Anoniem: 229183
Hij staat in je mailbox.Nomad schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:03:
[...]
Mail het me maar, is ook goed. Je vind mijn mail wel in mijn profiel.

Foto is genomen met een Pentax K110D en een Sigma 18-50 3.5-5-6.
50mm / F11 / ISO 400
Ik ben er opzich best tevreden over behalve dat er net een blaadje bijhangt dat niet helemaal je dat is maar toch, zoals ik al zij commentaar welkom.
Ben even wezen spelen met de 'macro' functie op mn sigma 70/300
jammer dat het stuk voor de vleugels naar mijn mening niet helemaal scherp is.

(tevens klikbaar voor groot)
Ken je het macrotopic? Staan mooie foto's, maar je kan er ook veel opsteken!

ik vroeg me alleen af, hoe ik de 'flare' van die lantaarnpalen wat minder groot krijg....
het effect van de voorbijrijdende auto's is wel zoals ik het wil...
ND4 of ND8 op je lens en een groter diafragmakattapult schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:46:
ik zat vandaag voor het eerst te pielen met mn camera in het donker.... nu had ik deze foto gemaakt:
[afbeelding]
ik vroeg me alleen af, hoe ik de 'flare' van die lantaarnpalen wat minder groot krijg....
het effect van de voorbijrijdende auto's is wel zoals ik het wil...
ok.... deze foto was geschoten op ISO400 - F22 - 30"Henk schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:48:
[...]
ND4 of ND8 op je lens en een groter diafragmaDie flares komen door het afstoppen.
dus misschien was F12 ofzo beter geweest ??

Verliefd koppeltje in een park in Geneve
@errrrrnie, met 600pix breed ziet die er goed uit, groot zie je dat die niet erg scherp is. Toch wel aardig gelukt vind ik.
@kattapult, mooie foto, alleen probeer die paarse strepen op de voorgrond weg te poetsen.
@Cocico. Geen gekke foto, maar er zit iets van een waas overheen, lijkt wel of de foto is ingescand.
(wil iemand nog commentaar geven op mijn foto
silencedead in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."

@Huba: onderwerp vind ik niet zo spannend, ook lijken de wolken roze of ligt dit aan mij?
@errrrrrrnie: mooie foto, jammer dat hij niet helemaal scherp is, ik heb dezelfde lens ook dus ik weet hoe lastig het foto's maken is met die lens..
@kattapult: foto is wel grappig maar die paarse bloem(?) stoort wel in de foto
@cocico: mooie foto
@dotcode: pracht onderwerp, zoiets kom je niet elke dag tegen
Ik ben ook weer terug van mijn 2weekse zeilvakantie, hier één van de foto's:
Klikbaar voor groot formaat

[ Voor 58% gewijzigd door gise op 17-08-2007 20:09 ]
@dotcode: Op zich schitterende locatie. Als ik puur de foto beschouw zou het wat krachtiger kunnen: persoon er niet op, spullen rond de tent weghalen, en beide tenten sluiten. Nu is het meer een vakantiekiekje op een zeer spectaculaire locatie.
@gise: Beetje donker, maar zeer cool! Wel een foto die lang je aandacht vasthoudt.
Lol met mijn Raynox DCR-250:

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Spannend nee dat is hij idd niet, vraag me overigens wel af hoe je een bloem er spannend op krijgt maar dat even terzijde. En de wolken roze, kan hem ook aan mij liggen mijn scherm is niet dat je zecht van top kwaliteit maar roze zie ik er niet in.
@De rest: Voel me nog niet pro genoeg om een menig te geven over andere zijn of haar foto's
Als iemand nog commentaar wil leveren op mijn foto, zou ik daar heel blij mee zijnFab1Man schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:19:
De volgende foto vond ik super. Gemaakt met een Nikon D50, van mijn vader. Bewerking is minimaal:
[afbeelding]

@Silencedead: Erg mooi beeld, klein beetje kleur werkt wel. Wit is wel een beetje grijs, klopt dat of ligt dat aan mij?
@Huba: Leuk, jammer van dat dode blaadje. Kleuren kunnen net wat sprankelender. Leuke setup en de wolken erachter staan erg mooi.
@errrrrnie: hmmm, doet mij weinig. Ik ben niet zo'n fan van dit soort foto's.
@kattapult: leuk idee en ook mooi verzadigde kleuren. Flares noemen is een open deur intrappen dus doe ik niet

@cocico: ik heb een beetje een voyeuristish gevoel bij deze foto en niet echt een romantisch gevoel. Komt denk ik door de kleurzweem. Misschien had het leuker geweest om iemand naast hun op de bank te hebben die hun negeert, of mensen die voorbij lopen, en daarmee benadrukken dat zij een eigen wereld hebben. Nu kijken wij gewoon mee met hun wereld.
@dotcode: erg mooi beeld, erg mooi die tentjes in de voorgrond. Je leeft echt een beetje mee. Hoewel het moeilijk is een lijn te vinden heb ik het idee dat de foto een klein beetje naar links hangt en dus niet helemaal recht is.
@gise: leuke foto, mooi beeld. sereen
@stiegl: leuk, goed gekozen. Mooie focus op het echte onderwerp.
@[SainteR]: Leuke foto, leuke sfeer. Alleen die titel vind ik niks. Heeft bij mij een heel andere associatie, en totaal geen link met dit beeld.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Wat rare jpeg compressie ofzo, sommige vlakken lijken niet helemaal lekker te gaan (of toch overbelicht wat ik eerst dacht maar later niet meerAnoniem: 14425 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:20:
Gisteren geschoten in Cadzand-Bad, het was er bij momenten echt zomers. De foto is klikbaar overigens!
[afbeelding]
Ik wou het zelfde zeggen.cocico schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:47:
@ SainteR: knàp model! Mooie (extreme) Kodak Gold kleuren. Goeie pose (uitdagend). Maar wàt een lélijk kader!
Ik ook!
[ Voor 29% gewijzigd door DoubleJ op 18-08-2007 00:56 ]
Anoniem: 14425
Jullie hebben gelijk. Ik slaag er niet in om in Photoshop mooi kaders te maken. Allicht heeft dat veel te zien met mijn gebrekkige Photoshopkennis. Iemand enige tips om dat kader meer professioneel ogend te maken? Als er zich iemand geroepen voelt om er een mooie rand rond te zetten hou ik die vooral niet tegen...DoubleJ schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:55:
[...]
Ik ook!Zeer strakke foto maar die kader trekt niveau enorm omlaag... die gamer "]SainT[" 'tag' ook trouwens... maar dat is misschien persoonlijk
Anoniem: 172418
Kaders zijn meestal not-done. Een simpele zwarte lijn van 1 á 2 px. is meestal veel verzorgder, als je dan toch een kadertje wilt, kies er dan voor zwarte lijn van 10 px. met daarin nog een border van 1 px in het wit. Groots is meestal niks. Imho..Anoniem: 14425 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:45:
[...]
Jullie hebben gelijk. Ik slaag er niet in om in Photoshop mooi kaders te maken. Allicht heeft dat veel te zien met mijn gebrekkige Photoshopkennis. Iemand enige tips om dat kader meer professioneel ogend te maken? Als er zich iemand geroepen voelt om er een mooie rand rond te zetten hou ik die vooral niet tegen...
Hier nog wat van mij. Nog steeds een ''vakantie'' foto, gemaakt bij een roofvogelshowtje. Vogels kwamen heerlijk dichtbij, heb nog op mijn website een foto staan waar ik een oog van één van beestje heb gemacroot. Alleen één arend gaf een behoorlijke tik met zijn vleugel tegen mijn tamron toen hij heel laag overvloog...

je gaat juist te ver in het photoshoppen, doe gewoon een zwarte kader van een x aantal pixels met daarin in een licht font (helvetica light bijv.) je naam en de titel. Zo leid het veel minder af van de foto en voegt het wellicht nog wel wat toe..Anoniem: 14425 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:45:
[...]
Jullie hebben gelijk. Ik slaag er niet in om in Photoshop mooi kaders te maken. Allicht heeft dat veel te zien met mijn gebrekkige Photoshopkennis. Iemand enige tips om dat kader meer professioneel ogend te maken? Als er zich iemand geroepen voelt om er een mooie rand rond te zetten hou ik die vooral niet tegen...

Ik vind hem zelf wel goed gelukt. Hij is onbewerkt, alleen geresized. Wat zou ik kunnen verbeten/veranderen? Wil graag leren
Mooi! Maar ik denk dat je iets meer moest inzoomen: nu loopt het gebouw nogal 'bol' afTranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:29:
Vanavond ga ik wat reacties plaatsen, maar voor nu een plaatje van mijn kant:
[afbeelding]
Ik vind hem zelf wel goed gelukt. Hij is onbewerkt, alleen geresized. Wat zou ik kunnen verbeten/veranderen? Wil graag leren
Nu is het ook zo dat het gebouw een ronde bovenkant had. Dus daarom loopt ie bol af. Ik wilde hem ook niet afsnijden aan de rechterkant...cocico schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:00:
[...]
Mooi! Maar ik denk dat je iets meer moest inzoomen: nu loopt het gebouw nogal 'bol' afVerder vind ik de TA nogal storend
Enne, TA? ben even kwijt wat dat ook alweer is. In de technishe FAQ kon ik hem ook al niet vinden...
Sorry, TA is geen 'term' maar zijn de letters die reflecteren linksonderin in beeldTranceSetter schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:10:
[...]
Nu is het ook zo dat het gebouw een ronde bovenkant had. Dus daarom loopt ie bol af. Ik wilde hem ook niet afsnijden aan de rechterkant...
Enne, TA? ben even kwijt wat dat ook alweer is. In de technishe FAQ kon ik hem ook al niet vinden...
@ Derice: zijn dan toevallig die nieuwe molens bij Bocholt?
cocico schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:32:
[...]
Sorry, TA is geen 'term' maar zijn de letters die reflecteren linksonderin in beeld

Comp-Freak: idd er stond een schaduw van de fotograaf. Ik heb intussen het wat subtieler aangepakt en heb ook de afgekraakte border vervangen door een hopelijk beter resultaat. Voor de geinteresseerden het resultaat zie je: hier! Bedankt iedereen voor de vele tips!Comp-Freak schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:55:
@ [SainteR]: Heb je links van haar tas wat weggewerkt ofzo? Rare vlek iig of ligt dat aan mij?
*mompelt iets met solo testcase, graag even aanpassenAnoniem: 21921 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:39:
Weerspiegeling, 1 stop gepushed
[afbeelding]
schaapie!
[afbeelding]
Klik op thumb voor origineel
Qua commentaar vind ik beiden nogal grijs met een uitgeten lucht. Kortom, je belichting vind ik vooral jammerlijk storen. Je tweede foto vind ik niks, dus ik ga ervanuit dat je die weg haalt eigenlijk, dus nog even extra commentaar op de eerste foto: de weerspiegeling is leuk, maar de uitgeten lucht (zoals gezegd) en het vieze water doen het hem voor mij gewoon niet zo.
@ Redhero: leuke uitdrukking!
@ Derice: Mooie kleurtjes, al denk ik dat landscape mooier geweest was, meer van de voorgrond.
@ TranceSetter: Jammer dat het gebouw ophoudt voordat de foto ophoudt.
@ Fab1Man: ik vind het een typisch vakantie kiekje. Leuk, maar idd mist er iets spannends.
Ik was een paar dagen geleden net te laat voor een mooie zonsondergang, heb ik deze maar geschoten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anoniem: 21921
de belichting storend? Hoe had jij het opgelost dan? zonder 1 stop te pushen krijg je helemaal een scherp contrast en zie je de weerspiegeling nauwelijks.Nomad schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:46:
[...]
*mompelt iets met solo testcase, graag even aanpassen
Qua commentaar vind ik beiden nogal grijs met een uitgeten lucht. Kortom, je belichting vind ik vooral jammerlijk storen. Je tweede foto vind ik niks, dus ik ga ervanuit dat je die weg haalt eigenlijk, dus nog even extra commentaar op de eerste foto: de weerspiegeling is leuk, maar de uitgeten lucht (zoals gezegd) en het vieze water doen het hem voor mij gewoon niet zo.

Is deze versie beter? TA is eraf, en het gebouw loopt nu 'door' het einde van de foto
Anoniem: 111246
Nope, deze stond bij Munster / Sendenhorst in de buurt.Comp-Freak schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:55:
Waren er wel nog een aantal in de verte in aanbouw, best raar zo'n paal zonder wieken.
Had een goeie optie geweest, helaas kon ik dat hier niet toepassen omdat ik te dicht op de molen stond en ik niet verder terug kon dan 17mm.zonoskar schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:53:
@ Derice: Mooie kleurtjes, al denk ik dat landscape mooier geweest was, meer van de voorgrond.
Ook stonden er bomen langs de weg die dan het zicht op de molen zouden belemmeren.
Ik hou het in m'n achterhoofd voor een volgende foto.
Anoniem: 168490

Montpellier. Foto genomen met Sony W1, dus helaas niet al te scherp bij het linkergebouw. Zie wat clipping bij het gebouw en de kleuren en crop zijn misschien niet optimaal (foto loopt een stuk door naar links en naar boven) dus bitte wat tips!
Gave plaat hoor! Ik vind hem ietsie te blauw, de gevel had mooier geweest en nog meer eruit gesprongen als hij niet zo blauw was. Verder een mooie locatie en een lekkere compositie, mooie vertekening. Een dreigende lucht of een overweldige zonsondergang had deze plaat helemaal afgemaakt. Mooie testcase, net geen showcase.ajhaverkamp schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:42:
Hotel de l'Europa, Amsterdam. Gisteravond 21:16, zonder statief dus met hogere ISO. 10-22 lens, grachten lopen zo rond, is geen fish-eye-effect. Tone-mapping uit 1 RAW.
[afbeelding]
IK had toen net mijn nieuwe Canon Eos 400D een weekje, en dacht(als een echte noobie
Het onderwerp is niet echt bijzonder, toch vond ik dat sommige foto's mooi zijn uitgepakt.

Klik hier voor de grote versie
De foto is door de hoge iso erg korrelig, en er zal vast veel te verbeteren zijn.
Maar comments zijn altijd welkom
[ Voor 0% gewijzigd door ZipperJR op 19-08-2007 00:14 . Reden: typo ]
Anoniem: 181654
@r0ck3t: die lucht en de weerspiegeling is mij te fel. HDR had het waarschijnlijk mooier gemaakt :-)
@zonoskar: ik vind er niet zoveel aan. Te donker denk ik.
@ajhaverkamp: erg stijlvol, mooie kleuren. Wel aardig wat ruis in o.a. de steiger, als ik me niet vergis.
@TranceSetter: ik vond het juist iets toevoegen dat het "einde" van het gebouw er ook bij staat.
@ZipperJ: ik vind het niet zo bijzonder. Het is nogal klein op de hele foto en heel spectaculair ziet het er niet uit. Hoge ISO heb je bij vuurwerk niet nodig. Deze is bijvoorbeeld met ISO80 gemaakt.
Anoniem: 111246
Thanks!Anoniem: 181654 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:46:
@Derice: zie ik JPEG artifacts bij de wiek linksonder? Wel leuke compositie en kleurtjes. Portrait vind ik er juist goed bij passen.
Zelf zie ik die artifects niet.
Maar als er al zijn, dan komt dat door Photoshop Save For Web, 't origineel is namelijk een RAW foto. Toch heb ik de foto op 100% JPG quality opgeslagen.
@zonoskar: Het onderwerp is erg slecht belicht. Misschien had het beter gewerkt als je hem van de andere kant had genomen.
@ajhaverkamp: Nice! Weinig op aan te merken.
@TranceSetter: Je moet je foto's wel iets langer online laten staan als je er commentaar op wil.
@Pinda: Mooie belichting, zou je een grotere versie kunnen linken? Deze versie is vrij moeilijk te beoordelen. Is dit een tonemapping?
@ZipperJR: Bij vuurwerk moet je met langere sluitertijden werken. Je foto bestaat nu ook uit 80% zwart met middenin wat onderwerp, dat maakt het ook niet al te aantrekkelijk.
Door wat gehannes met mijn hosting is die foto eraf. Normaal laat ik ze minimaal een half jaar staan...Stiegl schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:33:
@TranceSetter: Je moet je foto's wel iets langer online laten staan als je er commentaar op wil.
Ehr wat doet deze foto in dit topicajhaverkamp schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:42:
Hotel de l'Europa, Amsterdam. Gisteravond 21:16, zonder statief dus met hogere ISO. 10-22 lens, grachten lopen zo rond, is geen fish-eye-effect. Tone-mapping uit 1 RAW.
[afbeelding]
Bericht hierboven
Anoniem: 181654
Het lijkt er wel op, maar nee :-). Gewoon 1 foto en daarna de donkere delen wat pushen.Stiegl schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:33:
@usrbin: Mooie foto, lekker sfeertje. HDR bewerking?
Je kijkt echt de diepte in tussen de 2 'bergen' door.
Alleen de lucht, die stukjes overbelicthe wolken, en de wolken zijn nogal 'vaag'.
Verder een erg leuke plaat!
Anoniem: 229183
Ja supervette shite! Twee woeste bergen bakenen een rustig en vredig valleitje af. Echt een gevoelsfoto. De bergen en het bos leiden je naar het valleitje, alwaar je je veilig voelt doordat je eerder in aanraking kwam met die ruwe bergen en deze het dal lijken te beschermen. Heerlijk!Rudedadude schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:56:
Terug van vakantie. Veel natuur gezien, dus veel landschapjes tussen de foto's
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 229183 op 19-08-2007 16:19 ]
gaaf arjan, echt mooi gedaan. Ziet de foto er ook mooier uit wanneer je perspectief via PS compenseert?ajhaverkamp schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:42:
[afbeelding]
[ Voor 65% gewijzigd door Nomad op 19-08-2007 16:51 ]
Zoiets? Dan wordt het een beetje krapjes, gaat nog net. Binnenkort maar eventjes opnieuw erlangs lopen en dan met statief. De ruis stoort mij nogal.Nomad schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:49:
[...]
gaaf arjan, echt mooi gedaan. Ziet de foto er ook mooier uit wanneer je perspectief via PS compenseert?
This footer is intentionally left blank
Inderdaad veel mooier na correctie! Volgende keer wat ruimer schieten, zodat hij na correctie minder krap is. Ik vraag me af of ik de enige ben waar de kleur zo vreemd overkomt. Heb je verbeterde versie gedownload en dan (b)lijkt dat je hem in Adobe RGB hebt weggezet? Na correctie naar sRGB vind ik hem nog steeds veel te blauw, dus ik heb de kleurbalans wat warmer gemaakt, met dit als resultaat. De lucht is mss wat minder spannend, maar het pand gaat er imo op vooruit. Zeker een plek om nog eens terug te gaan!
[ Voor 45% gewijzigd door Josh op 19-08-2007 20:43 ]
Anoniem: 217385

Wijder schieten wordt een beetje lastig, dit is al op 10 mm (op een 1,6x crop cam). Misschien kan ik nog ietsje achteruit lopen zonder dat de kade in beeld komt.Toff schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:09:
@Arjan:
Inderdaad veel mooier na correctie! Volgende keer wat ruimer schieten, zodat hij na correctie minder krap is. Ik vraag me af of ik de enige ben waar de kleur zo vreemd overkomt. Heb je verbeterde versie gedownload en dan (b)lijkt dat je hem in Adobe RGB hebt weggezet? Na correctie naar sRGB vind ik hem nog steeds veel te blauw, dus ik heb de kleurbalans wat warmer gemaakt, met dit als resultaat. De lucht is mss wat minder spannend, maar het pand gaat er imo op vooruit. Zeker een plek om nog eens terug te gaan!
Dat aRGB snap ik niks van, ik weet niet zo heel veel van CS3. Maar onder "Edit" -> "Color Settings" staat mijn "Working Spaces RGB" ingesteld op "sRGB IEChuppeldepup". In het "Save As" venster staat onder de optie "Color" de optie "ICC Profile: Adobe RGB (1998)". Moet ik daar dan het vinkje weghalen? Want die optie krijg ik niet op sRGB.
Grrrr, Photomatix heeft dat veroorzaakt, stom dat ik dat niet gezien heb. Iets waar ik nu beter op zal gaan letten. Normaal werk ik van begin tot eind in sRGB.
Al deze tips in acht nemend zal ik binnenkort nog een keertje een poging wagen. Kijken of ik dan wat beters kan maken. Het onderwerp valt in ieder geval in de smaak hier. (Beter dan mijn duizenden beestenfoto's)
Wat commentaar op bovenstaande foto's:
@Rudedadude: erg mooi, mooi licht, goed gezien, goed vastgelegd, lekker vakantiegevoel roept hij op.
@MicrosoftMax: het is dat je zegt dat het een vlieger is, anders had ik het niet gezien, ik mis iets in beeld dat me duidelijk maakt wat de schaal is, goed geflitst, daar is niks mee.
@Stiegl mis: de schaduw is wel aardig, kon je hem niet uit zijn huisje lokken? Want de schaduw van het beestje zelf erbij had de foto echt leuk gemaakt.
@jellepunk: ja, een ketting aan een boom, niet echt spannend als onderwerp, daar zou je door een extreme bewerking misschien wat van kunnen maken. Ik zou er zelf geen foto in zien.
[ Voor 17% gewijzigd door ajhaverkamp op 19-08-2007 21:44 ]
This footer is intentionally left blank
Ik zou juist een beetje kade meenemen, want door de perspectiefcorrectie valt dat er dan weer gewoon vanaf toch? Die spiegeling in het water smaakt juist naar meer, zo veel mogelijk meer!ajhaverkamp schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:39:
[...]
Wijder schieten wordt een beetje lastig, dit is al op 10 mm (op een 1,6x crop cam). Misschien kan ik nog ietsje achteruit lopen zonder dat de kade in beeld komt.
Eerder "anders". Je dierenfoto's zijn over het algemeen van constant hoge kwaliteit, maar daar treedt bij de vaste kijker snel gewenning op.(Beter dan mijn duizenden beestenfoto's)
Ik kijk uit naar de nieuwe versie van deze (maar dan wel in de showcase zetten).
Leuk! Aardige compositie, alleen het huisje kan nog net wat lichter wat mij betreft.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Erg mooi minimalistisch. Jammer van het stof/vuil op de spiegelende plaat, maar verder een leuk kiekje
Mooie blauwe Nikon lucht, leuk straatje, maar je mist iets van een onderwerp. Je hebt de foto waarschijnlijk vanuit een staande positie iets omhoog genomen, en dat maakt je foto eerder een standaard vakantiefoto dan een speciale eye catcher.marco5 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:32:
Mijn eerste foto hier.... Gemaakt met een Nikon D40 en de standaard kitlens. Ik ben erg benieuwd naar commentaar! De foto is gemaakt in Aix en Provence (zuid Frankrijk).
[afbeelding]
Om zo'n foto beter te maken kan je kijken naar een leuk detail of mooi lijnenspel. Nu zal in dit geval de eerste mogelijkheid (detail) zich beter doen dan de tweede (lijnen), maar het zijn de makkelijkste manieren om je foto een stuk interessanter te maken
Je plaat kijkt lekker weg, en de hoge verzadiging doet het hier goed. Je compositie leent zich er trouwens wel voor om er meer een panoramisch shot van te maken. Als er meer aan de zijkanten op stond was het makkelijk geweest om het even te photoshoppen, maar een idee'tje zoals dit.
En nu een kiekje van mijzelf (klikbaar):
Het is van het Jazz Festival Delft afgelopen weekend (http://jazzfestivaldelft.nl), waarbij dit de overactieve, schattige en leuke zangeres is van Room Eleven (de complete set van foto's staan op mijn Flickr account).
Mijn eigen kritiekpunten zijn dat de foto helaas niet scherp is, maar dat komt omdat de foto met 1/100 op 150mm (met x1.5 crop) in het donker zonder flits (wilde niet flitsen omdat ik het publiek waarschijnlijk te veel zou irriteren) heb gemaakt. Daarnaast probeerde ik zo te mikken dat er weinig hoofden in beeld waren, maar een krullenbol bleef er voor staan
Maar graag kritiek&commentaar: wat vinden jullie ervan?
Heb je die in een groter formaatje?
Thanx, spiegelende plaat is trouwens mijn automithras schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:20:
[...]
Erg mooi minimalistisch. Jammer van het stof/vuil op de spiegelende plaat, maar verder een leuk kiekje
Maar graag kritiek&commentaar: wat vinden jullie ervan?
[ Voor 9% gewijzigd door Stiegl op 21-08-2007 19:21 ]
Ja hoor, zal straks even 'n groter formaat online gooienXtresis schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:41:
[...]
offtopic:
Btw, ik heb nog meer pics van 'Jabeek', zal er eens wat mee gaan knutselen en 'n testcase-je openen
klikXtresis schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:41:
[...]
offtopic:
Overigens, nog 'n andere foto van mij dan..

Te koop: Agfa clack; DM voor details.
ik heb (Q&D) een beetje kleed of bank (?) bijgemaakt links en rechtsonder wat kruimels weggepoetst.
ik vind het een prachtige foto! Geen afwijkende factoren zoals een kerktoren op de achtergrond ofzo, alleen maar natuur. Paard staat er ook zo rustig bij, alsof je hem stiekem stond te begluren. Compositie is weinig op aan te merken. De foto's mist wel wat scherpte en kleur maar dat kun je zo aanpassen.Anoniem: 21921 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:21:
Hier nog een fotootje van mij, ik vroeg me af of deze foto technisch gezien "klopt". (rule of thirds e.d.)
het licht is matig want ik had tegenlicht dus heb wat aan het contrast en vibrance zitten sleutelen. Full res zit achter de link.
[afbeelding]
This too shall pass
Als je de foto nu eens anders cropt. Hoe komt hij er dan uit te zien? Ik doel daarmee op het stukje weg onderaan. Als je deze eraf haalt en dan de horizon op 1/3 van onderen zet i.p.v. middenin. Probeer het eens zou ik zeggen, vind de weg nl niet veel toevoegen.Anoniem: 197753 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:33:
@Qadn, ik denk persoonlijk dat hij mooier zou zijn met wat sprekender kleurtjes, het is nu allemaal een beetje vaag. De kat kijkt wel heel leuk in de camera
[afbeelding]
Vanuit de auto op weg naar zuid Frankrijk

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Anoniem: 218237
Tips, kritiek zijn echt meer dan welkom.
Foto's heb ik gisterochtend in het Valthrbos gemaakt rond 8 uur. Ik wilde gaan oefenen met mn camera en de altijd wisselende belichting in het bos..
Ok, hier is er dus eentje maar. Excuses!!
Geschoten met de standard kitlens, in LR wat contrast toegevoegd.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 218237 op 23-08-2007 16:27 ]
Het is er één teveel maar die eerste vind ik een hele nette foto voor een test! Miss voor een volgende keer dat een wat krappere dof toch iets meer doet voor je foto...Anoniem: 218237 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 08:37:
hier een tweetal foto's van mij. Ik ben nog wel erg zoekende over alles wat de 400d kan etc...
Tips, kritiek zijn echt meer dan welkom.
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's heb ik gisterochtend in het Valthrbos gemaakt rond 8 uur. Ik wilde gaan oefenen met mn camera en de altijd wisselende belichting in het bos..
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik ben nog maar een beginner dus commentaar is echt welkom

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Zo, nu een volledige versie?
Nette foto, aardige compositie, iets omlaag croppen kan wel denk ik. Nette kleuren, alleen een beetje donker kasteel dus. Zon links vind ik een hele mooie toevoeging, perfecte timing dus. Beetje shoppen dus nog. Als je em wat groter hebt wil ik em ook wel ff door PS halen om te kijken.
Gruwelijk gejatte Icoon!
bedankt voor je commentaar, ik ga zo zelf ook eens wat proberen met PS.
Maar ik ben benieuwd wat jij der nog allemaal mee kan
voledige versie vind je hier : http://aap.habboforum.nl/...spanje%202007/DSC3464.jpg
btw het is niet de zon links maar een lantaarnpaal
[ Voor 11% gewijzigd door GoTman op 23-08-2007 14:58 ]
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
@qadn: bedankt voor de tips. Ik ben niet echt goed met PS maar ik ga wat proberen
Ik ga wel ff spelen, open em nu net. zit alleen beetje ruis inGoTman schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 14:57:
wow dat is snel![]()
bedankt voor je commentaar, ik ga zo zelf ook eens wat proberen met PS.
Maar ik ben benieuwd wat jij der nog allemaal mee kan
voledige versie vind je hier : http://aap.habboforum.nl/...spanje%202007/DSC3464.jpg
btw het is niet de zon links maar een lantaarnpaal
Heb gelijk ff je stofjes op je sensor weggewerkt. Ff snel, maar voor het idee, beetje levels, beetje kleur, beetje contrast en recht(er) gezet. Linkertoren is scheef, rechtsvoor staat nu recht. Nu zag ik in t groot pas dat t een lantaarpaal was, nog steeds vind ik het iets toevoegen! Als 20x25 uitgesneden, kwam wat beter uit, klik voor groot.

[ Voor 31% gewijzigd door RZor op 23-08-2007 16:11 ]
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik moet me toch echt eens gaan verdiepen in PS. Deze 'bewerkingen' maken echt veel verschil
Had er meer willen maken, maar dit is de beste van de eerste paar (de batterijen van de flitser waren leeg op een gegeven moment).
comments welkom.

plaatje natuurlijk klikbaar voor (ietsje) grotere versie.
-qadn: Technisch gezien een foto met een interessante belichting, nu nog een interessant onderwerp.
Zelf nog een dagje in Veere geweest tijdens m'n vakantie. Ben nu de foto's aan het doorspitten.

Klikbaar voor iets groter
[ Voor 9% gewijzigd door Muse op 23-08-2007 22:52 ]
Dit topic is gesloten.
Dit is een solo topic. Dat houdt in: 1 foto per post!
2 of meerdere foto's in 2 of meerdere posts achter elkaar is ook niet de bedoeling. Maak dan een test/showcase aan
Dit is ook een leer topic dus commentaar op foto's van anderen is zeer gewenst.