo als er geen auto langskomt. En filters kunnen natuurlijk ook, maar een beetje pielen kan ook lollig zijn.

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 18:15
Afbeeldingslocatie: http://www.colijn.be/tweakers/couple.jpg

Verliefd koppeltje in een park in Geneve :) ik vind het een leuke foto, geen idee wat ik er aan zou veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:26
@Huba, Mooie foto goede compositie, mooie kleuren en mooi scherp. Kan geen negatief iets bedenken.
@errrrrnie, met 600pix breed ziet die er goed uit, groot zie je dat die niet erg scherp is. Toch wel aardig gelukt vind ik.
@kattapult, mooie foto, alleen probeer die paarse strepen op de voorgrond weg te poetsen.
@Cocico. Geen gekke foto, maar er zit iets van een waas overheen, lijkt wel of de foto is ingescand.

(wil iemand nog commentaar geven op mijn foto :'( )
silencedead in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 09:02

dotcode

///\00/\\

Een mooie morgen in de bergen.

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/9752/dsc7191600nk1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@silencedead: Compositie had naar mijn mening beter anders gekund, bijvoorbeeld het hart van de bloem meer aan de rechterkant omdat de bloem al naar links uitloopt.
@Huba: onderwerp vind ik niet zo spannend, ook lijken de wolken roze of ligt dit aan mij?
@errrrrrrnie: mooie foto, jammer dat hij niet helemaal scherp is, ik heb dezelfde lens ook dus ik weet hoe lastig het foto's maken is met die lens..
@kattapult: foto is wel grappig maar die paarse bloem(?) stoort wel in de foto
@cocico: mooie foto :)
@dotcode: pracht onderwerp, zoiets kom je niet elke dag tegen

Ik ben ook weer terug van mijn 2weekse zeilvakantie, hier één van de foto's:

Klikbaar voor groot formaat
Afbeeldingslocatie: http://www.gijstromp.nl/vak01crop.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door gise op 17-08-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 11:21
@cocico: Leuke foto. Hij voelt een tikkie scheef alhoewel de bank recht straat.... :P
@dotcode: Op zich schitterende locatie. Als ik puur de foto beschouw zou het wat krachtiger kunnen: persoon er niet op, spullen rond de tent weghalen, en beide tenten sluiten. Nu is het meer een vakantiekiekje op een zeer spectaculaire locatie.
@gise: Beetje donker, maar zeer cool! Wel een foto die lang je aandacht vasthoudt.

Lol met mijn Raynox DCR-250:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_4682_600.jpg

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Gisteren geschoten in Cadzand-Bad, het was er bij momenten echt zomers 8) . De foto is klikbaar overigens!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1440/1151821496_4321bd3fed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 18:44
@Gise

Spannend nee dat is hij idd niet, vraag me overigens wel af hoe je een bloem er spannend op krijgt maar dat even terzijde. En de wolken roze, kan hem ook aan mij liggen mijn scherm is niet dat je zecht van top kwaliteit maar roze zie ik er niet in.

@De rest: Voel me nog niet pro genoeg om een menig te geven over andere zijn of haar foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:20

Fab1Man

Live life to the fullest

Fab1Man schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:19:
De volgende foto vond ik super. Gemaakt met een Nikon D50, van mijn vader. Bewerking is minimaal:

[afbeelding]
Als iemand nog commentaar wil leveren op mijn foto, zou ik daar heel blij mee zijn :) .
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will4404/NikonD40/zugspitzeklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:03

samo

yo/wassup

Zo, laat ik eens een ritsje mening geven. :-)

@Silencedead: Erg mooi beeld, klein beetje kleur werkt wel. Wit is wel een beetje grijs, klopt dat of ligt dat aan mij?
@Huba: Leuk, jammer van dat dode blaadje. Kleuren kunnen net wat sprankelender. Leuke setup en de wolken erachter staan erg mooi.
@errrrrnie: hmmm, doet mij weinig. Ik ben niet zo'n fan van dit soort foto's.
@kattapult: leuk idee en ook mooi verzadigde kleuren. Flares noemen is een open deur intrappen dus doe ik niet O-)
@cocico: ik heb een beetje een voyeuristish gevoel bij deze foto en niet echt een romantisch gevoel. Komt denk ik door de kleurzweem. Misschien had het leuker geweest om iemand naast hun op de bank te hebben die hun negeert, of mensen die voorbij lopen, en daarmee benadrukken dat zij een eigen wereld hebben. Nu kijken wij gewoon mee met hun wereld.
@dotcode: erg mooi beeld, erg mooi die tentjes in de voorgrond. Je leeft echt een beetje mee. Hoewel het moeilijk is een lijn te vinden heb ik het idee dat de foto een klein beetje naar links hangt en dus niet helemaal recht is.
@gise: leuke foto, mooi beeld. sereen
@stiegl: leuk, goed gekozen. Mooie focus op het echte onderwerp.
@[SainteR]: Leuke foto, leuke sfeer. Alleen die titel vind ik niks. Heeft bij mij een heel andere associatie, en totaal geen link met dit beeld.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
@Fab1Man: mooie foto... maar ik mis 'iets'. De berg op de achtergrond is wel leuk, en het dorp en de kleuren ook. Maar ik zou er iets méér van verwachten. 'k Weet evenwel niet wat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 14425 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:20:
Gisteren geschoten in Cadzand-Bad, het was er bij momenten echt zomers 8) . De foto is klikbaar overigens!

[afbeelding]
Wat rare jpeg compressie ofzo, sommige vlakken lijken niet helemaal lekker te gaan (of toch overbelicht wat ik eerst dacht maar later niet meer :P)....anyway is die titel idd niet erg handig. Je stopt je foto in een hokje en geeft de kijker minder vrijheid. Je moet wel heel zeker van je boodschap zijn om een titel eraan te plakken.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
@ SainteR: knàp model! Mooie (extreme) Kodak Gold kleuren. Goeie pose (uitdagend). Maar wàt een lélijk kader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
cocico schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:47:
@ SainteR: knàp model! Mooie (extreme) Kodak Gold kleuren. Goeie pose (uitdagend). Maar wàt een lélijk kader!
Ik wou het zelfde zeggen.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Ik ook! ;) Zeer strakke foto maar die kader trekt niveau enorm omlaag... die gamer "]SainT[" 'tag' ook trouwens... maar dat is misschien persoonlijk

[ Voor 29% gewijzigd door DoubleJ op 18-08-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DoubleJ schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:55:
[...]

Ik ook! ;) Zeer strakke foto maar die kader trekt niveau enorm omlaag... die gamer "]SainT[" 'tag' ook trouwens... maar dat is misschien persoonlijk
Jullie hebben gelijk. Ik slaag er niet in om in Photoshop mooi kaders te maken. Allicht heeft dat veel te zien met mijn gebrekkige Photoshopkennis. Iemand enige tips om dat kader meer professioneel ogend te maken? Als er zich iemand geroepen voelt om er een mooie rand rond te zetten hou ik die vooral niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172418

Anoniem: 14425 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

Jullie hebben gelijk. Ik slaag er niet in om in Photoshop mooi kaders te maken. Allicht heeft dat veel te zien met mijn gebrekkige Photoshopkennis. Iemand enige tips om dat kader meer professioneel ogend te maken? Als er zich iemand geroepen voelt om er een mooie rand rond te zetten hou ik die vooral niet tegen...
Kaders zijn meestal not-done. Een simpele zwarte lijn van 1 á 2 px. is meestal veel verzorgder, als je dan toch een kadertje wilt, kies er dan voor zwarte lijn van 10 px. met daarin nog een border van 1 px in het wit. Groots is meestal niks. Imho..

Hier nog wat van mij. Nog steeds een ''vakantie'' foto, gemaakt bij een roofvogelshowtje. Vogels kwamen heerlijk dichtbij, heb nog op mijn website een foto staan waar ik een oog van één van beestje heb gemacroot. Alleen één arend gaf een behoorlijke tik met zijn vleugel tegen mijn tamron toen hij heel laag overvloog...

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1262/1157391553_ac60e4ae39.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Anoniem: 14425 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:45:
[...]

je gaat juist te ver in het photoshoppen, doe gewoon een zwarte kader van een x aantal pixels met daarin in een licht font (helvetica light bijv.) je naam en de titel. Zo leid het veel minder af van de foto en voegt het wellicht nog wel wat toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 19:59
Vanavond ga ik wat reacties plaatsen, maar voor nu een plaatje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://below-zero-degrees.nl/content/Paris/Day%202/IMG_3742.jpg

Ik vind hem zelf wel goed gelukt. Hij is onbewerkt, alleen geresized. Wat zou ik kunnen verbeten/veranderen? Wil graag leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
TranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:29:
Vanavond ga ik wat reacties plaatsen, maar voor nu een plaatje van mijn kant:

[afbeelding]

Ik vind hem zelf wel goed gelukt. Hij is onbewerkt, alleen geresized. Wat zou ik kunnen verbeten/veranderen? Wil graag leren :)
Mooi! Maar ik denk dat je iets meer moest inzoomen: nu loopt het gebouw nogal 'bol' af 8) Verder vind ik de TA nogal storend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

In Duitsland groeien wel erg rare dingen uit een maïs veld:

Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/24619/2003909219028099874_fs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
cocico schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:00:
[...]

Mooi! Maar ik denk dat je iets meer moest inzoomen: nu loopt het gebouw nogal 'bol' af 8) Verder vind ik de TA nogal storend ;)
Nu is het ook zo dat het gebouw een ronde bovenkant had. Dus daarom loopt ie bol af. Ik wilde hem ook niet afsnijden aan de rechterkant...

Enne, TA? ben even kwijt wat dat ook alweer is. In de technishe FAQ kon ik hem ook al niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
TranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:10:
[...]

Nu is het ook zo dat het gebouw een ronde bovenkant had. Dus daarom loopt ie bol af. Ik wilde hem ook niet afsnijden aan de rechterkant...

Enne, TA? ben even kwijt wat dat ook alweer is. In de technishe FAQ kon ik hem ook al niet vinden...
Sorry, TA is geen 'term' maar zijn de letters die reflecteren linksonderin in beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-06 17:34
@ [SainteR]: Heb je links van haar tas wat weggewerkt ofzo? Rare vlek iig of ligt dat aan mij?

@ Derice: zijn dan toevallig die nieuwe molens bij Bocholt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
cocico schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:32:
[...]

Sorry, TA is geen 'term' maar zijn de letters die reflecteren linksonderin in beeld ;)
8)7 lol. Misschien dat ik daar nog wat kan croppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comp-Freak schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:55:
@ [SainteR]: Heb je links van haar tas wat weggewerkt ofzo? Rare vlek iig of ligt dat aan mij?

Comp-Freak: idd er stond een schaduw van de fotograaf. Ik heb intussen het wat subtieler aangepakt en heb ook de afgekraakte border vervangen door een hopelijk beter resultaat. Voor de geinteresseerden het resultaat zie je: hier! Bedankt iedereen voor de vele tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21921

Weerspiegeling, 1 stop gepushed
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4uiwzzd.jpg

Klik op thumb voor origineel

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 18-08-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 21921 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:39:
Weerspiegeling, 1 stop gepushed
[afbeelding]

schaapie!
[afbeelding]

Klik op thumb voor origineel
*mompelt iets met solo testcase, graag even aanpassen :)
Qua commentaar vind ik beiden nogal grijs met een uitgeten lucht. Kortom, je belichting vind ik vooral jammerlijk storen. Je tweede foto vind ik niks, dus ik ga ervanuit dat je die weg haalt eigenlijk, dus nog even extra commentaar op de eerste foto: de weerspiegeling is leuk, maar de uitgeten lucht (zoals gezegd) en het vieze water doen het hem voor mij gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181654

Gisteravond gemaakt in Oslo:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1438/1151863791_b7ddc18e8d.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 181654 op 19-08-2007 13:06 . Reden: check images vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@ [SainteR]: Nu is ie beter, maar ik viond hem nog steeds aan de gele kant.
@ Redhero: leuke uitdrukking!
@ Derice: Mooie kleurtjes, al denk ik dat landscape mooier geweest was, meer van de voorgrond.
@ TranceSetter: Jammer dat het gebouw ophoudt voordat de foto ophoudt.
@ Fab1Man: ik vind het een typisch vakantie kiekje. Leuk, maar idd mist er iets spannends.

Ik was een paar dagen geleden net te laat voor een mooie zonsondergang, heb ik deze maar geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://212.238.216.189/Photo/test/IMG_5050.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hotel de l'Europa, Amsterdam. Gisteravond 21:16, zonder statief dus met hogere ISO. 10-22 lens, grachten lopen zo rond, is geen fish-eye-effect. Tone-mapping uit 1 RAW.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1269/1161213323_a6c4d68720.jpg

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nomad schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:46:
[...]

*mompelt iets met solo testcase, graag even aanpassen :)
Qua commentaar vind ik beiden nogal grijs met een uitgeten lucht. Kortom, je belichting vind ik vooral jammerlijk storen. Je tweede foto vind ik niks, dus ik ga ervanuit dat je die weg haalt eigenlijk, dus nog even extra commentaar op de eerste foto: de weerspiegeling is leuk, maar de uitgeten lucht (zoals gezegd) en het vieze water doen het hem voor mij gewoon niet zo.
de belichting storend? Hoe had jij het opgelost dan? zonder 1 stop te pushen krijg je helemaal een scherp contrast en zie je de weerspiegeling nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Afbeeldingslocatie: http://below-zero-degrees.nl/content/Paris/Day%202/IMG_3745.jpg

Is deze versie beter? TA is eraf, en het gebouw loopt nu 'door' het einde van de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Comp-Freak schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:55:
Nope, deze stond bij Munster / Sendenhorst in de buurt.
Waren er wel nog een aantal in de verte in aanbouw, best raar zo'n paal zonder wieken.
zonoskar schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:53:
@ Derice: Mooie kleurtjes, al denk ik dat landscape mooier geweest was, meer van de voorgrond.
Had een goeie optie geweest, helaas kon ik dat hier niet toepassen omdat ik te dicht op de molen stond en ik niet verder terug kon dan 17mm.
Ook stonden er bomen langs de weg die dan het zicht op de molen zouden belemmeren.

Ik hou het in m'n achterhoofd voor een volgende foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Afbeeldingslocatie: http://www.roelandz.nl/dump/montpellier_b.jpg

Montpellier. Foto genomen met Sony W1, dus helaas niet al te scherp bij het linkergebouw. Zie wat clipping bij het gebouw en de kleuren en crop zijn misschien niet optimaal (foto loopt een stuk door naar links en naar boven) dus bitte wat tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aj: hele leuke sfeer alleen staat het gebouw net te veraf om er veel detail te kunnen in onderscheiden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

ajhaverkamp schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:42:
Hotel de l'Europa, Amsterdam. Gisteravond 21:16, zonder statief dus met hogere ISO. 10-22 lens, grachten lopen zo rond, is geen fish-eye-effect. Tone-mapping uit 1 RAW.
[afbeelding]
Gave plaat hoor! Ik vind hem ietsie te blauw, de gevel had mooier geweest en nog meer eruit gesprongen als hij niet zo blauw was. Verder een mooie locatie en een lekkere compositie, mooie vertekening. Een dreigende lucht of een overweldige zonsondergang had deze plaat helemaal afgemaakt. Mooie testcase, net geen showcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Afgelopen vakantie was er een groot vuurwerk spektakel bij ons op de camping.
IK had toen net mijn nieuwe Canon Eos 400D een weekje, en dacht(als een echte noobie :+ ) eens uit te proberen hoe het uitpakt bij het maken van foto's van vuurwerk.
Het onderwerp is niet echt bijzonder, toch vond ik dat sommige foto's mooi zijn uitgepakt.
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/1048/vuurwerkqn4.jpg
Klik hier voor de grote versie

De foto is door de hoge iso erg korrelig, en er zal vast veel te verbeteren zijn.
Maar comments zijn altijd welkom

[ Voor 0% gewijzigd door ZipperJR op 19-08-2007 00:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Derice: zie ik JPEG artifacts bij de wiek linksonder? Wel leuke compositie en kleurtjes. Portrait vind ik er juist goed bij passen.
@r0ck3t: die lucht en de weerspiegeling is mij te fel. HDR had het waarschijnlijk mooier gemaakt :-)
@zonoskar: ik vind er niet zoveel aan. Te donker denk ik.
@ajhaverkamp: erg stijlvol, mooie kleuren. Wel aardig wat ruis in o.a. de steiger, als ik me niet vergis.
@TranceSetter: ik vond het juist iets toevoegen dat het "einde" van het gebouw er ook bij staat.
@ZipperJ: ik vind het niet zo bijzonder. Het is nogal klein op de hele foto en heel spectaculair ziet het er niet uit. Hoge ISO heb je bij vuurwerk niet nodig. Deze is bijvoorbeeld met ISO80 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181654 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:46:
@Derice: zie ik JPEG artifacts bij de wiek linksonder? Wel leuke compositie en kleurtjes. Portrait vind ik er juist goed bij passen.
Thanks!
Zelf zie ik die artifects niet.
Maar als er al zijn, dan komt dat door Photoshop Save For Web, 't origineel is namelijk een RAW foto. Toch heb ik de foto op 100% JPG quality opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
@usrbin: Mooie foto, lekker sfeertje. HDR bewerking?
@zonoskar: Het onderwerp is erg slecht belicht. Misschien had het beter gewerkt als je hem van de andere kant had genomen.
@ajhaverkamp: Nice! Weinig op aan te merken.
@TranceSetter: Je moet je foto's wel iets langer online laten staan als je er commentaar op wil.
@Pinda: Mooie belichting, zou je een grotere versie kunnen linken? Deze versie is vrij moeilijk te beoordelen. Is dit een tonemapping?
@ZipperJR: Bij vuurwerk moet je met langere sluitertijden werken. Je foto bestaat nu ook uit 80% zwart met middenin wat onderwerp, dat maakt het ook niet al te aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Stiegl schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:33:
@TranceSetter: Je moet je foto's wel iets langer online laten staan als je er commentaar op wil.
Door wat gehannes met mijn hosting is die foto eraf. Normaal laat ik ze minimaal een half jaar staan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 14:40

Floor-is

5.2

[afbeelding]
Ehr wat doet deze foto in dit topic :? Hij voldoet in mijn ogen aan geen enkel van de criteria voor dit topic. Dus hup naar showcase!! ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stiegl schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:33:
@usrbin: Mooie foto, lekker sfeertje. HDR bewerking?
Het lijkt er wel op, maar nee :-). Gewoon 1 foto en daarna de donkere delen wat pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35

Rudedadude

Maybe we were born to run

Terug van vakantie. Veel natuur gezien, dus veel landschapjes tussen de foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/at01k.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:18
Ik vind hem erg leuk!
Je kijkt echt de diepte in tussen de 2 'bergen' door.

Alleen de lucht, die stukjes overbelicthe wolken, en de wolken zijn nogal 'vaag'.

Verder een erg leuke plaat!

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229183

Rudedadude schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:56:
Terug van vakantie. Veel natuur gezien, dus veel landschapjes tussen de foto's :)

[afbeelding]
Ja supervette shite! Twee woeste bergen bakenen een rustig en vredig valleitje af. Echt een gevoelsfoto. De bergen en het bos leiden je naar het valleitje, alwaar je je veilig voelt doordat je eerder in aanraking kwam met die ruwe bergen en deze het dal lijken te beschermen. Heerlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 229183 op 19-08-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[afbeelding]
gaaf arjan, echt mooi gedaan. Ziet de foto er ook mooier uit wanneer je perspectief via PS compenseert?

[ Voor 65% gewijzigd door Nomad op 19-08-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Nomad schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:49:
[...]
gaaf arjan, echt mooi gedaan. Ziet de foto er ook mooier uit wanneer je perspectief via PS compenseert?
Zoiets? Dan wordt het een beetje krapjes, gaat nog net. Binnenkort maar eventjes opnieuw erlangs lopen en dan met statief. De ruis stoort mij nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

heb ze even naast elkaar bekeken en ja idd zoiets ja :). Vind die correctie het wel mooier maken. Goede foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Arjan:
Inderdaad veel mooier na correctie! Volgende keer wat ruimer schieten, zodat hij na correctie minder krap is. Ik vraag me af of ik de enige ben waar de kleur zo vreemd overkomt. Heb je verbeterde versie gedownload en dan (b)lijkt dat je hem in Adobe RGB hebt weggezet? Na correctie naar sRGB vind ik hem nog steeds veel te blauw, dus ik heb de kleurbalans wat warmer gemaakt, met dit als resultaat. De lucht is mss wat minder spannend, maar het pand gaat er imo op vooruit. Zeker een plek om nog eens terug te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Zeker beter na de correctie Arjan! 100% Showcasewaardig nu. Toch blijf ik zeggen (net als Toff hierboven) dat ik de blauwigheid op de gevel niet zo super vind.

[ Voor 45% gewijzigd door Josh op 19-08-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217385

Foto gemaakt tijdens 19e Internationale Vliegerfestival in Emmen, als er een verzamelcase van komt wil ik wel wat meer uploaden. De luchten waren erg grijs met een velle zon erachter, dus ik moet toch echt een keer aan de filters. Deze vond ik wel leuk en testcase waardig.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1022/1173008055_d405d0553a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cheesehome/Testcase/DSC_4501_600.jpg
'k vond em wel decoratief...

[ Voor 9% gewijzigd door Stiegl op 19-08-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109638

Afbeeldingslocatie: http://foto.styledideas.be/ketting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Toff schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:09:
@Arjan:
Inderdaad veel mooier na correctie! Volgende keer wat ruimer schieten, zodat hij na correctie minder krap is. Ik vraag me af of ik de enige ben waar de kleur zo vreemd overkomt. Heb je verbeterde versie gedownload en dan (b)lijkt dat je hem in Adobe RGB hebt weggezet? Na correctie naar sRGB vind ik hem nog steeds veel te blauw, dus ik heb de kleurbalans wat warmer gemaakt, met dit als resultaat. De lucht is mss wat minder spannend, maar het pand gaat er imo op vooruit. Zeker een plek om nog eens terug te gaan!
Wijder schieten wordt een beetje lastig, dit is al op 10 mm (op een 1,6x crop cam). Misschien kan ik nog ietsje achteruit lopen zonder dat de kade in beeld komt.
Dat aRGB snap ik niks van, ik weet niet zo heel veel van CS3. Maar onder "Edit" -> "Color Settings" staat mijn "Working Spaces RGB" ingesteld op "sRGB IEChuppeldepup". In het "Save As" venster staat onder de optie "Color" de optie "ICC Profile: Adobe RGB (1998)". Moet ik daar dan het vinkje weghalen? Want die optie krijg ik niet op sRGB.
Grrrr, Photomatix heeft dat veroorzaakt, stom dat ik dat niet gezien heb. Iets waar ik nu beter op zal gaan letten. Normaal werk ik van begin tot eind in sRGB.
Al deze tips in acht nemend zal ik binnenkort nog een keertje een poging wagen. Kijken of ik dan wat beters kan maken. Het onderwerp valt in ieder geval in de smaak hier. (Beter dan mijn duizenden beestenfoto's)

Wat commentaar op bovenstaande foto's:
@Rudedadude: erg mooi, mooi licht, goed gezien, goed vastgelegd, lekker vakantiegevoel roept hij op.
@MicrosoftMax: het is dat je zegt dat het een vlieger is, anders had ik het niet gezien, ik mis iets in beeld dat me duidelijk maakt wat de schaal is, goed geflitst, daar is niks mee.
@Stiegl mis: de schaduw is wel aardig, kon je hem niet uit zijn huisje lokken? Want de schaduw van het beestje zelf erbij had de foto echt leuk gemaakt.
@jellepunk: ja, een ketting aan een boom, niet echt spannend als onderwerp, daar zou je door een extreme bewerking misschien wat van kunnen maken. Ik zou er zelf geen foto in zien.

[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 19-08-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
ajhaverkamp schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:39:
[...]

Wijder schieten wordt een beetje lastig, dit is al op 10 mm (op een 1,6x crop cam). Misschien kan ik nog ietsje achteruit lopen zonder dat de kade in beeld komt.
Ik zou juist een beetje kade meenemen, want door de perspectiefcorrectie valt dat er dan weer gewoon vanaf toch? Die spiegeling in het water smaakt juist naar meer, zo veel mogelijk meer!
(Beter dan mijn duizenden beestenfoto's)
Eerder "anders". Je dierenfoto's zijn over het algemeen van constant hoge kwaliteit, maar daar treedt bij de vaste kijker snel gewenning op.

Ik kijk uit naar de nieuwe versie van deze (maar dan wel in de showcase zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• openbook
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1218/1180741038_ecec4c807a.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 00:23
Mijn eerste foto hier.... Gemaakt met een Nikon D40 en de standaard kitlens. Ik ben erg benieuwd naar commentaar! De foto is gemaakt in Aix en Provence (zuid Frankrijk).

Afbeeldingslocatie: http://got.vanhussel.net/DSC_0749.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 14:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Leuk! Aardige compositie, alleen het huisje kan nog net wat lichter wat mij betreft.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:57
Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Jabeek/IMG_4589GoT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Erg mooi minimalistisch. Jammer van het stof/vuil op de spiegelende plaat, maar verder een leuk kiekje :)
marco5 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:32:
Mijn eerste foto hier.... Gemaakt met een Nikon D40 en de standaard kitlens. Ik ben erg benieuwd naar commentaar! De foto is gemaakt in Aix en Provence (zuid Frankrijk).

[afbeelding]
Mooie blauwe Nikon lucht, leuk straatje, maar je mist iets van een onderwerp. Je hebt de foto waarschijnlijk vanuit een staande positie iets omhoog genomen, en dat maakt je foto eerder een standaard vakantiefoto dan een speciale eye catcher.

Om zo'n foto beter te maken kan je kijken naar een leuk detail of mooi lijnenspel. Nu zal in dit geval de eerste mogelijkheid (detail) zich beter doen dan de tweede (lijnen), maar het zijn de makkelijkste manieren om je foto een stuk interessanter te maken :)
Je plaat kijkt lekker weg, en de hoge verzadiging doet het hier goed. Je compositie leent zich er trouwens wel voor om er meer een panoramisch shot van te maken. Als er meer aan de zijkanten op stond was het makkelijk geweest om het even te photoshoppen, maar een idee'tje zoals dit.

En nu een kiekje van mijzelf (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1282/1193967991_585eae221c.jpg

Het is van het Jazz Festival Delft afgelopen weekend (http://jazzfestivaldelft.nl), waarbij dit de overactieve, schattige en leuke zangeres is van Room Eleven (de complete set van foto's staan op mijn Flickr account).

Mijn eigen kritiekpunten zijn dat de foto helaas niet scherp is, maar dat komt omdat de foto met 1/100 op 150mm (met x1.5 crop) in het donker zonder flits (wilde niet flitsen omdat ik het publiek waarschijnlijk te veel zou irriteren) heb gemaakt. Daarnaast probeerde ik zo te mikken dat er weinig hoofden in beeld waren, maar een krullenbol bleef er voor staan :p

Maar graag kritiek&commentaar: wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
offtopic:
Heb je die in een groter formaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
mithras schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:20:
[...]
Erg mooi minimalistisch. Jammer van het stof/vuil op de spiegelende plaat, maar verder een leuk kiekje :)
Maar graag kritiek&commentaar: wat vinden jullie ervan?
Thanx, spiegelende plaat is trouwens mijn auto ;). Ik vond hem eigenlijk nog relatief schoon. Misschien doel je op de "deeltjes" die je ziet, dat komt door de metalic lak.

[ Voor 9% gewijzigd door Stiegl op 21-08-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Xtresis schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:41:
[...]

offtopic:
Ja hoor, zal straks even 'n groter formaat online gooien :)
Btw, ik heb nog meer pics van 'Jabeek', zal er eens wat mee gaan knutselen en 'n testcase-je openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Kitten van wat vrienden van me, niet de meest fantastische foto ooit, maar wel erg schattig. (click voor groter)
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1059/1196641327_917db56945.jpg

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Xtresis schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:41:
[...]

offtopic:
klik

Overigens, nog 'n andere foto van mij dan..

Afbeeldingslocatie: http://www.bassius.nl/Pics/Jabeek/600/JPEG/IMG_4597.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197753

@Qadn, ik denk persoonlijk dat hij mooier zou zijn met wat sprekender kleurtjes, het is nu allemaal een beetje vaag. De kat kijkt wel heel leuk in de camera

Afbeeldingslocatie: http://foto.reelspeek.nl/blog/foto/IMG_1030sgot.jpg

Vanuit de auto op weg naar zuid frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 11:01
@Arpie_RS: Ik vind de sfeer wel echt geweldig, maar ik vind de foto wel wat donker. Is dan even de vraag of de sfeer behouden blijft als de foto wat lichter is... Misschien is een 'extreme' bewerking bij deze foto ook wel leuk (extreem contrast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

@Arpie, ikzelf vind de kleuren juist wel prima. Ik vind alleen de compositie niet ideaal en ook niet het draadje wat er bijvoorbeeld op de foto te zien is. (niet dat je kan kiezen waar een kat gaat liggen). Het streepje van het tapijt en de ingetogen kleuren vind ik dan weer mooi. Ik ben het wel mee eens dat ik een iets kleiner diafragma had mogen gebruiken (2.8 ipv 1.8 oid). En de belichting vind ik zelf HEEL erg standaard (maarja katten bewegen veel dus kan niet echt iets opzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier nog een fotootje van mij, ik vroeg me af of deze foto technisch gezien "klopt". (rule of thirds e.d.)
het licht is matig want ik had tegenlicht dus heb wat aan het contrast en vibrance zitten sleutelen. Full res zit achter de link.

Afbeeldingslocatie: http://youalin.tweakdsl.nl/peerdklein.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 21921 op 22-08-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@qadn: Imo zit er wel genoeg kleur in. Kan het zijn dat je een niet-standaard kleurprofiel gebruikt? Mijn PSP vond het nodig om de kleuren te converteren iig. Mooi gebruikgemaakt van de DOF @f/1.8 en een lekker sprekend koppie. Wat ik minder vind is je uitsnede. Die vage vlek (het kattenlijf) voegt eigenlijk niets toe. Liever zie ik hier een liggend formaat, waardoor er een stukje spanning in de plaat komt. In de verhouding 13x18cm komt hij imo het best tot zijn recht. Mijn versie.
ik heb (Q&D) een beetje kleed of bank (?) bijgemaakt links en rechtsonder wat kruimels weggepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-06 11:48

Sharky

Skamn Dippy!

Anoniem: 21921 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:21:
Hier nog een fotootje van mij, ik vroeg me af of deze foto technisch gezien "klopt". (rule of thirds e.d.)
het licht is matig want ik had tegenlicht dus heb wat aan het contrast en vibrance zitten sleutelen. Full res zit achter de link.

[afbeelding]
ik vind het een prachtige foto! Geen afwijkende factoren zoals een kerktoren op de achtergrond ofzo, alleen maar natuur. Paard staat er ook zo rustig bij, alsof je hem stiekem stond te begluren. Compositie is weinig op aan te merken. De foto's mist wel wat scherpte en kleur maar dat kun je zo aanpassen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-06 10:35

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Anoniem: 197753 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:33:
@Qadn, ik denk persoonlijk dat hij mooier zou zijn met wat sprekender kleurtjes, het is nu allemaal een beetje vaag. De kat kijkt wel heel leuk in de camera

[afbeelding]

Vanuit de auto op weg naar zuid Frankrijk
Als je de foto nu eens anders cropt. Hoe komt hij er dan uit te zien? Ik doel daarmee op het stukje weg onderaan. Als je deze eraf haalt en dan de horizon op 1/3 van onderen zet i.p.v. middenin. Probeer het eens zou ik zeggen, vind de weg nl niet veel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

@toff: niets bijzonders, gewoon sRGB. kleuren vind ik zelf wel okay, compositie en iets meer DOF (ietsje, niet veel) kunnen anders. Jouw uitsnede is anders, ik kan maar niet bedenken welke ik mooier vind. (ik ben redenlijk groot fan van vierkante foto's dus staar me misschien wat blind). Heeft een derde hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197753

@hurricane

Afbeeldingslocatie: http://foto.reelspeek.nl/blog/foto/got.jpg

Zo iets? In ieder geval bedankt voor het commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Deze foto van onze boot heb ik geschoten op de camping, vond het eigenlijk wel leuk dat er ook wat andere mensen op staan die in het water bezig zijn. Ben benieuwd wat jullie van de compositie en dergelijke vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1152/1193975294_f0d7ffce7b.jpg

(Klikbaar)

• inquestos
  • Laatst online: 15-06 17:38
@Arpie_RS: nette plaat, mooi licht en heerlijk detail in de wolken! De onderkant eraf croppen is inderdaad een goed idee, maar door ook de kleuren en het contrast aan te passen krijg je een fijnere foto! Ik weet niet of je over PS beschikt, maar door bij Curves alles wat aan te passen (lichtere tinten nog iets lichter, rode lichte tinten nog iets lichter, een holle curve bij groen, evenals bij blauw maar in het midden op normaal niveau), nog wat contrast aan brengen in de wolkenpartijen met curves en daarbij een layermask, en het geheel nog ietswat roder te maken, krijg je naar mijn mening toch een iets fraaier resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/voorbeeld_landschap.jpg

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Anoniem: 218237

hier een foto van mij. Ik ben nog wel erg zoekende over alles wat de 400d kan etc...
Tips, kritiek zijn echt meer dan welkom.

Foto's heb ik gisterochtend in het Valthrbos gemaakt rond 8 uur. Ik wilde gaan oefenen met mn camera en de altijd wisselende belichting in het bos..

Ok, hier is er dus eentje maar. Excuses!!

Geschoten met de standard kitlens, in LR wat contrast toegevoegd.Afbeeldingslocatie: http://i53.photobucket.com/albums/g78/marijede_bruijn/Fotografie/IMG_0258-border.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 218237 op 23-08-2007 16:27 ]

• RZor
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Anoniem: 218237 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:37:
hier een tweetal foto's van mij. Ik ben nog wel erg zoekende over alles wat de 400d kan etc...
Tips, kritiek zijn echt meer dan welkom.

[afbeelding]

[afbeelding]

Foto's heb ik gisterochtend in het Valthrbos gemaakt rond 8 uur. Ik wilde gaan oefenen met mn camera en de altijd wisselende belichting in het bos..
Het is er één teveel maar die eerste vind ik een hele nette foto voor een test! Miss voor een volgende keer dat een wat krappere dof toch iets meer doet voor je foto...

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind de tweede nu juist weer de betere, al lijkt deze iets te donker. Wat heb je aan nabewerking gedaan (lijkt iets te veel contrast in te zitten)? Mss ook handig om de gebruikte lens en focuslengte te vermelden.

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
Graag jullie mening en tips over deze foto.
Ik ben nog maar een beginner dus commentaar is echt welkom :)
Afbeeldingslocatie: http://aap.habboforum.nl/photo.php?file=/spanje%202007/_res/res_DSC3464.jpg

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• RZor

RZor

Sorry!

Briljante lucht, perfect belicht. Kasteel mag wat lichter, en hij staat scheef.
Zo, nu een volledige versie? :P

Nette foto, aardige compositie, iets omlaag croppen kan wel denk ik. Nette kleuren, alleen een beetje donker kasteel dus. Zon links vind ik een hele mooie toevoeging, perfecte timing dus. Beetje shoppen dus nog. Als je em wat groter hebt wil ik em ook wel ff door PS halen om te kijken.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• GoTman
wow dat is snel :9
bedankt voor je commentaar, ik ga zo zelf ook eens wat proberen met PS.
Maar ik ben benieuwd wat jij der nog allemaal mee kan :)
voledige versie vind je hier : http://aap.habboforum.nl/...spanje%202007/DSC3464.jpg

btw het is niet de zon links maar een lantaarnpaal :D

[ Voor 11% gewijzigd door GoTman op 23-08-2007 14:58 ]

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwrobins/3.jpg

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

@Gotman: niet verkeerd! Ik zou hem rechtzetten, iets croppen (tot vierkant :P (maar ik hou van vierkant)) en de schaduwen iets pushen.

• GoTman
@Kaasr: Mooi! mischien proberen of je net wat meer contrast kan toevoegen ik denk dat hij dan nog mooier is :)

@qadn: bedankt voor de tips. Ik ben niet echt goed met PS maar ik ga wat proberen ;)

• RZor

RZor

Sorry!

GoTman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:57:
wow dat is snel :9
bedankt voor je commentaar, ik ga zo zelf ook eens wat proberen met PS.
Maar ik ben benieuwd wat jij der nog allemaal mee kan :)
voledige versie vind je hier : http://aap.habboforum.nl/...spanje%202007/DSC3464.jpg

btw het is niet de zon links maar een lantaarnpaal :D
Ik ga wel ff spelen, open em nu net. zit alleen beetje ruis in :P :S

Heb gelijk ff je stofjes op je sensor weggewerkt. Ff snel, maar voor het idee, beetje levels, beetje kleur, beetje contrast en recht(er) gezet. Linkertoren is scheef, rechtsvoor staat nu recht. Nu zag ik in t groot pas dat t een lantaarpaal was, nog steeds vind ik het iets toevoegen! Als 20x25 uitgesneden, kwam wat beter uit, klik voor groot.
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/klein.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door RZor op 23-08-2007 16:11 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• GoTman
Bedankt!!
Ik moet me toch echt eens gaan verdiepen in PS. Deze 'bewerkingen' maken echt veel verschil :)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Hier één van de foto's van de locale drainage die ik heb gemaakt.
Had er meer willen maken, maar dit is de beste van de eerste paar (de batterijen van de flitser waren leeg op een gegeven moment).
comments welkom.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1254/1215983641_b31d552264.jpg
plaatje natuurlijk klikbaar voor (ietsje) grotere versie.

• Muse
  • Niet online
-Keesr: Mooie foto, alleen vind ik de vignettering niet bij de kleuren en sfeer van de foto passen, dus die zou ik in dit geval weglaten.

-qadn: Technisch gezien een foto met een interessante belichting, nu nog een interessant onderwerp.

Zelf nog een dagje in Veere geweest tijdens m'n vakantie. Ben nu de foto's aan het doorspitten. :) Deze had wel fijne kleurtjes... Hier is dus zo goed als niets aan bewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1022/1184921119_3ace572ae0.jpg
Klikbaar voor iets groter

[ Voor 9% gewijzigd door Muse op 23-08-2007 22:52 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.